abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73167515
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:05 schreef zquing het volgende:

[..]

Meer geld gaat naar de "armen", wat dus wordt uitgegeven(als je minder geld hebt zal je minder snel gaan sparen), dus meer geld in de economie
dus uitgaven stijgen?
Ik ben een pure Turk.
pi_73167697
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:09 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

dus uitgaven stijgen?
Van een bepaalde groep wel ja
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_73167791
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:14 schreef zquing het volgende:

[..]

Van een bepaalde groep wel ja
zorgt het er juist niet voor dat mensen minder worden geprikkeld om te werken
Ik ben een pure Turk.
pi_73167898
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:18 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

zorgt het er juist niet voor dat mensen minder worden geprikkeld om te werken
Mischien, de vraag is dan op welke manier geniveleerd wordt, alleen was dat je vraag niet. Ik ben namelijk niet van mening dat nivelering voor economiestimulering zorgt. Er zijn imho geen zwart-wit antwoorden mogelijk op zulke vragen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_73167936
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:22 schreef zquing het volgende:

[..]

Mischien, de vraag is dan op welke manier geniveleerd wordt, alleen was dat je vraag niet. Ik ben namelijk niet van mening dat nivelering voor economiestimulering zorgt. Er zijn imho geen zwart-wit antwoorden mogelijk op zulke vragen
Ik geloof ook niet dat het tot een economische groei leidt, maar ik moet wel een reden verzinnen waardoor het tot een economische groei kan leiden. Het antwoord is dus dat mensen meer gaan uitgeven en minder sparen.
Ik ben een pure Turk.
pi_73172002
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:23 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat het tot een economische groei leidt, maar ik moet wel een reden verzinnen waardoor het tot een economische groei kan leiden. Het antwoord is dus dat mensen meer gaan uitgeven en minder sparen.
Ja.. ook veel arme mensen krijgen dan geld, die geven dit weer uit, daardoor ontvangen bedrijven weer geld, mensen bij die bedrijven werken krijgen dit als loon, geven dit extra geld ook weer uit, en die cirkel blijft zich herhalen waardoor er meer geld in de economie omgaat en dus het BBP hoger is, dan heb je meer economische groei.

Daar tegenover staat inderdaad dat als je minder van het geld dat je verdient mag houden door hogere belastingen, je minder zult gaan werken.
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:53:56 #132
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73224236
Externe verslaggeving:

Wat is nou het wezenlijke verschil tussen de vervangingswaarde en de directe opbrengstwaarde? Is het zo dat bij de directe opbrengstwaarde de verkoopkosten ervan afgetrokken worden, en bij de vervangingswaarde er juist bij op? En indien je die verkoopkosten niet meerekent heb je de fair value?
Oh really?
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:31:44 #133
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73225978
Eigenlijk speelt de hele markt mee, niet alleen de verkoopkosten. Denk aan een dure machine die niemand anders nodig heeft.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_73624021
op hoeveel manieren kun je 't winstmarge vergroten en hoe?
Ik ben een pure Turk.
pi_73652639
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
op hoeveel manieren kun je 't winstmarge vergroten en hoe?
Omzet vergroten of kosten verkleinen lijkt me. En dan alle subonderdelen van die twee opties.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_73823498
Ik zit op dit moment weer te kutten met Micro economie, (net zoals vorig jaar, finitio )

Ik zou graag willen weten of ik in de goede richting zit,

Wat betreft vraag 2a.
Klopt het dat de long run supply een downwards sloping lijntje is? En dus door een shift in vraag naar rechts de marktprijs naar beneden gaat en de hoeveelheid grote wordt? En hoe impliceert dit de hoeveelheid bedrijven die er aan deze markt vorm aan mee willen doen?

Ik zou zeggen, markt prijs naar beneden, aantal bedrijven meer, en output hoger.

Wat betreft vraag 2b.
bij een constant cost, is het toch zo dat bij een shift in demand naar rechts, de marktprijs hetzelfde blijft? De hoeveelheid output wordt dus vergroot en er lijkt mij netto meer geld te verdienen ivm. een groter oppervlak dus gaan er meer bedrijven de markt op?

Bijvoorbaat dank
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74152775
Weet iemand hoe je de maximale winst aangeeft in een grafiek?
pi_74157712
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit op dit moment weer te kutten met Micro economie, (net zoals vorig jaar, finitio )

[ afbeelding ]

Ik zou graag willen weten of ik in de goede richting zit,

Wat betreft vraag 2a.
Klopt het dat de long run supply een downwards sloping lijntje is? En dus door een shift in vraag naar rechts de marktprijs naar beneden gaat en de hoeveelheid grote wordt? En hoe impliceert dit de hoeveelheid bedrijven die er aan deze markt vorm aan mee willen doen?

Ik zou zeggen, markt prijs naar beneden, aantal bedrijven meer, en output hoger.

Wat betreft vraag 2b.
bij een constant cost, is het toch zo dat bij een shift in demand naar rechts, de marktprijs hetzelfde blijft? De hoeveelheid output wordt dus vergroot en er lijkt mij netto meer geld te verdienen ivm. een groter oppervlak dus gaan er meer bedrijven de markt op?

Bijvoorbaat dank
Hee, sry voor late respons, heb je nog een antwoord nodig? (Ik begin deze week zelf weer met micro)
pi_74157738
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:45 schreef Bee. het volgende:
Weet iemand hoe je de maximale winst aangeeft in een grafiek?
Als je een grafiek hebt, met op de verticale as de winst, is dit het hoogste punt.
pi_74173453
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:12 schreef Finitio het volgende:

[..]

Hee, sry voor late respons, heb je nog een antwoord nodig? (Ik begin deze week zelf weer met micro)
Als dat zou kunnen, heel graag! Ik begrijp het nog steeds niet volledig, en we hebben nergens antwoorden bij. Voel nu al aan dat Macro volgend semester weer zo'n horror wordt.

Gelukkig zijn de examens bij Micro en Macro altijd zo ingedeeld dat je slechts een 'aantal' onderwerpen van A tot Z moet kennen. Waardoor je andere onderwerpen volledig kunt negeren.

Ik vroeg me af of jij enige weet hebt van het programma Eview? Wij moeten voor micro economie een verslag schrijven omtrent de Cobb-Douglas functie en daar staan op dit moment nog wat vraagtekens bij mij.
Maar dat hoeft pas in december ingeleverd te worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74183537
Hoi! Ik heb ook een vraagje..

Stel, nutsfunctie U = (Qm + 12)(Qb + 6)

Hoe kan ik hiervoor een indifferentiecurve tekenen bij bijvoorbeeld een nut van 308?
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_74191213
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:13 schreef Finitio het volgende:

[..]

Als je een grafiek hebt, met op de verticale as de winst, is dit het hoogste punt.
Nee, niet een grafiek met op de verticale as de winst.
Maar een grafiek met MO, MK, GO en GTK, en dat je de maximale winst dan moet arceren.
pi_74192413
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:16 schreef Bee. het volgende:

[..]

Nee, niet een grafiek met op de verticale as de winst.
Maar een grafiek met MO, MK, GO en GTK, en dat je de maximale winst dan moet arceren.
Dan is het horizontaal vanaf 0 tot en met het punt waar de MO en de MK lijnen elkaar kruisen,
en verticaal de afstand tussen GO en GTK. Je krijgt dan dus een vierkant dat de maximale winst omvat.
pi_74192724
[quote]Op zondag 18 oktober 2009 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:

Wat betreft vraag 2a.

-Zou ik ook zeggen, de kosten dalen, dus op lange termijn ook de prijs, op korte termijn is er even winst te behalen door de toegenomen vraag, daardoor komen er meer bedrijven, waardoor de winst weer wegvalt.

Wat betreft vraag 2b.

-Mee eens.
pi_74193053
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen, heel graag! Ik begrijp het nog steeds niet volledig, en we hebben nergens antwoorden bij. Voel nu al aan dat Macro volgend semester weer zo'n horror wordt.

Gelukkig zijn de examens bij Micro en Macro altijd zo ingedeeld dat je slechts een 'aantal' onderwerpen van A tot Z moet kennen. Waardoor je andere onderwerpen volledig kunt negeren.

Ik vroeg me af of jij enige weet hebt van het programma Eview? Wij moeten voor micro economie een verslag schrijven omtrent de Cobb-Douglas functie en daar staan op dit moment nog wat vraagtekens bij mij.
Maar dat hoeft pas in december ingeleverd te worden.
Heb nooit eerder van Eview gehoord. De Cobb-Douglass functie is vooral erg makkelijk in het gebruik (meestal bij constante kosten), omdat deze een graad van homogeniteit van 1 heeft. Bovendien kun je er makkelijk optimaliseringsproblemen mee oplossen met behulp van bijvoorbeeld Lagrange. Veel meer weet ik er niet van.
pi_74193073
(ik wil graag weten) Of het soort huis waar je in woont iets te maken heeft met bewonerskenmerken.. Zonder te kijken naar de waarde dan he.

of een koophuis in bezit hebbend een bewonerskenmerk is
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_74193245
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:41 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dan is het horizontaal vanaf 0 tot en met het punt waar de MO en de MK lijnen elkaar kruisen,
en verticaal de afstand tussen GO en GTK. Je krijgt dan dus een vierkant dat de maximale winst omvat.
Heel erg bedankt
pi_74204780
Voor aardrijkskunde heb ik een so:
In limburg heb je stijgingsgebieden, daar stijgt de grond en komen oude lagen aan de oppervlak. En de bovenste eroderen weer. Maar is het niet zo dat op begeven moment de lagen 'op' zijn? Dat er geen lagen meer omhoog kunnen komen.

Klopt dat wat ik denk dat de lagen dan op zijn?
pi_74205532
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:55 schreef Finitio het volgende:

[..]

Heb nooit eerder van Eview gehoord. De Cobb-Douglass functie is vooral erg makkelijk in het gebruik (meestal bij constante kosten), omdat deze een graad van homogeniteit van 1 heeft. Bovendien kun je er makkelijk optimaliseringsproblemen mee oplossen met behulp van bijvoorbeeld Lagrange. Veel meer weet ik er niet van.
Ik stuur je een dezer dagen wel het formulier op waarop staat wat er wordt gevraagd omtrent de Cobb Douglas functie. Zie ook PM.

Wat betreft de antwoorden die je gaf op de kost functies, ik kom daar nog wel op terug. Ik zit iig. in de goede richting te denken
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:10 schreef Rubeeen het volgende:
Voor aardrijkskunde heb ik een so:
In limburg heb je stijgingsgebieden, daar stijgt de grond en komen oude lagen aan de oppervlak. En de bovenste eroderen weer. Maar is het niet zo dat op begeven moment de lagen 'op' zijn? Dat er geen lagen meer omhoog kunnen komen.

Klopt dat wat ik denk dat de lagen dan op zijn?
Het lijkt me vrij logisch dat lagen eens op kunnen zijn, maar dat zal niet snel gebeuren, gezien de buitenste laag tot het middelpunt van de aarde zo'n 6000km is. Meer weet ik je ook niet te vertellen, heb alleen AK1,2 gedaan
pi_74205991
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:55 schreef IkBenOzan het volgende:
(ik wil graag weten) Of het soort huis waar je in woont iets te maken heeft met bewonerskenmerken.. Zonder te kijken naar de waarde dan he.

of een koophuis in bezit hebbend een bewonerskenmerk is
Ik heb nog nooit van bewonerskenmerken gehoord, wist niet dat dat woordt bestond maar het lijkt me niet dat het er iets mee te maken heeft. Of je moet zeggen dat over het algemeen 'rijkere' mensen in een koophuis wonen in vergelijking met mensen die in een huurhuis wonen. Want dan zou het met inkomen te maken kunnen hebben. De vraag is alleen .. mag je die redenering gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')