Ja ik ook, en zeggen ook sorry als ze over je heen lopenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:43 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vond de Britten een stuk toffer dan de passieve Nederlandse fans.
Nederland is vaak goedkoper voor die gasten dan in Engeland zelf. Ik kan me nog herinneren dat twee jaar geleden bij Kasabian in Paradiso ongeveer 95% Engels was.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Sowieso, al die Britten gisteravond.. Gaven ze in Engeland geen concert ofzo
Ik heb mijn jas ook om mijn middel, anders haal ik de trein terug niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:37 schreef Thijsssss het volgende:
Ook erg typerend voor 't publiek; voor het concert zag ik een kerel met jas om zijn middel (dacht zeker dat hij moest betalen voor de garderobe) sudoku's maken in zo'n puzzelboekje. Vraag me af of hij 'm al had opgelost toen ze begonnen met spelen...
Je weet dat je dan een tribuneklant bent?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:43 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik heb mijn jas ook om mijn middel, anders haal ik de trein terug niet.
En meespringen lukt helaas niet meer, ivm zwakke en blessuregevoelige knieën.
Sorry, niet iedereen kan voldoen aan jouw ideaalbeeld van perfect publiek.
Ik had trouwens geen puzzelboekje bij me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja inderdaad.quote:
Dat absoluutquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:47 schreef silentwaves_ het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Ik moet zeggen dat ik gister wel heb genoten van het concert.
wel gezien dat hij zijn geluid niet goed vond en liep te slaan op zxijn borst kas dat hij meer power wou.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:17 schreef Rnie het volgende:
Hebben jullie woensdag nog meegekregen dat Liam liep te schreeuwen naar Noel op het podium? Hij keek met een boze blik richting zijn broer. Noel negeerde het gwn:D
Liam was woensdag furieus met de geluidsmensen, hij vond dat zn mic te zacht stond, was niet naar Noel bedoelt maar naar soundpeoplequote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:17 schreef Rnie het volgende:
Hebben jullie woensdag nog meegekregen dat Liam liep te schreeuwen naar Noel op het podium? Hij keek met een boze blik richting zijn broer. Noel negeerde het gwn:D
Rustig maar kerel, neem niet alles persoonlijk opquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:43 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik heb mijn jas ook om mijn middel, anders haal ik de trein terug niet.
En meespringen lukt helaas niet meer, ivm zwakke en blessuregevoelige knieën.
Sorry, niet iedereen kan voldoen aan jouw ideaalbeeld van perfect publiek.
Ik had trouwens geen puzzelboekje bij me.
Oh, maar ik snap je wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:59 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
Rustig maar kerel, neem niet alles persoonlijk opMijn perfecte publiek bestaat ook niet uit een beukende menigte, maar wel uit mensen die allemaal echt voor de band komen. Hoop er voorin toch wel op dat mensen meer nummers kennen dan alleen Wonderwall...
Een Blurfan in dit topic? Security!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:16 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Oh, maar ik snap je wel.
Ben zelf echt fan van een andere band (die ik dit topic geloof ik beter niet kan noemen), en stoor me daar ook aan niet echte fans die vooraan staan, en door de nummers heen zitten te praten, terwijl ik in stilte wil genieten van de genialiteit van de muziek.
Nee, eerder dit:quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:39 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Een Blurfan in dit topic? Security!![]()
Maar als Blur dit najaar weer zou gaan touren ga ik ook zeker kijken hoor, ik heb die noodzaak om een keuze te moeten maken tussen Oasis en Blur nooit zo begrepen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:59 schreef XL het volgende:
Bij concerten van Radiohead ontbreekt het kladblok met potlood vaak nog wel, maar zou het naadloos aansluiten op de houding van de eerste 40 meter publiek.
Die noodzaak is er ook niet, het zijn beide geweldige bands. Alleen is Oasis natuurlijk net iets beter.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef Peter6000 het volgende:
Maar als Blur dit najaar weer zou gaan touren ga ik ook zeker kijken hoor, ik heb die noodzaak om een keuze te moeten maken tussen Oasis en Blur nooit zo begrepen.
ik kan niet lezenquote:Op zondag 25 januari 2009 00:16 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat men hier de beste Oasis nummers vindt. Nou? Roept u maar!
Ik baal d'r zo van dat ik nog nergens geweest ben, achteraf spijt dat ik niet naar Adam ben geweest, maargoed, was niet een superhandige periode voor me om heen te gaanquote:Op zondag 25 januari 2009 02:51 schreef kweek89 het volgende:
waar ik ben geweest of wat?
waar ik ben geweest : 2005 Milton Keynes...fking brilliant ! (Tevens mijn allereerste concert ooit! en was toen nog geen oasis fan)
overall: Familiar to millions vind ik zelf nog steeds erg vet om te zien/ luisteren
2002 Finsbury Park Londonquote:Op zondag 25 januari 2009 02:38 schreef NoelGallagher het volgende:
Wat vinden jullie het mooiste concert van Oasis?
Daar was ik ook, echt een vette locatie voor een concert. En het was heerlijk weer, Liam in korte broekquote:Op zondag 25 januari 2009 02:51 schreef kweek89 het volgende:
waar ik ben geweest of wat?
waar ik ben geweest : 2005 Milton Keynes...fking brilliant ! (Tevens mijn allereerste concert ooit! en was toen nog geen oasis fan)
overall: Familiar to millions vind ik zelf nog steeds erg vet om te zien/ luisteren
quote:Op zondag 25 januari 2009 11:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Daar was ik ook, echt een vette locatie voor een concert. En het was heerlijk weer, Liam in korte broekJammer dat daar nooit meer concerten worden gegeven met het nieuwe Wembley. Was je bij beide avonden?
quote:Op zondag 25 januari 2009 11:38 schreef MCH het volgende:
[..]
2002 Finsbury Park London![]()
Op graz.com hebben ze het over Oasis op Lowlands als sterk gerucht.
Hebben ze ook wel een oase.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:08 schreef kweek89 het volgende:
[..]
f***, grote kans dat ik dan in Zuid-Afrika zit..is ook vet, maarja :p
Dat zou voor mij echt het mooiste ooit zijnquote:Op zondag 25 januari 2009 11:38 schreef MCH het volgende:
[..]
2002 Finsbury Park London![]()
Op graz.com hebben ze het over Oasis op Lowlands als sterk gerucht.
Het varieertquote:Op zondag 25 januari 2009 00:16 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat men hier de beste Oasis nummers vindt. Nou? Roept u maar!
Het zijn denk ik Gibson ES-339's, 335 zijn groter en dan valt ie helemaal weg de geniale dwerg.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 02:19 schreef dragems het volgende:
weet iemand btw wat voor type elektrisch gitaar noel geeft?
quote:Op zondag 25 januari 2009 17:19 schreef Leonos het volgende:
Opvallend dat niemand wonderwall noemt.
Is het toch het nummer waar ze het meest bekend geworden mee zijn...quote:
Het gek vinden dat fans Wonderwall niet hun favoriete nummer noemen, alleen de smiley zegt al genoeg. Als echte fan moet je dat nummer toch helemaal uitkotsen omdat ze daar juist bekend mee zijn geworden. Zo werd de band van het grote publiek.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Is het toch het nummer waar ze het meest bekend geworden mee zijn...
En een beetje onderbouwing zou wel leuk zijn
The Importance Of Being Idlequote:Op zondag 25 januari 2009 00:16 schreef FloggingMolly het volgende:
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 25 januari 2009 14:13 schreef TNA het volgende:
[..]
De muziek live horen geeft echt weer een nieuwe dimensie aan het luisterenIk ben nu harder fan dan ooit
![]()
Tja, Wonderwall blijft een mooi nummer, maar het is ook zeker niet één van mijn favo's. Bij het tweede concert viel me ook op hoe moeilijk Noel bij het nummer keek, op gegeven moment zag ik hem volgens mij zuchten, gaan we weer.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:19 schreef Leonos het volgende:
Opvallend dat niemand wonderwall noemt.
Mijn favoriete atm is she's electric
Dat is ook één van mijn favorieten, wat mij betreft ook hun beste nummer van de laatste vijf jaar.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:38 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
[..]
The Importance Of Being Idle
Als ik de reacties hier en op andere fora lees, zijn er volgens mij weinig mensen die Wonderwall zouden missen. Zeker als je bedenkt dat Liam ("Every time I have to sing it I want to gag") en Noel (zijn blik zei genoeg) er gewoon geen zin meer in hebben. Passie van artiesten vormt toch een belangrijk deel van het concert. Ik vind Noel's nummer briljant, maar zijn gevoeligheid en passie tijdens concerten geven er een extra dimensie aan.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:27 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Tja, Wonderwall blijft een mooi nummer, maar het is ook zeker niet één van mijn favo's. Bij het tweede concert viel me ook op hoe moeilijk Noel bij het nummer keek, op gegeven moment zag ik hem volgens mij zuchten, gaan we weer.
Ze blijven het nummer spelen omdat het hun bekendste nummer is en de mensen het dus willen horen. Ik denk echter dat 9 van de 10 fans liever een ander hoort.
She's electric is idd ook top!
het komt wel vaker voor dat grotere band een hekel hebben aan hun grootste hit zoals motorhead met ace of spades.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:27 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Tja, Wonderwall blijft een mooi nummer, maar het is ook zeker niet één van mijn favo's. Bij het tweede concert viel me ook op hoe moeilijk Noel bij het nummer keek, op gegeven moment zag ik hem volgens mij zuchten, gaan we weer.
Ze blijven het nummer spelen omdat het hun bekendste nummer is en de mensen het dus willen horen. Ik denk echter dat 9 van de 10 fans liever een ander hoort.
She's electric is idd ook top!
Al die nepfans in Nederland mogen van mij wel wegblijven, maar in Engeland zie ik Oasis het liefst met 50.000+ mensen. Hoe meer, hoe beter is dan mijn credo.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:51 schreef Thijsssss het volgende:
Radiohead heeft het gehad met Creep, laat Oasis Wonderwall dus maar schrappen. Bezoekersaantallen lopen dan terug, waardoor ze lekker in een zaaltje als Paradiso mogen spelen. Ik zie alleen maar voordelen
quote:Op zondag 25 januari 2009 22:59 schreef NoelGallagher het volgende:
Je kunt niet ontkennen dat Wonderwall gewoon een tof nummer is
Het nummer steekt voor mij niet boven de rest uit, en door de enorme populariteit heeft het bij mij toch een nare bijsmaak. Juist omdat er (imo) veel betere nummers zijn die het gros niet kentquote:Op zondag 25 januari 2009 22:59 schreef NoelGallagher het volgende:
Klopt, er zijn wel betere nummers van Oasis, maar deze is ook geweldig. Simpel, maar toch zo goed.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:15 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Het nummer steekt voor mij niet boven de rest uit, en door de enorme populariteit heeft het bij mij toch een nare bijsmaak. Juist omdat er (imo) veel betere nummers zijn die het gros niet kent
Waarschijnlijk de beste versie ooit en Liam gooit er een obligate 'cheers...' eruit.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:35 schreef NoelGallagher het volgende:
Van deze versie krijg ik nog altijd kippenvel![]()
wonderwall zit gewoon commercieel gezien ontzettend goed in elkaar, ik als oasis fan heb het gewoon gehad met dat nummer (N)quote:Op maandag 26 januari 2009 00:36 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Klopt, er zijn wel betere nummers van Oasis, maar deze is ook geweldig. Simpel, maar toch zo goed.
Guitar-wise, Noels current favourite is a Gibson ES-355 with Bigsby, in Cherry. This is NOT an ES-345 as reported in some sites. View a ES-355 here. However...Noel also has a Gibson ES-345! But it's a non-bigsby model, also in cherryquote:Op zondag 25 januari 2009 14:44 schreef Riches het volgende:
[..]
Het zijn denk ik Gibson ES-339's, 335 zijn groter en dan valt ie helemaal weg de geniale dwerg.
Mee eensquote:Op maandag 26 januari 2009 00:15 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Het nummer steekt voor mij niet boven de rest uit, en door de enorme populariteit heeft het bij mij toch een nare bijsmaak. Juist omdat er (imo) veel betere nummers zijn die het gros niet kent
B-kant The Masterplan overtreft het nummer in alles...quote:Op zondag 25 januari 2009 22:59 schreef NoelGallagher het volgende:
Zo waar!quote:Op maandag 26 januari 2009 13:36 schreef Yevgeni het volgende:
[..]
B-kant The Masterplan overtreft het nummer in alles...
quote:Aanvaller Noel Gallagher hoort langer tegen zich eisen
De man die vorig jaar Oasis-gitarist Noel Gallagher afgelopen september aanviel heeft 14 jaar tegen zich horen eisen. De man kreeg aanvankelijk een eis van 5 jaar tegen zich maar het gerechtshof verhoogde het vergrijp van geweldpleging naar zware geweldpleging. Noel Gallagher brak bij de aanval een aantal ribben waardoor Oasis een aantal concerten heeft moeten afzeggen. In het voorjaar wordt een uitspraak gedaan in de zaak.
De versie van The Mike Flowers Pop is dan ook tien keer beterquote:Op maandag 26 januari 2009 15:42 schreef XL het volgende:
Ik vond Wonderwall als single erg goed, maar het heeft de test der tijd niet weerstaan.
Ik begrijp wel dat vanwege de cultstatus van de plaat dit nummer een publiek kan enthousiasmeren, ook al is het daarin niemands favoriete plaat.
En nu nog even naar Lowlands a.u.b.quote:Oasis will be headlining this year's Benicàssim festival in Spain on Thursday 16th July. It will mark a triumphant return to the country, later this year, after the band's sold out dates in Madrid and Barcelona on their current, largest-ever European tour. It will also mark their third appearance at the festival.
Other artists confirmed for the festival include Kings Of Leon, Franz Ferdinand and Paul Weller.
Tickets are now on sale through tickets.fiberfib.com.
For more information about the festival, click here!
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:22 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Is dat voorval nog ergens op video te zien?
quote:Op maandag 26 januari 2009 20:42 schreef FloggingMolly het volgende:
Op marktplaats staan trouwens nog kaartjes te koop voor de HMH, mocht iemand interesse hebben![]()
Pauperhandelaren
Zijn ze van goede kwaliteit?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:27 schreef Thijsssss het volgende:
Iemand de bootlegs van de concerten in Amsterdam al gehoord? Genieten
Matig. Het zijn niet de beste, maar de moeite van het luisteren waard. Natuurlijk extra leuk als je erbij was.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:56 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Zijn ze van goede kwaliteit?
Het grote hitje is in dit geval Live Forever en die vinden we allemaal geweldigquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:06 schreef Jeroen427 het volgende:
Altijd grappig, van die puristen die het grote hitje niet goed genoeg vinden en de band liever voor zichzelf hadden. Typisch Hollands ook.
het grote hitje is voor de commercie en door de commercie gemaakt, en er is niets typische nederlands aan, ik ken geen enkele oasis fan in Engeland die Wonderwall het beste nummer vindquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:06 schreef Jeroen427 het volgende:
Altijd grappig, van die puristen die het grote hitje niet goed genoeg vinden en de band liever voor zichzelf hadden. Typisch Hollands ook.
Nee, One natuurlijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:01 schreef kweek89 het volgende:
[..]
het grote hitje is voor de commercie en door de commercie gemaakt, en er is niets typische nederlands aan, ik ken geen enkele oasis fan in Engeland die Wonderwall het beste nummer vind
je wil toch ook niet zeggen dat nothing else matters van Metallica het beste nummer is ?(om maar een voorbeeld te geven)
zeiken om niks, ook typisch Hollandsquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:06 schreef Jeroen427 het volgende:
Nou, met het publiek wat er stond, zou ik ook graag in m'n eentje er hebben gestaan! Nederlandersquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:06 schreef Jeroen427 het volgende:
Veel nominaties, klinkt goed. Zou ultiem zijn als ze Worst én Best Band winnen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 06:24 schreef kweek89 het volgende:
Oasis nominated for 7/8 NME Awards
Oasis have been nominated for 7 NME Awards this year.
The band are up for:
Best British Band
Best Live Band
Best Album - 'Dig Out Your Soul'
Best Video - 'The Shock Of The Lightning'
Hero of the Year - Noel!!!
Best Dressed - Noel
Best Band Blog - Tales From The Middle Of Nowhere
To cast your vote for Oasis - http://www.nme.com/awardsvote
ze zijn ook voor worst band genomineerd :p beetje raar
wat ik wel tof vind is dat liam het voor zijn broer op neemt. de vraag is alleen of het voor zijn broer is of dat hij het niet kan hebben dat er iemand is die oasis niet de best band ter wereld vind lolquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |