Dan is 2 een ICMmquote:Op maandag 26 januari 2009 22:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
nummer 1 en 3 kloppen (enschede en saxion)
en wederom foutquote:
Ik had hem al hersteld:) zag pas later de weerspiegelingquote:
quote:Op maandag 26 januari 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
Het was vroeger geen kopstation maar een doorgaand station. Het rode sein aan het eind van perron 4 doet nog mee in de beveiliging? Er mist een hele hap uit spoor 5? Het vijfde perron is alleen via een om/overweg te bereiken? Er wordt te veel gerangeerd?
Zaten we allebei toch warmquote:Op maandag 26 januari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:
het goede antwoord:
het is een dubbel kopstation
ja, maar daar kun je nog doorrijden over andere sporenquote:Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zijn Leeuwarden en Groningen ookEvenals nog meer stations
Wat niet kan, die stootjuk aan de kant rammen...quote:Op maandag 26 januari 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
True en dat kan in Enschede niet
Dat ding klinkt een beetje als een voorbij vliegende fluitketel... Of ligt dat aan mij?quote:Op maandag 26 januari 2009 22:26 schreef sander89 het volgende:
Deze trekt veel sneller op dan de gemiddelde Skoda.![]()
Dat ding is wel vrij vet jaquote:Op maandag 26 januari 2009 22:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn
Staat er iedergeval niet tussen op wiki: http://en.wikipedia.org/w(...)d_between_two_trainsquote:Op maandag 26 januari 2009 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding is wel vrij vet jaIk geloof dat ze bij die rit ook nog een TGV met 420+ de andere kant op gestuurd hebben om te kijken wat een snelheidsverschil van 1000 km/h zou doen
Het is wel zo. Ze gaan weer gezamelijk de verkeersleiding doen.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:02 schreef Duvel het volgende:
Kut TT.
NS leased van NSquote:Op maandag 26 januari 2009 21:07 schreef Duvel het volgende:
Ik vind dat gedoe met NSFSC trouwens stinken. Nederlandse treinen zijn verkocht aan een Iers bedrijf (dat 100% in Nederlandse handen is) en worden vervolgens van dat bedrijf geleased.
Zal belastingtechnisch wel het handigste zijn.
de NS 1600 kan dat ookquote:Op maandag 26 januari 2009 22:26 schreef sander89 het volgende:
Deze trekt veel sneller op dan de gemiddelde Skoda.![]()
Moet je er eerst spoor neerleggen op een zwaar onderheide betonplaat.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn
Ja alleen hebben die wat moeite met het zich houden aan het baanprofielquote:Op maandag 26 januari 2009 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Efteling Stoomtrein Maatschappij kan sneller materieel leveren voor minder geld
Oh, da's prima.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet je er eerst spoor neerleggen op een zwaar onderheide betonplaat.
Ik zie het probleem niet zo, DD?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja alleen hebben die wat moeite met het zich houden aan het baanprofiel
[ afbeelding ]
(Foto van zondag)
quote:
Mooi ook hoe die machinist net voor vertrek z'n mouwen even opstroopt, zo van, ik zal dit klusje wel even klaren.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn
Oh wacht! Is daar een trein uit gehobbeld of een autotje de weg kwijt geraakt?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Afgebroken muurtje... dit is het eerste "smallere" gedeelte wat je tegenkomt na de remise. De signaalpaal voor de overgang is wel snel hersteld.. dus die staat er op de foto dan ook wel bij. Maar waar de hekken staan daar was muur met hekken zoals helemaal rechts wel te zien is
Het gesloopte lijkt me wat veel voor een spykstaal wagentje...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh wacht! Is daar een trein uit gehobbeld of een autotje de weg kwijt geraakt?
Zal wel een overbrengingsritje zijn geweest, zijn beide rijtuigen met standplaats Watergraafsmeer die worden onderhouden in Duitsland, en gaan daarvoor altijd in Venlo de grens over.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:07 schreef James1988 het volgende:
Zojuist te 's-Hertogenbosch een 1700 + ICL voorbij zien rijden, en daarachter hing een roodwit DB NachtZug-rijtuig... apart
Railauto, stormobiel, hefbordesauto, automontagewagen, you name it.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:37 schreef James-Hetfield het volgende:
Hoe heten trouwens die auto's die ze op de rails laten rijden i.v.m. onderhoud?
Dus die wagens die en op de weg en op de rails kunnen.
quote:NS past dienstregeling alweer aan
van NOS.nl nieuws
De Nederlandse Spoorwegen passen de nieuwe dienstregeling, die in december inging, alweer aan. Gebleken is dat de punctualiteit op een aantal trajecten onder de maat is. Het personeel klaagde over te korte overstaptijden en te hoge werkdruk. Komende tijd wordt de regeling op honderden plekken aangepast.
Hij reed in zuidelijke richting, richting TIlburg/Maastricht zegmaar (kon niet zien waarheen precies, ik kijk uit op het station), niet op de andere kant.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zal wel een overbrengingsritje zijn geweest, zijn beide rijtuigen met standplaats Watergraafsmeer die worden onderhouden in Duitsland, en gaan daarvoor altijd in Venlo de grens over.
quote:Intercity's
- 2 keer per uur Intercity Vlissingen (stopt tot en met Roosendaal op alle tussengelegen
stations) - Dordrecht - Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal - Schiedam Centrum - Delft -
Den Haag HS - Den Haag Laan van NOI - Leiden Centraal - Heemstede-Aerdenhout -
Haarlem - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Centraal
- 2 keer per uur Intercity Dordrecht - Rotterdam Blaak - Rotterdam Centraal - Schiedam
Centrum - Delft - Den Haag HS - Den Haag Laan van NOI - Leiden Centraal - Heemstede-
Aerdenhout - Haarlem - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Centraal
- 2 keer per uur Intercity Den Haag Centraal - Den Haag HS - Delft - Rotterdam Centraal -
Dordrecht - Breda en verder naar Venlo
- 2 keer per uur Intercity Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Hoofddorp - Schiphol -
Amsterdam Lelylaan - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Centraal
- 2 keer per uur Intercity Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Schiphol - Amsterdam Zuid -
Hilversum en via Amersfoort verder naar noordoost Nederland.
quote:Stoptreinen
- 2 keer per uur stoptrein Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Schiphol - Amsterdam
Centraal
- 2 keer per uur stoptrein Den Haag Centraal - Leiden Centraal - Haarlem
- 2 keer per uur Sprinter Den Haag Centraal - Rotterdam - Dordrecht - Roosendaal
- 2 keer per uur Sprinter Den Haag Centraal - Rotterdam - Dordrecht - Breda
Nee, een wadloper.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ehm
Die intercity vlissingen Amsterdam , vanaf wel punt tot roosendaal is het dan een stoptrein?
Willem Wilminkquote:"Het is het eindpunt van de trein,
bijna geen mens hoeft er te zijn,
bijna geen hond gaat zover mee,
Enschede..."
Wat ik begrijp is het traject Vlissingen - Roosendaal stoptrein, verder als Intercity. Al is het gewoon een sneltrein gezien het aantal stations, imho.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ehm
Die intercity vlissingen Amsterdam , vanaf wel punt tot roosendaal is het dan een stoptrein?
What the hell? Wat heeft dát nou voor nut?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:45 schreef dennistd het volgende:
Overigens ook opvallend om te lezen: de nachttrein naar Schiphol vanaf Enschede wordt geen gewone nachttrein, maar een besloten rit met kaartjes via reisbureaus
Het enige dat ik me kan bedenken is dat ze bang zijn dat ie te vol raakt met alle koffers e.d. (zal wel een los drietje worden)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
What the hell? Wat heeft dát nou voor nut?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |