Dat is toch een woningkenmerk? Bewonerskenmerken zijn iets anders.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:55 schreef IkBenOzan het volgende:
(ik wil graag weten) Of het soort huis waar je in woont iets te maken heeft met bewonerskenmerken.. Zonder te kijken naar de waarde dan he.
of een koophuis in bezit hebbend een bewonerskenmerk is
Dit is eigendom (woningkenmerk), geen bewonerkenmerk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van bewonerskenmerken gehoord, wist niet dat dat woordt bestondmaar het lijkt me niet dat het er iets mee te maken heeft. Of je moet zeggen dat over het algemeen 'rijkere' mensen in een koophuis wonen in vergelijking met mensen die in een huurhuis wonen. Want dan zou het met inkomen te maken kunnen hebben. De vraag is alleen .. mag je die redenering gebruiken?
Bewonerkenmerk kan toch inkomen zijn? En inkomen kun je relateren aan het feit dat rijkere mensen eerder geneigd zijn een koop woning aan te schaffen dan in een huur woning te zitten? Mits je van die laatste redenering uit mag gaanquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat is toch een woningkenmerk? Bewonerskenmerken zijn iets anders.
Als je het zo uitlegt kan het, als het mag inderdaad, maar direct is het wel een woningkenmerk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bewonerkenmerk kan toch inkomen zijn? En inkomen kun je relateren aan het feit dat rijkere mensen eerder geneigd zijn een koop woning aan te schaffen dan in een huur woning te zitten? Mits je van die laatste redenering uit mag gaan :p
hoe gedetailleerd moet het? Wat heb je over het christendom?quote:Op maandag 2 november 2009 14:17 schreef Gratau het volgende:
ik heb morgen een toets geschiedenis en we moeten onder andere de kenmerkende aspecten leren. dus bij elk zo'n kenmerk een voorbeeld noemen en waarom dat daarbij hoort. het kenmerkende aspect: 'de ontwikkeling van het Jodendom en het Christendom als eerste monotheïstische godsdiensten' heb ik wel voorbeelden van het Christendom, maar niet van het Jodendom. iemand suggesties?
quote:Op maandag 2 november 2009 20:26 schreef copyfile het volgende:
Ik zit even met een stukje financiering wat ik maar niet opgelost krijg. Ik heb de antwoorden wel zoals de docent ze heeft gegeven maar voor het tentamen wil ik graag weten hoe het moet natuurlijk. Het zit als volgt:
Obligatie nominaal : ¤1000
Resterende looptijd : 5jaar
couponrente : 6%
Rentebetalingen vinden eenmaal per jaar aan het einde van het jaar plaats. Aflossing in 1x aan het einde van de looptijd. De marktrente is 7%
Vraag : Bepaal de duration van deze obligatie.
Nu heb ik het volgende staan. Alleen krijg ik maar niet die contante waarde berekend zoals ik de uitkomsten heb. Hoe zou ik dit moeten doen ? Of zijn de antwoorden gewoon toch fout ?:
1
2
3
4
5
6looptijd : rente aflossing : contante waarde : gewicht :
1 60¤ ¤56,07 0,0585
2 60¤ ¤52,41 0,0547
3 60¤ ¤48,98 0,0511
4 60¤ ¤45,77 0,0477
5 1060¤ ¤755,77 0,7881
Als ik b.v. de contante waarde van jaar 4 wil bereken hoe doe ik dit dan ? Ik dacht :
1000/(1+0,06)^4 = 792,09. Klopt dus helemaal niet. Wat zou ik dan moeten doen om dit te bereken ? Kom er ook niet echt uit met het boek...
quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:18 schreef Greatmarked het volgende:
Studenten, scholieren, ik heb jullie hulp nodig! Hoe bereken ik de kostprijs per goedgekeurd product?
Voorbeeldsituatie:
Een onderneming vervaardigt één soort product. De normale productie is 150.000 ongekeurde stuks per jaar.
De directe loonkosten inclusief sociale lasten zijn ¤ 2,50 per stuk.
De vaste salarissen zijn ¤ 63.000,- per jaar. Het verbruik van grond-en hulpstoffen is ¤3,00 per stuk.
De kosten van afschrijving en rente van de vaste activa bedragen ¤ 78.000,- per jaar.
De overige constante kosten zijn ¤42.000,- per jaar.
Van de geproduceerde producten wordt 4 % afgekeurd. De afgekeurde producten hebben geen waarde. De opbrengst van de goedgekeurde producten is ¤9,60 per stuk.
Hoe bereken ik van bovenstaande situatie de kostprijs per 100 eenheden goedgekeurd product?
Thanks moterbloempjequote:
Uhmmm...bij 14 had ik:quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
wat heb je zelf al bedacht?
Probeer anders zelf eerst eens iets en dan kunnen de mensen hier zeggen of je een beetje op de goede weg zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |