Het is weer zover hoor. Stelletje aso's. Hopelijk weten ze wie deze lui zijn en worden ze flink hard aangepakt. Weer flink wat drank in het spel natuurlijk, maar alsnog onbegrijpelijk dat mensen zoiets doen.quote:UDEN - Ambulancepersoneel is in de nacht van zaterdag op zondag in Uden door omstanders belaagd.
Toen de ambulance in de Kersenstraat kwam om een gewonde hulp te verlenen, begonnen omstanders te slaan en bedreigingen te uiten. De ambulancemedewerkers zijn daarop met het slachtoffer weggevlucht, aldus de politie zondag.
Melding
De meldkamer kreeg rond middernacht een melding over een vechtpartij waarbij een gewonde was gevallen. Zowel politie als ambulance spoedden zich naar het incident, waar de ambulance als eerste aankwam.
Zij troffen een grote groep mensen en de gewonde aan. Meerdere omstanders begonnen gelijk te dreigen. ''Als ze het slachtoffer niet zouden redden, zou hen iets overkomen'', aldus de politie. Ondertussen werd het ambulancepersoneel door omstanders vastgepakt en belemmerd in hun werk.
quote:''Als ze het slachtoffer niet zouden redden, zou hen iets overkomen'', aldus de politie.
wat een debielenquote:Ondertussen werd het ambulancepersoneel door omstanders vastgepakt en belemmerd in hun werk.
Andere bewoording, zelfde gedachten.quote:Op zondag 25 januari 2009 10:53 schreef Hpzone het volgende:
Gewoon de politie met scherp laten schieten op dat soort teringvolk.
dat was helaas mijn eerste gedachten ook toen ik het stukje las ...quote:
Nu ook al in Uden?quote:
Die hebben we inderdaad eerder gehoord.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:41 schreef RAVW het volgende:
zeker met dit stukje ... 'Als ze het slachtoffer niet zouden redden, zou hen iets overkomen''
Inderdaad, doe maar een bron anders is het niks anders dan het opnieuw opjutten van mensen van een geval van meer dan een jaar oud?quote:Op zondag 25 januari 2009 11:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Die hebben we inderdaad eerder gehoord.
Alsof de politie wederom gaat bevestigen dat het hier om marokaans tuig gaatquote:Op zondag 25 januari 2009 11:59 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Inderdaad, doe maar een bron anders is het niks anders dan het opnieuw opjutten van mensen van een geval van meer dan een jaar oud?
Pfffff, het zal me aan mijn kont roesten wat voor gasten het waren, maar als dit nou gebruikt wordt om mensen weer tegen elkaar op te zetten, dan heb ik er wel een probleem mee.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof de politie wederom gaat bevestigen dat het hier om marokaans tuig gaat
Kan niet zo snel een bron van het artikel vinden, alleen van de nasleep ervan (ambulance stakingen enzo).quote:Op zondag 25 januari 2009 11:59 schreef Killjoy het volgende:
Inderdaad, doe maar een bron anders is het niks anders dan het opnieuw opjutten van mensen van een geval van meer dan een jaar oud?
Hier heb je een LINK waarin het verteld wordquote:Op zondag 25 januari 2009 12:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Kan niet zo snel een bron van het artikel vinden, alleen van de nasleep ervan (ambulance stakingen enzo).
Was iig afgelopen September, toen een 15 jarige knul was neergestoken en zijn grote broer het ambulance personeel bedreigde.
quote:Op zondag 25 januari 2009 10:53 schreef Hpzone het volgende:
Gewoon de politie met scherp laten schieten op dat soort teringvolk.
Dat één zo'n incident vervolgens users ertoe zet om te denken dat vervolgens elk soortgelijk incident door Marokkanen wordt gepleegd, doet me denken aan heksenjachtlogica, maar, beter nog, geeft het mij de volgende expressie:quote:Op zondag 25 januari 2009 12:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Kan niet zo snel een bron van het artikel vinden, alleen van de nasleep ervan (ambulance stakingen enzo).
Was iig afgelopen September, toen een 15 jarige knul was neergestoken en zijn grote broer het ambulance personeel bedreigde.
Toen werd door Marokkanse groeperingen zelf al toegegeven dat het te maken had met culturele verschillen. Het is gewoon minder waarschijnlijk dat het etnische Nederlanders betreft.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat één zo'n incident vervolgens users ertoe zet om te denken dat vervolgens elk soortgelijk incident door Marokkanen wordt gepleegd, doet me denken aan heksenjachtlogica, maar, beter nog, geeft het mij de volgende expressie:.
quote:Op zondag 25 januari 2009 13:09 schreef Yildiz het volgende:
Dat één zo'n incident vervolgens users ertoe zet om te denken dat vervolgens elk soortgelijk incident door Marokkanen wordt gepleegd, doet me denken aan heksenjachtlogica, maar, beter nog, geeft het mij de volgende expressie:.
Het is jammer genoeg al het zoveelste incident.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Inderdaad!quote:Op zondag 25 januari 2009 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik bouwde slechts voort op je post, mijn post was niet persoonlijk bedoeld naar jou.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
![]()
En waar heb ik het precies over marokkanen? Ik reageerde op de uitspraak dat 'ze moesten helpen, of anders...'
Dat soort goedpraters zijn eigenlijk nog stukken erger, zit ik me te bedenken.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Inderdaad!
Een beetje vergelijkbaar met mensen die dan standaard reageren met "Incidenten" of "Marokkanen zijn hele lieve jongens."
Wat moet ik dan zeggen, in plaats van incident?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Inderdaad!
Een beetje vergelijkbaar met mensen die dan standaard reageren met "Incidenten" of "Marokkanen zijn hele lieve jongens."
Wie praat hier wat goed dan?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat soort goedpraters zijn eigenlijk nog stukken erger, zit ik me te bedenken.
Nou ja goedpraten:quote:
Hij vind het erger dat we er een wedje op leggen dat het Marrokanen zijn geweest, dan het feit dat ambulancepersoneel belaagd isquote:Op zondag 25 januari 2009 13:20 schreef Koewam het volgende:
Mensen die zeker weten dat het Marokkanen zijn.
Dat soort racisme vind ik eigenlijk nog erger dan dit nieuwsbericht, en dat zegt wel iets.
Het lijkt me duidelijk dat hij dat niet in absolute zin bedoeld.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja goedpraten:
[..]
Hij vind het erger dat we er een wedje op leggen dat het Marrokanen zijn geweest, dan het feit dat ambulancepersoneel belaagd is
Kom op, zelfs voor jouw doen is dat over de top, vind je niet?
Of het erger is, nee. Maar het toont wel aan hoe ondermaats jouw gedachtengangen zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:28 schreef Scorpie het volgende:
Hij vind het erger dat we er een wedje op leggen dat het Marrokanen zijn geweest, dan het feit dat ambulancepersoneel belaagd is
Heb je aardappelen in je ogen of zo? Ik zeg het woord "feit", niet "wedje".quote:Op zondag 25 januari 2009 13:28 schreef Scorpie het volgende:
Kom op, zelfs voor jouw doen is dat over de top, vind je niet?
Buiten het feit dat het helemaal niet vermeld staat of het hier om Marokkanen gaat of niet, gaat die vlieger natuurlijk niet op. Het zijn namelijk allemaal hier geboren en getogen jongens, dus Afrikaanse inslag is niet echt aan de orde hier. wellicht dat hun ouders hen wat van die invloeden proberen toe te voegen, maar persoonlijk denk ik dat zij, net als de meeste autochtone jongeren, zoiets hebben als "ja...whatever ouwe...ik doe lekker toch wat ik zelf wil".quote:Op zondag 25 januari 2009 13:45 schreef Jodocus het volgende:
In het oorspronkelijke bericht lees ik overigens niets over Marokkanen.
