abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:39:49 #276
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65497228
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan ook een antwoord op de vraag proberen te geven. Ik zie namelijk nergens iemand de vergelijk Cairon - Nazi maken. Die trek jij zelf.
Dat noemen ze ingrijpen van een moderator. En ineens doen alsof er nooit een nazi-vergelijking stond is gewoon een typisch smerige aanval.

Vooralsnog heeft Elfletterig de vergelijking gezien, Damien heeft het gezien, en MinderMutsig... blijkbaar was jij de enige die het niet zag.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_65497252
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Marokkanen bang voor eenzaamheid in 'witte' wijk'
Wil iemand hier even foei gaan zeggen?
Is gebeurd. Zowel posts van Cairon en Mutant01 zijn aangepast of verwijderd, dus het heeft niet bijster veel zin om hier nog een uur door te zaniken over wie wat gezegd zou hebben. Laat elkaar met rust ofzo.
pi_65497273
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:39 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dat noemen ze ingrijpen van een moderator. En ineens doen alsof er nooit een nazi-vergelijking stond is gewoon een typisch smerige aanval.

Vooralsnog heeft Elfletterig de vergelijking gezien, Damien heeft het gezien, en MinderMutsig... blijkbaar was jij de enige die het niet zag.
Je bedoelt de post van Meh7, waarin zeer zeker niet stond Cairon = nazi. En mijn post stond er reeds VOOR het ingrijpen van de mod.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65497352
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar jij je in vredesnaam mee bemoeit? Heet jij Cairon? Ik vraag hem iets heel simpels, namelijk WAAR de vergelijking Cairon- Nazi wordt getrokken.
Ik was aan het lurken en ik vond het een redelijk topic (niet dat ik overal mee eens was), maar het niveau ging ineens sterk naar beneden en de toon naar boven.
En het viel me enorm op dat jij zo boos reageerde. Dat vond ik simpelweg jammer voor de discussie, maar ook in algemene zin.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:44:33 #280
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65497385
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Is gebeurd. Zowel posts van Cairon en Mutant01 zijn aangepast of verwijderd, dus het heeft niet bijster veel zin om hier nog een uur door te zaniken over wie wat gezegd zou hebben. Laat elkaar met rust ofzo.
Dus kun je meteen hier even de posts verwijderen, want ik zit niet te wachten op Mutant01's persoonlijke kruistocht waarbij hij willens en wetens de werkelijkheid verdraait.

Iedereen ziet een vergelijking, iedereen maakt er een opmerking over, Mutant01 staat de opmerking in de eerste instantie nog bij, jij haalt hem weg, en ineens doet Mutant01 alsof de vergelijking er nooit heeft gestaan. Dat soort bullshit tactieken hoef ik niet te pikken, en jij zou ze ook niet pikken Elfletterig.
I'm hungry!
pi_65497408
quote:

Er stond een opmerking van Meh7 die de suggestie wekte dat Cairon vindt dat niet Hitler fout was, maar de Joden. Die opmerking is verwijderd, net als tal van andere denigrerende opmerkingen en flames, zowel van Cairon zelf als van Mutant01.

Dat ik posts verwijder of bewerk, wil niet zeggen dat ik ergens partij voor kies. Ik wil gewoon een normale discussie over een actueel nieuwsonderwerp, zonder dat die wordt verziekt door gelul over Hitler of persoonlijke flames.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2009 16:45:48 ]
pi_65497411
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik was aan het lurken en ik vond het een redelijk topic (niet dat ik overal mee eens was), maar het niveau ging ineens sterk naar beneden en de toon naar boven.
En het viel me enorm op dat jij zo boos reageerde. Dat vond ik simpelweg jammer voor de discussie, maar ook in algemene zin.
De reden dat ik zo boos reageer is omdat mensen niet de consequenties van hun redenering willen inzien. Waarom zou Meh7 de redenering van Cairon niet mogen toepassen in de Holocaust situatie? Ik dacht dat dit een forum was waar van alles gezegd kon worden, waar elke vorm van kritiek welkom was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65497433
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het bezorgde mij anders wel even een wtf-momentje. Eerst zo'n uitlating en nog geen minuut na jouw edit hier glashard ontkennen dat het gezegd is.
Geeft de sfeer in NWS goed weer. Ik weet weer waarom ik hier niet vaak kom: is niet goed voor mijn bloeddruk. Ik ga er graag naief vanuit dat mensen diep in hun hartje lieve eerlijke goede mensen willen zijn.

* MinderMutsig kruipt weer onder haar steen en blijft voorlopig ver van NWS
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65497454
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:44 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dus kun je meteen hier even de posts verwijderen, want ik zit niet te wachten op Mutant01's persoonlijke kruistocht waarbij hij willens en wetens de werkelijkheid verdraait.

Iedereen ziet een vergelijking, iedereen maakt er een opmerking over, Mutant01 staat de opmerking in de eerste instantie nog bij, jij haalt hem weg, en ineens doet Mutant01 alsof de vergelijking er nooit heeft gestaan. Dat soort bullshit tactieken hoef ik niet te pikken, en jij zou ze ook niet pikken Elfletterig.
Bullshit tactiek, man zelfs Elfletterig heeft de post gezien. Je bent gewoon ordinair aan het huilen man, iemand maakt gebruik van je argumenten in een andere situatie en jij voelt je meteen neergezet als nazi.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65497503
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De reden dat ik zo boos reageer is omdat mensen niet de consequenties van hun redenering willen inzien. Waarom zou Meh7 de redenering van Cairon niet mogen toepassen in de Holocaust situatie? Ik dacht dat dit een forum was waar van alles gezegd kon worden, waar elke vorm van kritiek welkom was.
Het gaat er mij niet om of jij iets mag zeggen (want dat staat buiten kijf), maar het ging mij om de manier waarop.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65497540
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:44 schreef Cairon het volgende:

We zijn terughoudend met het verwijderen van posts uit NWS-feedback. Ik heb zojuist toegelicht wat ik aantrof en dat lijkt me verder voldoende.
quote:
Er kan veel, maar er zijn ook grenzen. En in dit geval zag ik twee redenen om die post te verwijderen:
1) Het wordt door Meh7 zo gebracht alsof het letterlijk een uitspraak van Cairon is. Ik houd er niet van wanneer users elkaar de woorden in de mond gaan leggen.
2) Belangrijker: het verziekt de discussie. Die gaat namelijk over allochtonen in Nederland, anno 2009.
pi_65497544
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het gaat er mij niet om of jij iets mag zeggen (want dat staat buiten kijf), maar het ging mij om de manier waarop.
Dat lokt hij uiteraard zelf uit, door reeds in andere topics mij weg te zetten als afval als hij geen enkel tegen argument weet te vinden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:50:00 #288
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65497549
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:46 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het bezorgde mij anders wel even een wtf-momentje. Eerst zo'n uitlating en nog geen minuut na jouw edit hier glashard ontkennen dat het gezegd is.
Geeft de sfeer in NWS goed weer. Ik weet weer waarom ik hier niet vaak kom: is niet goed voor mijn bloeddruk. Ik ga er graag naief vanuit dat mensen diep in hun hartje lieve eerlijke goede mensen willen zijn.

Wat jammer nou! Ik vond je juist zo gezellig, je deed net zo lekker mee!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65497831
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:46 schreef MinderMutsig het volgende:

Ik weet niet of dat nou typisch NWS is... Veel users komen in diverse subfora. Het is hier soms net de werkelijke maatschappij... Als mods grijpen we echt wel in hoor. Ik denk niet dat het de oplossing is om onder een steen te kruipen, maar je moet het natuurlijk zelf weten.
pi_65497947
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat nou typisch NWS is... Veel users komen in diverse subfora. Het is hier soms net de werkelijke maatschappij... Als mods grijpen we echt wel in hoor. Ik denk niet dat het de oplossing is om onder een steen te kruipen, maar je moet het natuurlijk zelf weten.
Wellicht is het een idee om bepaalde posts die verwijderd zijn, hier te posten. Zodat eenieder kan zien waar het daadwerkelijk over gaat en wie nu wel of niet liegt of overdrijft.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:01:11 #291
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65497952
quote:
Wacht, maar er was toch nooit een vergelijking gemaakt met de Holocaust, want dat zou inhouden dat er een vergelijking zou zijn gemaakt met Nazi's en Hitler?

Je kan niet eens bij je eigen verhaal blijven, voor een troll mis je wel de consistentie.
I'm hungry!
pi_65497995
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:01 schreef Cairon het volgende:

[..]

Wacht, maar er was toch nooit een vergelijking gemaakt met de Holocaust, want dat zou inhouden dat er een vergelijking zou zijn gemaakt met Nazi's en Hitler?

Je kan niet eens bij je eigen verhaal blijven, voor een troll mis je wel de consistentie.
Een vergelijking met de Holocaust is een vergelijk met een Nazi en Hitler? Sorry, maar dat onderscheidt is zo immens groot, dat het zelfs lachwekkend is dat je je persoonlijk aangesproken voelt. Elfletterig heeft zelf de post gelezen, draai er alsjeblieft niet omheen zeg.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:06:07 #293
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65498132
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een vergelijking met de Holocaust is een vergelijk met een Nazi en Hitler? Sorry, maar dat onderscheidt is zo immens groot, dat het zelfs lachwekkend is dat je je persoonlijk aangesproken voelt. Elfletterig heeft zelf de post gelezen, draai er alsjeblieft niet omheen zeg.
En net als Mindermutsig, en Damien, en ik, heeft Elfletterig dezelfde conclusie getrokken... jij bent de ENIGE die NIET zag dat er een nazi/hitler vergelijking werd gemaakt.
I'm hungry!
pi_65498191
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:06 schreef Cairon het volgende:

[..]

En net als Mindermutsig, en Damien, en ik, heeft Elfletterig dezelfde conclusie getrokken... jij bent de ENIGE die NIET zag dat er een nazi/hitler vergelijking werd gemaakt.
Uhm nee, ik zou zeggen lees de bovenstaande post van bijvoorbeeld Elfletterig nog eens. Er werd geen nazi-hitler vergelijking gemaakt, je argumenten werden doorgeredeneerd in de situatie ten tijde van de tweede wereldoorlog. Er stond geenszins dat jij a) een nazi was b) dat jij Hitler was c) dat je een Holocaust wilde doorvoeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65498209
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
Wellicht is het een idee om bepaalde posts die verwijderd zijn, hier te posten. Zodat eenieder kan zien waar het daadwerkelijk over gaat en wie nu wel of niet liegt of overdrijft.
Posts worden niet voor niets verwijderd. Door ze nog eens te posten, krijgen ze meer aandacht dan ze verdienen. Verder heb ik al omschreven wat er stond, dus ik ga dat niet herhalen.

Het wil er bij mij maar moeilijk in waarom jullie het zo belangrijk vinden om gelijk te krijgen. Posts van jullie allebei zijn bewerkt of verwijderd. Maak van NWS-feedback geen boksarena.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:09:39 #296
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65498265
Vooralsnog is het 3 tegen 1, waarbij mensen zelfs hier de opmerking hebben gemaakt dat het opvallend is dat je hier glashard de werkelijkheid ontkent.

Mutant01, veel plezier met je leven.
I'm hungry!
pi_65498278
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Posts worden niet voor niets verwijderd. Door ze nog eens te posten, krijgen ze meer aandacht dan ze verdienen. Verder heb ik al omschreven wat er stond, dus ik ga dat niet herhalen.

Het wil er bij mij maar moeilijk in waarom jullie het zo belangrijk vinden om gelijk te krijgen. Posts van jullie allebei zijn bewerkt of verwijderd. Maak van NWS-feedback geen boksarena.
Het gaat mij meer om de gronden en niet om het zodanig gelijk geven of krijgen. Als er geen daadwerkelijke vergelijking is gemaakt, dan is er geen vergelijking gemaakt. Dat het storend en offtopic is voor de discussie, dat is een juiste grond om het een en ander te verwijderen - zoals jij ook dit keer in de reden aangaf. Maar toch wil Cairon de slachtofferrol -positie blijven behouden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65498309
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goed idee, gisteren mocht ik een racistische post over een Belg niet bekritiseren met een verwijzing naar het babydrama, dan gaan de gevoelige snaren ineens overeind staan bij de rechtse luitjes die normaal alles zelf uitbraken. Zou leuk zijn als die vrij briljante post toch nog ergens te lezen zou zijn.
pi_65498312
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:09 schreef Cairon het volgende:
Vooralsnog is het 3 tegen 1, waarbij mensen zelfs hier de opmerking hebben gemaakt dat het opvallend is dat je hier glashard de werkelijkheid ontkent.

Mutant01, veel plezier met je leven.
Ik zou zeggen bekijk het topic zelf, dan zie je dat de post van Meh7 ook als offtopic gemarkeerd is en niet als userbash, zoals jij het interpreteerde. En waar de neuk zie jij Damien of Elfletterig je gelijk geven?
Allah Al Watan Al Malik
pi_65498378
quote:

[..]

Ik vergeleek niemand met een nazi, ik paste de door jou aangevoerde gedachtegang toe in een andere situatie om duidelijk te maken hoe belachelijk je idee eigenlijk was. Ik vind het dan ook zeer bezwaarlijk dat die post als off-topic bestempeld werd door een mod.

Cairon stelde dat ik als allochtoon zelf verantwoordelijk ben om vooroordelen bij mensen weg te werken. De vergelijking die ik maakte was om te illustreren dat niemand de Joden het kwalijk zou nemen dat Hitler verkeerde gedachtes/vooroordelen over deze bevolkingsgroep had, niemand zou (durven te) beweren dat de Joden diegenen waren die de vooroordelen weg moesten nemen. Hitler zat fout. Punt. Maar nu het om Turken en Marokkanen gaat, moeten de allochtonen (diegenen waar vooroordelen over bestaan) die vooroordelen ontkrachten volgens Cairon.

Hetgeen wat ik wilde bewerkstelligen was dan ook enkel en alleen de kromheid van de bewering van Cairon aan te tonen met een extreem voorbeeld. Niets off-topic aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')