abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:12:02 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65533326
Nu is de wachttijd op een huurwoning nog een acceptabele 8 jaar Over neo-communisme gesproken. Vroeger lachten wij de DDR uit omdat je daar jarenlang op een auto moest wachten. Terwijl wonen toch eerder een primaire levensbehoefte is dan autorijden.

De oplossing is echter heel simpel: wanneer de lagere marktprijzen geaccepteerd worden, en als gevolg hiervan de prijzen voor bouwgrond naar een normaal-niet bubblegerelateerd niveau worden gebracht, is het weer mogelijk op een prima eensgezinswoning op een kavel van 300m2 te realiseren voor een koopprijs van 250.000 euro VON. En dan maakt de projectontwikkelaar ook nog winst.

Moet je eens kijken hoeveel interesse daarvoor zou zijn wanneer je dit in Utrecht zou realiseren. En ogenblikkelijk ook doorstroming.
The End Times are wild
pi_65540799
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:12 schreef LXIV het volgende:

De oplossing is echter heel simpel: wanneer de lagere marktprijzen geaccepteerd worden, en als gevolg hiervan de prijzen voor bouwgrond naar een normaal-niet bubblegerelateerd niveau worden gebracht, is het weer mogelijk op een prima eensgezinswoning op een kavel van 300m2 te realiseren voor een koopprijs van 250.000 euro VON. En dan maakt de projectontwikkelaar ook nog winst.

Tja, nu mopperen ze over de doorstroming, het feitelijke probleem is de betaalbaarheid van een woning in NL.
Mensen zitten nog in de ontkenningsfase, willen de pijn maar niet nemen zeg maar.
Klagen over de dalende prijs die mensen willen betalen, het is gewoon fucking niet niet normaal. Het probleem is niet de schaarste of de kredietcrisis, het is de betaalbaarheid.
Als je boot lekt zeg je toch ook niet dat de vloeibaarheid van water het probleem is?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65540871
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:10 schreef kibo het volgende:

[..]

En precies evenveel mensen zijn wel blij
Hoogstwaarschijnlijk zal de betaalbaarheid niet toenemen omdat banken ook minder geld gaanverstrekken.
pi_65541079
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:35 schreef Revolution-NL het volgende:

Hoogstwaarschijnlijk zal de betaalbaarheid niet toenemen omdat banken ook minder geld gaanverstrekken.
Dus als iets minder kost en je minder kan lenen, dan gaat de betaalbaarheid er niet op vooruit
I'll sing you a lullaby.
pi_65541149
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus als iets minder kost en je minder kan lenen, dan gaat de betaalbaarheid er niet op vooruit
netto niet nee.

Toekomstige starters die denken over 5 jaar meteen op 1 salaris een riante eensgezinswoning te kunnen kopen kunnen van de koude kermis thuis komen.
pi_65541510
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:

netto niet nee.

Toekomstige starters die denken over 5 jaar meteen op 1 salaris een riante eensgezinswoning te kunnen kopen kunnen van de koude kermis thuis komen.
Hallo

Iets kost minder, wel letter uit het woord minder begrijp je niet?
I'll sing you a lullaby.
pi_65541589
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hallo

Hallo

Je snapt het echt niet he
Volgens mij gaat het om de KOOPKRACHT!!

Als een huis van 250.000 euro zometeen 175.000 euro kost en je vroeger 230.000 kon lenen en zometeen 150.000 dan kan jij dat huis nog steeds niet betalen.
pi_65541677
quote:

[..]

Hallo

Als je iets voor minder kan kopen wil nog niet zeggen dat je maandlast lager is.
pi_65541765
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Hallo

Als een huis van 250.000 euro zometeen 175.000 euro kost en je vroeger 230.000 kon lenen en zometeen 150.000 dan kan jij dat huis nog steeds niet betalen.

juist. 10 x je bruto jaarsalaris gaat niet meer op tegenwoordig, denk ik.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:15:27 #185
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65542503
quote:

[..]

Hallo

En waarom kost het minder zeg je? Juist omdat mensen het niet meer kunnen betalen. Het zal meedeinen met de betaalbaarheid. Als mensen het niet meer kunnen betalen zakt het totdat het weer binnen bereik is niet verder zodat het een kadootje wordt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_65544446
mensen moeten niet zo moeilijk doen..
gewoon lekker mn huisje kopen als ie waarschijnlijk over een weekje op de markt komt

NIETS AANT HET HANDJE MENSEN !

nothing to see here people ! move along !
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:14:06 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65544939
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Hallo

Maar als ik dat huis nu wel betalen kan maar ik wacht toch even dan maak ik wel een goede deal.!
The End Times are wild
pi_65545292
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:03 schreef realbase het volgende:
mensen moeten niet zo moeilijk doen..
gewoon lekker mn huisje kopen als ie waarschijnlijk over een weekje op de markt komt

NIETS AANT HET HANDJE MENSEN !

nothing to see here people ! move along !
Dat laatste zou ik nu juist NIET zeggen als ik mijn huis te koop heb staan.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_65545522
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als ik dat huis nu wel betalen kan maar ik wacht toch even dan maak ik wel een goede deal.!
Of iemand anders heeft het inmiddels al weer gekocht, omdat jij op een flinke prijsdaling zat te wachten en die ander met minder (of geen) daling tevreden was.
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:29:03 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65545570
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of iemand anders heeft het inmiddels al weer gekocht, omdat jij op een flinke prijsdaling zat te wachten en die ander met minder (of geen) daling tevreden was.
Dan koop je toch een ander huis. Er staan er maar 170.000 te koop op funda en er komen er iedere dag nog bij.

Mensen die denken dat hun stapeltje jaren-70 bakstenen uniek is...
The End Times are wild
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:39:00 #191
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65546008
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan koop je toch een ander huis. Er staan er maar 170.000 te koop op funda en er komen er iedere dag nog bij.

Mensen die denken dat hun stapeltje jaren-70 bakstenen uniek is...
Om te beginnen is er niet 1 hetzelfde.

Je hebt bijna gelijk als je zegt dat er keuze zat is. Maar met wachten bereik je niets. Je kan toch nu ook je prijs kenbaar maken. Als dat niet genoeg is kan je altijd nog wachten.

Hoeveel van die 170.000 is in eigendom van iemand die al een ander huis heeft? Laten we gemakshalve de helft zeggen. Dan gaat voor 85.000 eigenaars op dat als ze verkocht zijn dat ze weer iets anders moeten kopen. Deels overlapt elkaar dat dan toch maar uiteindelijk blijft er dan weinig echt vrij over. Ik denk dat het in de realiteit zelfs zo is dat misschien maar 10% met een extra woning zit. De rest wil gewoon ruilen maar komt er door allerlei omstandigheden met elkaar niet uit (de prijs is daar ook 1 van).
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_65546577
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:23 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik nu juist NIET zeggen als ik mijn huis te koop heb staan.
goeie

maar goed.. starterswoning in den haag, bezuidenhout, alle mooie jarenm 30 details erin, terwijl 4 jaar terug alles in huis vernieuwd is.. met een tuin van bijna 100m2..

ik zie daar geen issues in ( en ik vraag niet teveel, terwijl ik sommige mensen hier echt de hoofdprijs durven te vragen

Maar goed.. ondanks de markt, de financiele situatie.. het is en blijft nog steeds wat de gek ervoor geeft heh.
pi_65548196
"Wat de gek er voor geeft", inderdaad.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:55:22 #194
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_65549414
@realbase: welke straat? Ben wel benieuwd wat zo'n huis qua vraagprijs doet...

Niet dat ik geïnteresseerd ben, ik heb onlangs in dezelfde wijk een appartement gekocht (2e etage). Alles wat je authentiek wilt hebben zit er nog in (deuren, en suite dingetjes etc.) en alles wat je nieuw wilt hebben (kozijnen, keuken, toilet, badkamer) is nieuw... Ik betaalde er uiteindelijk ietsje minder voor dan gemiddeld (verkoper met haast, Goverman niet).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_65554730
http://www.huizenzoeker.n(...)orcht-6/details.html

En een miljoentje minder is de vraagprijs
Maar zonder al die expats aan de Zuid-as is hij toch niet snel te slijten voor dit bedrag lijkt mij zo
pi_65554734
De huizenmarkt dobbert als een trage boot achter de wat snellere dingen aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2009 05:03:10 ]
  vrijdag 30 januari 2009 @ 08:02:16 #197
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_65555359
Leuke site dat trouwens, vroeg me al af waarom Funda dat niet deed : http://www.huizenzoeker.nl/woningmarkt/
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 09:26:34 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65556638
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 04:59 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.huizenzoeker.n(...)orcht-6/details.html

En een miljoentje minder is de vraagprijs
Maar zonder al die expats aan de Zuid-as is hij toch niet snel te slijten voor dit bedrag lijkt mij zo
Dat huis wordt volgens Funda pas twee weken aangeboden. Maar nu al een miljoen eraf??? Dat belooft nog wat.

Wel een mooi optrekje trouwens...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65556729
Het grote geld verdienen is even afgelopen vandaar dat zulke optrekjes hard in waarde dalen.
Zo'n vaart gaat 't niet lopen met de gemiddelde huizenbezitter in NL mar de zure pil dat kopers gewoon 20% lager gaan bieden dat krijg je wanneer er meer huizen te koop staan dan er kopers zijn die het rond kunnen krijgen.
pi_65557998
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:55 schreef Goverman het volgende:
@realbase: welke straat? Ben wel benieuwd wat zo'n huis qua vraagprijs doet...

Niet dat ik geïnteresseerd ben, ik heb onlangs in dezelfde wijk een appartement gekocht (2e etage). Alles wat je authentiek wilt hebben zit er nog in (deuren, en suite dingetjes etc.) en alles wat je nieuw wilt hebben (kozijnen, keuken, toilet, badkamer) is nieuw... Ik betaalde er uiteindelijk ietsje minder voor dan gemiddeld (verkoper met haast, Goverman niet).
U**** straat.. vraagprijs 199.000 ( parterre met flinke tuin dus )
2 weken terug is er 1 in de straat weggegaan voor 230.000

gok dat jij er 140-160 ofzo voor hebt betaald ?
( ze verschillen nogal in groote per straat )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')