Yo! Ik geloof dat ik de eerste TE 09 overlevende hier ben. In short:
Zeer goed feest. ID&T heeft het organiseren van feesten meer dan in de vingers. Alles was goed geregeld: eten, drinken, nergens rijen, etc. Mainstage heb ik ook nog niet eerder zo tof aangekleed gezien. Vuurwerk, lasers, L.E.D
there be light, 't was gewoon goed. Over de muziek in de Main heb ik echter weinig te melden. We gingen er speciaal naar toe om Armin te horen. Gewoon, om te kijken of ie misschien weer een goeie ouwe tranceset neer zou zetten. Antwoord: neen. Zijn intro was echt zeer matig. Een remix van het themanummer die ongeschikt is voor grote zalen. Daarna nog wat meer ongeïnspireerde tunes en na 5 platen konden we het niet meer aanhoren en zijn we direct terug gegaan naar de classicsstage.
Ook zoiets tof: classicsstage. Gielen's trainwrecks waren onnavolgbaar, maar dat mocht de pret niet drukken. Hele toffe platen gehoord van vroegah. Wat ik wel jammer vond, is dat de meeste classics niet het origineel waren, maar een meer moderne remake. Ergens snap ik dat ook wel, omdat die ouwe platen qua geluidskwaliteit zich niet meer lenen voor een modern publiek in een grote zaal (dit had ik zeker gemerkt toen Tiesto wat ouwe tunes draaide tijdens Elements of Life).
Naast de classicsstage was er de 'high contrast' stage, naar het label van ID&T. De beste zaal imho. Was op dezelfde plek waar je voorheen de hardstage had. Blijft toch echt m'n favoriete area: tof publiek (veel Europeanen die zich ontzettend goed vermaakten), zeer goed geluid, toffe lichten. 't Was gewoon goed. Ben daar ook meer dan de helft van de 'dag' (we waren er al om half 10) geweest. Uitschieters voor mij waren Danjo (perfecte warmup met een eigen stijl van muziek), Joop (absoluut zijn beste set tot nu toe - en zijn vorige sets waren al supergoed), en Judge Jules (een echte clown achter de decks, soort van Dj Jean maar dan grappig en minder dronken).
Laatste uur nog Dj Scot Project in de classicsstage meegepakt. Gozert draaide tering hard. Ik had nog nauwelijks meer puf maar een 'stampje' hier en daar is door ondergetekende toch zeker gemaakt! Scot Project hield om half 7 op en we wilden nog even snel naar Fausto in de Main. Daar kwam niets van terecht, omdat we werden opgehouden door het eten van broodjes die we gratis van het personeel kregen. Een smakelijke afsluiter van een tof feest.
Pluspunten:
+ Joop
+ High Contrast Stage
+ Classics
+ Bier, W.C.'s, eten: alles binnen handbereik en nagenoeg geen rijen.
+ Tof internationaal publiek: die mensen weten beter dan wij Nederlanders wat feesten is
+ Belichting, geluid (met name in HC-stage)
- Armin's inspiratieloze set
- Moest 10 minuten fiesten naar huis