quote:
is juist weinig voor een mooi horloge..quote:
neem een grapefruit en ga opzoek naar liefdequote:Op donderdag 22 januari 2009 15:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik verveel me, ik heb nog 40 minuten om niks te doen, ik heb geen zin in het tentamen en 'moet' daarna ook nog even de stad in voor wat kleren, waar ik ook geen zin in heb.
Mijne is prachtigquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:52 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
is juist weinig voor een mooi horloge..
Heb er hier 1 van 80.000http://bensontrade.nl/producten.asp?productcat_id=1&productsubcat_id=30&product_id=3514&naam=Zenith-96.0525.4035/21.M52
[ afbeelding ]
En niet eens mooi!
Ik houd niet van grapefruit. Dus dat wordt 'm ook niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:52 schreef Californium het volgende:
[..]
neem een grapefruit en ga opzoek naar liefde
Heb jij je vriend nog.. of heb ik dat ook allemaal gemistquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:52 schreef Californium het volgende:
[..]
neem een grapefruit en ga opzoek naar liefde
quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik houd niet van grapefruit. Dus dat wordt 'm ook niet.
Hij gaat al 1,5 jaar mee hoorquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:54 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Ik hou nie zo van goedkoop en nep
ben je al zolang wegquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:54 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Heb jij je vriend nog.. of heb ik dat ook allemaal gemist
Nou weet je, ik hoef niet zo'n duur ding (naast dat ik het niet kan betalen). Ik heb gezocht naar iets moois en betaalbaars. Toen kwam ik op deze uit om het te proberen. Enkel houd dat ding het nou al zo lang uit dat het geen proberen meer isquote:
maakt toch ook niet uit. Als je er maar tevreden mee ben, maar ik wil die!quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou weet je, ik hoef niet zo'n duur ding (naast dat ik het niet kan betalen). Ik heb gezocht naar iets moois en betaalbaars. Toen kwam ik op deze uit om het te proberen. Enkel houd dat ding het nou al zo lang uit dat het geen proberen meer is
Nu maar hopen dat hij in ieder geval wel van grapefruit houdt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:56 schreef Californium het volgende:
[..]
ben je al zolang weg
hosti en ik hebben het uitgemaakt in oktober
maar er is weer liefde in de luchtvan mijn kant iig
Whoopsquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:56 schreef Californium het volgende:
[..]
ben je al zolang weg
hosti en ik hebben het uitgemaakt in oktober
maar er is weer liefde in de luchtvan mijn kant iig
Geduldquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:58 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
maakt toch ook niet uit. Als je er maar tevreden mee ben, maar ik wil die!
jah neequote:Op donderdag 22 januari 2009 15:58 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Whoops![]()
Maar leuk, van je liefde in de luchtPics
tis echt een zeur qua eten... zou het niet wetenquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat hij in ieder geval wel van grapefruit houdt.
Oh, ik ken hetquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:59 schreef Californium het volgende:
[..]
jah neeik weet niet of het wat wordt... dus daar wacht ik even mee
quote:
Hier ook. En nattigheid. En daar moet ik zo doorheen naar het station.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:01 schreef vrolijke-frits het volgende:
Hier is vooral veel wind in de lucht
Werken voor je geld.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Rijke stinkerds hier.
Mijn horloge was 25 euro
dat gaat niet.. ik ben er toch bij..quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:01 schreef Californium het volgende:
[..]
jij had toendertijd toch ook een oogje op iemand
vertel
Oh die heeft me gedumpt eind nov.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:01 schreef Californium het volgende:
[..]
jij had toendertijd toch ook een oogje op iemand
vertel
Dat vinden wij hier in Nederland nu eenmaal heel interessant. Je bent inmiddels even weg, maar dat heb je toch wel onthouden?quote:
* loopt stage en kan ivm ziekte op zaterdag niet werkenquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:02 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Werken voor je geld.
* Bootje84 werkt 6 dagen per week...
echtquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:03 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Oh die heeft me gedumpt eind nov.en euh nu heb ik wel weer iets nieuws.. maar het voelt niet zoals het moet dus ik doe nog ff rustig aan
Je laat ook echt geen enkele mogelijkheid voor zo'n opmerking onbenut hè?quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:03 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
dat gaat niet.. ik ben er toch bij..
geen enkele inderdaad..quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je laat ook echt geen enkele mogelijkheid voor zo'n opmerking onbenut hè?
Cali werkte tijdens stage 6 dagen in de week... waarvan 5 stagedagen onbetaald....quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:02 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Werken voor je geld.
* Bootje84 werkt 6 dagen per week...
quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hier ook. En nattigheid. En daar moet ik zo doorheen naar het station.
cali spuugde bijna haar grapefruit stukje weer uit want moest lachenquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:06 schreef Psychonikeo het volgende:
Nico houdt niet van het posten in derde persoon
Toen ik een tijdje fulltime werkte (juli-dec 08) streek ik minimaal ¤2000,- per maand netto op. Was zeker niet verkeerdquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:04 schreef Puala het volgende:
[..]
* loopt stage en kan ivm ziekte op zaterdag niet werken![]()
Ben al druk aan het solliciteren voor na stage, 3 dagen in de week.. maar ja, dat lukt dus nog niet erg
Ik hou je op de hoogtequote:Op donderdag 22 januari 2009 16:04 schreef Californium het volgende:
[..]
echtminder
Ik hoop dat het met deze wat wordt
pff, zou ik echt niet moeten.. Pleur opquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:05 schreef Californium het volgende:
[..]
Cali werkte tijdens stage 6 dagen in de week... waarvan 5 stagedagen onbetaald....
Nu werkt cali als ze pecht heeft 7 dagen in de weekonbetaald
Relaxtquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:07 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Toen ik een tijdje fulltime werkte (juli-dec 08) streek ik minimaal ¤2000,- per maand netto op. Was zeker niet verkeerd
Nu is het ¤200,- pm op stage en ong. ¤400 p maand op de zaterdagen.
Behoorlijk. En geen bus, want het is hier niet zo groot, maar wel kwartiertje lopen. Fietsen kan, maar die zet ik 's avonds liever niet op het station. En ik ga niet met de trein terug naar huis.quote:
Ik wacht gewoon nog even, die foto heb ik immers ook pas 3 jaar terug ingevelerd ofzo, dus het duurt helemaal niet lang.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:06 schreef Bravebart het volgende:
Ik heb mn OV chipunit binnenMet mn 3VWO foto erop
uitwonende studiebeurs... alimentatie... en nu in het buitenland 150 euro per maand erasmus.... en jah ik betaal alle kosten zelf...school, verzekeringen... ALLES....quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:08 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
pff, zou ik echt niet moeten.. Pleur op![]()
Hoe moet je dan rondkomen :|
dat was zonde geweest!quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:07 schreef Californium het volgende:
[..]
cali spuugde bijna haar grapefruit stukje weer uit want moest lachen
wel he!quote:
doenquote:
Ja, al dat vieze spul op je monitor, dat kan niet goed zijn.quote:
eensquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, al dat vieze spul op je monitor, dat kan niet goed zijn.
jaaaa...quote:
Ja.. vies spul krijg je er altijd moeilijk af joh.. heb ik gehoord dan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, al dat vieze spul op je monitor, dat kan niet goed zijn.
Zat ¤6000,- over de bijverdiengrens heen..quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Relaxt![]()
En 2000 per maand, hebbe hebbe hebbe
Owja, het is Nederland. Even vergetenquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:14 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zat ¤6000,- over de bijverdiengrens heen..Boete van ¤408,- (gelukkig geen boete over StuFi)
cali vindt van nietquote:
Ik kreeg tót vorig jaar eigenlijk alles van mijn ouders vergoed, behalve benzine voor de auto en mn telefoonrekening.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:10 schreef Californium het volgende:
[..]
uitwonende studiebeurs... alimentatie... en nu in het buitenland 150 euro per maand erasmus.... en jah ik betaal alle kosten zelf...school, verzekeringen... ALLES....
soms lastig... maar gaat goed
quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:19 schreef Californium het volgende:
[..]
cali vindt van niet
[/derdepersoon]
das sneu! wel veel verdienen maar alles van mams en paps krijgen....quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:20 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik kreeg tót vorig jaar eigenlijk alles van mijn ouders vergoed, behalve benzine voor de auto en mn telefoonrekening.
Nu moet ik mn school ook betalen omdat ik het zelf verneukt heb. Verder wordt er iig dit jaar nog alles voor me vergoed. Is lekker sparen als je enkel een telefoonrekening van rond de ¤60,- hebt en 1x per maand ff ¤40,- moet tanken. Maarja, nu komen de sombere tijden even. In juli hoop ik fulltime te kunnen werken mét HBO-diploma. Hoop dan netto een euro of 2200 te kunnen harken per maand.
moest je niet je ov inleverenquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:14 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zat ¤6000,- over de bijverdiengrens heen..Boete van ¤408,- (gelukkig geen boete over StuFi)
Waarom sneu..? Mn ouders hebben voor de keuze gestaan en besloten mij te stimuleren om te sparen. Zij betalen mijn kosten en ik spaar 80% van mijn inkomsten. Zo zorgen ze ervoor dat ikquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:24 schreef Californium het volgende:
[..]
das sneu! wel veel verdienen maar alles van mams en paps krijgen....
Goed... pap betaald een gedeelte van die stufi! ouderbijdrage... Hij is VERPLICHT om alimentatie te betalen... en ik krijg 200 euro per maand van paps van het geld dat opzij is gezet voor mijn auto....Om hier in edinburgh rond te komen.... (mijn zus kreeg een gedeelte van een auto...tja toen moest hij dat mij ook geven.. alleen heb ik geen rijbewijs) maar bij wijs van spreken kost het mijzelf dus geld
ik betaal school, huur, verzekeringen (zorg, inboedel, reis en de rest) vliegtickets.....
Nee, alleen moet ik nu wat inleveren dat ik het uiteindelijk in september wilde inleveren, en niet heb gedaan. vandaar de boete. StuFi was net in semtember omgezet in een ¤0,- lening. Enkelt 3 maanden boete van OV betalen dus..quote:
Ik vind het gewoon raar dat je ouders het nog doen! je verdient zoveel.... En je betaald helemaal niets? leren met geld omgaan?? dat terzijde... vind het gewoon een beetje, hoe zeg ik dat....ehm.... makkelijk.... Je had best een gedeelte van je kosten kunnen betalen en nog kunnen sparen...quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:40 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Waarom sneu..? Mn ouders hebben voor de keuze gestaan en besloten mij te stimuleren om te sparen. Zij betalen mijn kosten en ik spaar 80% van mijn inkomsten. Zo zorgen ze ervoor dat ik
a) met geld om kan gaan
b) lekker heb gespaard voor een huis..
win-win situatie.
Daar kan ik me wel in vinden eigenlijk. Ik betaal ook alles zelf. En ik hou nog een beetje over om te sparen zelfsquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:44 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon raar dat je ouders het nog doen! je verdient zoveel.... En je betaald helemaal niets? leren met geld omgaan?? dat terzijde... vind het gewoon een beetje, hoe zeg ik dat....ehm.... makkelijk.... Je had best een gedeelte van je kosten kunnen betalen en nog kunnen sparen...
quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:47 schreef MPG het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden eigenlijk. Ik betaal ook alles zelf. En ik hou nog een beetje over om te sparen zelfs
Het heeft beide zijn voor en nadelenquote:
Echt volwassen worden en zelfstandig worden.... daarvoor moet je echt! weg zijn van huis! dat zijn voordelen waar geen nadeel tegenop weegtquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:54 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Het heeft beide zijn voor en nadelen
Thuis wonenquote:
zeg ik dat je op jezelf moet dan?quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:57 schreef Yesse het volgende:
[..]
Thuis wonen![]()
![]()
Serieus, ik vind dat mensen het zelf moeten bepalen maar ik zie voor mezelf op dit moment geen reden op op mezelf te gaan. Ik ben nog bezig met school, dus nog veel kosten en weinig inkomsten.. Ik heb geen verre studie waar ik ver voor moet reizen dus afstand is ook geen argument. En daarnaast vind ik het veel te leuk samen met mn ouders
Ik geef toe, ik ben flink zelfstandiger geworden toen ik op uitwisseling was. Nooit geweten dat ik zelfs kon loodgieten...quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:56 schreef Californium het volgende:
[..]
Echt volwassen worden en zelfstandig worden.... daarvoor moet je echt! weg zijn van huis! dat zijn voordelen waar geen nadeel tegenop weegt
Ja want zelfstandig zijn en volwassen zijn leer je als je op jezelf woont.. Daarom zijn er mensen die nog steeds naar huis gaan om hun was te doen ofzo. En zijn er een hoop mensen die slechter hun financiën regelen dan ik..quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:56 schreef Californium het volgende:
[..]
Echt volwassen worden en zelfstandig worden.... daarvoor moet je echt! weg zijn van huis! dat zijn voordelen waar geen nadeel tegenop weegt
het is ook echt zoquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:59 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik geef toe, ik ben flink zelfstandiger geworden toen ik op uitwisseling was. Nooit geweten dat ik zelfs kon loodgieten.... Daar waren mijn huisgenoten erg blij mee..
Tis echt anders... maar dat kan jij niet wetenquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:00 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja want zelfstandig zijn en volwassen zijn leer je als je op jezelf woont.. Daarom zijn er mensen die nog steeds naar huis gaan om hun was te doen ofzo. En zijn er een hoop mensen die slechter hun financiën regelen dan ik..
Ik kan prima voor mezelf zorgen hoor. Koken, wassen, financiën, strijken, kapotte kleren naaien, zelf bepalen wanneer ik wat doe, alles zelf regelen.. Ik kan het allemaal
Zeg ik dat dat je dat zegt? Ik geef alleen mijn mening over uitwonend zijn. En zeg er expliciet bij dat ieder het zelf moet bepalen voor zichzelf.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:58 schreef Californium het volgende:
[..]
zeg ik dat je op jezelf moet dan?ik vind het allemaal prima! maar ik hou van op mezelf wonen
Fixed..quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:44 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon raar dat je ouders het nog doen! je verdiende zoveel.... En je betaald helemaal niets? leren met geld omgaan?? dat terzijde... vind het gewoon een beetje, hoe zeg ik dat....ehm.... makkelijk.... Je had best een gedeelte van je kosten kunnen betalen en nog kunnen sparen...
zo kwam het wel overquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:01 schreef Yesse het volgende:
[..]
Zeg ik dat dat je dat zegt? Ik geef alleen mijn mening over uitwonend zijn. En zeg er expliciet bij dat ieder het zelf moet bepalen voor zichzelf.
Toen ik twee weken thuis was... had ik zoiets van... dat kan ik best zelf hoorquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:00 schreef Californium het volgende:
[..]
het is ook echt zoje merkt het verschil echt als je op jezelf woont!
Natuurlijk is het andersquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:01 schreef Californium het volgende:
[..]
Tis echt anders... maar dat kan jij niet weten
quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:02 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Fixed..
Ik heb nu amper inkomsten. En makkelijk..? Tja, opzich wel. Het is voor mn ouders een prettig gevoel als ik straks, zonder al teveel financiële moeite op mezelf kan wonen. En daarnaast willen ze dat ik het net zo goed als hun krijg
jah, niet meer bij je ouders zijn is echt het grootste verschilquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:03 schreef Yesse het volgende:
[..]
Natuurlijk is het andersJe bent opeens niet meer met je ouders. Maar dat hoeft echt niet te betekenen dat je zelfstandiger wordt.. Dat is per persoon verschillend.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:03 schreef Californium het volgende:
[..]
dat zal het verschil wel zijn... mijn moeder wil dat ik het beter krijg dan haar zij
ik kan nu niet langer dan 2 weken met mams wonen want dan voel ik me zo klein gehouden... 'doe je wel dit' 'doe je wel dat'.... MAM ik woon al 3 jaar op mezelf hoor!!!quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:02 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Toen ik twee weken thuis was... had ik zoiets van... dat kan ik best zelf hoor
Na het afstuderen.. een jaar of wat werken en dan zelf een huis kopen of huren...
quote:
Nou wil je een voorbeeld van wat ik bedoel dan? Ik ken een gast, 26. Die nu eindelijk op zichzelf is, wordt ziek.. Belt hij zn moeder of zij voor hem naar zijn werk wilt bellen om te melden dat hij ziek is...quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:04 schreef Californium het volgende:
[..]
jah, niet meer bij je ouders zijn is echt het grootste verschil
Dat is dan zijn probleem...quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:07 schreef Yesse het volgende:
[..]
Nou wil je een voorbeeld van wat ik bedoel dan? Ik ken een gast, 26. Die nu eindelijk op zichzelf is, wordt ziek.. Belt hij zn moeder of zij voor hem naar zijn werk wilt bellen om te melden dat hij ziek is...
Lekker zelfstandigEn dan heb je ook nog de mensen die elke dag nog bij hun ouders eten + was brengen enzovoorts. Het enige verschil is dan dat je kamer zich niet meer in het zelfde huis bevindt.
En dat bedoel ik dus te zeggen.
Wat voor studie doe je nu dan dat je denkt meteen met een hbo-diploma 2200 netto te kunnen verdienen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:20 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik kreeg tót vorig jaar eigenlijk alles van mijn ouders vergoed, behalve benzine voor de auto en mn telefoonrekening.
Nu moet ik mn school ook betalen omdat ik het zelf verneukt heb. Verder wordt er iig dit jaar nog alles voor me vergoed. Is lekker sparen als je enkel een telefoonrekening van rond de ¤60,- hebt en 1x per maand ff ¤40,- moet tanken. Maarja, nu komen de sombere tijden even. In juli hoop ik fulltime te kunnen werken mét HBO-diploma. Hoop dan netto een euro of 2200 te kunnen harken per maand.
HBO MER dus, maar dan nog. Knap wel als jij een meteen een baan vindt waarbij je zoveel verdient!quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:09 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Wat voor studie doe je nu dan dat je denkt meteen met een hbo-diploma 2200 netto te kunnen verdienen?
Dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:09 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Wat voor studie doe je nu dan dat je denkt meteen met een hbo-diploma 2200 netto te kunnen verdienen?
vraag het me ook af. Ik vond het al veel dat ik 2500 bruto ging verdienen met mijn hbo.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:09 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Misschien kan OA zijn verwachtingen even naar een realistischer bedrag bijstellen danquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:10 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
HBO MER dus, maar dan nog. Knap wel als jij een meteen een baan vindt waarbij je zoveel verdient!
Ja dat denk ik ook welquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:11 schreef MPG het volgende:
[..]
Misschien kan OA zijn verwachtingen even naar een realistischer bedrag bijstellen dan.
waarmee een foto maken en waarop moet ik die foto zetten... en in be buurt zijn is veel leukerquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:28 schreef Puala het volgende:maak een foto en neem hem mee naar huis
gister kon je ook nog foto's makenquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:30 schreef Californium het volgende:
[..]
waarmee een foto maken en waarop moet ik die foto zetten... en in be buurt zijn is veel leuker
met mijn telefoon.... dat zijn waardeloze foto'squote:Op donderdag 22 januari 2009 17:40 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
gister kon je ook nog foto's maken
Ja, werkt goed als je al motivatieproblemen hebtquote:
begrijpelijkquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, werkt goed als je al motivatieproblemen hebt
En het zijn ook nog de docenten die veel te fanatiek zijn, en waar ik dus al een enorme hekel aan heb
Ja, ik ben vrolijk vandaag
Dat is een realistischer bedrag... zeker voor een starterquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:11 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af.
Zelf als je dat bruto krijgt mag je je nog in je handjes wrijven.
Dat is klotequote:Op donderdag 22 januari 2009 17:36 schreef Piles het volgende:
Kut-HZ![]()
![]()
3 tentamens, waarvan 2 waar stukken misten![]()
We praten dan wel over een werkweek van bijna 50 uur hè..?quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:10 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
HBO MER dus, maar dan nog. Knap wel als jij een meteen een baan vindt waarbij je zoveel verdient!
Misschien krijg je je overuren niet betaald als je een 40 uur contract krijgt.. of wordt het tijd voor tijd..quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:00 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
We praten dan wel over een werkweek van bijna 50 uur hè..?
Dus een euro of 400-500 netto puur op de zaterdag. Toen ik nog bij Exact werkte, kreeg ik daar 1660 netto. Ik zou daar, na behalen van mijn diploma, 200 bruto omhoog gaan. Zeg dat dat 130 euro netto is? (wilde gok) dan heb ik 1660+130= grofweg 1800+450= 2240 netto. Het móet haalbaar zijn. Alleen ben ik bang dat Exact beter betaald dan mijn huidige baan
hoop dat ze je nog aannemen met de krediet crisis et al....quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:00 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
We praten dan wel over een werkweek van bijna 50 uur hè..?
Dus een euro of 400-500 netto puur op de zaterdag. Toen ik nog bij Exact werkte, kreeg ik daar 1660 netto. Ik zou daar, na behalen van mijn diploma, 200 bruto omhoog gaan. Zeg dat dat 130 euro netto is? (wilde gok) dan heb ik 1660+130= grofweg 1800+450= 2240 netto. Het móet haalbaar zijn. Alleen ben ik bang dat Exact beter betaald dan mijn huidige baan
Er is voorzichtig al doorgeschemerd dat een baan na mijn afstuderen een goede optie is. Daarnaast is het natuurlijk goedkoop om mij aan te nemen, aangezien ik al ingewerkt ben. Ik weet veel binnen het bedrijf (de meeste mensen werken er max 1 jr.) Lijkt me hoop/denk ik toch redelijk positief..quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:06 schreef Californium het volgende:
[..]
hoop dat ze je nog aannemen met de krediet crisis et al....
hoop je...quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Er is voorzichtig al doorgeschemerd dat een baan na mijn afstuderen een goede optie is. Daarnaast is het natuurlijk goedkoop om mij aan te nemen, aangezien ik al ingewerkt ben. Ik weet veel binnen het bedrijf (de meeste mensen werken er max 1 jr.) Lijkt me hoop/denk ik toch redelijk positief..
grote kans idd.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:47 schreef PieterBas het volgende:
Volgens buienradar moet het de komende uren droog blijven...Dus ik kom vanavond weer natgeregend thuis
ben je lekker mee danquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:36 schreef Piles het volgende:
Kut-HZ![]()
![]()
3 tentamens, waarvan 2 waar stukken misten![]()
In de PZC stond van de week een stuk over dat de HZ zo goed, maar daar was een beetje commentaar op gekomenquote:
Tally vind Puala blijkbaar ook bekrompenquote:[quote]Op donderdag 22 januari 2009 14:47 schreef Tally het volgende:
[..]
En ik vroeg jou waarom je dacht dat vrouwen een dildo of een vibo kopen..
Als je zo bekrompen ben om te denken dat alleen vrouwen die kopen omdat ze geen man kunnen scoren dan zal je waarschijnlijk toch ook nooit haar antwoord snappen en het waarschijnlijk dan ook gebruiken om haar (en anderen) te kunnen afzeiken..
Dat weet ik, maar ik ben het er niet mee eens. Ik zie alleen niets in een fuck-machinequote:Op donderdag 22 januari 2009 19:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Tally vind Puala blijkbaar ook bekrompen
Bedankt voor de info hèquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Tally vind Puala blijkbaar ook bekrompen
Wat ben je ervoor kwijt? Strak horlogequote:
Dat dus.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Bedankt voor de info hè![]()
Wat moeten we er hier mee![]()
Ik vrees dat hij gek geworden is ofzoquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:33 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier nu zegt
Dat is dan aan tantu, maar dan?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:35 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
[..]
Bron: Straat woordenboek
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:39 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Dat is dan aan tantu, maar dan?
Bronquote:Heel erg cool/vet
Die waggie is tantu spang swa - Die auto is vet cool man.
whehe.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:33 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier nu zegt
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe verrassend ook, hij ging weer niet door![]()
![]()
nee, spang is cool, tantu is vet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:44 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Je moest vet cool schijten dus eigenlijk?
Nee man, dat is geen Nederlands!quote:
We zijn er uitquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:44 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Je moest vet cool schijten dus eigenlijk?
Helderquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
nee, spang is cool, tantu is vet.
eigenlijk is tantu gewoon italiaans en betekent het "veel" maar goed
Ik moest dus tyfushard schijten.
bedankt voor de bijlesquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
nee, spang is cool, tantu is vet.
Ik moest dus tyfushard schijten.
Ik ben het helemaal met je eens maar ik vind het prima om af en toe effe, in een informele sector als dit, zo te "praten".quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:46 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Nee man, dat is geen Nederlands!Straattaal
![]()
[..]
We zijn er uit
Ik kan het nergens vinden hoor, als Italiaansquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:45 schreef eer-ik het volgende:
Inderdaad en dat is ook de reden waarom wij vrinden zijnquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:48 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens maar ik vind het prima om af en toe effe, in een informele sector als dit, zo te "praten".
Je weet net zo goed als ik dat ik zelf ook 100% voor fatsoenlijk Neerlandsch ben.
de wedstrijd stond voor maandag gepland. Toen ging hij niet door, dit was al twee weken geleden door de competitieleider van de tegenstander doorgegeven. Maar dit bericht heeft ons (het team) nooit bereikt.quote:
Ik werk met meerdere italianen en zij zeggen allemaal dat het een gewoon Italiaans woord is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik kan het nergens vinden hoor, als Italiaans
boojers benne ok goeie gastes.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:49 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Inderdaad en dat is ook de reden waarom wij vrinden zijn![]()
Informeele sektor, daarin vinnik het veel leuker om zo as een boojer te praten
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:51 schreef eer-ik het volgende:
[..]
boojers benne ok goeie gastes.
Hun hette dan ok bai zain een bled op ze wurreft neergelegen.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:55 schreef eer-ik het volgende:
Die tekst in mn sig is trouwens ook Aerdamsch.
Wat moet het dan zijn?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:56 schreef eer-ik het volgende:
Alleen dat "3" klopt natuurlijk niet.
Juutes benne me maatesquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:56 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
[..]
Wat moet het dan zijn?
Kijk, dat begrijpen we tenminstequote:
Ik had 'm al door toen ik 'm hier hardop lasquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:58 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Juutes benne me maates
weet je het nu?
van Ver.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:57 schreef vrolijke-frits het volgende:
En van wie heb je dat gehoord?
<3quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:58 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik had 'm al door toen ik 'm hier hardop las
Maar die '3'?
MAar dan was het geen gespreksonderwerp geweestquote:
Ja, weet niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:58 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Maar die '3'?
Haha, ja, hardop lezen wil met die taal nog wel eens helpenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:58 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Maar die '3'?
quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:00 schreef eer-ik het volgende:
[..]
van Ver.
iemand zei zo'n soort zin tegen hem, waarna hij had bedacht dat Ter aar's direct afgeleid is van Latijn.
Jutus benne mematus, oftewel: polities zijn m'n vrienden, vond ie er best latijns uitzien, waar ie opzich wel een punt heeft.
Jij weet meer dan hij zelf dus:quote:
quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:01 schreef eer-ik het volgende:
Ja, weet niet.
Hij kwam met oud en nieuw met die tekst, en op een of andere duistere manier had ik dat vertaald naar "De politie is 3".
Tot op vandaag weet ik nog niet waarom eigenlijk.
Absoluut waar, onderschat het niet!quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:01 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha, ja, hardop lezen wil met die taal nog wel eens helpen
Alleen gaat ie ook echt de wereld over en naar alle waarschijnlijkheid ook meer verdienen dan jij en ikquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:04 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]Ja, je kunt zien dat die jongen het ver gaat schoppen, met dit soort diepgaande analyses kun je de wereld over
Klopt. Tenzij wij ons fantastische idee doorontwikkelen, die ene waar we ooit op zijn gekomen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:08 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Alleen gaat ie ook echt de wereld over en naar alle waarschijnlijkheid ook meer verdienen dan jij en ik
Wat gaat ie doen dan?quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:08 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Alleen gaat ie ook echt de wereld over en naar alle waarschijnlijkheid ook meer verdienen dan jij en ik
hij tieft over een maand op naar portugal om daar zijn pilotenopleiding te voltooien.quote:
Na het aflossen van die schuldquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:15 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hij tieft over een maand op naar portugal om daar zijn pilotenopleiding te voltooien.
kerel gaat aardig wat knaken maken straks...
Ligt niet aan jouquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:19 schreef eer-ik het volgende:
is fok zo tantu traag trouwens of ligt dat aan mij?
WTF-producties!quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:14 schreef eer-ik het volgende:
doe een zo'n sluier en daarvan een tipje oplichten?
Ja, da is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:21 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Na het aflossen van die schuld
whehe, ja, dat was hetquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:22 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ligt niet aan jou
[..]
WTF-producties!
lmdquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:24 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, da is.
zal 'm leren.
[..]
whehe, ja, dat was het
Moeten we nog effe oprichten idd, sowieso het beste productiebureau dat ooit zal bestaan.
En sepo.quote:
dit dusquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:23 schreef Psychonikeo het volgende:
Fok! is terug!! Mijn leven heeft weer zin!
fok was er ook niet, dus zoveel heb je niet gemistquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:25 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen![]()
Vanaf 8 uur tot 20 min geleden zonder internet gezeten, jezus, wat verveel je je dan
MSN was er ook nietquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:27 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
fok was er ook niet, dus zoveel heb je niet gemist
dat kan nooit zo belangrijk zijn!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:30 schreef Puala het volgende:
[..]
MSN was er ook niet![]()
google was er ook niet![]()
andere fora waren er ook niet
ken ik diequote:
google,msn en andere fora waren er hierr welquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:30 schreef Puala het volgende:
[..]
MSN was er ook niet![]()
google was er ook niet![]()
andere fora waren er ook niet
owkeeeeyyyyyyyy checkquote:
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:34 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Jazz zanger. Talentje..
En cute![]()
en homo![]()
hehehe lekker puhquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:34 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Jazz zanger. Talentje..
En cute![]()
en homo![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:31 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
dat kan nooit zo belangrijk zijn!
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:36 schreef PieterBas het volgende:
Staan je vanmorgen je tanden te poetsen, wordt je gebeld en wordt er gevraagd of het gelegen is..
Ik kon alleen antwoorden.... ummmmmm ummm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Puala het volgende:
Voetbalfoto's
je ziet zijn hersens bijna zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Boeiendquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:50 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
je ziet zijn hersens bijna zitten
ik wou het niet zeggenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:50 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Puala het volgende:
Voetbalfoto's
FC wàt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:50 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Ajaquote:
doosquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:53 schreef Californium het volgende:
hosti!
Ik ben zo'n dooso mijn god
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:56 schreef Bravebart het volgende:
[..]
AjaFC Lienden uit, altijd lastig.
Het was een grapjequote:
Hequote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:53 schreef Californium het volgende:
hosti!
Ik ben zo'n dooso mijn god
Zou ik ook doenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:58 schreef Puala het volgende:
Voetbal is zoooo dom he? Ik snap niet wat vrouwen er aan vindenAls mijn vriend voetbal zou kijken, zou ik het met hem uitmaken.
ik ging dus een kerel en mailtje sturen omdat hij een interssant pHd project heeft.... Ik helemaal mail schrijven, Cv erbij... in de mail zetten dat mijn cv erbij zit... Moet je zo'n beveiligingcode invoeren... Maar blijkbaar was die niet goed... Dus moest ik een andere invoeren.... Zie ik de seconde dat ik op verzenden klik, dat daardat het de eerste keer fout ging, mijn cv als bijlage was verdwenenquote:
zie mijn vorige postquote:
dan ben ik ook regelmatig een doosquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:59 schreef Californium het volgende:
[..]
ik ging dus een kerel en mailtje sturen omdat hij een interssant pHd project heeft.... Ik helemaal mail schrijven, Cv erbij... in de mail zetten dat mijn cv erbij zit... Moet je zo'n beveiligingcode invoeren... Maar blijkbaar was die niet goed... Dus moest ik een andere invoeren.... Zie ik de seconde dat ik op verzenden klik, dat daardat het de eerste keer fout ging, mijn cv als bijlage was verdwenenen ik dus alsnog geen cv heb verstuurd
het gaat om iets belangrijksquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:00 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
dan ben ik ook regelmatig een doos
ja, maar dat is mij dus ook regelmatig gebeurdquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Californium het volgende:
[..]
het gaat om iets belangrijkshelemaal mooi mailtje te typen....vergeet ik de bijlage
Dan doe je net als iedereen, dan open je een nieuw mailtje en gooi je hem daar inquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Californium het volgende:
[..]
het gaat om iets belangrijkshelemaal mooi mailtje te typen....vergeet ik de bijlage
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Zoek zelf iemand om mee te relnichten
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Zoek zelf iemand om mee te relnichten
quote:
beste proffesor die en die...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan doe je net als iedereen, dan open je een nieuw mailtje en gooi je hem daar in
en ik deed het niet eens expressquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:02 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
ja, maar dat is mij dus ook regelmatig gebeurd
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:03 schreef Californium het volgende:
[..]
beste proffesor die en die...
hier is alsnog de bijlage van dat mailtje wat ik u stuurde met die pHd aplicatie![]()
niet dus![]()
sorry hoor... maar het is niet zomaar even iemand ofzo....quote:
ik zou in ieder geval professor goed spellenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:03 schreef Californium het volgende:
[..]
hier is alsnog de bijlage van dat mailtje wat ik u stuurde met die pHd aplicatie![]()
niet dus![]()
Hmmz, dus? Dat zijn ook mensen en elk mens maakt fouten. Je kunt niet ineens perfect zijn ofzoquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:04 schreef Californium het volgende:
[..]
sorry hoor... maar het is niet zomaar even iemand ofzo....
Stuur je m dan totaal niet meer?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:03 schreef Californium het volgende:
[..]
niet dus![]()
Wou het al eerder zeggen, maar wou geen gebitch over speln4z¡ over mij heen krijgenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:04 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
ik zou in ieder geval professor goed spellen
ach.. ze weet wie het zegtquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:05 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Wou het al eerder zeggen, maar wou geen gebitch over speln4z¡ over mij heen krijgen
jawel.... ik wacht gewoon op antwoord en doe dan net of ik dom ben en het gewoon vergeten ben erbij te doenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Stuur je m dan totaal niet meer?
Nee dan maak je een goeie beurtquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:06 schreef Californium het volgende:
[..]
jawel.... ik wacht gewoon op antwoord en doe dan net of ik dom ben en het gewoon vergeten ben erbij te doen
dat weet ik... maar je bent geinteresseerd in een pHd.... dat is best een groot iets... En dan kom je wel lekker laks over als je de bijlage vergeetquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Hmmz, dus? Dat zijn ook mensen en elk mens maakt fouten. Je kunt niet ineens perfect zijn ofzo
Zou het vervelender vinden als iemand mij op mijn fouten wijst, als wanneer ik zelf mijn fouten herstel..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:06 schreef Californium het volgende:
[..]
jawel.... ik wacht gewoon op antwoord en doe dan net of ik dom ben en het gewoon vergeten ben erbij te doen
ja, dat is slimmerquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:06 schreef Californium het volgende:
[..]
Valt mee, had afgelopen week gesprek met stage begeleider, was ik vergeten mijn reflectieverslag mee te nemenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:07 schreef Californium het volgende:
[..]
dat weet ik... maar je bent geinteresseerd in een pHd.... dat is best een groot iets... En dan kom je wel lekker laks over als je de bijlage vergeet
das opzich waar.. maar als hij mij mailtje goed genoeg vind, en mij interessant vind dan is ie iig geinteresseerd als hij mij terug mailtquote:
das ook wel weer waarquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
ja, dat is slimmerdoen alsof je dom bent
Beetje anders..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:08 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Valt mee, had afgelopen week gesprek met stage begeleider, was ik vergeten mijn reflectieverslag mee te nemen
Vertelquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:11 schreef Californium het volgende:
laat maar... heeft al geen zin meer... heb al antwoord
bla bla... aplication form...bla bla... cv bla bla 2 universitaire refenties... bla bla gewone standaard verhaal... bla bla inschrijven voor 31 maart en cv enzo gaan pas naar de prof als ik alles heb ingeleverdquote:
Ik heb altijd al, ongeacht de opleiding/stage, een schijthekel gehad aan alle documentatie die je moet bijhoudenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:13 schreef Californium het volgende:
[..]
bla bla... aplication form...bla bla... cv bla bla 2 universitaire refenties... bla bla gewone standaard verhaal... bla bla inschrijven voor 31 maart en cv enzo gaan pas naar de prof als ik alles heb ingeleverd![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:13 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet geantwoord
en die aplication forms danquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:14 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ik heb altijd al, ongeacht de opleiding/stage, een schijthekel gehad aan alle documentatie die je moet bijhouden
Je zou mijn competentiepunten is moeten zien, zal in de volgende SC wat posten ervanquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:16 schreef Californium het volgende:
[..]
en die aplication forms danland van herkomst... titel???? bachelor staat er niet eens bij... je moet een diploma kunnen laten zien...beetje lastig als ik die nog niet heb
bla bla bla... ik haat die aplication formsdaarom reageer ik ook op het project...
in de hoop niet door die aplication forms te moeten
Ik hou van hartjes, daarom ging ik hem postenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:16 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Nou, moet je het wel doen
anders is dat onbeleefd
Zienquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:17 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Je zou mijn competentiepunten is moeten zien, zal in de volgende SC wat posten ervan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |