Dank je!!!! Weer een fok-babyquote:Op zondag 25 januari 2009 20:32 schreef Brighteyes het volgende:
Whaaaaaaa, wat gaaf! Leuk zeg!Gefeliciteerd!
Kinderwensquote:Op zondag 25 januari 2009 20:32 schreef DuchessX het volgende:
De naam 'Kinderwens' mag veranderd worden in DuchessX!En Juup© mag er ook bij natuurlijk
Wij zijn zeer, zeer zeeeeeeer gelukkig!
Ik ben in shockquote:Op zondag 25 januari 2009 20:32 schreef DuchessX het volgende:
De naam 'Kinderwens' mag veranderd worden in DuchessX!En Juup© mag er ook bij natuurlijk
Diaan, van harte!! Het is je zo hard gegundquote:Op zondag 25 januari 2009 21:18 schreef Diaan73 het volgende:
Jelief, ook nog van harte gefeliciteerd natuurlijk. Ben erg nieuwsgierig naar de naam.
Ik zal vandeweek ons bevallingsverhaal nog even posten. Enne BE, de echte naam van Peaceman kun je wel ergens lezen op mn hyves hoor![]()
En ik moest vorige week echt lachen en me inhouden nav de discussie over de naam Lennon. Nog nooit had ik het hier op Fok! gelezen totdat moment... heel apart. Mijn reactie op die naam was ook maar heel kort.
Las dat er dus 4 babies op de 23e zijn geborenbijzonder hoor!!!
En nu ga ik naar mn bed
quote:Op zondag 25 januari 2009 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
Lief!
Pics?
Kersverse papa's zijn echt zo cute! Zo trots, zo helemaal vol van alles. Echt gaaf vind ik dat!
Dat meeeeeeen je niet!quote:Op zondag 25 januari 2009 20:32 schreef DuchessX het volgende:
quote:Op zondag 25 januari 2009 21:46 schreef Jelief het volgende:
zo en nu een echte post...
We zijn thuis! Ik heb nu og even geen tijd om het verhaal uitgebreid te doen en om alles bij te lezen.
Helaas staan de foto's nog op de camera dus dan maar alleen de naam
Onsje heet:
Ruben Sebastiaan.
(Troel ik was even bang dat hij op de verjaardag van jouw Ruben geboren zou worden)
Naar omstandigheden maken we het goed, ik lig in de kreukels en ga mij de komende dagen als een volleerde kraamvrouw gedragen en heel veel rust nemen.
Tot gauw!
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 25 januari 2009 20:43 schreef DuchessX het volgende:
Oh ja, bij deze onze ticker: [ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 25 januari 2009 20:32 schreef DuchessX het volgende:
Veel hé!!quote:Op zondag 25 januari 2009 22:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Gefeliciteerd!
Leuk, een kloon uit de kast
Ik heb ff geteld in het babietjestopic. er zijn tot nog toe 11 januari-babies geboren!
En de maand is nog niet om
quote:Op zondag 25 januari 2009 21:46 schreef Jelief het volgende:
zo en nu een echte post...
We zijn thuis! Ik heb nu og even geen tijd om het verhaal uitgebreid te doen en om alles bij te lezen.
Helaas staan de foto's nog op de camera dus dan maar alleen de naam
Onsje heet:
Ruben Sebastiaan.
(Troel ik was even bang dat hij op de verjaardag van jouw Ruben geboren zou worden)
Naar omstandigheden maken we het goed, ik lig in de kreukels en ga mij de komende dagen als een volleerde kraamvrouw gedragen en heel veel rust nemen.
Tot gauw!
Kan weinig kwaad hoor het word pas vervelend als het niet meer weg trekt en je een litertje of 5 vocht vasthoudt of erger 16 literquote:Op maandag 26 januari 2009 09:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Vandaag 27 weken zwanger, en m'n enkels zijn aan het eind van de dag al een beetje dik aan het worden van het vocht. M'n sokafdrukken staan er dan echt heel erg in en ik kan al een beetje kuiltjes duwen in 'n onderbenen. Ze zien er dan ook echt steviger uit.![]()
Kan dit kwaad? Het is normaal op het eind van de zwangerschap, maar ik moet nog drie maanden. Mijn bloeddruk is overigens goed.
Maar hoeveel opties wil je: tillen of niet tillen? Veel meer mogelijkheden zijn er niet, lijkt me toch?quote:Op maandag 26 januari 2009 13:33 schreef MeNicole het volgende:
Hoe doen de moeders die zwanger zijn en een peuter in huis hebben dat toch met tillen enzo? Als ik Mikael ook nog maar iets til krijg ik meteen een harde buik. Nu had ik dat bij de vlos aangekaart en die gaf alleen als tip niet meer tillen. Maar ja soms kom ik er echt niet onderuit. Laat hem al zelf op de commode enzo klimmen maar tis nogal een brokkenpiloot die geregeld op zijn snufferd gaat end an moet ik hem (te) vaak even helpen.
Ik wil tipsquote:Op maandag 26 januari 2009 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar hoeveel opties wil je: tillen of niet tillen? Veel meer mogelijkheden zijn er niet, lijkt me toch?
wat lief dat je aan me dacht! Ik had inderdaad een internetstoring die sinds eind van de ochtend eindelijk weer verholpen is!quote:Op maandag 26 januari 2009 15:05 schreef happyme28 het volgende:
Ben benieuwd hoe het met Fruppel is? (al had ze het wel over internet storing toch?)
Hier nog steeds gespannen. Woensdag heb ik weer een echo en dat zou uitsluitel moeten geven, dus erg spannend.quote:
quote:Op zondag 25 januari 2009 20:24 schreef Brighteyes het volgende:
Zwangerschap en geboorte deel 443
De aanstaande papa's en mama's :
2009
26 januari 2009: Jore (jongen)
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
nee, ik heb deze zwangerschap geen gym gevolgd. Inderdaad apart.....quote:Op maandag 26 januari 2009 16:10 schreef Estrys het volgende:
gefeliciteerd alle nieuwe mama's en papa's.![]()
Diaan, jij zat niet toevallig bij mij op zwangerschapsgym? Daar is ook een jongen geboren met de naam Lennon. Zo hoor je die naam nooit... en zo duikt hij ineens overal op. Apart zeg, maar leuke naam.
Voor jou ook eenquote:Op maandag 26 januari 2009 20:57 schreef Rottdog het volgende:
Ik voel me alles behalve zwanger, na de echo heb ik eerst mijn kop in het zand gestoken en ben toen toch eens gaan rekenen. Ben ruim een week kwijt, het vruchtje had in mijn berekeningen dus sowieso een week groter moeten zijn. Voel me enorm verward en moet nog 2 weken wachten maar pffff vindt het niet mee vallenHad het me allemaal zo anders voorgesteld en de domper is hier dan ook keihard ingeslagen.
Van babybytes:quote:
quote:De baby begint er nu als een echt mensje uit te zien. Ogen en oren zijn volledig gevormd, zowel van binnen als van buiten.
Richt je pink maar eens op. Dit is de afmeting van je baby in week 11. Het gewicht is zo'n 10 gram.
quote:
Nou, er staat er nu even eentje in het daarvoor bestemde topic...zolang het duurtquote:Op maandag 26 januari 2009 21:10 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn zus heeft me ooit bij haar laten voelen, ik heb bij Sasha toen als een gek gevoeld en gepookt en gedaan en ook nu weer, maar ik voel niks hoor.![]()
![]()
Rottdog en Happy, ik hoop zo dat jullie snel positief bericht krijgen.
Miss_sly, heb je ook een foto van die mooie zwangere buik?
Ik duim net als alle anderen voor je...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:21 schreef happyme28 het volgende:
Goedemorgen allemaal!
@Linda, ik probeer de bloedinkjes wel te herleiden (ontlasting, seks, etc.) maar je weet nooit zeker of het daar van komt. Het is ook meestal niet direkt daarna.
Het is nu gelukkig wel weer gestopt sinds gisteravond. Vandaag en morgenochtend nog werken en dan weten we meer.
Bronquote:Na anorexia is er nu ook pregorexia
De Franse minister van Justitie Rachida Dati kreeg de voorbije week een storm van kritiek te verwerken toen ze amper vijf dagen na haar bevalling -een keizersnede nog wel- alweer paraat stond met dossiers onder de arm. En hoe was ze in godsnaam zo snel de kilo's kwijtgeraakt? Met de celebrities als lichtend voorbeeld zo snel mogelijk weer pronken met het strakke buikje; de medische wereld heeft er zelfs een naam voor bedacht. Maar met die 'pregorexia' zou het in Vlaanderen gelukkig nogal meevallen.
Nicole Kidman die, nog geen vier maand zwanger, met haar sporttas uit het fitnesscentrum stapt, de buik nauwelijks merkbaar. Actrice Jessica Alba die drie maand na haar bevalling reclame maakt voor de hometrainer die haar hielp om nog dunner dan voorheen te worden. Of dichter bij huis: Veronique De Kock die twee en een halve maand nadat ze een zoontje heeft gekregen floreert in de badpakkenspecial van een tijdschrift. Opmerkelijke voorbeelden zijn het, van dames die er wonderwel in slaagden om de lichamelijke gevolgen van hun zwangerschap beperkt te houden. Dat ze daarvoor hun beste beentje voorzetten is begrijpelijk. In veel gevallen hebben ze hun lichaam - en hun schoonheid - nodig voor hun job. En de media-aandacht die hen te beurt valt als ze na hun bevalling weer op ten tonele verschijnen, zal ook wel een extra motivatie zijn. Maar wat zij doen mag de norm niet worden. En daar lijkt de medische wereld een beetje voor te vrezen.
Wie de term heeft bedacht is niet duidelijk, maar vooral in de Britse media duiken steeds vaker berichten op over pregorexia: vrouwen die er prat op gaan dat ze tijdens de zwangerschap nauwelijks bijkomen en na de bevalling door fanatiek sporten en een strikt dieet in géén tijd hun ranke figuurtje terug weten te vinden. Het gevaar bestaat dan dat het lichaam niet de nodige voedingsstoffen, vitamines en mineralen binnenkrijgt dat het nodig heeft om de baby te doen groeien en om zichzelf voor te bereiden op de bevalling en de borstvoeding. Ook hevig sporten tijdens de zwangerschap, vooral dan tijdens de laatste drie maanden, is niet zonder risico. Het kan leiden tot duizeligheid en hartkloppingen en zou de kansen op probleemloze borstvoeding hypothekeren.
Of ook de Vlaamse mama's zo verbeten de strijd tegen de kilo's voeren? Volgens gynaecologe Marleen Temmerman valt het allemaal nogal mee. 'Het komt weleens voor, maar wijdverbreid is het fenomeen zeker niet. Ik denk dat de meeste vrouwen wel weten wat gezond is en tijdens de zwangerschap goed naar hun lichaam luisteren. Af en toe is er wel iemand die zich de kilo's wat meer aantrekt, maar ik zie er weinig die Twiggy willen blijven.'
Dat vrouwen de kilo's binnen de perken willen houden, vindt Temmerman zelfs normaal. 'Vrouwen zien er graag goed uit. Is het niet normaal dat ze liever niet al te veel kilo's winnen en na de geboorte graag zo snel mogelijk weer op hun oude gewicht geraken? Ik denk dat het gewoon des mensen is.'
Snel gewicht verliezen hoeft ook niet te wijzen op een fanatiek dieet, zegt Temmerman. 'Het verschilt gewoon erg van persoon tot persoon. Er zijn vrouwen die een week na de geboorte zonder moeite weer op hun oude gewicht zijn, zelfs als ze veel zijn bijgekomen. Bij anderen blijft het allemaal wat meer plakken.'
Dat een vrouw vijf dagen na een keizersnede op naaldhakken een vergadering bijwoont vindt Marleen Temmerman niet eens zo'n schande. 'Rachida Dati heeft wel erg veel kritiek gekregen. De moederschapsrust is een verworven recht en dat is maar goed ook, maar als een minister te allen prijze een vergadering wil bijwonen, mag ze dat voor mijn part gerust doen. En dat ze zich voor die gelegenheid optut is toch niet meer dan logisch? Chapeau dat ze het kan. Rachida Dati moet de norm niet worden, maar ik denk dat ik haar situatie kan begrijpen.
Ik merk het ook om mij heen en dat ik zelf ook me nu al soms druk maak over gewichtstoename, terwijl het helemaal nergens over gaat. Ik ben niet van plan om me vol te vreten, maar luister wel naar mijn lichaam. Heeft het zin in twee borden eten, wordt het lekker twee borden eten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:18 schreef huuphuup het volgende:
Hmm wat moeten we daar nu weer van vinden zegals het inderdaad maar niet de norm wordt nee.
Maar weet je, ik merk het wel om me heen hoor. Een vriendin van me is anderhalf jaar geleden bevallen van haar kindje en na zo'n 6 maanden was ze zo'n beetje alle aangekomen kilo's weer kwijt en zag ze er precies uit als voorheen (met kleding althans) en toch hoorde ik van andere vriendinnen ineens dingen van "zo ja, dat zou tijd worden" of "ze heeft er wel de tijd voor genomen zeg" en meer van dat soort opmerkingen.
Als ik dan zei van hallo ze heeft net een kind op de wereld gezet hoor dan was de standaardreactie weer "ja, een half jaar geleden ja..."
Met andere woorden, bij een hoop (toch wel van die mode-mutsen) van mijn leeftijd 20-25 leeft toch wel het idee dat het normaal is om in fors minder dan een half jaar je oude strakke lijf weer terug te hebben...
gelukkig heb ik nooit een strak lijf gehad
Spannend hequote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:51 schreef huuphuup het volgende:
Ho, ik heb overdrevenze stond 8 weken na de bevalling op de catwalk. Ook goed. Als je het lijstje aan de rechterkant ziet op deze website dan vraag je je af hoe het kan dat ze nog leeft
![]()
Oooh nog een week en dan is de 12 weken echo! En ik vind het echt vet spannend pfoe. En daarna de 17e weer een afspraak bij de VK, het volgt elkaar allemaal mooi op zo.![]()
en iedereen vraagt aan me wat het wordt haha, en als ik dan zeg van jah dat weet ik pas met de 20-weken echo hoor dan zeggen ze "neeee, wat dénk je dat het wordt". En als ik dan zeg dat ik echt geen flauw idee heb dan kijken mensen me allemaal heel gek aan. Dus tegenwoordig zeg ik maar gewoon "een baby!" zit ik in ieder geval altijd goed
Ik heb het ook zo gedaan, heb echt niets gelaten maar heb er wel opgelet dat het niet de spuigaten uitliep.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:41 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ik merk het ook om mij heen en dat ik zelf ook me nu al soms druk maak over gewichtstoename, terwijl het helemaal nergens over gaat. Ik ben niet van plan om me vol te vreten, maar luister wel naar mijn lichaam. Heeft het zin in twee borden eten, wordt het lekker twee borden eten.
Ik geniet er absoluut nog van maar inmiddels begint de nieuwsgierigheid en de ongeduldigheid wel de overhand te krijgen!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:15 schreef Poppedein het volgende:
Fruppel..jeetje joh..morgen 40 weken! Geniet je nog steeds volop van t zwanger zijn of ben je er ook wel klaar mee nu? Hoe dan ook moet de nieuwsgierigheid enorm zijn inmiddels!
Duchess!! Wat goedquote:Op zondag 25 januari 2009 20:32 schreef DuchessX het volgende:
Vriendinnetje van me is morgen ook 40 weken!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:20 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Ik geniet er absoluut nog van maar inmiddels begint de nieuwsgierigheid en de ongeduldigheid wel de overhand te krijgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |