abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35378075

Vuurzee is een psychologische thrillerserie van de VARA. Een klein dorp aan de Nederlandse kust, de verdwijning van een meisje, verhoudingen die op scherp komen te staan en een samenleving die langzaam ontwricht raakt...vanaf 26 november op Nederland 3 bij de VARA.

Vuurzee speelt zich af in een idyllisch dorp aan zee dat in de schaduw ligt van de rookpluimen van De Ovens. Op het duin aan de strandopgang ligt het Lido, een strandpaviljoen met uitzicht op zee. Achter het Lido ligt het dorp Boedzand, dat voor een deel leeft van het toerisme, voor een ander deel van de werkgelegenheid in de Ovens, een grote staalfabriek.

De familie Aslan woont boven het Lido dat gerund wordt door Josje. Haar echtgenoot Osman heeft zich als immigrant uit Turkije in de Ovens opgewerkt tot een staffunctie. Nu hij vijftig wordt wil hij een nieuw leven beginnen en samen met Josje het Lido exploiteren. Hun zoon Ferdi werkt in de stad en zoon Deniz en dochter Yasmin zitten nog op de middelbare school.

Op diezelfde middelbare school gaan Sander Looman en zijn zus Sonja. Hun vader, Peer Looman, werkt als divisiemanager in de Ovens. Peer is getrouwd met Kristel die als huisarts praktijk aan huis heeft.

Websites
  • Officiële website
  • Vuurzee web-log

Vorige Topics
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee deel 2
  • Vuurzee #3
  • Vuurzee #4
  • Vuurzee #5
  • Vuurzee #6 -- De slotaflevering van 18 februari
  • Vuurzee #7 -- Nog een paar uur
  • Seriously!?
    pi_35378142
    Ik heb er zelf eerlijk gezegd weinig meer over te zeggen... maar het vorige topic liep de afgelopen dagen nog steeds vrij goed, dus bij deze... Dit leek me wel een toepasselijke TT ¬¬
    Seriously!?
    pi_35382184
    Het best hadden ze zo'n 15 afleveringen kunnen maken. In aflevering 12 zou Peer zijn vrijgesproken (zonder de verschijning van Yasmin tijdens de zitting). Vervolgens nog een paar afleveringen die toewerken naar een ietwat verrassender einde dan we gezien hebben. Helaas mag het niet zo zijn en zullen we het hiermee moeten doen.
    Even helemaal weg.
    pi_35384608
    Een sterk einde maakt of breekt een thriller. Ter vergelijking: zopas heb ik gekeken naar Cry_Wolf, de zoveelste slasher-movie. Ik vond hem aanvankelijk matig, maar omdat het einde me verraste, krijgt hij toch een betere waardering van me. Bij Vuurzee is dat dus precies omgekeerd.
    pi_35385688
    Tja, eigenlijk valt het de Vara niet te verwijten, net als haar politieke equivalent veel beloftes en uiteindelijk een slap compromis dat iedereen blij zou moeten maken
    pi_35444116
    Ik vind dat de makers zich een beetje mogen schamen over het afhaal-einde.
    Volgende keer mogen ze best wat gedurfder of gruwelijker uitpakken.
    Ik ben een meisje!
    pi_35459340
    maar wat moeten we nu zaterdag 25-2 kijken als er geen vuurzee is ?:(
    pi_35472859
    De DVD is binnen. Ziet er best mooi uit.
    pi_35474648
    What about extra's?
    Seriously!?
    pi_35477444
    Ik zag ook al TV-rips op de t***t-sites voorbijkomen.
    pi_35479060
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 13:33 schreef ImPrEzA het volgende:
    What about extra's?
    Die zijn ze (m.u.v. een trailer van Vuurzee) vergeten.
    pi_35482611
    Extra's? Alternatief einde?

Trouwens, hoorde deze week weer wat in het nieuws over de Holloway zaak. Met de recente ontwikkelingen daarin begint het wel een beetje op Vuurzee te lijken
    pi_35490047
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 15:10 schreef Agrippina het volgende:
    Ik zag ook al TV-rips op de t***t-sites voorbijkomen.
      zaterdag 25 februari 2006 @ 21:28:31 #14
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_35505278
    jammer dat er geen extra's staan op de dvd

naja heb iig geen behoefte om het nog een keer te zien
    opzich wel leuke serie, alleen had die laatste aflevering iets anders moeten zijn...
    pi_35505954
    als ie over een paar jaar in de budget-bak ligt is het misschien wel leuk voor de heb
    Seriously!?
    pi_35545665
    Wat ik me wel afvraag is wat er nou precies met die Merel is gebeurt. "Gewoon" zelfmoord ofzo?
    Amen.
    pi_35546524
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 16:28 schreef Jivis het volgende:
    Wat ik me wel afvraag is wat er nou precies met die Merel is gebeurt. "Gewoon" zelfmoord ofzo?
    Kan ik me ook niet meer zo herinneren. Had ze geen water in de longen? En blutsen op 't hoofd? Misschien had ze haar mobieltje laten vallen, wilde tussen de rotsen klauteren om 't te vinden, viel, kwam met haar hoofd op de rotsen, viel verder in 't water en is verdronken. Zoiets?
    pi_35603590
    Heeft iemand de dvd al binnen en al vreselijk veel spijt, dat je de laatste ep niet hebt afgewacht?
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_35605947
    Ik heb 'm binnen en heb er, ondanks de laatste aflevering, geen spijt van (20 euro is dan ook spotgoedkoop).
    Even helemaal weg.
      Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 00:11:55 #21
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_35629165
    Ik heb ook de DVD box binnen, had het niet op TV gevolgd maar de herhalingen via internet gekeken zeg maar. Gisteren aflevering 10 en van\daag 11 en 12 gezien. Wat een serie, helemaal goed. Ik vind het geen slecht einde hoor, had wel iets meer verwacht misschien, maar toch.

Alleen inderdaad is het Merel verhaal niet echt uitgediept en ook niet waarom Osman opeens zo veel geld nodig had (bedoel: je hoeft niet een half jaar te werken om 900 euro bij elkaar te krijgen)...
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_35630354
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 00:11 schreef djkoelkast het volgende:
    Ik heb ook de DVD box binnen, had het niet op TV gevolgd maar de herhalingen via internet gekeken zeg maar. Gisteren aflevering 10 en van\daag 11 en 12 gezien. Wat een serie, helemaal goed. Ik vind het geen slecht einde hoor, had wel iets meer verwacht misschien, maar toch.

Alleen inderdaad is het Merel verhaal niet echt uitgediept en ook niet waarom Osman opeens zo veel geld nodig had (bedoel: je hoeft niet een half jaar te werken om 900 euro bij elkaar te krijgen)...
    Het ging er meer om dat Osman dikke schulden had en de pacht van het Lido niet meer kon betalen.
    Daarom moest hij weer bij de Ovens gaan werken, maar hoe hij aan deze schulden kwam is nog steeds niet duidelijk. Hij liep al achter met de pacht voordat Yasmin zoek raakte en dat is ook het rare aan het verhaal.
    Ik ben een meisje!
    pi_35630438
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 00:54 schreef NAF_NAF het volgende:

[..]

Het ging er meer om dat Osman dikke schulden had en de pacht van het Lido niet meer kon betalen.
    Daarom moest hij weer bij de Ovens gaan werken, maar hoe hij aan deze schulden kwam is nog steeds niet duidelijk. Hij liep al achter met de pacht voordat Yasmin zoek raakte en dat is ook het rare aan het verhaal.
    Dat was weer zo'n rode haring dat het Lido niet zo goed liep en hij achterliep met de pacht.
    Dat hij weer terugging werken in de Ovens had volgens mij 't meest te maken met het losgeld dat hij moest ophoesten.
    pi_35630515
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 00:58 schreef Agrippina het volgende:

[..]

Dat was weer zo'n rode haring dat het Lido niet zo goed liep en hij achterliep met de pacht.
    Dat hij weer terugging werken in de Ovens had volgens mij 't meest te maken met het losgeld dat hij moest ophoesten.
    Hij moest helemaal niet het losgeld 'ophoesten'.
    Ik ben een meisje!
      donderdag 2 maart 2006 @ 14:36:12 #25
    15132 SigmundFreud
    ...vertelt u wie u bent
    pi_35642066
    Ik luister net naar Max Richter, The Blue Notebooks. Het nummer "The Trees" is de themamuziek van Vuurzee (tenminste, ik heb het 1 keer gezien en herinner me die muziek). Ik weet niet of het al eerder is gemeld, maar vooruit.
    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')