Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:41 schreef James1988 het volgende:
Ik sta nu op Breda, op spoor 8, te wachten op de trein naar Den Haag. Ik keek achter me en zag op spoor 2 weer een Thalys staan. Aangezien ik nog wel even tijd had, wilde ik naar spoor 3 lopen om een foto te maken.
Kom ik op spoor 3, Thalys weg! Keek ik in de richting Tilburg, en ja hoor, daar reed hij net weg...
Wtf?
\quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??
Nee richting Schubbekutteveen-West.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??
Ik zie het zo voor me, komt je die trap op rennenquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee richting Schubbekutteveen-West.
Hij reed in de richting van Tilburg ja, geen idee waarvoor alleen. Wel typisch dat hij precies wegreed toen ik 'm op de foto wilde zetten.
Bronquote:Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
UTRECHT - Het plan om vanaf 2010 spoorboekloos twaalf treinen per uur te laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven is niet haalbaar.
De frequenties blijken in combinatie met de goederentreinen op dit traject niet mogelijk op de bestaande infrastructuur. De Nederlandse Spoorwegen schrijven dat in een brief aan consumentenorganisaties.
Vervoerders onderzoeken nog of voor het idee plaats is in de dienstregeling van 2011.
Verrassend...ze hebben nu soms al moeilijkheden om de treinen op tijd te laten rijden... als je dit wil doen moet je een dedicated spoorlijn hebben.quote:
Exact.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me, komt je die trap op rennen
"Huh!?!"
Ah, dan zijn ze dus gewoon bezig met testritten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:12 schreef JDude het volgende:
Desbetreffende Thalys staat hier al bijna een half uur voor de deur geparkeerd (iets ten oosten van station Breda).
quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef James1988 het volgende:
JDude, je bedoelt op dat kopspoor tussen het station en de Kapittelweg? Dan weet ik waar jij ongeveer woont werkt
Ben ik blij dat ik in Hengelo dr uit moetquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef dennistd het volgende:
Seinstoring tussen Enschede en Hengelo: 60 minuten vertraging volgens NS
Met de bus ben je er in 15-20 minuten, das een keer zo lang als de trein, maar toch echt geen 60 minuten
Reken maar dat je de bus niet kan nemen, al eens eerder gehad in Enschede, stonden toen zo'n 100-200 mensen op bus 9 te wachtenquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef dennistd het volgende:
Seinstoring tussen Enschede en Hengelo: 60 minuten vertraging volgens NS
Met de bus ben je er in 15-20 minuten, das een keer zo lang als de trein, maar toch echt geen 60 minuten
mja, maar inmiddels rijden er ook extra bussenquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:03 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Reken maar dat je de bus niet kan nemen, al eens eerder gehad in Enschede, stonden toen zo'n 100-200 mensen op bus 9 te wachten. Dus ik ben lekker warm in de trein gaan zitten staan..
In 2010 zijn de aanpassingen bij utrecht en s'herthogenbosch ook nog niet klaar. Dat duurt nog wel tot 2015quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:36 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Verrassend...ze hebben nu soms al moeilijkheden om de treinen op tijd te laten rijden... als je dit wil doen moet je een dedicated spoorlijn hebben.
quote:Sporen in Den Bosch
Deze capaciteitsuitbreiding maakt onder andere de 10 minutendienst tussen Amsterdam en Eindhoven mogelijk (van 4 naar 6 intercity’s) vanaf december 2012.
mja, interessant, maar wat heeft de gemiddelde reiziger eraan dat er zo'n oorzaak vermeld wordt?quote:Tussen Breda en Roosendaal rijden minder treinen door een defecte lijmlas.
Op teletekst staat nu herstelwerkzaamhedenquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, interessant, maar wat heeft de gemiddelde reiziger eraan dat er zo'n oorzaak vermeld wordt?
na even googelen: dit is een lijmlas
[ afbeelding ]
ns.nlquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op teletekst staat nu herstelwerkzaamheden
Tevens ook dat er om logistieke redenen minder treinen van en naar schiphol gaan..
ook al zo'n leuke melding, maar wat heeft de reiziger hier nu aan?quote:De beperkingen rond Hoofddorp rangeerproces zijn voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |