Dat zou kunnen ja... Ik weet er ook niet zoveel vanaf, voor de details moet je bij SHE zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah, duidelijk! zo had ik het nog niet bekeken. Maar in de bewuste pillen zat van alle vit/min 200-300 % ADH (en in totaal zeker 20 verschillende). Het kan toch niet zo zijn dat dat voor alle vrouwen nodig is? Lijkt me toch best tricky, want het zou bij sommige mensen best kwaad kunnen.
En ik héb niet eens menstuatieklachtenquote:Solgar’s Herbal Female Complex plantaardige capsules bevat een synergetische combinatie van gestandaardiseerde kruiden extracten en hele kruiden om ongemakken rond de menstruatie te verminderen en bij overgangsklachten.
Ik gok dat je iets van Orthica hebt gekocht? Van vitamine E weet ik het niet, maar van vitamine D is bij mijn weten gebleken dat 'te' veel innemen geen negatieve gevolgen heeft. Vitamine D is goed voor de opbouw en het behoud van botten, spiersterkte en uit onderzoek is gebleken dat voldoende vitamine D de kans op auto-immuunziektes vermindert. 10 microgram wordt aangeraden, maar tot 250 microgram is onderzocht en dat kan geen kwaad.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh, dat niet alles kwalitatief goed is, dat snap ik. En het mag ook wel wat kosten als ik zeker weet dat ik er baat bij heb. Maar in die drogist bleven ze nogal pushen (zonder dat ze echt specifiek naar mijn achtergrond vroegen) dat ik dàt bepaalde potje moest hebben (vitaminen/mineralen speciaal samengesteld voor vrouwen). Pas toen ik thuiskwam zag ik dus dat het joekels van pillen waren (die ik dus niet wegkreeg) en ik had ook mijn twijfels bij de samenstelling. Er zat van veel vitamines meer dan 200 % van ADH in, ook bijvoorbeeld van vit. E en D. Volgens mij is een overschot daaraan niet goed voor je, omdat je dat opslaat in je lever (?).
Wat ik me dus al tijden afvraag: Wat is uberhaubt het nut van meer dan 100% ADH nuttigen van vitamines en mineralen? Ik weet wel dat een overschot aan vit. C goed kan zijn bij blaasontsteking, maar verder??
Het is niet van jou en je neemt het mee... Hmmm.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:01 schreef neen het volgende:
[..]
O, dan is het natuurlijk geen stelen.
O, dat maakt in Amsterdam niet uit hoorquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het is niet van jou en je neemt het mee... Hmmm.
Ik zeg nee
Mijn fietsen waren altijd te gaar om gejat te worden, vrees ik
Daarom is ie waarschijnlijk gejatquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
zelfs mijn allergaarste fiets is eens gejat
met mn mooie gele bloemetjes paraplu erin
Voor het merk, zie hierbovenquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik gok dat je iets van Orthica hebt gekocht? Van vitamine E weet ik het niet, maar van vitamine D is bij mijn weten gebleken dat 'te' veel innemen geen negatieve gevolgen heeft. Vitamine D is goed voor de opbouw en het behoud van botten, spiersterkte en uit onderzoek is gebleken dat voldoende vitamine D de kans op auto-immuunziektes vermindert. 10 microgram wordt aangeraden, maar tot 250 microgram is onderzocht en dat kan geen kwaad.
De ADH is de hoeveelheid waarbij je geen scheurbuik krijgt, dus echt het absolute minimum wat je binnen moet krijgen. Dat betekent dus niet dat alles wat je meer binnenkrijgt zonder iets te doen je lichaam verlaat, als je die vergelijking doortrekt, betekent 100% van de ADH water dat je niet uitdroogt.
Vitamine E vermindert symptomen van PMS en doet nog wel meer voor vrouwen rond de menstruatie. Dat neem ik soms ook als ik door m'n visolie heen ben.
Alleen van vitamine A weet ik dat te veel van sommige soorten schadelijk kunnen zijn tijdens de zwangerschap.
vrees van niet, want die hadden ze gewoon uit de fietstas kunnen halenquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:16 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Daarom is ie waarschijnlijk gejat
Vitamines horen gewoon in voedsel te zitten, te veel vitaminen zijn niet onveilig. Alleen voor vitamine A is een uitzondering gemaakt, omdat veel te veel schadelijk kan zijn voor een ongeborene. Vitamine A is in Nederland niet los te verkrijgen, alleen nog in multi-vitamines.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:10 schreef Phaidra het volgende:
Deze waren het overigens:
[..]
Maar idd, schadelijk is het vast niet, zolang je het niet jaaaaren achter elkaar slikt. Het liefst zou ik eens een bloedonderzoek laten doen om zo precies te weten wat ik extra nodig zou hebben. Daar zou ik me iig veiliger bij voelen.
Mensen doen niet altijd wat logisch isquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
vrees van niet, want die hadden ze gewoon uit de fietstas kunnen halen
Schade en schandequote:Op donderdag 22 januari 2009 13:27 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat weet jij er veel van, Loveli.
Biologisch is niet per definitie beter. Biologisch betekent dat de beesten zijn gevoed met voer van biologische oorsprong, als ze zijn volgepropt met bio mais blijf je hetzelfde probleem houden. Hoe je het ook bekijkt, het overgrote deel van ons voedsel is op de een of andere manier 'bewerkt'.quote:Van dat bijvoer en snel groeien, denk je dat dat bij biologisch vlees beter is?
Bij een vetarm dieet, zou je die vitamines dan gewoon kunnen aanvullen met supplementen of worden ze dan nog niet goed opgenomen als je geen vet eet?
Ik slik eigenlijk ook nooit extra vitamines!quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jeetje, wat slikken jullie veel. Ik heb nog nooit iets genomen.
wat jij zegt: ik slik ook niets... (quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
Ik slik helemaal geen voedingssupplementenNou ja, ik heb in ZA vitamine-B-complex geslikt, omdat men zegt dat muggen dat 'vies' vinden. Is dat raar? Ik vind dat ik heel gezond eet.
GMTA!!!quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
Ik slik helemaal geen voedingssupplementenNou ja, ik heb in ZA vitamine-B-complex geslikt, omdat men zegt dat muggen dat 'vies' vinden. Is dat raar? Ik vind dat ik heel gezond eet.
Weet niet maar als iemand 2 dagen lang zijn fiets zonder slot neerzet op een trap waar ik dagelijks langs moet is 't vragen om problemen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het is niet van jou en je neemt het mee... Hmmm.
Ik zeg nee
Mijn fietsen waren altijd te gaar om gejat te worden, vrees ik
Boem, ik geef je gelijk hoor. Je kan hem gebruiken en desnoods plak je een briefje in de buurt, om te zeggen dat jij de fiets nu gebruikt en dat ze hem kunnen terugkrijgen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:38 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Weet niet maar als iemand 2 dagen lang zijn fiets zonder slot neerzet op een trap waar ik dagelijks langs moet is 't vragen om problemen.
Volgens mijn vriendin komt hij uit de gezamelijke schuur. En is er op tijd en duidelijk aangegeven dat fietsen die er langer dan een bepaalde tijd staan buiten neergezet worden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Boem, ik geef je gelijk hoor. Je kan hem gebruiken en desnoods plak je een briefje in de buurt, om te zeggen dat jij de fiets nu gebruikt en dat ze hem kunnen terugkrijgen.
Ik denk niet dat ik netjes elke dag m'n vitamine D en zink en calcium en whatever binnenkrijg, hoor. Maar op een schaal van een week wel, ofzo.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:38 schreef conleche het volgende:
Ik eet ook best gezond, maar let niet elke dag op dat ik wel genoeg vitamines binnenkrijg (heb weleens gelezen dat je dan behoorlijk gevarieerd moet eten, om overal genoeg van binnen te krijgen).
Juist daarom. Omdat de koeien en planten die we eten niet de voor hun natuurlijke voeding krijgen, krijgen wij dat ook niet meer. Daarom is de Vifit en dat soort meuk een gat in de markt gaan opvullen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:39 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik slik ook niets hoor, in principe zou je alles uit je voeding moeten kunnen halen. (Als we onze koeien niet mogen bijvoeren naast hun natuurlijke voeding, waarom onszelf dan wel?)
ik moest gniffelenquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:59 schreef loveli het volgende:
Als het in een half uurtje kan en je mijn talvaardigheid vertrouwt mag je het wel doorsturen, ik heb nog wat tijd.
Ik wil het wel doorlezenquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:56 schreef Tinkepink het volgende:
Egovraagje:
Heeft iemand zin zijn/haar redactieskills te oefenen? (helaas zonder vergoeding deze keer). Ik heb hier een persbericht liggen waar ik niet zo tevreden over ben, maar ik kan de vinger niet op de zere plek leggen. Iemand zin/tijd om er even naar te kijken?
Hm, zo had ik er nog niet over nagedacht maar dat is natuurlijk hartstikke waar.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Juist daarom. Omdat de koeien en planten die we eten niet de voor hun natuurlijke voeding krijgen, krijgen wij dat ook niet meer. Daarom is de Vifit en dat soort meuk een gat in de markt gaan opvullen.
Wij krijgen geen helaas weinig natuurlijke voeding binnen en plegen daarnaast aanslagen op onszelf door suikers en andere troep naar binnen te werken.
Dat klinkt allemaal alsof er helemaal niets goed is aan wat er aan voedsel te krijgen is, zo erg bedoel ik het ook weer niet. Tenslotte overleven de meeste mensen toch wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |