De ik-heb-niks-te-verbergenmentaliteitquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:28 schreef SpecialK het volgende:
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. "
Heb het even aangepast, je hebt eigenlijk wel gelijk namelijkquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:30 schreef marq het volgende:
Het accentueren van delen in een tekst als deze zal bij minder bedeelden de, immer belangrijke, context alleen maar doen vervagen.
Tja.. slim taalgebruik he.. we zagen het al bij het paddo-verbod en wat mensen al maanden geleden riepen, komt nu naar buiten in de media: de leugens die gebruikt zijn, doen niets af aan de keuze voor het verbod. Het is te eng voor woorden om dat uit de mond van een minister te horen. Dat sterkt alleen maar meer mijn vermoeden dat het een agendapunt is, waar alleen nog wat 'praktijkvoorbeeldjes' aan gekoppelt hoefden te worden..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:41 schreef AchJa het volgende:
Dit heet het paard achter de wagen spannen, de vader was al verward, kreeg al medicatie en toch laten ze hem bij zijn dochtertje. En let vooral op het woordje "mogelijk" ook al hadden ze al die gegevens gehad dan nog is het niet zeker dat de baby was weggehaald. Echt weer een sterk staaltje omgekeerd denken van ome Hirsch.
In Duitsland heeft het erg goed gewerkt middels de vingerafdruk van een minister.. tijd om zoiets hier een keer te doen wellicht?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:27 schreef Specularium het volgende:
wat zou Ballin ervan vinden als zijn medische gegevens op straat kwamen te liggen?
Is privacy dan nog steeds niet heilig? Of mag dan ineens niemand weten dat hij 12 jaar geleden
platjes heeft gekregen via een buitenechtelijke affaire?
Bij elke technologische vernieuwing kunnen we ervan uitgaan: vroeg of laat wordt het misbruikt. Komt nog eens bij dat élk mens in staat is tot dergelijk misbruik, bewust of onbewust. Zodoende hebben we een mooi vooruitzicht voor de toekomst.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:33 schreef Kees22 het volgende:
Durft iemand dat nog te zeggen tegenwoordig: "Als je niks te evrbergen hebt, heb je niks te vrezen."?
Herinnert iemand zich de Twee van Putten, de veroordeelde van de Schiedammer Parkmoord, de commissaris van politie van Schiermonnikoog nog?
Vandaag hoorde ik wel een sympathiek ogend gebruik, maar het maakte de risico's oo wel duidelijk.
Als ik het programma Kassa goed begrepen heb, zijn er veel mensen die rekeningen krijgen voor dure sms-jes, die ze niet gevraagd hebben. De provider vindt dan, dat ze wel moeten betalen en dan zelf de verzender moeten aanpakken. Een deskundige zei, dat de provider via de gegevens van de klant kan nagaan of die een abonnement genomen heeft en de provider moet dan de verzender aanspreken.
Dat houdt in, dat de provider dus ook de inhoud van de berichten kan nagaan!
Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb, maar ik vrees van niet.
Daar heb je, vrees ik, wel gelijk in. Maar dat hoeven wij toch niet te versnellen of te faciliteren? Laten onze kinderen dat dan maar doen, als ze daar zin in hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:43 schreef waht het volgende:
[..]
Bij elke technologische vernieuwing kunnen we ervan uitgaan: vroeg of laat wordt het misbruikt. Komt nog eens bij dat élk mens in staat is tot dergelijk misbruik, bewust of onbewust. Zodoende hebben we een mooi vooruitzicht voor de toekomst.
Waarom verdienen wij dat?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:35 schreef dddour het volgende:
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient. wij verdienen het om in 20 a 30 jaar totaal onderdrukt en gecontroleerd te worden. En ja, dat gaat gebeuren
Waarschijnlijk omdat Nederlanders zich zo makkelijk omver laten naaien door een paar control-freaks uit de politiek?quote:
Hier op internet is het makkelijk om overzichtjes e.d. van de privacy en controleregeltjes te vinden, maar dan moet je wel even weten waar je zoeken moet.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:54 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Tuurlijk, hier op Fok! en andere sites wordt er af en toe verontwaardigd over gedaan, maar echt concreet als volk een signaal geven dat we zo niet behandeld willen worden is er sinds 2002 niet gegeven, of wel?
Dat hoeven wij inderdaad niet te versnellen. Maar technologische vooruitgang heeft ook vele mooie kanten. En misbruik kent vele gezichten. Ook zien de meeste mensen niet wat de tegenargumenten zijn of geven ze er niks om.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar heb je, vrees ik, wel gelijk in. Maar dat hoeven wij toch niet te versnellen of te faciliteren? Laten onze kinderen dat dan maar doen, als ze daar zin in hebben.
Goed verhaal. Daar komt bij dat er dan om zo'n onafhankelijk controlerende instantie wordt geroepen. Dat is niet alleen om partijgenoten van baantjes te voorzien omdat ze elders niet aan de bak komen wegens gebrek aan kwaliteiten. Dat is ook omdat het de meest effectieve manier is om de controle tandeloos te maken. Weer een blaffend hondje dat niet kan bijten, een wassen neus, een excuusraad.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:30 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Tja.. slim taalgebruik he.. we zagen het al bij het paddo-verbod en wat mensen al maanden geleden riepen, komt nu naar buiten in de media: de leugens die gebruikt zijn, doen niets af aan de keuze voor het verbod. Het is te eng voor woorden om dat uit de mond van een minister te horen. Dat sterkt alleen maar meer mijn vermoeden dat het een agendapunt is, waar alleen nog wat 'praktijkvoorbeeldjes' aan gekoppelt hoefden te worden..
Het is volgens mij nog erger dan enkel omgekeerd denken. Het koppelen van privacy aan veiligheid bijvoorbeeld is totaal onzinnig. Ze creëren een tegenstelling welke er geen is. De grootste grap is natuurlijk dat dit voor de veiligheid in praktijk niets zal opleveren, het wordt er niet veiliger of onveiliger van. De overheid weet straks echter wel waarom het onveilig is.. ook handig om te weten
Heb je gelijk in.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Goed verhaal. Daar komt bij dat er dan om zo'n onafhankelijk controlerende instantie wordt geroepen. Dat is niet alleen om partijgenoten van baantjes te voorzien omdat ze elders niet aan de bak komen wegens gebrek aan kwaliteiten. Dat is ook omdat het de meest effectieve manier is om de controle tandeloos te maken. Weer een blaffend hondje dat niet kan bijten, een wassen neus, een excuusraad.
Als je de privacy wilt beschermen, moet je het schenden ervan strafbaar stellen. Regels niet nageleefd: boete voor de instantie. Regels opzettelijk niet nageleefd: De verantwoordelijke voor de rechter.
Volgens mij is het gewoon opzet, die niet al te snuggere kamerleden van ons gaan onmiddellijk de applausmachine in wanneer er weer een raad of anderzins een controleorgaan wordt aangekondigd.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:59 schreef OldJeller het volgende:
Heb je gelijk in.
Maar velen zullen denken dat er daadwerkelijk gewaakt wordt over onze privacy door dergelijke instanties, waardoor ze nóg minder kritisch (is dat mogelijk?) worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |