abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 02:29:15 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65478782
Veel Turkse en Marokkaanse Nederlanders zijn bang naar een 'witte' wijk, een buurt met vooral autochtone Nederlanders, te verhuizen. Ze vrezen daar eenzaam te zijn en door de buurtbewoners te worden weggekeken. Het verharde maatschappelijke klimaat voedt die angst.

Dat blijkt uit het rapport 'Goede buren kun je niet kopen', dat het Sociaal en Cultureel Planbureau dinsdag publiceerde. Het is mede gebaseerd op groepsgesprekken met Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders over hun ambities en ervaringen op de woningmarkt.

De allochtonen vrezen ook dat ze zich in een 'witte' wijk telkens als allochtoon of moslim moeten bewijzen. Ook als zij voldoende geld hebben om in een andere wijk te gaan wonen, besluiten zij in hun eigen wijk te blijven. Hun familieleden wonen daar en allerlei voorzieningen, zoals de islamitische slager en Turkse bakkerij, zijn dichtbij. Bovendien leidt de stadsvernieuwing ertoe dat de woningen in de oude wijken beter worden en dat de buurt beter wordt onderhouden.

Ondanks hun angst naar een 'witte' wijk te verhuizen, geven de meeste allochtonen de voorkeur aan een gemengde wijk, waarin Nederlanders van allerlei culturen wonen. De ervaring leert echter dat autochtonen wegtrekken, als allochtonen in hun wijk komen wonen. Bovendien zegt 40 procent van de autochtone Nederlanders liever geen allochtone buren te hebben.

BRON

-------------------------------------------------------------------------------------------

Wat een huilies , ga dan lekker in Marokko of Turkije wonen dan , als je er niet mee om kunt gaan
En dan die Nederlanders die geen allochtonen buren willen
Ik ben inmiddels overleden
pi_65478939
Komt omdat de goedwillende Marokkaan wordt aangekeken om het gedrag van de slechte Marokkanen.
De goeden worden de dupe van de slechten. En dit probleem zal alleen maar erger worden omdat de slechterikken niet genoeg worden afgestraft. Gooi er maar weer een subsidiepotje tegenaan, zou dit kabinet zeggen. Diep en diep treurig in dit land. Overigens zou Wilders dit probleem ook niet kunnen oplossen. Kans is best groot dat hij het probleem alleen maar erger zou maken door zijn geschreeuw.

Nu is het zo dat de hoogopgeleide allochtonen het land al verlaten en emigreren. Omdat de goeie telkens de dupe zijn van wat imago dat door de slechte is veroorzaakt. Zit Nederland over 20 jaar grotendeels alleen maar met laagopgeleide en rellende allochtonen.
Zelfde met hoogopgeleide Nederlanders: steeds meer van hen emigreren. Kansje dat je over 30 jaar al in dit land veel laagopgeleide en rellende allochtonen en Nederlandse tokkies hebt en maar weinig fatsoenlijke mensen.
pi_65479015
Hadden ze in 84 maar naar de SP moeten luisteren.
Dit is een gevolg van het Nederlands overheidsbeleid.

Maar omgekeerd valt er ook wel te zeggen dat de meeste autochtonen bang zijn voor de sociale
cohesie die heel sterk aanwezig is bij de allochtonen en bij de autochtonen compleet ontbreekt.
pi_65479056
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:55 schreef Specularium het volgende:

Maar omgekeerd valt er ook wel te zeggen dat de meeste autochtonen bang zijn voor de sociale
cohesie die heel sterk aanwezig is bij de allochtonen en bij de autochtonen compleet ontbreekt.
Klopt, klopt, volledig met je eens!

Mijn voorstel is dan ook om het uitschot (zowel autochtoon als allochtoon) uit de maatschappij te verwijderen. En dan samen de goedwillende autochtonen en allochtonen elkaar beter leren kennen om samen van Nederland weer een mooi land te maken. Geen angsten voor elkaar, samen leven is mijn motto. Het kán wel hoor, mits goed beleid.
pi_65480118
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt, klopt, volledig met je eens!

Mijn voorstel is dan ook om het uitschot (zowel autochtoon als allochtoon) uit de maatschappij te verwijderen. En dan samen de goedwillende autochtonen en allochtonen elkaar beter leren kennen om samen van Nederland weer een mooi land te maken. Geen angsten voor elkaar, samen leven is mijn motto. Het kán wel hoor, mits goed beleid.
Genocide op uitschot?
Dan moeten we eerst even een werkgroep oprichten die de term 'uitschot' definieert..
..Oh jee, daar gaan we weer, weer een 'werkgroep'
pi_65480126
quote:

compleet gebrek aan sociale cohesie? kom eens uit je grot zou ik zeggen
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:02:02 #7
3542 Gia
User under construction
pi_65480367
Ze staan nu ook niet bepaald open voor contact met Nederlanders.

Hier, vier deuren verder, woont ook een marokkaans gezin. Ze gaan volledig hun eigen gang. Als je ze tegenkomt en begroet, dan kijken ze weg, of naar de grond. Eén van de zonen en de vader staat weleens op straat een sigaret te roken. Ze bekijken dan iedereen die voorbij komt.
Dit gedrag op zich is al vreemd in onze wijk.
Als je je hand op steekt ter begroeting, als ze er weer eens staan, dan draaien ze zich om en gaan de poort weer in.

Ja sorry hoor, maar contact moet toch echt van twee kanten komen en je kunt ook jezelf afsluiten van je buurtgenoten.
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:03:40 #8
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65480381
Dikgedrukte en zeker schuine tekst is moeilijker te lezen dan normale tekst. Neem het mee zou ik zeggen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:03:47 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65480383
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:02 schreef Gia het volgende:
Ze staan nu ook niet bepaald open voor contact met Nederlanders.

Hier, vier deuren verder, woont ook een marokkaans gezin. Ze gaan volledig hun eigen gang. Als je ze tegenkomt en begroet, dan kijken ze weg, of naar de grond. Eén van de zonen en de vader staat weleens op straat een sigaret te roken. Ze bekijken dan iedereen die voorbij komt.

Ja sorry hoor, maar contact moet toch echt van twee kanten komen en je kunt ook jezelf afsluiten van je buurtgenoten.
Die ervaringen heb ik ook. En je ziet die kinderen altijd op straat herrie trappen zonder dat de ouders zich er om bekomeren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:04:49 #10
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65480399
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Die ervaringen heb ik ook. En je ziet die kinderen altijd op straat herrie trappen zonder dat de ouders zich er om bekomeren.
Ik heb dezelfde ervaring. Maar als je in een wijk woont met veel allochtonen is het weer geen probleem, heel vreemd.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:05:25 #11
3542 Gia
User under construction
pi_65480406
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nou, de kleintjes van dat gezin spelen gewoon leuk op straat. Verder geen problemen mee.
pi_65480435
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 07:30 schreef 314 het volgende:

[..]

Compleet gebrek is inderdaad wat overdreven, maar niet-westerse allochtonen staan als groep inderdaad veel sterker.
Dat zie je vooral bij Marokkanen die als groepje.
De shit die ze vaak flikken, en ook nog mee wegkomenm kan alleen als zo'n groep een sterke samenhang heeft.

En dat zie je eigenlijk of nooit bij autochtonen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_65480440
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 07:30 schreef 314 het volgende:

[..]

Wil je nu gaan zeggen dat wij in Nederland op sociaal vlak sterker zijn geworden?
Het individu regeert.
pi_65480462
bang voor Marokkanen in 'witte' wijk' ?
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:11:40 #15
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65480463
quote:

Dat ligt er maar aan waar je woont dan kennelijk, hier geen gebrek aan sociale cohesie.
pi_65481400
Mij maakt het niet zoveel uit of het nou allochtonen of autochtonen zijn die naast me wonen. Alleen sommige gebruiken zijn vervelend van allochtonen (zoals bruiloften die 3 dagen duren )
Verder zijn er zowel onder allochtonen als autochtonen raddraaiers en ik moet zeggen dat in mijn overwegend zwarte wijk er behoorlijk veel tokkievolk rondloopt wat de hond voor je deur uitlaat en aso rijdt.

En daar kan ik niet direct aanwijzen welke bevolkingsgroep dat vaker doet. Is even vaak.

Toch geef ik wel de voorkeur aan nederlanders naast me. Die versta je tenminste nog
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_65484739
- troll -

[ Bericht 92% gewijzigd door sp3c op 28-01-2009 16:35:35 ]
pi_65485008
Onverantwoord overheidsbeleid heeft deze segregatie in de hand gewerkt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:46:54 #19
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_65485968
ja hoor daar zijn die hypocrieten weer

Oppakken en afvoeren maar weer zou ik gezegd hebben ... en waarom ...

Nou als wij als Nederlanders niet willen wonen tussen dat soort volk dan zijn we aan het discrimineren maar als hun iets zeggen dan is het weer de gewoonste zaak van de wereld ... en moet daar rekening mee gehouden worden ...
Wie wordt er hier ik dat land nu gediscrimineerd ?

Juist wij als gewoon gewoon nuchter Hollanders.
Zeg er maar eens wat van en je wordt gelijk in een hoekje gegooid
Terwijl hun alle vrijheid krijgen die ons wordt afgenomen.
En dit nog wel op onze kosten .......

maar het is al zo vaak gebleken de goede draaien er weer voor op en de zwakere kunnen gewoon doen wat ze willen.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_65486013
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:46 schreef RAVW het volgende:
ja hoor daar zijn die hypocrieten weer

Oppakken en afvoeren maar weer zou ik gezegd hebben ... en waarom ...

Nou als wij als Nederlanders niet willen wonen tussen dat soort volk dan zijn we aan het discrimineren maar als hun iets zeggen dan is het weer de gewoonste zaak van de wereld ... en moet daar rekening mee gehouden worden ...
Wie wordt er hier ik dat land nu gediscrimineerd ?

Juist wij als gewoon gewoon nuchter Hollanders.
Zeg er maar eens wat van en je wordt gelijk in een hoekje gegooid
Terwijl hun alle vrijheid krijgen die ons wordt afgenomen.
En dit nog wel op onze kosten .......

maar het is al zo vaak gebleken de goede draaien er weer voor op en de zwakere kunnen gewoon doen wat ze willen.
Zeg het ze, Geert!
pi_65486137
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:46 schreef Zienswijze het volgende:
Komt omdat de goedwillende Marokkaan wordt aangekeken om het gedrag van de slechte Marokkanen.
De goeden worden de dupe van de slechten. En dit probleem zal alleen maar erger worden omdat de slechterikken niet genoeg worden afgestraft. Gooi er maar weer een subsidiepotje tegenaan, zou dit kabinet zeggen. Diep en diep treurig in dit land. Overigens zou Wilders dit probleem ook niet kunnen oplossen. Kans is best groot dat hij het probleem alleen maar erger zou maken door zijn geschreeuw.

Nu is het zo dat de hoogopgeleide allochtonen het land al verlaten en emigreren. Omdat de goeie telkens de dupe zijn van wat imago dat door de slechte is veroorzaakt. Zit Nederland over 20 jaar grotendeels alleen maar met laagopgeleide en rellende allochtonen.
Zelfde met hoogopgeleide Nederlanders: steeds meer van hen emigreren. Kansje dat je over 30 jaar al in dit land veel laagopgeleide en rellende allochtonen en Nederlandse tokkies hebt en maar weinig fatsoenlijke mensen.
Mijn visie.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:53:47 #22
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_65486247
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:47 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Zeg het ze, Geert!
Geert who ? .... hahahaha die vent is van de laatste paar jaar ... maar de problemen zijn er al veel langer dus afschuiven op Geert is er niet bij.

Ze zoeken gewoon een zonde bok om hun agressie kwijt te kunnen.
en helaas lopen er teveel mensen met die linkse mee.
Maar ik denk dat 99% van de mensen die tegen wilders zijn niet eens weten wat hij voor party programma heeft...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_65486289
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef RAVW het volgende:

[..]

Geert who ? .... hahahaha die vent is van de laatste paar jaar ... maar de problemen zijn er al veel langer dus afschuiven op Geert is er niet bij.

Ze zoeken gewoon een zonde bok om hun agressie kwijt te kunnen.
en helaas lopen er teveel mensen met die linkse mee.
Maar ik denk dat 99% van de mensen die tegen wilders zijn niet eens weten wat hij voor party programma heeft...
Gaat ie een party geven dan? Dat wist ik inderdaad niet.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:56:12 #24
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_65486336
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gaat ie een party geven dan? Dat wist ik inderdaad niet.
lol inderdaad

ach daar is hij wel flink mee bezig om in het middelpunt te staan
ach naar loze woorden luister ik niet ik wil daden zien dan ga ik pas oordelen of iemand zijn functie waardig en mijn stem verdient...
pi_65486467
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef RAVW het volgende:

[..]

lol inderdaad

ach daar is hij wel flink mee bezig om in het middelpunt te staan
ach naar loze woorden luister ik niet ik wil daden zien dan ga ik pas oordelen of iemand zijn functie waardig en mijn stem verdient...
Een echt nuchtere Hollander ben je in ieder geval niet.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')