Het is weer zover hoor. Stelletje aso's. Hopelijk weten ze wie deze lui zijn en worden ze flink hard aangepakt. Weer flink wat drank in het spel natuurlijk, maar alsnog onbegrijpelijk dat mensen zoiets doen.quote:UDEN - Ambulancepersoneel is in de nacht van zaterdag op zondag in Uden door omstanders belaagd.
Toen de ambulance in de Kersenstraat kwam om een gewonde hulp te verlenen, begonnen omstanders te slaan en bedreigingen te uiten. De ambulancemedewerkers zijn daarop met het slachtoffer weggevlucht, aldus de politie zondag.
Melding
De meldkamer kreeg rond middernacht een melding over een vechtpartij waarbij een gewonde was gevallen. Zowel politie als ambulance spoedden zich naar het incident, waar de ambulance als eerste aankwam.
Zij troffen een grote groep mensen en de gewonde aan. Meerdere omstanders begonnen gelijk te dreigen. ''Als ze het slachtoffer niet zouden redden, zou hen iets overkomen'', aldus de politie. Ondertussen werd het ambulancepersoneel door omstanders vastgepakt en belemmerd in hun werk.
quote:''Als ze het slachtoffer niet zouden redden, zou hen iets overkomen'', aldus de politie.
wat een debielenquote:Ondertussen werd het ambulancepersoneel door omstanders vastgepakt en belemmerd in hun werk.
Andere bewoording, zelfde gedachten.quote:Op zondag 25 januari 2009 10:53 schreef Hpzone het volgende:
Gewoon de politie met scherp laten schieten op dat soort teringvolk.
dat was helaas mijn eerste gedachten ook toen ik het stukje las ...quote:
Nu ook al in Uden?quote:
Die hebben we inderdaad eerder gehoord.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:41 schreef RAVW het volgende:
zeker met dit stukje ... 'Als ze het slachtoffer niet zouden redden, zou hen iets overkomen''
Inderdaad, doe maar een bron anders is het niks anders dan het opnieuw opjutten van mensen van een geval van meer dan een jaar oud?quote:Op zondag 25 januari 2009 11:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Die hebben we inderdaad eerder gehoord.
Alsof de politie wederom gaat bevestigen dat het hier om marokaans tuig gaatquote:Op zondag 25 januari 2009 11:59 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Inderdaad, doe maar een bron anders is het niks anders dan het opnieuw opjutten van mensen van een geval van meer dan een jaar oud?
Pfffff, het zal me aan mijn kont roesten wat voor gasten het waren, maar als dit nou gebruikt wordt om mensen weer tegen elkaar op te zetten, dan heb ik er wel een probleem mee.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof de politie wederom gaat bevestigen dat het hier om marokaans tuig gaat
Kan niet zo snel een bron van het artikel vinden, alleen van de nasleep ervan (ambulance stakingen enzo).quote:Op zondag 25 januari 2009 11:59 schreef Killjoy het volgende:
Inderdaad, doe maar een bron anders is het niks anders dan het opnieuw opjutten van mensen van een geval van meer dan een jaar oud?
Hier heb je een LINK waarin het verteld wordquote:Op zondag 25 januari 2009 12:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Kan niet zo snel een bron van het artikel vinden, alleen van de nasleep ervan (ambulance stakingen enzo).
Was iig afgelopen September, toen een 15 jarige knul was neergestoken en zijn grote broer het ambulance personeel bedreigde.
quote:Op zondag 25 januari 2009 10:53 schreef Hpzone het volgende:
Gewoon de politie met scherp laten schieten op dat soort teringvolk.
Dat één zo'n incident vervolgens users ertoe zet om te denken dat vervolgens elk soortgelijk incident door Marokkanen wordt gepleegd, doet me denken aan heksenjachtlogica, maar, beter nog, geeft het mij de volgende expressie:quote:Op zondag 25 januari 2009 12:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Kan niet zo snel een bron van het artikel vinden, alleen van de nasleep ervan (ambulance stakingen enzo).
Was iig afgelopen September, toen een 15 jarige knul was neergestoken en zijn grote broer het ambulance personeel bedreigde.
Toen werd door Marokkanse groeperingen zelf al toegegeven dat het te maken had met culturele verschillen. Het is gewoon minder waarschijnlijk dat het etnische Nederlanders betreft.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat één zo'n incident vervolgens users ertoe zet om te denken dat vervolgens elk soortgelijk incident door Marokkanen wordt gepleegd, doet me denken aan heksenjachtlogica, maar, beter nog, geeft het mij de volgende expressie:.
quote:Op zondag 25 januari 2009 13:09 schreef Yildiz het volgende:
Dat één zo'n incident vervolgens users ertoe zet om te denken dat vervolgens elk soortgelijk incident door Marokkanen wordt gepleegd, doet me denken aan heksenjachtlogica, maar, beter nog, geeft het mij de volgende expressie:.
Het is jammer genoeg al het zoveelste incident.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Inderdaad!quote:Op zondag 25 januari 2009 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik bouwde slechts voort op je post, mijn post was niet persoonlijk bedoeld naar jou.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
![]()
En waar heb ik het precies over marokkanen? Ik reageerde op de uitspraak dat 'ze moesten helpen, of anders...'
Dat soort goedpraters zijn eigenlijk nog stukken erger, zit ik me te bedenken.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Inderdaad!
Een beetje vergelijkbaar met mensen die dan standaard reageren met "Incidenten" of "Marokkanen zijn hele lieve jongens."
Wat moet ik dan zeggen, in plaats van incident?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Inderdaad!
Een beetje vergelijkbaar met mensen die dan standaard reageren met "Incidenten" of "Marokkanen zijn hele lieve jongens."
Wie praat hier wat goed dan?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat soort goedpraters zijn eigenlijk nog stukken erger, zit ik me te bedenken.
Nou ja goedpraten:quote:
Hij vind het erger dat we er een wedje op leggen dat het Marrokanen zijn geweest, dan het feit dat ambulancepersoneel belaagd isquote:Op zondag 25 januari 2009 13:20 schreef Koewam het volgende:
Mensen die zeker weten dat het Marokkanen zijn.
Dat soort racisme vind ik eigenlijk nog erger dan dit nieuwsbericht, en dat zegt wel iets.
Het lijkt me duidelijk dat hij dat niet in absolute zin bedoeld.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja goedpraten:
[..]
Hij vind het erger dat we er een wedje op leggen dat het Marrokanen zijn geweest, dan het feit dat ambulancepersoneel belaagd is
Kom op, zelfs voor jouw doen is dat over de top, vind je niet?
Of het erger is, nee. Maar het toont wel aan hoe ondermaats jouw gedachtengangen zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:28 schreef Scorpie het volgende:
Hij vind het erger dat we er een wedje op leggen dat het Marrokanen zijn geweest, dan het feit dat ambulancepersoneel belaagd is
Heb je aardappelen in je ogen of zo? Ik zeg het woord "feit", niet "wedje".quote:Op zondag 25 januari 2009 13:28 schreef Scorpie het volgende:
Kom op, zelfs voor jouw doen is dat over de top, vind je niet?
Buiten het feit dat het helemaal niet vermeld staat of het hier om Marokkanen gaat of niet, gaat die vlieger natuurlijk niet op. Het zijn namelijk allemaal hier geboren en getogen jongens, dus Afrikaanse inslag is niet echt aan de orde hier. wellicht dat hun ouders hen wat van die invloeden proberen toe te voegen, maar persoonlijk denk ik dat zij, net als de meeste autochtone jongeren, zoiets hebben als "ja...whatever ouwe...ik doe lekker toch wat ik zelf wil".quote:Op zondag 25 januari 2009 13:45 schreef Jodocus het volgende:
In het oorspronkelijke bericht lees ik overigens niets over Marokkanen.
Feit is wel dat Marokkanen van oorsprong (Noord-)Afrikanen zijn; komen dus uit een geheel ander werelddeel dan b.v. Turken. Daarom hebben we ook veel meer last van Marokkanen dan van Turken toen die hier destijds binnenkwamen; de afrikaanse inslag is geheel anders dan de meer europese inslag van het Turkse volk.
Het is niettemin een kwalijke ontwikkeling dat hulpverleners, maar b.v ook buschauffeurs hun werk niet normaal en/of veilg meer kunnen uitvoeren.
Zeker niet! Ook a-sociale autochtonen - en ik begrijp dat het buurtje in Uden waar dit plaatsvond nu niet direct het beste buurtje is - moet je keihard aanpakken: geen nekschot of zoiets want ik ben tegen de doodstraf.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:54 schreef Re het volgende:
maar hieruit begrijp ik dat als het blijkt dat het Hollandsche inteeltboeren zijn dat dit topic snel zal doodbloeden...
de grote vraag iddquote:
Yep, Uden is zo'n Brabants experiment waar extreem rechts een voedingsbodem krijgt.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:33 schreef Ringo het volgende:
Overigens was Uden de plaats waar d'r een school in de fik werd gestoken na de moord op Van Gogh. Niet bepaald het toonbeeld van beschaving. Enig primitivisme bij de plaatselijke aardappeljeugd sluit ik dan ook in dit geval niet uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |