Alleen met:quote:Op maandag 26 januari 2009 22:01 schreef sigme het volgende:
Hou je niet van vogels, Gellius?
Heerlijk!quote:Op maandag 26 januari 2009 23:35 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
En een fazant dan Gellie?
Volgens het bijschrift zou het inderdaad gaan om een houtsnip. Vogelkennerquote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:32 schreef Gellius het volgende:
Hola, dat is inderdaad een hartverwarmend plaatje! Is dat geen houtsnip?
Ik was laatst ook in 's-Gravenhage. Daar heb ik een gastcollege gegeven op de KABK. Daar kreeg ik al met al, voor drie uur geoudehoer, welgeteld TWEEËNTWINTIG EURO EN VIJFTIG CENT voor,- niet eens genoeg om het retourtje Leuven te dekken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:26 schreef Gellius het volgende:
Ik was laatst in 's Gravenhage. Daar hebben ze nog èchte trams.
Jij wilt een retourtje Groningen en een kaartje voor de edelkitsch tentoonstelling van Waterhouse in de Groningse bonbonnière.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:40 schreef Gellius het volgende:
Komaan ik moet een verjaardaglijstje fabrieken mensen, en ik heb nog maar één ding. Help eens even mee. Wat wil ik?
Dat wil ik inderdaad wel! Ben jij al geweest, Ollie? Ik ga denkelijk over een week of drie.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:35 schreef OllieA het volgende:
[..]
Jij wilt een retourtje Groningen en een kaartje voor de edelkitsch tentoonstelling van Waterhouse in de Groningse bonbonnière.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:12 schreef Z het volgende:
Ben je er geweest OllieA? Ik ga over twee weken.
Ik ben er inderdaad al geweest. Niet zo goed als Repin, maar een aantal stukken komen voor mij er toch wel in de buurt. Dus ik kan het aanraden.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:34 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat wil ik inderdaad wel! Ben jij al geweest, Ollie? Ik ga denkelijk over een week of drie.
Ik wilde exact hetzelfde zeggen. Of nou ja, eigenlijk iets heel anders, maar wel met dezelfde strekking.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:41 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het overigens leuk dat Ollie weer eens post, ook al is het dan in het meest bezadigde topiek van TTK.
Hoe heette die Prerafaëliet met dat kapsel ook al weer?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:18 schreef Gellius het volgende:
Zonder bontje of omslagdoek! Ze wil gewoon ziek worden om niet naar d'rlui d'r werk te hoeven.
Heu, nee hoor, thaleia.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef ShadyLane het volgende:
Breng je die wending aan omdat IR zich in het topic vertoonde?
Ik heb er zojuist weer een schitterende brief uitgegooid. En nu moet ik aan een rapportage gaan werken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef ShadyLane het volgende:
Breng je die wending aan omdat IR zich in het topic vertoonde?
quote:This room of yours, my Jenny, looks
A change from mine so full of books,
Whose serried ranks hold fast, forsooth,
So many captive hours of youth,--
The hours they thieve from day and night
To make one's cherished work come right,
And leave it wrong for all their theft,
Even as to-night my work was left:
Until I vowed that since my brain
And eyes of dancing seemed so fain,
My feet should have some dancing too:--
And thus it was I met with you.
Well, I suppose 'twas hard to part,
For here I am. And now, sweetheart,
You seem too tired to get to bed.
It was a careless life I led
When rooms like this were scarce so strange
Not long ago. What breeds the change,--
The many aims or the few years?
Because to-night it all appears.
Something I do not know again.
Voorlopig alleen op dingen in Amsterdam. Bij de Gemeente en zo.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:49 schreef ShadyLane het volgende:
Waar schrijf je zoal op?
Dat is Miranda, dochter van Prospero uit The Tempest van Shakespeare. Dus is het niet zo gek dat ze wat pips oogt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:46 schreef Gellius het volgende:
Die juffrouw op het schilderij van ollie oogt overigens wel wat pips, als ik zo vrij mag zijn.
Nou?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:05 schreef k_man het volgende:
Drinken jullie absinth helemaal volgens het ritueel? Met een speciale suikerlepel op het glas en zo?
Hoogstwaarschijnlijk plak is zes briefjes met daarop 'G.v.d.' en een met 'Ziezoo' aan de muur en stap ik in Nijmegen van de Waalbrug.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:26 schreef Gellius het volgende:
wat ben je toch ook een uitvreter en een sloeber, JAM. Je laat je te weinig betalen en wederrechtelijk voedsel serveren. Waar moèt er van je terechtkomen?
Jaja, dat was voor 1 april 2007.quote:
quote:uitleg
uit·leg
de (m.); -gen (w.g.)
1·het uitleggen
2·het uiteenzetten hoe iets in elkaar zit, hoe het gelezen moet worden, waarom iets is zoals het is
synoniem: uitlegging, verklaring, explicatie
3·(verouderd) uitbreiding van een stad buiten de bestaande muren of grenzen
4·(gewestelijk) inleg, contributie
Zullen we gewoon uitscheiden over beiden? Wat kan mij dat Den Haag en dat Amsterdam nu eigenlijk schelen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:55 schreef Gellius het volgende:
Tien posts over Den Haag alweer, zullen we nu weer verder gaan over Amsterdam?
Die op de nacht voorafgaand aan het Roze Meifeest (voorheen NPFD) altijd een reusachtig condoom omgeschoven krijgt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:15 schreef Z het volgende:
En voor je het weet hebben we het weer over de pik van Quack.
Volgens wikipedia is dat maar één keer gebeurd, op Wereldaidsdag 2004.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Die op de nacht voorafgaand aan het Roze Meifeest (voorheen NPFD) altijd een reusachtig condoom omgeschoven krijgt.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:31 schreef OllieA het volgende:
Groningen.
Daar heb je straten en winkels en mensen en grachten en poezen en geveltjes en bomen en nog veel meer.
Groningen.
Naast straten en winkels en mensen en grachten en poezen en geveltjes en bomen en nog veel meer hebben we in Groningen inderdaad ook duiven. En die vergassen we niet, maar die voeren we liefdevol tortelduivenzaad en patatfriet met en zure bommetjes en de overgebleven kleffe korstjes van hamburgerbroodjes en nog veel meer.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:54 schreef Gellius het volgende:
Vergassen jullie nog steeds je duiven, daar in Groningen?
Dat is onze geliefde burgervader, JAM. De vader aller Groningers dus.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:56 schreef JAM het volgende:
Wie is Sjaak Wallage in hemelsnaam?
Vertel, Frollo! Ik kan me zo voorstellen dat dat een onvergetelijke ervaring is geweest.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:59 schreef Frollo het volgende:
Ik ben nog eens Zwarte Piet geweest bij Wallage, toen hij nog in Haarlem woonde.
Nou, ik ben dus eens Zwarte Piet geweest voor de kinderen van Jacques Wallage toen hij nog in Haarlem woonde. Meer weet ik er niet meer van, want het is twintig jaar geleden. Maar hij zong heel mooi!quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:06 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vertel, Frollo! Ik kan me zo voorstellen dat dat een onvergetelijke ervaring is geweest.
God zij geloofd! Wat een beproeving!quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:45 schreef Gellius het volgende:
Gottegottegod, ik moet straks uit eten met collega's. En dat terwijl ik een goed mens ben. Waar heb ik het aan verdiend?
quote:
Ach nee, da's waar ook. Die vuile goelagbedevaarder vond de PvdA niet rood genoeg meer, toch?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:47 schreef Gellius het volgende:
Van Dam is natuurlijk al geruime tijd geen lid meer.
'Look for the silver lining,quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:47 schreef Gellius het volgende:
[..]
Je zou me kunnen steunen JAM. Al was het maar voor al het geld dat ik de afgelopen jaren naar je overgemaakt heb om je baaierd aan verslavingen te financieren.
Wil je naakt voor me knielen, daar in het verre Leuven, terwijl ik dineer, JAM? Op het zeil van je keukentje, met de ramen open? Dat zou een hele steun zijn. Ik zal zelfs gedurende de gehele beproeving een milde, wetende glimlach op mijn gezicht kunnen houden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:49 schreef JAM het volgende:
[..]
'Look for the silver lining,
whenever clouds appear in the blue,
remember somewhere the sun is shining,
and so the right thing for you to do is make it shine for you!'
Gellius, je denkt toch niet dat ik zeil in mijn keuken heb liggen? Schei toch uit. Parket door de hele woning (ik erken, in de badkamer liggen tegels).quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wil je naakt voor me knielen, daar in het verre Leuven, terwijl ik dineer, JAM? Op het zeil van je keukentje, met de ramen open? Dat zou een hele steun zijn. Ik zal zelfs gedurende de gehele beproeving een milde, wetende glimlach op mijn gezicht kunnen houden.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:33 schreef Frollo het volgende:
Iemand tips voor vrijwilligerswerk dat ik wél zou kunnen doen?
Bandjes kijken en er nog over schrijven ook?quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:12 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik moet natuurlijk eerst komen met: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/arnhem-nijmegen
Handig, dank! 14.gifquote:en anders is er altijd nog:
http://www.vrijwilligersw(...)hich=vacature_zoeken
Gut, dat doet me denken aan toen ik net bij de schoolkrant zat. En ik had de OOR-popencyclopedie.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Ha, ik zit in een popquizteam met een aantal van die 3v12-ers en weet altijd alleen de vragen over de jaren '80. En verder weet ik totaal niks van muziek, instrumenten, riffs, en dat poog ik te verbergen door beschrijvingen van de muziek te googlen en mijn eigen inbreng alleen te laten bestaan uit dingen over het optreden zelf (hoe reageerde het publiek, de maniertjes van de zanger, het licht, de toegift). Ze pikken het tot nu toe.
Het erge is, ik probéér het (soms, bij vlagen) wel bij te houden. Met als gevolg dat ik momenteel iets van 500 albums op de harde schijf heb staan die zelfs nog moet unzippen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:36 schreef Gellius het volgende:
Ik herken dit wel. Mijn meest recente bandje zijn the White Stripes of zoiets. Ik ben ergens in 1998 opgehouden met het bijhouden van alles.
'Een hoogtepunt in 's mans oeuvre', ook zoiets.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:40 schreef Gellius het volgende:
De schrijfstijl van OOR, vooral uit de late jaren tachtig, heeft vrijwel onherstelbare schade aan mijn taalgevoel toegebracht. Ik heb soms nog steeds de aanvechting om het over "breed uitwaaierende gitaartapijten" te hebben, of bij ieder bandje de Velvet Underground als belangrijke inspiratiebron te vermoeden.
O ja.quote:
Kijk, een ambitieuze jongeling!quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zou graag meer drugs willen gebruiken.
quote:Iedereen gaat maar fijn zijn gang.
De jaren 90 waren dolle pret. Genocide in Rwanda, een Grote Afrikaanse Oorlog (1998 - 2003) etnische zuiveringen in Europa (Joegoslavië), het onderwijssysteem dat in Nederland op de helling ging, gekloonde schapen, maatschappelijke angst vanwege Y2K, oppervlakkige Eurodance in de charts, etc. Ja, het was echt een zonnige tijd na de jaren 80.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:52 schreef mane het volgende:
Ik heb jarenlang amper gerookt, maar sinds een half jaar ben ik weer behoorlijk aan het paffen. Het smaakt me beter dan ooit. Het zijn wel echte light sigaretten trouwens. Niet die Gauloises van vroeger en ik krijg daar van een aantal mensen commentaar op zeg.
Die Millennials hebben gewoon te maken met de last van een veel te optimistische jeugd. Dat gaat waarschijnlijk nog tot een hoop teleurstelling leiden. Hun optimisme is niet gebaseerd op ruggegraat, maar op verwendheid. Ze vinden het normaal dat alles goed komt, en dat het goed gaat. De Generatie X heeft dan nog wat meegekregen van die donkere jaren '80, de crisisjaren. Wij weten dus een klein beetje wat ons de komende jaren te wachten staat.
Oh heerlijke werkeloosheid waarvan de financiële beloning hoger was dan de studie.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:28 schreef Gellius het volgende:
Ik heb ook ontzettend veel geslapen in de jaren 90. Daarom vond ik ze ook zo snel voorbijgaan, denk ik. Echt in een vloek en een zucht.
Tja, ik ook, maar bij mijn moeder liggen er nog een paar en die vind ik dan wel leuk om weer eens in te kijken. Overigens kan ik me de omschrijving "een demente kruising tussen Captain Beefheart en the Stooges" nog erg goed herinneren. Ook het woord 'zelfkant' kwam om onduidelijke reden vaak terug bij mijn favoriete muziek.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:47 schreef Gellius het volgende:
Toch heb ik mijn jaargangen OOR lange tijd met religieuze eerbied bewaard en meeverhuisd, maar een paar jaar geleden heb ik ze met een gevoel van bevrijding in de gemeentelijke papierbak laten glijden. Nooit meer Engelshoven en Van Luyn! Vrij! VRIJ!
Huh, heb ik een rel gemist?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:28 schreef ShadyLane het volgende:
Intussen ben ik even in shmoopy 1 t/m 37
Ja, dat was mijn tweede gedachte. Daar hebben de heren toen nog een lang overzichtsartikel over geschreven. Ik hou nog steeds van de Cramps trouwensquote:
Ik had er maar één album van, de verzamelaar (ook zo'n Oor-woord trouwens) Off the Bone, en die vond ik maar... ja... vreemd. Ik luisterde er niet vaak naar. Maar ik kende de hele context ook niet, de surf en de rockabilly en zo. Dat is pas later een beetje gekomen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:01 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn tweede gedachte. Daar hebben de heren toen nog een lang overzichtsartikel over geschreven. Ik hou nog steeds van de Cramps trouwens.
In heb wel eens 'internet-ruzie' gekregen met iemand omdat in Vera 'de Vera' noemde.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef sigme het volgende:
Ik heb laatst mijn verzameling Vera-krantjes bij het oud papier gedaan.
Niet in je autarkische allesbrander?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef sigme het volgende:
Ik heb laatst mijn verzameling Vera-krantjes bij het oud papier gedaan.
Nee, dat gaat natuurlijk duidelijk over the Birthday Party, tsss.quote:
Dat was mijn derde gedachte, en de Gun Club de vierde.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:04 schreef NoCigar het volgende:
Nee, dat gaat natuurlijk duidelijk over the Birthday Party, tsss.
Kortom: Kid Congo Powers.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat was mijn derde gedachte, en de Gun Club de vierde.
Pak 'm beet 1970-1976. Zes dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:52 schreef Gellius het volgende:
Ouwe PEP's zijn best leuk. Hoeveel is "een stel jaargangen", sigme?
Ewquote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Pak 'm beet 1970-1976. Zes dus.
Voor Frollo: Het grote stoppen met op/in eigen vingers bijten
Ik heb de rechterduim half opgeknaagd
Nee, het start ergens in 1970 en eindigt ergens in '76, dus een stuk of 6 * 52 stuks.quote:
Daar sta ik niet voor in. De eerste pak-m-beet drie jaargangen zijn netjes ingebonden (maar niet per jaar, en niet in gelijke hoeveelheden, hoewel wel in bij elkaar passende banden), daar ontbreekt geen enkel nummer. In de jaren erna weet ik het niet precies. Tamelijk behoorlijk nogal compleet, mogelijk geheel, maar ik steek geen hand in het vuur.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:31 schreef k_man het volgende:
Dus vijf volledige jaargangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |