Deze bijsmaak zit er inderdaad nogal eens aan vast.quote:Op zondag 15 februari 2009 09:20 schreef Leef het volgende:
Die smerige ratten hopen gewoon dat je "betaalt om van het gezeik af te zijn."
Fatsoenlijke mensen, trap er niet in.
Justitie, als jullie nog wat waard zijn: ga achter ze aan.
Nee. Alleen aangestelde ambtenaren (zoals een notaris en een deurwaarder) mogen dit ambtshalve doen, een incassobureau niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Een incasso buro kan toch ook een GBA check doen?
Waarom, jij bent toch degene die betaalt?quote:Op zondag 15 februari 2009 09:20 schreef Leef het volgende:
Die smerige ratten hopen gewoon dat je "betaalt om van het gezeik af te zijn."
Fatsoenlijke mensen, trap er niet in.
Justitie, als jullie nog wat waard zijn: ga achter ze aan.
Ik las inderdaad verkeerd.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:29 schreef Leef het volgende:
Ik dacht het niet
tot dusver overigens geen post meer van die gasten gehad, dus hopelijk (vertrouwen doe ik het niet) heeft er iemand ergens iets begrepen
Hoezo bedreigd? Ze dreigen niet met dingen die zij niet waar zouden kunnen maken.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:22 schreef Leef het volgende:
Simpel, ik zou willen dat justitie die gasten een keer op hun vingers tikt voor dit vuile gedrag.
Weten ze ook eens hoe het voelt om bedreigd te worden.
Ja dikke boeie hoe je dat formuleert. Domme mensen, of mensen die niet zo sterk zijn in taal dienen net zo serieus genomen te worden als een brief met moeilijke woorden.quote:Op zondag 25 januari 2009 10:09 schreef xronald het volgende:
Denk je niet dat je wellicht wel serieus genomen wordt wanneer je je antwoord naar intrum iets zakelijker formuleert. Ik zou zelf na de eerste regels al gestopt zijn met lezen. Overigens is het vervolgens ook nog bedreigen van dhr./mevr. Travinsky niet verstandig, zeker niet wanneer je dat ook nog eens publiceert.
Daarnaast kun je de berichten van intrum m.i. beter negeren als je er van overtuigd bent dat de rekening niet voor jou bestemd is.
Dat mag alleen na uitspraak van een rechter.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:51 schreef Leef het volgende:
kijk maar uit want als de tijd/het bedrag te ver oplopen krijg je Ed en Willem bever met een schroevedraaier en een waterpomptang aan de deur, dan maakt het niet uit of je thuis bent maar dan komen ze binnen en nemen ze je televisie mee.
Dat mogen deurwaarders ook nog, in cowboystaat Nederland.
En daar sla je lekker de plank mis. Alleen gerechtsdeurwaarders en dan alleen NA een gerechtelijke uitspraak.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:51 schreef Leef het volgende:
kijk maar uit want als de tijd/het bedrag te ver oplopen krijg je Ed en Willem bever met een schroevedraaier en een waterpomptang aan de deur, dan maakt het niet uit of je thuis bent maar dan komen ze binnen en nemen ze je televisie mee.
Dat mogen deurwaarders ook nog, in cowboystaat Nederland.
Niet altijd, overheidsorganisaties kunnen een dwangbevel uitvaardingen. In het voorbeeld waar TS naar refereert is TS vergeten om een bekeuring te betalen en van het een kan dan het ander komen..quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef scrumple het volgende:
[..]
Dat mag alleen na uitspraak van een rechter.
En een teken hoe zorgvuldig je zelf werkt : Je wist dat die bekeuring er was en je wist dat je in een verhuizing zat. Even een belletje of een briefje doen naar het CJIB was voldoende geweest om dat te voorkomen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:58 schreef Leef het volgende:
En een teken van hoe zorgvuldig de deurwaarderij in nederland werkt.
Jazeker, zo druk schrijven dat ze een verhuiswagen meenemen om alle lettertjes in te stoppenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet altijd, overheidsorganisaties kunnen een dwangbevel uitvaardingen. In het voorbeeld waar TS naar refereert is TS vergeten om een bekeuring te betalen en van het een kan dan het ander komen..
Overigens nemen ze niet "je televisie mee", maar gaan ze alleen heel druk schrijven bij het leggen van een beslag.
Het is wel een mogelijkheid inderdaad, maar gebeurt doorgaans alleen wanneer de deurwaarder een ernstig vermoeden heeft dat de goederen verduisterd worden. Misschien ligt dat bij CJIB vorderingen echter weer anders, omdat een aanzienlijk deel van de clientèle van het CJIB crimineel is.. Daar heb ik nu weer net geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:15 schreef Leef het volgende:
[..]
Jazeker, zo druk schrijven dat ze een verhuiswagen meenemen om alle lettertjes in te stoppen
Wie is er nou onzorgvuldig? Het CJIB dat deurwaarders naar adressen stuurt waar ik al lang niet meer sta ingeschreven, of ik die ineens out of the blue 4 man aan de deur krijg? Ik heb die bekeuring nooit gehad.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:07 schreef Alicey het volgende:
En een teken hoe zorgvuldig je zelf werkt : Je wist dat die bekeuring er was en je wist dat je in een verhuizing zat. Even een belletje of een briefje doen naar het CJIB was voldoende geweest om dat te voorkomen.
Ik werk in een internationale omgeving midden in Amsterdam, en ik moest dus aan mijn stomverbaasde vrienden uitleggen dat in Nederland alles ok is.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:19 schreef Alicey het volgende:
Het is wel een mogelijkheid inderdaad, maar gebeurt doorgaans alleen wanneer de deurwaarder een ernstig vermoeden heeft dat de goederen verduisterd worden. Misschien ligt dat bij CJIB vorderingen echter weer anders, omdat een aanzienlijk deel van de clientèle van het CJIB crimineel is.. Daar heb ik nu weer net geen ervaring mee.
Een bekeuring en de daarop volgende aanmaningen worden verstuurd naar het adres wat je zelf opgeeft. Als je verhuist ben je zelf verantwoordelijk voor het sturen van adreswijzingen aan alle instanties waar je mee te maken hebt, op de instanties die live de gegevens uit de GBA halen na (Zoals de belastingdienst en instanties die afhankelijk zijn van je woonplaats).quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:24 schreef Leef het volgende:
Wie is er nou onzorgvuldig? Het CJIB dat deurwaarders naar adressen stuurt waar ik al lang niet meer sta ingeschreven, of ik die ineens out of the blue 4 man aan de deur krijg? Ik heb die bekeuring nooit gehad.
Je had veel eerder aan de bel moeten trekken, maar zoiets was mogelijk geweest. Vragen of er nog iets open staat op je naam omdat je door een verhuizing niet zeker weet of je al hun post hebt ontvangen..quote:En vergeet ook niet dat dit twee jaar later gebeurde. Ik dacht inmiddels: ze zullen die boete wel verscheurd hebben. Wat moet ik dan doen, na 2 jaar het cjib opbellen en zeggen: dag meneer cjib, ik kreeg nog een boete, weet u nog? van 15 euro. Mag ik die alstublieft hebben?
Een weldenkend mens doet dat bij uitstek.quote:Nu ik inmiddels weet wat voor nazi's het zijn zou ik het wel doen, maar een weldenkend mens doet dat toch niet?
Een winkelier is iets anders dan het CJIB.quote:Is net zoiets als dat je een kassabonnetje tegenkomt van de boekwinkel en je denkt: verrek zeg, die winkelier is twee jaar geleden vergeten een velletje postzegels aan te slaan. En je gaat twee uur in de trein zitten om hem alsnog zijn 6 euro 75 te brengen
Lijkt me logisch. Als er een straf wordt opgelegd moet die voldaan worden. Wanneer iemand de straf niet voldoet gaat het CJIB iemand dwingen om dat alsnog te doen. Naar mijn mening is het terecht dat het CJIB daarbij geen onderscheid maakt tussen de overtreding of het bedrag die er aan ten grondslag ligt, dat zou een vorm van wetteloosheid opleveren.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:32 schreef Leef het volgende:
Maar O WEE ALS JOUW FIETSLAMPJE NIET AANSTAAT JONGE!!!!!! DAN KRIJG JE MET DE HARDE HAND VAN DE OVERHEID TE MAKEN!!!!!!! DAN OEWETEN OEWE OEWAAR JE HUIJS OEWOONT!!!!!
Dat vind ik dan weer wel een vrij bizar verhaal, maar zoals ik al zei heeft dat misschien te melden met het feit dat CJIB ook heel veel int bij criminelen. Criminelen staan er om bekend dat ze zich veel minder aantrekken van de mededeling "Het aan beslag onttrekken van goederen is een misdrijf" dan niet-criminele mensen..quote:Een gele truck van de DHL en de tijd van 4 kleerkasten wordt dan vrijgemaakt om je mores te leren, en je 15 euro te innen. Deur kapot, jouw probleem.
Op die manier gaan ze (kennelijk) om met iedereen die een straf of maatregel niet voldoet.quote:Nee, in Nederland pikken ze de echte criminelen er zo uit
Een handtekening voor ontvangst van wat?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:39 schreef Leef het volgende:
Ik ga trouwens maar eens aan een kamerlid wat ik ken vragen of de wet niet zo veranderd kan worden dat het cjib op z'n minst een handtekening voor ontvangst van de "dader" van het "misdrijf" heeft voor er een inval mag worden gepleegd.
Als je nou zou lezen zou je kunnen zien dat dat dus NIET ZO WAS. Al is het honderd keer zo in theorie, ik gaf steeds keurig onmiddellijk m'n adreswijziging door bij de gemeente en alles wat los en vast zat, en nog presteren ze het om zes weken later op m'n oude adres aan te komen kakken. En dat is maar 1 voorbeeld. Dream on...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:36 schreef Alicey het volgende:
Een bekeuring en de daarop volgende aanmaningen worden verstuurd naar het adres wat je zelf opgeeft. Als je verhuist ben je zelf verantwoordelijk voor het sturen van adreswijzingen aan alle instanties waar je mee te maken hebt, op de instanties die live de gegevens uit de GBA halen na (Zoals de belastingdienst en instanties die afhankelijk zijn van je woonplaats).
Moet ik nou ook al het werk van het cjib voor ze gaan doen dan? Kunnen ze zelfs geen boetes meer sturen?quote:Je had veel eerder aan de bel moeten trekken, maar zoiets was mogelijk geweest. Vragen of er nog iets open staat op je naam omdat je door een verhuizing niet zeker weet of je al hun post hebt ontvangen..
Juist. Een winkelier heeft targets, het cjib heeft "quota." Ik rust mijn kaas.quote:Een winkelier is iets anders dan het CJIB.
Een briefquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:41 schreef Alicey het volgende:
Een handtekening voor ontvangst van wat?
Ja he he, dringt het nu tot je door dan?quote:bizar verhaal
maar dus niet aan het CJIB..quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:53 schreef Leef het volgende:
[..]
Als je nou zou lezen zou je kunnen zien dat dat dus NIET ZO WAS. Al is het honderd keer zo in theorie, ik gaf steeds keurig onmiddellijk m'n adreswijziging door bij de gemeente
Zij kunnen niet ruiken dat je verhuist.quote:Moet ik nou ook al het werk van het cjib voor ze gaan doen dan? Kunnen ze zelfs geen boetes meer sturen?
Het gaat nu niet om quota's, maar om de inning. De winkelier is commercieel en maakt een kosten/baten analyse waar het op inning aankomt. Het CJIB is bij wet verplicht om alle vorderingen te innen met alle middelen die zij hebben. Dat is maar goed ook, want anders zou de situatie kunnen ontstaan dat sommige overtredingen of misdrijven niet vervolgd worden en anderen wel.quote:Juist. Een winkelier heeft targets, het cjib heeft "quota." Ik rust mijn kaas.
Ja en dan teken je gewoon niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:56 schreef Leef het volgende:
[..]
Een brief
bezorgd aan MIJ PERSOONLIJK
waarin staat dat ik een boete heb
hoeveel die is
aan wie ik hem moet betalen
en wanneer.
Dat is alles wat ik vraag
Of je leest de rest.quote:Ja he he, dringt het nu tot je door dan?
Nee, en ook niet aan Sinterklaas en die wist me nog steeds gewoon te vinden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:57 schreef Alicey het volgende:
maar dus niet aan het CJIB..
Hoor je jezelf nu niet praten dan.. in welk universum woon jij?quote:Het gaat nu niet om quota's, maar om de inning. De winkelier is commercieel en maakt een kosten/baten analyse waar het op inning aankomt. Het CJIB is bij wet verplicht om alle vorderingen te innen met alle middelen die zij hebben. Dat is maar goed ook, want anders zou de situatie kunnen ontstaan dat sommige overtredingen of misdrijven niet vervolgd worden en anderen wel.
Uit jouw posts maak ik op dat je vindt dat het CJIB verschillende vorderingen anders moet behandelen, zodat bijvoorbeeld bij een boete voor doodslag er beslag gelegd moet worden wanneer de debiteur niet over de brug komt, maar wanneer er sprake is van niet werkende fietsverlichting het CJIB het eerst nog 3 keer netjes moet vragen..quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:03 schreef Leef het volgende:
Hoor je jezelf nu niet praten dan.. in welk universum woon jij?
jammer, had je huis wel weer geplunderd willen zien worden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:25 schreef Leef het volgende:
fout... ik heb geen problemen meer. Ik heb ze afgepoeierd en m'n centen terug.
Ze zijn alleen te bedonderd om sorry te zeggen.
Dus steek je grappige leedvermaak maar in je reet, ruben soa
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |