Het lijkt me 6% van de nominale waarde maar die is niet gegeven. Als het van de winst na ven. belasting is krijg ik vrij lange getallen met veel decimalen en ik heb zo'n vermoeden dat dat niet geheel juist is. Ik heb het juiste antwoord op het moment niet voorhanden anders kon ik daar naartoe rekenen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:19 schreef GlowMouse het volgende:
Je kunt toch bepalen hoeveel alle aandeelhouders samen zullen ontvangen? Of is die 6% niet van de winst maar van de nominale waarde van het aandeel?
-.8 + -.3/1.1 + 5/1.1^2 + 3/1.1^3 + 2.5/1.1^4 = 7.02 miljoen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:10 schreef Jens14 het volgende:
Hoe bereken ik de contante waarde met een vermogenkostenvoet? Dit moet trouwens met een alleen een rekenmachine kunnen dus geen excel.
Als een voorbeeld handig is ga er maar vanuit van cash flows van:
Begin jaar 1: -0,8 miljoen.
Eind jaar 1: -0,3 miljoen.
Eind jaar 2: 5 miljoen.
Eind jaar 3: 3 miljoen.
Eind jaar 4: 2,5 miloen.
Met een vermogenkostenvoet van 10%.
Ik realiseer me dat dit mischien wat vaag is voor sommige mensen maar ik denk dat de mensen die mij kunnen helpen het wel begrijpen
Perfect, ik snap hem, bedanktquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:06 schreef Finitio het volgende:
[..]
-.8 + -.3/1.1 + 5/1.1^2 + 3/1.1^3 + 2.5/1.1^4 = 7.02 miljoen.
je verdisconteerd de bedragen die je pas in de toekomst krijgt. Dat wil zeggen, als je volgend jaar 1 miljoen krijgt is dat nu minder waard dan een miljoen omdat als je nu al een miljoen zou hebben je het op de bank zou kunnen zetten en je in plaats van het miljoen van nu volgend jaar 1,1 miljoen zou hebben doordat je er interest over ontvangt.
Om te berekenen hoeveel de bedragen die je gaat ontvangen nu waard zijn moet je ze delen door 1 + de rente, als je iets over 2 jaar pas ontvangt deel je door 1.1^2, over 4 jaar deel je door 1.1^4 et cetera.
Ja, de koper had dat allicht kunnen opvragen bij het handelsregister. Lijkt me aannemelijk bij een bedrag als 4ton.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:29 schreef xminator het volgende:
Ik geloof van niet, tenzij de koper wist dat bestuurder b maar een transactie van 4ton kon maken...
Dankje.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:59 schreef GlowMouse het volgende:
Die clausule is een interne instructie. De BV kan dus niet onder de overeenkomst uit, maar de bestuurder is wel intern aansprakelijk.
E-Commercequote:Op maandag 22 juni 2009 19:00 schreef DownPoison het volgende:
Ik moet mijn pws doen over de invloed van de ict op de economie, Dus dan heb je als hoofdvraag: Wat is de invloed van de ict op de economie?
maar het is zo breed dat ik geen flauw idee heb wat goede deelvragen kunnen zijn, iemand enig idee?
ja dat is dus een beetje het probleem. Het is te breed en ik moet over alles wat vertellenquote:Op maandag 22 juni 2009 22:14 schreef xminator het volgende:
[..]
E-Commerce
Alles gaat tegenwoordig dmv. databases,servers etc.
Bijv. wat zou het gevolg zijn als de systemen niet functioneren?
Oftewel je hebt denk enorm veel mogelijkheden verzin wat leuks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |