abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65482458
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

En jouw vrienden streven werelddominantie na? De moslims die ik ken hebben dat namelijk helemaal niet. Of zijn jouw vrienden en mijn kennissen toevallig de uitzonderingen op die enge moslims uit het journaal?
Volgens mij wordt jouw beeld van de Islam bepaalt door enkele Ayatollahs en Imams in Iran en Abu Dhabi... Correct me if I'm wrong..

Mijn vrienden niet. Nederlandse moslims zijn sowieso iets gematigder. Maar er staat wel in de Koran dat de Islam verspreid dient te worden. Dat is sowieso al fout vind ik. Geloof dien je niet te verspreiden, je dient het wel voor je zelf te behouden.

Maar er staat wel in de Koran dat de Islam verspreid dient te worden. Een groot deel doet dat niet, maar een aanzienlijk deel van de moslims wereldwijd heeft die gedachte wel. Die groep zien het liefst dat er op de wereld maar 1 religie zou moeten zijn: de Islam. (christenen hebben trouwens ook die gedachte).

Wat jullie fout doen is alleen naar de Nederlandse moslims te kijken. Je moet ook naar moslims elders op de wereld kijken. Pas dan kan je de Islam begrijpen.
pi_65482530
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:41 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik bedoelde dan ook vooral de gelovigen van de 3 monotheistische godsdiensten: moslims, christenen en joden.

Die hebben het ook. Ga maar eens buiten Nederland vragen hoe die gelovigen daar over bijv. ongelovigen en homo's denken. Jullie maken de fout door alleen naar de Nederlandse gelovigen te kijken. Maar je moet naar de gelovigen wereldwijd kijken, Pas dan kan je een religie goed begrijpen. De Nederlandse gelovigen zijn niet representatief over de andere 2 a 3 miljard gelovigen elders op de wereld.
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:00:45 #128
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65482602
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mijn vrienden niet. Nederlandse moslims zijn sowieso iets gematigder. Maar er staat wel in de Koran dat de Islam verspreid dient te worden. Dat is sowieso al fout vind ik. Geloof dien je niet te verspreiden, je dient het wel voor je zelf te behouden.
Zie later deze reactie...
quote:
Maar er staat wel in de Koran dat de Islam verspreid dient te worden. Een groot deel doet dat niet, maar een aanzienlijk deel van de moslims wereldwijd heeft die gedachte wel. Die groep zien het liefst dat er op de wereld maar 1 religie zou moeten zijn: de Islam. (christenen hebben trouwens ook die gedachte).
In de Bijbel staat inderdaad precies hetzelfde, waarom is niemand bang voor het Christendom?
quote:
Wat jullie fout doen is alleen naar de Nederlandse moslims te kijken. Je moet ook naar moslims elders op de wereld kijken. Pas dan kan je de Islam begrijpen.
Wat heb ik met Moslims in Iran te maken? “de Islam begrijpen”... daar zijn moslims onderling niet eens over uit. Niemand kan de Islam begrijpen, een ieder geeft z'n eigen invulling. Daardoor ben ik ook niet ‘bang’ voor de Islam. Rijke, ontwikkelde en intelligente moslims zullen niet met een AK over straat rennen.
pi_65482645
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:40 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je moet je als gelovige aan de regels van je religie houden en het Christendom en de islam hebben daar mannetjes voor die daar hun hele leven aanwijden. Luister je niet en doe je wat je zelf goed acht dan ben je geen moslim of christen, maar iemand die wat spiritualiteit in z'n leven zoekt.
Klopt.
Het boeddhisme bijv. is geen religie volgens de regeltjes. Je moet dit, je moet dat. Nee de regels die zij hebben zijn richtlijnen. Je hoeft je er niet per se aan te houden, je mag zelf bepalen wat wel of niet goed voor je is.
Het boeddhisme richt zich trouwens meer op spiritualiteit en meditatie, i.p.v. welke mensen nou wel of niet in de hel terecht komenen en welke religie de enige waarheid mag claimen.
pi_65482811
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:00 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zie later deze reactie...
[..]

In de Bijbel staat inderdaad precies hetzelfde, waarom is niemand bang voor het Christendom?
[..]

Wat heb ik met Moslims in Iran te maken? “de Islam begrijpen”... daar zijn moslims onderling niet eens over uit. Niemand kan de Islam begrijpen, een ieder geeft z'n eigen invulling. Daardoor ben ik ook niet ‘bang’ voor de Islam. Rijke, ontwikkelde en intelligente moslims zullen niet met een AK over straat rennen.

Ik ben ook redelijk bang voor het Christendom. Niet voor het Christendom in NL, maar christendom buiten Europa. Jullie weten waarschijnlijk niet hoe erg christenen bezig zijn anders-gelovigen in Oost- en Zuid-Azie en Afrika te bekeren tot het christedom. Gebeurt echt niet alleen vreedzaam. Veelal gebeurt het met dwang, misleiding of chantage.
Jullie zijn zeker niet bang, omdat jullie niet weten wat er elders in de wereld gebeurt m.b.t. het christendom.
En de Paus hoort zn uitspraken oook te dimmen over homo's bijv. Hij roept alleen onverdraagzaamheid op. Waarom hoor je nooit een boeddhistische leider zeggen dat homoseksualiteit een zonde is en bestraft dient te worden? Simipel weg, omdat dat dat niet in hun boeken staat.

Omdat sommige moslims in Iran en het MIdden-Oosten het liefst zien dat Europa gedeeltelijk of helemaal islamiseert. Volgens hun religie geen foute gedachte, omdat immers in de Koran staat dat de Islam verspreid (met vrede) dient te worden.
pi_65482972
Er zal de komende 100 jaar echt geen Arabisch moslimleger met Ak's hier door de straten rennen om mensen hier moslims te maken hoor.

Wat wel gebeurt is dat Europa gedeeltelijk islamiseert en dat de Islam hier in Nederland oprukt. Bijv. misscihien suikerfeest nationale feestdag (komt door die slappe NL regering trouwens, niet door moslims zelf), buitenproportioneel veel moskeeen hier i.t.t. gebedshuizen van andere religies etc. etc.
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:16:17 #132
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65483071
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:13 schreef Zienswijze het volgende:
Er zal de komende 100 jaar echt geen Arabisch moslimleger met Ak's hier door de straten rennen om mensen hier moslims te maken hoor.

Wat wel gebeurt is dat Europa gedeeltelijk islamiseert en dat de Islam hier in Nederland oprukt. Bijv. misscihien suikerfeest nationale feestdag (komt door die slappe NL regering trouwens, niet door moslims zelf), buitenproportioneel veel moskeeen hier i.t.t. gebedshuizen van andere religies etc. etc.
Wat maakt mij het nu uit of ik 2e pinksterdag vrij ben of tijdens het suikerfeest? Als dat nu echt alles is, kom ik weer terug bij het begin: Waar gaat het in Allah's naam over...
pi_65483229
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:16 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat maakt mij het nu uit of ik 2e pinksterdag vrij ben of tijdens het suikerfeest? Als dat nu echt alles is, kom ik weer terug bij het begin: Waar gaat het in Allah's naam over...
Zucht...
Je hoort je gewoon aan te passen aan de gebruiken in dit land zonder je eigen religie op te dringen aan de meerderheid van die bevolking die die religie niet aanhoudt. Boeddhisten, hindoes en aanhangers van Chinese religies claimen hier toch ook niet dat zij een vrije dag willen volgens hun religie? ZIj houden het geloof voor hun zelf, ze houden hun geloof binnenshuis. Zo hoort het vind ik.

Nu is het het suikerfeest. Straks wordt het normaal dat in alle moskeeen hier wordt opgeroepen dat ongelovigen naar de hel gaan (=onverdraagzaamheid jegens de ongelovigen). Is dat de richting die jullie op willen?
pi_65484469
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:46 schreef pfaf het volgende:

[..]

En die regels zijn zo eenduidig dat er geen honderden splinterreligies ontstaan.
Non-argument. Ik ken mensen die zichzelf Christen noemen, maar niet Jezus Christus als hun Heer en Verlosser zien en benoemen. Hello!

Elk geloof heeft basisregels waarom je niet heen kunt en er zijn inderdaad zat grote stromingen - maar dan moet je wel de regels van <jouw> stroming volgen. Anders ben je geen moslim. Een katholiek iemand zal tegenwoordig een protestant echt wel als christen bestempelen en zo ook andersom. Een soenniet zal klagen over een shiiet maar hem wel zien als moslim. Christenen zien mormonen echter weer niet als geloofsbroeders, terwijl ze dit wel pretenderen te zijn.

Het is een rottig onderwerp, maar je moet het met me eens zijn dat je als gelovige je te houden hebt aan je geloofsregels en je je anders simpelweg niet christen of moslim of wat dan ook moet noemen.
pi_65484899
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zucht...
Je hoort je gewoon aan te passen aan de gebruiken in dit land zonder je eigen religie op te dringen aan de meerderheid van die bevolking die die religie niet aanhoudt. Boeddhisten, hindoes en aanhangers van Chinese religies claimen hier toch ook niet dat zij een vrije dag willen volgens hun religie? ZIj houden het geloof voor hun zelf, ze houden hun geloof binnenshuis. Zo hoort het vind ik.

Nu is het het suikerfeest. Straks wordt het normaal dat in alle moskeeen hier wordt opgeroepen dat ongelovigen naar de hel gaan (=onverdraagzaamheid jegens de ongelovigen). Is dat de richting die jullie op willen?
De Onafhankelijkheidsdag van Suriname, bijvoorbeeld, want Nederland kent een grote Surinaamse gemeenschap. Of misschien zijn er wel aangename Indische feesten die de Nederlands-Indische gemeenschap viert die Nederland kan overnemen als nationale feestdag.
Ik begrijp namelijk, net als jij, die selectiviteit niet helemaal.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65487512
Als je de moslims suikerfeest een vrije dag wil geven, moet je ook aanhangers van andere religies een vrije dag geven op hun feestdag. Dat is wel zo eerlijk. Sommige religies hebben meer dan 10 feestdagen per jaar. Wil je hen dan ook vrij geven? Dan wordt het 1grote puinhoop in dit land. En het is moeiljik te regelen voor bedrijven als ze elke week een paar personen moeten missen omdat zij hun religieuze feestdagen mogen / willen vieren.

Je eigen feestdag mag je vieren natuurlijk, maar wel zodat de bevolking er geen last van heeft. Bijvoorbeeld je viert het 's avonds, prima! Heeft de school of het werk er geen last van.
pi_65487642
De Chinezen steken ook op een andere dag vuurwerk af om het nieuwe jaar te vieren. Waar is het pleidooi om een extra Nieuwjaar te vieren?
pi_65487990
Pffoe dat word nog wat als we hier steeds meer te maken krijgen met de Islam. Volgens mij kan het niet erger worden dan nu.
Ik denk dat wij stugge Hollanders dat niet gaan toelaten. We zijn nog steeds in de meerderheid. Je ziet al hoe het nu gaat. 10 jaar terug werden er bijv. niet zo vaak moslims bedreigd als nu. Maarja, dat hebben ze te danken aan hun broeders; de extremisten.
Ik zal ook gelijk even vermelden dat ik wel respect heb voor de mensen, maar TOTAAL GEEN respect heb voor de Islam.
Ik vind het een mensonterend, fascistisch geloof wat meer weg heeft van een onderdrukkende sekte.
Ongelovigen (vooral christenen) zijn varkens, moeten bestreden worden met het zwaard, kop afhakken en zullen eeuwig branden in de hel, waar zij steeds van nieuwe huiden worden voorzien om de pijn te blijven voelen.
Lijkt meer op satanisme als je het mij vraagt. Erg voor die mensen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:56:53 #139
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_65488500
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef Zienswijze het volgende:
Als je de moslims suikerfeest een vrije dag wil geven, moet je ook aanhangers van andere religies een vrije dag geven op hun feestdag. Dat is wel zo eerlijk. Sommige religies hebben meer dan 10 feestdagen per jaar. Wil je hen dan ook vrij geven? Dan wordt het 1grote puinhoop in dit land. En het is moeiljik te regelen voor bedrijven als ze elke week een paar personen moeten missen omdat zij hun religieuze feestdagen mogen / willen vieren.

Je eigen feestdag mag je vieren natuurlijk, maar wel zodat de bevolking er geen last van heeft. Bijvoorbeeld je viert het 's avonds, prima! Heeft de school of het werk er geen last van.
Maar met die vrije dagen houdt het niet op, de moslims gaan ook eisen dat op andere vlakken aan hun geloofsge-/verboden wordt voldaan. Voorbeeld zie hier: http://weblogs.nos.nl/bin(...)demelk-en-champagne/

Herdenkingen voor Auschwitz, Kristallnacht en Bevrijdingsdag worden de laatste paar jaar getransformeerd in een pro-moslim/multiculgebeuren, etc.

Langzaam maar zeker wordt steeds verder onze maatschappij aangepast aan de islam, en de politiek geeft er maar steeds gehoor aan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_65488858
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:56 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Maar met die vrije dagen houdt het niet op, de moslims gaan ook eisen dat op andere vlakken aan hun geloofsge-/verboden wordt voldaan. Voorbeeld zie hier: http://weblogs.nos.nl/bin(...)demelk-en-champagne/

Herdenkingen voor Auschwitz, Kristallnacht en Bevrijdingsdag worden de laatste paar jaar getransformeerd in een pro-moslim/multiculgebeuren, etc.

Langzaam maar zeker wordt steeds verder onze maatschappij aangepast aan de islam, en de politiek geeft er maar steeds gehoor aan.
Belachelijk dat deze ouders zich op deze manier opstellen. Dit vergroot niet bepaald het begrip tussen autochtonen en allochtonen.
pi_65489042
quote:

Natuurlijjk veranderen er bepaalde dingen maar wat jij nu schets is een soort verschuiving waarin onze maatschappij in het teken van de islam zou komen te staan. Dat is nogal overdreven. Niet iedere aanpassing of verandering is meteen een stap richting de overheersing van de islam ofzo.
pi_65489229
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:07 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Belachelijk dat deze ouders zich op deze manier opstellen. Dit vergroot niet bepaald het begrip tussen autochtonen en allochtonen.
Maar het is toch ook niet een enorm probleem. Andere ouders hebben weer iets anders te zeiken of andere rare gewoontes. Er zijn ook ouders die moeilijk doen over zoeitigheid of hun kinderen alleen op komkommerstukjes laten tracteren, die werden bij ons vroeger uitgelachen en gepest. Als het ook maar iets met de islam te maken heeft, dan vergroten we het meteen uit tot een beangstigend probleem. Alsof mensen onder elkaar niet sterk genoeg zijn om dat te bespreken en er samen uit te komen?
pi_65489253
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:41 schreef flamoes het volgende:

Ik denk dat wij stugge Hollanders dat niet gaan toelaten. We zijn nog steeds in de meerderheid.
Nog steeds? Alsof het bijna zover is dat dat niet meer zo is?
pi_65489950
quote:

[..]

Vergeet niet de eisen die steeds meer moslims stellen om te mogen bidden op het werk. Ben zelf een aanhanger van een niet-abrahamistische religie, maar ik hou mn geloof voor mezelf. Ik hou het binnenshuis. Ga er niet op school of werk andere mensen mee lastig vallen.
pi_65490065
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vergeet niet de eisen die steeds meer moslims stellen om te mogen bidden op het werk. Ben zelf een aanhanger van een niet-abrahamistische religie, maar ik hou mn geloof voor mezelf. Ik hou het binnenshuis. Ga er niet op school of werk andere mensen mee lastig vallen.
Je valt ook niemand lastig toch? Er zijn ook vrouwen die soms even moeten afkolven ofzo.
pi_65490135
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het is toch ook niet een enorm probleem. Andere ouders hebben weer iets anders te zeiken of andere rare gewoontes. Er zijn ook ouders die moeilijk doen over zoeitigheid of hun kinderen alleen op komkommerstukjes laten tracteren, die werden bij ons vroeger uitgelachen en gepest. Als het ook maar iets met de islam te maken heeft, dan vergroten we het meteen uit tot een beangstigend probleem. Alsof mensen onder elkaar niet sterk genoeg zijn om dat te bespreken en er samen uit te komen?
Ik wek nergens de suggestie dat het een enorm probleem is. Ik vind het belachelijk dat deze ouders zich zo opstellen en ik stel dat het geen bijdrage is voor onderling begrip.
pi_65490138
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:41 schreef flamoes het volgende:
Pffoe dat word nog wat als we hier steeds meer te maken krijgen met de Islam. Volgens mij kan het niet erger worden dan nu.
Ik denk dat wij stugge Hollanders dat niet gaan toelaten. We zijn nog steeds in de meerderheid. Je ziet al hoe het nu gaat. 10 jaar terug werden er bijv. niet zo vaak moslims bedreigd als nu. Maarja, dat hebben ze te danken aan hun broeders; de extremisten.
Ik zal ook gelijk even vermelden dat ik wel respect heb voor de mensen, maar TOTAAL GEEN respect heb voor de Islam.
Ik vind het een mensonterend, fascistisch geloof wat meer weg heeft van een onderdrukkende sekte.
Ongelovigen (vooral christenen) zijn varkens, moeten bestreden worden met het zwaard, kop afhakken en zullen eeuwig branden in de hel, waar zij steeds van nieuwe huiden worden voorzien om de pijn te blijven voelen.
Lijkt meer op satanisme als je het mij vraagt. Erg voor die mensen.
Om eerlijk te zijn heeft de islam weinig tegen het christendom. Christenen behoren immers tot de mensen van het boek. Daarom zie je ook relatief weinig problemen met de islam in het Westen vergeleken met de problemen met de islam in Zuid en Oost-Azie. Want daar heersen vooral polytheistische religies en andere niet-abrahamitische religies. En dáár is de islam zeer intolerant tegen. Het Christendom is daar ook intolerant tegen trouwens. Volgens de islam ga ik later in de hel branden, alleen omdat ik een andere religie aanhang. Zo ga je toch niet met anderer mensen om? Je hoort respect voor elkaar te hebben, Mijn religie zegt dat alle religies gelijkwaardig zijn. Ongeloof is voor ons geen issue.
pi_65490200
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:36 schreef Zienswijze het volgende:
Vergeet niet de eisen die steeds meer moslims stellen om te mogen bidden op het werk.
Ik ken persoonlijk geen enkele moslim die eisen stelt op vlak van zijn geloof.

Wel eentje die zijn vrije dagen opspaart voor de ramadan, maar iedereen mag die vrije dagen nemen wanneer die wilt. (en als de baas je kan missen die dag )
pi_65490483
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:42 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ik ken persoonlijk geen enkele moslim die eisen stelt op vlak van zijn geloof.

Wel eentje die zijn vrije dagen opspaart voor de ramadan, maar iedereen mag die vrije dagen nemen wanneer die wilt. (en als de baas je kan missen die dag )
Met volle oprechtheid deel ik mijn complimenten dat het ook zo kan!

chter ken ik ook persoonlijk moslims die wél het liefst willen bidden op het werk. De baas doet moeilijk, maar een deel van mijn moslim vrienden maken er gelukkig geen probleem van. Een ander deel maakt er wel een probleem van en begint dan direct discriminatie te roepen. Dan denk ik bij mezelf als allochtoon zijnde, je hoort je gewoon aan de regels van dit land aan te passen.
Als er voor jou een uitzondering wordt gemaakt door de baas op werk, prima. Krijg je dat niet, moet je niet meteen gaan zeuren want de islam is hier niet de dominante religie.
pi_65491058
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:24 schreef misteriks het volgende:
ik zie niet in wat deze met islamofobie te maken heeft. Ik meen wel een aantal factoren te kennen. 30 jaar terug waren hier amper moslims, nu worden ze ons tot vervelens toe het strot ingestamt. Moslims zitten nu overal, niet enkel in grootstedelijk gebied.
Het grootste probleem vind ik dat moslims zich superieur voelen tgo westerlingen, zich zo ook gedragen, terwijl we amper tot geen enkele positieve invloed van deze massamigratie gemerkt hebben. welintegendeel :
Criminaliteit is gestegen, creatie van ghettowijken; relbuurten, parasiteren op onze sociale voorzieningen, voortdurend conflict in de integratie and so on. Dat is zichtbaar, er wordt niets aan gedaan, en de werkende belg is gefrustreerd dat z'n taak zich beperkt, tot werken, belastingen betalen en zwijgen (zoniet ben je meteen de xenofobe rascist).
IN feite zijn westerlingen lammetjes, we zijn gastvrij en verwachten een beetje respect en waardering, maar we krijgen aasgieren die je nog tracthen op te lichten in de plaats. Ondankbaarheid en onwil is volgens mij de hoofdreden dat het overgrote deel van de vlamingen (ben ervan overtuigd dat in realiteit de cijfers nog veel hoger liggen) de moslims spuugzat is.

Het is jammer voor de perfect geintegreerde exemplaren. Maar het is wel hun fout over dezelfde kam gescheerd te worden, daar zij, als puntje bij paaltje komt altijd voor hun eigen minder capabele onwillende broeders zullen opkomen. Ze hebben nog liever een criminele moslimbroeder dan zich ooit te moeten vereenzelvigen met de belg, westerling, wat 'n scheldwoord is. (tracht bvb eens als belg met 'n marrokaanse te trouwen zonder vermoord te worden )

Ik ben ervan overtuigd dat onze politici deze islamofobie zelf gecreerd hebben, en geloof nooit in een goede afloop van dit multikul verhaal. Het is wachten op 2012 , dan ontploft de bom
Ongeacht of je verhaal inhoudelijk volledig waar is of op punten aangedikt, kan de belgische politiek, en eigenlijk meer de europese politiek, zich doodschamen dat er een groep is in de samenleving die erover denkt zoals je hier verwoord hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')