Feit is wel dat Marokkanen van oorsprong (Noord-)Afrikanen zijn; komen dus uit een geheel ander werelddeel dan b.v. Turken. Daarom hebben we ook veel meer last van Marokkanen dan van Turken toen die hier destijds binnenkwamen; de afrikaanse inslag is geheel anders dan de meer europese inslag van het Turkse volk.
Het is niettemin een kwalijke ontwikkeling dat hulpverleners, maar b.v ook buschauffeurs hun werk niet normaal en/of veilg meer kunnen uitvoeren.
Zeker niet! Ook a-sociale autochtonen - en ik begrijp dat het buurtje in Uden waar dit plaatsvond nu niet direct het beste buurtje is - moet je keihard aanpakken: geen nekschot of zoiets want ik ben tegen de doodstraf.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:54 schreef Re het volgende:
maar hieruit begrijp ik dat als het blijkt dat het Hollandsche inteeltboeren zijn dat dit topic snel zal doodbloeden...
de grote vraag iddquote:
Yep, Uden is zo'n Brabants experiment waar extreem rechts een voedingsbodem krijgt.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:33 schreef Ringo het volgende:
Overigens was Uden de plaats waar d'r een school in de fik werd gestoken na de moord op Van Gogh. Niet bepaald het toonbeeld van beschaving. Enig primitivisme bij de plaatselijke aardappeljeugd sluit ik dan ook in dit geval niet uit.
Hallooooo, daar zijn we weer!quote:Op zondag 25 januari 2009 14:26 schreef Meki het volgende:
Stelletje imbecielen hier.
de users die al te graag naar Marokkanen wijzen willen de criminaliteit van kale koppen in Uden maar al te graag ontkennen.
of zijn de users hier soms de criminelen die woonachtig zijn in Uden ?
Oke als er een 2 maanden lang geen negatief woord over dat soort volk in de krant staat wil ik je gaan geloven maar als ik nog bijna dagelijks lees dat het niet anders is dan wat ik om me heen ziet en wat ik hoor.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:26 schreef Meki het volgende:
Stelletje imbecielen hier.
de users die al te graag naar Marokkanen wijzen willen de criminaliteit van kale koppen in Uden maar al te graag ontkennen.
of zijn de users hier soms de criminelen die woonachtig zijn in Uden ?
Allemaal propogandische verhalen.. die je alleen hoortquote:Op zondag 25 januari 2009 14:43 schreef RAVW het volgende:
[..]
Oke als er een 2 maanden lang geen negatief woord over dat soort volk in de krant staat wil ik je gaan geloven maar als ik nog bijna dagelijks lees dat het niet anders is dan wat ik om me heen ziet en wat ik hoor.
Dan heb ik toch het goed recht om dit te gaan denken maar als het 2 maanden stil is rond deze mensen dan kan ik misschien wel eens anders gaan denken ... maar helaas het tegen deel wordt keer op keer bevestigt ...
Het is wat je zaait dat oogst je.
Dus laten ze nu eerst eens naar hun zelf te kijken voor dat ze die lange tenen eens gaan gebruiken ......
JA ik woon omgeving 010 dus ik weet wat voor tuig er tussen kan zitten .
Hier in de buurt komt de politie ook al s avonds niet meer omdat ze bang zijn voor dat soort lui.
maar daar hoor je niets over in de krant of wat dan ook ..
Wat ben jij toch een misselijk ventje loop even met me mee naar de AH morgen ochtend .. wedden dat je dan anders praat ..quote:Op zondag 25 januari 2009 14:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Allemaal propogandische verhalen.. die je alleen hoort
het doel is om een bevolkingsgroep zo bar en slecht te maken... en zoals je ziet lukt het.. jou doelgroep wijst alle problemen naar allochtonen.. files ?? allochtonen. Regen ?? Allochtonen.
je hebt je dag niet ?? Allochtonen.
Leuk voor je, maar het gaat in dit nieuwsbericht helemaal niet over marokkanen of iets dergelijks! waarom gaat iedereen in dit topic toch door over mocro's, terwijl het niet eens bekend is welke daders het waren? het begint bijna zielig te worden!quote:Op zondag 25 januari 2009 14:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een misselijk ventje loop even met me mee naar de AH morgen ochtend .. wedden dat je dan anders praat ..
binnen 2 weken 7 vechtpartijen met maroc hang jongeren .. ( mannetje of 30 ) voor de deur van ah.
Collega van mij zit al 2 weken thuis door hun toe doen .... maar ja hij zal het zeker zelf uitgelokt hebben ... hoor je ze dan praten.
Zelf een andere collega van mij is zelf van Marokkaanse afkomst die zegt zeg ik ontloop de AH voor die kut maroc's ....
Dus zelf hun eigen volk gaat het is zien dat er groepen stelselmatig zich bezig houden met het provoceren van de maatschappij ..
Dus wat nu alleen maar propogandische verhalen .. ik had ook liever gezien dat het alleen maar verhalen waren geweest.
maar helaas ik kan dit keer weer geen gelijk geven .
Inderdaad. Een hoop goedkope frustratiequote:Op zondag 25 januari 2009 14:58 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Leuk voor je, maar het gaat in dit nieuwsbericht helemaal niet over marokkanen of iets dergelijks! waarom gaat iedereen in dit topic toch door over mocro's, terwijl het niet eens bekend is welke daders het waren? het begint bijna zielig te worden!
ik reageerde niet op het opening stukje maar meer op het stukje van MEKI ..quote:Op zondag 25 januari 2009 14:58 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Leuk voor je, maar het gaat in dit nieuwsbericht helemaal niet over marokkanen of iets dergelijks! waarom gaat iedereen in dit topic toch door over mocro's, terwijl het niet eens bekend is welke daders het waren? het begint bijna zielig te worden!
Uden geldt al jaren als bolwerk van extreem-rechts, dus is de kans groot dat je het in die hoek moet zoeken.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:13 schreef Wheelgunner het volgende:
Toen werd door Marokkanse groeperingen zelf al toegegeven dat het te maken had met culturele verschillen. Het is gewoon minder waarschijnlijk dat het etnische Nederlanders betreft.
ik snap je wel hoor, maar het viel me gewoon op dat er weer een aantal users hier zo hardnekkig doorgaat over marokkanen, terwijl het er niks mee heeft te maken. Ik weet nu al dat als blijkt dat het boerenknuppels waren, diezelfde users alsnog gaan brommen dat het opvallend is dat het es geen marokkanen waren en dat ze alsnog het land uit moeten... daar reageerde ik even op.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:33 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik reageerde niet op het opening stukje maar meer op het stukje van MEKI ..
maar het is zeker nog niet duidelijk wat de afkomst is van de daders... en dat is ook eigenlijk niet van belang als maar hard aan gepakt worden ..
EN heel hard zo dat ze de eerste 20 jaar dit soort fratsen niet meer uit halen .
Omgekeerd kan je natuurlijk zeggen dat als blijkt dat het (wederom) marrokanen zijn, de helft van de users in dit topic gelijk het woord "incident" zullen gaan gebruiken om het recht te lullenquote:Op zondag 25 januari 2009 15:41 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik snap je wel hoor, maar het viel me gewoon op dat er weer een aantal users hier zo hardnekkig doorgaat over marokkanen, terwijl het er niks mee heeft te maken. Ik weet nu al dat als blijkt dat het boerenknuppels waren, diezelfde users alsnog gaan brommen dat het opvallend is dat het es geen marokkanen waren en dat ze alsnog het land uit moeten... daar reageerde ik even op.
voor de rest ben ik het met je eens... stelle zielig figuren ook altjid die de hulp van anderen belemmeren.
Dan weet je weer genoegquote:Op zondag 25 januari 2009 11:41 schreef RAVW het volgende:
[..]
zeker met dit stukje ... 'Als ze het slachtoffer niet zouden redden, zou hen iets overkomen''
Bij de Nederlandse bevolking is de familie of vrienden eer niet zo hoog als bij andere bevolkingsgroepen.quote:
Mogelijk, we zullen het wel horen lijkt me.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:36 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Uden geldt al jaren als bolwerk van extreem-rechts, dus is de kans groot dat je het in die hoek moet zoeken.
je generaliseert er ook maar op los..maar jij mag hetquote:Op zondag 25 januari 2009 17:40 schreef snowgoon het volgende:
Het is toch wel frappant dat mensen dwangmatig willen zien dat marokkanen de daders waren.
Het is ook wel grappig om te zien hoe dat gaat. De ene user spreekt een "verwachting" uit. De andere user reageert daar dan op alsof het een feit is en oordeeld daarna.
Uden is een behoorlijk christelijk plaatsje midden in het boerenland. Dus de kans dat het dronken autochtonen waren is zeer groot.
Wie of wat generaliseer ik dan?quote:Op zondag 25 januari 2009 17:41 schreef qonmann het volgende:
[..]
je generaliseert er ook maar op los..maar jij mag het
quote:UDEN - Ambulancepersoneel is in de nacht van zaterdag op zondag in Uden belaagd door zeker tien omstanders. Toen de ambulance in de Kersenstraat arriveerde om een gewonde man hulp te verlenen, begonnen omstanders te slaan en bedreigingen te uiten.
De ambulancemedewerkers zijn daarop met het slachtoffer, een 53-jarige man uit Uden, weggevlucht nog voordat de deuren van de ambulance gesloten waren.
Twee mannen werden aangehouden. Een 22-jarige man uit Uden die wordt verdacht van het verwonden van de 53-jarige man, zit nog vast. Een 31-jarige man, de zoon van het slachtoffer die was opgepakt voor het uiten van bedreigingen, is door de officier van justitie inmiddels weer vrijgelaten.
De Kersenstraat is een kleine straat in de wijk de Bogerd. Die wijk komt regelmatig negatief in het nieuws vanwege onder meer vechtpartijen. Vorig jaar werd het gemeentehuis in Uden nog tijdelijk extra bewaakt nadat handhavingsacties in de Bogerd waren gehouden. Ook in de Kersenstraat maakt de politie regelmatig melding van vechtpartijen en burenruzies.
De politie had zaterdagavond om kwart over twaalf de melding gekregen dat er in de Kersenstraat gevochten werd. Ook zou er iemand ernstig gewond zijn geraakt. Zowel politie als ambulancemedewerkers spoedden zich naar de straat. Het bleek dat in een woning in de omgeving een feest gehouden werd waarbij het uit de hand gelopen was. Een 53-jarige Udenaar raakte daarbij gewond. Hij was, samen met enkele anderen via de achtertuin van de woning naar buiten gelopen en terechtgekomen in de Kersenstraat.
De ambulance die als eerste arriveerde, trof een grote groep mensen aan en één slachtoffer. Het persooneel van de ambulance werd direct bedreigd door meerdere mensen. Er zou hen iets overkomen als zij het slachtoffer niet zouden redden. De ambulancemedewerkers werden zo bang dat zij een noodoproep deden voor hulp. Ze werden door meerdere mensen vastgepakt en belemmerd in hun werk. Het ambulancepersoneel heeft daarop zo snel mogelijk het slachtoffer in de ambulance gelegd. De situatie werd zelfs zo bedreigend, er stonden mensen tegen de amblance te slaan en schoppen, dat de chauffeur met zwaailicht en sirene wegreed zonder dat de zijdeur fatsoenlijk gesloten was.
De politie is direct een uitgebreid onderzoek gestart. De technische recherche heeft onderzoek verricht. Volgens een woordvoerder van de politie vordert het onderzoek echter moeizaam omdat getuigen niet willen meewerken. De ambulancemedewerkers hebben aangifte gedaan.
Uden christelijk?quote:Op zondag 25 januari 2009 17:40 schreef snowgoon het volgende:
Uden is een behoorlijk christelijk plaatsje midden in het boerenland. Dus de kans dat het dronken autochtonen waren is zeer groot.
drama queen!quote:Op zondag 25 januari 2009 15:36 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Uden geldt al jaren als bolwerk van extreem-rechts, dus is de kans groot dat je het in die hoek moet zoeken.
Volgende keer slachtoffer laten liggen. Lossen ze het zelf maar op.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:46 schreef StateOfMind het volgende:
Zie het dikgedrukte. Zien die klootzakken nou zelf niet in dat er hier iets niet klopt? Ze schreeuwen dat ze het slachtoffer moeten redden, maar tegelijkertijd belemmeren ze de ambulanciers![]()
![]()
![]()
Achterlijk volk.
dat lijkt me onacceptabel... er moeten gewoon strenge straffen komen op belemmeren van dit soort gevallenquote:Op maandag 26 januari 2009 00:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgende keer slachtoffer laten liggen. Lossen ze het zelf maar op.
Hoezo? Lag het slachtoffer op de grond ook te schreeuwen:'Als ik dood ga, sla ik je helemaal in elkaar?'quote:Op maandag 26 januari 2009 00:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgende keer slachtoffer laten liggen. Lossen ze het zelf maar op.
Je laat het slachtoffer dood gaan en sluit de omstanders op voor moord.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:44 schreef Re het volgende:
[..]
dat lijkt me onacceptabel... er moeten gewoon strenge straffen komen op belemmeren van dit soort gevallen
borrelpraatquote:Op maandag 26 januari 2009 00:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je laat het slachtoffer dood gaan en sluit de omstanders op voor moord.
quote:UDEN - De 31-jarige man die in de nacht van zaterdag op zondag in Uden werd aangehouden voor bedreiging van ambulancepersoneel, is gisteren door het Openbaar Ministerie na verhoor weer vrijgelaten. De politie is bepaald niet blij met deze beslissing.
Een woordvoerder van het korps: ‘De officier van justitie heeft het protocol geweld tegen hulpverleners erbij gehaald en gemeend dat de situatie niet ernstig genoeg was en vooral voortkwam uit emotie.’
Twee ambulancebroeders werden zaterdagnacht zozeer bedreigd door omstanders, dat ze het slachtoffer ijlings op de brancard in de auto hebben moeten schuiven en met de zijdeur nog open zijn weggevlucht. Ook bij het wegrijden – met zwaailicht en sirene – schopten mensen tegen de ambulance. ‘Als ze het slachtoffer niet zouden redden, zou hun iets overkomen’, zo luidde het dreigement. Ook bij het ziekenhuis was het onrustig. De politie hield daar de 31-jarige man, de zoon van het slachtoffer (53), aan.
Volgens een woordvoerder van het OM waren er geen redenen de verdachte langer vast te houden. ‘Hij heeft vooral verbale bedreigingen geuit richting ambulancepersoneel. Terwijl zijn vader op de grond lag, heeft hij gezegd: als hij het niet haalt, dan weet ik jullie te vinden.’
De vechtpartij ging tussen autochtone Nederlanders en was begonnen tijdens een feest in een woning. Een 22-jarige man uit Uden is aangehouden voor het toebrengen van steek- of snijwonden.
De ambulancebroeders kwamen kort na middernacht aan en werden belaagd door een groep van ten minste tien personen. Omstanders schopten tegen de medische koffer, waardoor de mobiele telefoon van een ambulancebroeder kapot ging.
De hulpverleners deden een noodoproep. ‘Ze werden door meerdere mensen vastgepakt en belemmerd in hun werk’, aldus de politiewoordvoerder.
Na eerdere incidenten waarbij ambulancepersoneel werd belaagd, had de politiek verscherpte maatregelen aangekondigd.
Elke ambulance voortaan maar uitrusten met zijn eigen ME-eenheidquote:Op maandag 26 januari 2009 00:44 schreef Re het volgende:
[..]
dat lijkt me onacceptabel... er moeten gewoon strenge straffen komen op belemmeren van dit soort gevallen
quote:De vechtpartij ging tussen autochtone Nederlanders en was begonnen tijdens een feest in een woning. Een 22-jarige man uit Uden is aangehouden voor het toebrengen van steek- of snijwonden.
Uiteraardquote:Op maandag 26 januari 2009 11:03 schreef snowgoon het volgende:
En dan zie je de de mensen die hopen dat de daders Marokkaan zijn niet meer terug.
Tja... dat vind ik dan weer minderquote:Verdachte bedreiging broeders vrij
De 22-jarige man die zaterdag in Uden ambulancepersoneel had bedreigd, is gisteren vrijgelaten. De officier van justitie zegt dat er geen redenen waren om hem langer vast te houden.
De politie in Brabant neemt de zaak hoog op, omdat er juist hard zou worden opgetreden tegen dit geweld. De afspraak is dat verdachten van geweld tegen hulpverleners in de cel blijven, totdat ze worden voorgeleid aan de rechter.
Volgens justitie is de man vrijgelaten, omdat hij zich alleen schuldig had gemaakt aan verbaal geweld. Zaterdag sloegen ambulancebroeders in Uden op de vlucht, omdat ze waren bedreigd.
In Uden of in heel het land? Nou liever niet.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:11 schreef Re het volgende:
Van mij mogen ze gaan staken...
Volgens mij kan je niet uit het bericht opmaken dat het mag. Er is een kans dat hij wel vervolgd wordt. Hij wordt alleen niet langer vastgehouden.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:05 schreef Frutsel het volgende:
Tja... dat vind ik dan weer minderZolang het verbaal blijft mag het dus?
![]()
Er moet dus weer eerst wat mis gaan?
In het hele land...quote:Op maandag 26 januari 2009 11:19 schreef SCH het volgende:
[..]
In Uden of in heel het land? Nou liever niet.
Mjah, ik vind het jammer dat je zon iemand die ff wat langer laat brommen.. om hem zo wat langer na te laten denken over de dingen die die gezegd zou hebben. Of gaat dan de discussie weer over "zijn woordje tegen het mijne" ?quote:Op maandag 26 januari 2009 11:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij kan je niet uit het bericht opmaken dat het mag. Er is een kans dat hij wel vervolgd wordt. Hij wordt alleen niet langer vastgehouden.
Naar een andere land mag ook hoor.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Stuur die autochtonen terug naar hun eigen land, kijken of ze daar zoiets kunnen flikken.
Ahhvandaar dat er geen heisa is in de media en ook niet meer gereageerd wordt in dit topic.quote:vechtpartij ging tussen autochtone Nederlanders
Wilders heeft zijn kamervragen natuurlijk al klaarliggenquote:Op maandag 26 januari 2009 12:58 schreef Plaza het volgende:
[..]
Ahhvandaar dat er geen heisa is in de media en ook niet meer gereageerd wordt in dit topic.
Zolang er geen verder bewijs staat die in proportie staat met de strafmaat zoals omschreven in de wet, kun je niet ff zeggen dat zo een persoon langer in het politiegevang moet zitten, zonder een degelijke veroordeling. Want dat is eigenlijk een soort Guantanamo-praktijk, en de rechtsstaat die wij momenteel hebben, heeft veel tijd gekost.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het jammer dat je zon iemand die ff wat langer laat brommen.. om hem zo wat langer na te laten denken over de dingen die die gezegd zou hebben. Of gaat dan de discussie weer over "zijn woordje tegen het mijne" ?
Hij wordt tot het waarschijnlijke proces niet vastgehouden; dat is wat anders dan geen reden tot vastzetting.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:42 schreef tong80 het volgende:
Als verbaal geweld geen reden is om hem vast te laten zitten waarom hebben ze hem dan gearresteerd ?
Ok maar dan nogquote:Op maandag 26 januari 2009 14:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij wordt tot het waarschijnlijke proces niet vastgehouden; dat is wat anders dan geen reden tot vastzetting.
Oh? Naar mijn weten moet hij voorkomen. En is er dan een kans dat hij eventueel veroordeeld gaat worden. Maar dat is aan de rechterquote:Op maandag 26 januari 2009 15:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok maar dan nog
Wat heeft ie gezegd ?
Wilders gaat veroordeeld worden door zijn woorden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |