Tja, nu mopperen ze over de doorstroming, het feitelijke probleem is de betaalbaarheid van een woning in NL.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:12 schreef LXIV het volgende:
De oplossing is echter heel simpel: wanneer de lagere marktprijzen geaccepteerd worden, en als gevolg hiervan de prijzen voor bouwgrond naar een normaal-niet bubblegerelateerd niveau worden gebracht, is het weer mogelijk op een prima eensgezinswoning op een kavel van 300m2 te realiseren voor een koopprijs van 250.000 euro VON. En dan maakt de projectontwikkelaar ook nog winst.
Hoogstwaarschijnlijk zal de betaalbaarheid niet toenemen omdat banken ook minder geld gaanverstrekken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:10 schreef kibo het volgende:
[..]
En precies evenveel mensen zijn wel blij
Dus als iets minder kost en je minder kan lenen, dan gaat de betaalbaarheid er niet op vooruitquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk zal de betaalbaarheid niet toenemen omdat banken ook minder geld gaanverstrekken.
netto niet nee.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus als iets minder kost en je minder kan lenen, dan gaat de betaalbaarheid er niet op vooruit
Halloquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
netto niet nee.
Toekomstige starters die denken over 5 jaar meteen op 1 salaris een riante eensgezinswoning te kunnen kopen kunnen van de koude kermis thuis komen.
Halloquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hallo![]()
Iets kost minder, wel letter uit het woord minder begrijp je niet?
Als je iets voor minder kan kopen wil nog niet zeggen dat je maandlast lager is.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hallo![]()
juist. 10 x je bruto jaarsalaris gaat niet meer op tegenwoordig, denk ik.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hallo
Je snapt het echt niet he
Volgens mij gaat het om de KOOPKRACHT!!
Als een huis van 250.000 euro zometeen 175.000 euro kost en je vroeger 230.000 kon lenen en zometeen 150.000 dan kan jij dat huis nog steeds niet betalen.
En waarom kost het minder zeg je? Juist omdat mensen het niet meer kunnen betalen. Het zal meedeinen met de betaalbaarheid. Als mensen het niet meer kunnen betalen zakt het totdat het weer binnen bereik is niet verder zodat het een kadootje wordt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hallo![]()
Maar als ik dat huis nu wel betalen kan maar ik wacht toch even dan maak ik wel een goede deal.!quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hallo
Je snapt het echt niet he
Volgens mij gaat het om de KOOPKRACHT!!
Als een huis van 250.000 euro zometeen 175.000 euro kost en je vroeger 230.000 kon lenen en zometeen 150.000 dan kan jij dat huis nog steeds niet betalen.
Dat laatste zou ik nu juist NIET zeggen als ik mijn huis te koop heb staan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:03 schreef realbase het volgende:
mensen moeten niet zo moeilijk doen..
gewoon lekker mn huisje kopen als ie waarschijnlijk over een weekje op de markt komt
NIETS AANT HET HANDJE MENSEN !
nothing to see here people ! move along !
Of iemand anders heeft het inmiddels al weer gekocht, omdat jij op een flinke prijsdaling zat te wachten en die ander met minder (of geen) daling tevreden was.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als ik dat huis nu wel betalen kan maar ik wacht toch even dan maak ik wel een goede deal.!
Dan koop je toch een ander huis. Er staan er maar 170.000 te koop op funda en er komen er iedere dag nog bij.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of iemand anders heeft het inmiddels al weer gekocht, omdat jij op een flinke prijsdaling zat te wachten en die ander met minder (of geen) daling tevreden was.
Om te beginnen is er niet 1 hetzelfde.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan koop je toch een ander huis. Er staan er maar 170.000 te koop op funda en er komen er iedere dag nog bij.
Mensen die denken dat hun stapeltje jaren-70 bakstenen uniek is...
goeiequote:Op donderdag 29 januari 2009 21:23 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik nu juist NIET zeggen als ik mijn huis te koop heb staan.
Dat huis wordt volgens Funda pas twee weken aangeboden. Maar nu al een miljoen eraf??? Dat belooft nog wat.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 04:59 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.huizenzoeker.n(...)orcht-6/details.html
En een miljoentje minder is de vraagprijs
Maar zonder al die expats aan de Zuid-as is hij toch niet snel te slijten voor dit bedrag lijkt mij zo
U**** straat.. vraagprijs 199.000 ( parterre met flinke tuin dus )quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:55 schreef Goverman het volgende:
@realbase: welke straat? Ben wel benieuwd wat zo'n huis qua vraagprijs doet...
Niet dat ik geïnteresseerd ben, ik heb onlangs in dezelfde wijk een appartement gekocht (2e etage). Alles wat je authentiek wilt hebben zit er nog in (deuren, en suite dingetjes etc.) en alles wat je nieuw wilt hebben (kozijnen, keuken, toilet, badkamer) is nieuw... Ik betaalde er uiteindelijk ietsje minder voor dan gemiddeld (verkoper met haast, Goverman niet).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |