Jep, gelukkig kennen wij ook 3 instanties, plus een internationale instantie en de mogelijkheden tot wraking e.d. Veel zaken die de onafhankelijkheid controleren dusquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Oktnx voor de info. Maar ik deel je mening dat de kans nihiel is op een veroordeling. Gelukkig leven we in een rechtstaat. De rechter is onafhankelijk, en die zal zijn beslissing echt wel goed wegen.
Jammer alleen dat ze misschien best wel eens gelijk kan hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:27 schreef Strooper het volgende:
[..]
Mag ik je aanraken? Of anders je handtekening
Dat klopt, maar dat is dan dus wel weer uiterst subjectief. Was dat niet (een van) je argument voor afschaffing van dergelijke uitingsdelicten dan? Of heb ik je verkeerd begrepen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De huidige situatie is ook niet "alles of niets". Je zegt het zelf, sommige zaken zijn voor interpretatie vatbaar. Dus je zou in dit geval ook gewoon moeten kijken of het in de context is waaruit kan worden opgemaakt dat het om oproepen tot geweld gaat. Je kunt dat verbod gewoon handhaven als je de rest afschaft.
Als de gelovigen 50 jaar geleden zo paranoïde reageerden op uitspraken van de rechter, dan waren de rapen gaar. Waarom denk je bijvoorbeeld dat het godslastering-artikel niets meer voorstelt, beetje nuchter kijken naar het een en ander kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ze misschien best wel eens gelijk kan hebben.
Ik heb het dan niet alleen over moslims meer een staat waarin de gelovigen het voor het zeggen hebben en ongelovigen hebben zich maar aan die regels te houden.
Dat heb ik in ieder geval niet bedoeld.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is dan dus wel weer uiterst subjectief. Was dat niet (een van) je argument voor afschaffing van dergelijke uitingsdelicten dan? Of heb ik je verkeerd begrepen?
Dat probeerde Ballin laatst te veranderen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als de gelovigen 50 jaar geleden zo paranoïde reageerden op uitspraken van de rechter, dan waren de rapen gaar. Waarom denk je bijvoorbeeld dat het godslastering-artikel niets meer voorstelt, beetje nuchter kijken naar het een en ander kan geen kwaad.
Gelukkig leven we in een democratie, je mag daar best een beetje vertrouwen in hebben hoor. Om de 4 jaar verkiezingen, mochten we het allemaal niks vinden, kiezen we weer een niet-Christelijk kabinet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat probeerde Ballin laatst te veranderen.
Ja daar heb je gelijk inquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelukkig leven we in een democratie, je mag daar best een beetje vertrouwen in hebben hoor. Om de 4 jaar verkiezingen, mochten we het allemaal niks vinden, kiezen we weer een niet-Christelijk kabinet.
Ik heb nooit geen behoefte gehad kleur te bekennen. Ik wil dat echte vluchtelingen goed geholpen worden. De rest zijn hier door de toenmalige politieke leiders door de strot gedrukt onder het mom van dat de economie daar om vroeg. En daarmee onze vertrouwde nederlandse truttigheid te grabbel hebben gegooit.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Trouwens wat een zeikerds van Nederland bekent kleur..
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:24 schreef akveor het volgende:
[..]
Ik heb nooit geen behoefte gehad kleur te bekennen. Ik wil dat echte vluchtelingen goed geholpen worden. De rest zijn hier door de toenmalige politieke leiders door de strot gedrukt onder het mom van dat de economie daar om vroeg. En daarmee onze vertrouwde nederlandse truttigheid te grabbel hebben gegooit.
Daar zeg je trouwens wat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:07 schreef Lemmeb het volgende:
Ik verheug me al helemaal op het proces. Kan wat mij betreft niet snel genoeg beginnen en afgerond worden, het liefst nog vóór de eerstvolgende verkiezingen.
Waarom zouden ze dat doen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Daar zeg je trouwens wat.
Wat als ze inderdaad alles laten traineren tot een oordeel na de verkiezingen?
bronquote:'Brinkman wellicht ook vervolgd'
AMSTERDAM - De anti-racismeorganisatie Nederland Bekent Kleur verwacht dat PVV-Tweede Kamerlid Geert Wilders en zijn partijgenoot Hero Brinkman ook vervolgd zullen worden voor hun uitspraken over de Antillen.
Woordvoerder René Danen van 'Nederland Bekent Kleur' zei tegen de Wereldomroep dat hij denkt dat Brinkman ook voor de rechter gaat komen. "Want de uitspraken van Wilders en Brinkman over de Antillen zijn vergelijkbaar met die over moslims."
De organisatie deed in 2008 aangifte tegen Wilders en Brinkman vanwege negentig discriminerende uitlatingen.
Ja ik had het gelezen, fucking belachelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:16 schreef Mylene het volgende:
Hero Brinkman wordt wellicht ook vervolgd.
[..]
bron
Nou stel je voor zeg dat wetten worden nageleefd.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja ik had het gelezen, fucking belachelijk.
Pff die vent moet gewoon niet zo zeiken, die wilt iedereen achter de tralies die dingen zegt wat hem niet bevalt, nee dat is lekker.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou stel je voor zeg dat wetten worden nageleefd.
Wilders en kornuiten mogen wel alles zeggen, denken en oproepen tot maatregelen. Maar als iemand Wilders tot de orde wilt roepen, is het grote paniek.
Eigenlijk is alleen Wilders zelf uiteindelijk bij dit hele proces gebaat. De PvdA kennende, meesters in het traineren, gaat dit nog wel 20 jaar duren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen?
Ik denk dat iedereen er eigenlijk wel bij gebaat is om dit zo snel mogelijk achter de rug te hebben.
Kan tot 2015 gaan duren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eigenlijk is alleen Wilders zelf uiteindelijk bij dit hele proces gebaat. De PvdA kennende, meesters in het traineren, gaat dit nog wel 20 jaar duren.
Nogmaals de vraag, waarom zouden ze dat doen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eigenlijk is alleen Wilders zelf uiteindelijk bij dit hele proces gebaat. De PvdA kennende, meesters in het traineren, gaat dit nog wel 20 jaar duren.
Die Antillen zijn toch ook om ziek van te worden. Ik snap niet dat Nederland dat zooitje niet dumpt. Dat ze lekker hun eigen plan trekken. Venezuela mag het hebben ofzo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:16 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Omdat ze er baat bij hebben. Net zolang zieken en treiteren totdat Wilders de handdoek in de ring gooit. De typische PvdA-aanpak.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag, waarom zouden ze dat doen?
Nederland bekent kleur... rood van schaamte om zo'n nutteloze subsidietrekkende onzin-vereniging.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:16 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Helemaal gratisquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die Antillen zijn toch ook om ziek van te worden. Ik snap niet dat Nederland dat zooitje niet dumpt. Dat ze lekker hun eigen plan trekken. Venezuela mag het hebben ofzo.
En waar hebben ze dat dan eerder gedaan? Iemand zo lang lopen treiteren dat die ergens mee stopt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Omdat ze er baat bij hebben. Net zolang zieken en treiteren totdat Wilders de handdoek in de ring gooit. De typische PvdA-aanpak.
Eén post eerder zeg je nog dat Wilders de enige is die hier baat bij heeft? Make up your mind!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Omdat ze er baat bij hebben. Net zolang zieken en treiteren totdat Wilders de handdoek in de ring gooit. De typische PvdA-aanpak.
Bij Pim Fortuyn waren ze aardig op weg, alleen lukte het niet volgens plan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waar hebben ze dat dan eerder gedaan? Iemand zo lang lopen treiteren dat die ergens mee stopt.
Verdonk d'r hele ministerschap ging gebukt onder één grote lange treiter- en traineeractie opgezet door ambtenaren uit het PvdA-kamp. En in Rotterdam, toen LR aan de macht was, is een traineercampagne gevoerd van fenomenale proporties. Het mag een wonder heten dat er überhaupt nog iets van de plannen van LR terecht is gekomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waar hebben ze dat dan eerder gedaan? Iemand zo lang lopen treiteren dat die ergens mee stopt.
Anders leer je even begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:44 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Eén post eerder zeg je nog dat Wilders de enige is die hier baat bij heeft? Make up your mind!
Verdonk is nog steeds actief.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Verdonk d'r hele ministerschap ging gebukt onder één grote lange treiter- en traineeractie opgezet door ambtenaren uit het PvdA-kamp. En in Rotterdam, toen LR aan de macht was, is een traineercampagne gevoerd van fenomenale proporties. Het mag een wonder heten dat er überhaupt nog iets van de plannen van LR terecht is gekomen.
Dat zijn nu eenmaal de voordelen van de grote, gevestigde partijen. Die kunnen een heel ambtenaren- en journalistenapparaat inschakelen om nieuwkomers het leven zuur te maken. Overigens kan het CDA er ook wat van.
Volgens mij is het duidelijk genoeg wat er staat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Anders leer je even begrijpend lezen.
En 1 post later hebben ineens anderen er baat bijquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Kan ik al. En ik begrijp heel goed dat jij jezelf tegenspreekt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Anders leer je even begrijpend lezen.
Deze toch?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Het is toch trouwens niet de PVDA die de rechtszaak gestart is, maar Gerard Spong?
Ja, maar de PvdA kan er natuurlijk wel goed gebruik van maken als ze het spelletje goed spelen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Het is toch trouwens niet de PVDA die de rechtszaak gestart is, maar Gerard Spong?
Denk je niet dat de PvdA zich beter/meer druk maakt om de SP dan om de PVV?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, maar de PvdA kan er natuurlijk wel goed gebruik van maken als ze het spelletje goed spelen.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:44 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Denk je niet dat de PvdA zich beter/meer druk maakt om de SP dan om de PVV?
En daarom mogen uitingen op basis van de vrijheid van godsdienst nooit en te nimmer prevaleren boven uitingen op basis van de vrijheid van meningsuiting. Minimaal gelijk, waarbij misschien eigenlijk uitingen op basis van godsdienstvrijheid in principe gewoon binnen de vrijheid van meningsuiting zouden moeten vallen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:48 schreef thestoryofus2009 het volgende:
vond de uitspraken van wilders en zijn film fitna wel meevallen.
net als mein kampf roept de koran en wel meer religieze bronnen op tot haat en geweld.
alleen moslims nemen het heden ten dage nog behoorlijk serieus.
religie, hoe fantieker, blijft een groot gevaar voor de humaniteit
Of je ziet óveral een complottheorie inquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, maar de PvdA kan er natuurlijk wel goed gebruik van maken als ze het spelletje goed spelen.
Wat een vreemde reactie. Wat is er "complottheorie" aan om gewoon van een politieke partij te verwachten dat die haar werk goed doet?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Of je ziet óveral een complottheorie in
Waarom zou ik hem niet geloven en dus als leugenaar wegzetten?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Akkoord. Maar nogmaals, dit wordt in de context van de partij ideologie gezegd waarbij Wilders een mening wil verduidelijken. Denk maar niet dat Wilders 'daadwerkelijk' zal gaan discrimineren.
Behalve als je Wilders heet, dan doen ze er alles aan om er een gekuisde versie uit te krijgen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
We doen niet aan censuur vooraf, dus de bijeenkomst van zondag kan wat ons betreft gewoon doorgang vinden.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |