abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65350688
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:39 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je vrienden hebt overgehouden aan je baan. Dat vind ik een hele prestatie (ik doe het je ook niet zo gauw na). Dat je iemand hebt die je probeert te steunen is al helemaal geweldig Ik heb nu vrienden maar ze lijken echt nul komma nul begrip te hebben voor mijn situatie Misschien kennen ze me nog niet goed genoeg....
[..]

Ik hoop dat je die kans krijgt bij je nieuwe baan.
Ik ben ook blij dat ik in ieder geval iets goeds heb overgehouden aan mijn vorige baan. Ik sta eigenlijk verstelt van mijzelf dat dit gelukt is. Zo makkelijk maak ik geen vrienden namelijk. En zeker niet zo goed als zij nu is. Zij was ook de enige van mijn ex-collega die vroeg hoe het met mij ging nadat ik vertelde dat ik naar een psycholoog voor mijn problemen. En zij luistert naar mijn verhalen en geeft daar feedback op. Iets wat ik heel erg wadeer dat ze doet.

Jammer dat jouw vrienden je niet steunen. Misschien moet je een keer vragen of zo jou willen steunen als je dat durft te vragen aan hun. Als je dat niet druft moet je dat ook zeker niet doen. En anders kan je altijd nog hier op Fok! om hulp en steun vragen.

Ik hoop ook dat ik snel een nieuwe kans krijg.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65350826
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:40 schreef tijnbrein het volgende:
Het lijkt mij inderdaad handiger om een keer ergens op een rustige plek af te spreken om kennis te maken. Daar is een concert inderdaad niet geschikt voor. Gewoon een kopje koffie drinken in de stad bijvoorbeeld is inderdaad beter dan een concert. Gewoon in een rustige omgeving met elkaar praten. Eigenlijk is dat wel iets wat ik wil. Met iemand praten die al wat meer ervaring heeft met dat hele circus rond de diagnose stellen enzo. En misschien heb jij nog handig tips voor mij.
Dat is allemaal prima
quote:
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat als jij en je vriend naar een concert toe gaan dat het mij dan gezellig lijkt om samen te gaan of daar af te spreken. Dit staat los van het feit dat jouw oproep om mensen uit topic te ontmoeten. Ik deed dit voorstel namelijk omdat ik weet dat jij ook van metal houdt.
Ok, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik ben nu zo gericht op mensen in dit topic met elkaar aan het meeten te krijgen dat ik jouw voorstel daar niet los van kon zien. En het is leuk om met een andere metalfan te praten Ik kom er doorgaans niet heel veel tegen.

Ik zie eigenlijk heel weinig meerwaarde in het met meerdere (onbekende) mensen naar een concert gaan. Eigenlijk vind ik het alleen maar erg lastig omdat ik mijn aandacht wil richten op het concert en door al die herrie mijn communicatievaardigheden verdoofd worden. Ik weet me slechter dan anderen te redden in situaties waarbij je elkaar niet goed kan horen (d.w.z ik versta nog minder) en daar word ik onzeker van, omdat gesprekken dan doorgaan zonder mij, of omdat ik me schuldig voel over mijn slecht sociaal functioneren.

We kunnen heus wel een keer samen naar een concert gaan hoor, maar dan wil ik je eerst beter leren kennen zodat ik me niet ongemakkelijk hoef te voelen als je in een drukke ruimte tegen me probeert te praten en ik je gewoon niet versta.
quote:
En waarom ik jouw vriend erbij betrok is om uit te sluiten dat jij een verkeerde indruk van mijn bedoeling krijgt. Misschien had ik dat wat onhandig neergezet.
Ohhhh, bedoel je het zo! Daar had ik niet eens over nagedacht. Wel verstandig dat je een dergelijke verkeerde indruk probeert te voorkomen, maar het was nu niet nodig.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:55:44 #78
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65350839
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:29 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik niet veel merk van die krapte, maar mijn hele leven is ingesteld op efficient zijn. Zo ook met financien. Het is zelfs zo dat ik op dit moment een inkomen heb dat beneden het bestaansminimum zit. Ondanks dat heb ik nog steeds mijn eigen luxe.
[..]

Het GGZ heeft hier en daar steken laten vallen, maar het GGZ is het uiteindelijk niet schuld dat ik tegen problemen op loop. Daar kan ik ook geen schuldige voor aanwijzen. Zo'n rapport was een tijd geleden niet mogelijk, maar door steken die zijn laten vallen, zit ik bij een behandelaar voor ADD en wordt naar PDD-NOS pas sinds kort gekeken.

Wellicht ook gedeeltelijk mijn "eigen schuld", omdat ik mij strikt aan de procedure/structuur houd. Eerst het probleem met concentratie oplossen, daarna kijken naar problemen bij de sociale ontwikkeling. Ik geef dus informatie die te maken heeft met concentratiestoornissen, maar niet met sociale problematiek. Als ik aangaf bij een psycholoog dat ik zelf dacht dat het met autisme te maken had, kreeg ik de vraag:

"Heb je vrienden?"
"Ja."
"Waarom zijn dat je vrienden?"
"Omdat het klikt met die personen."
"Ja dan ben je geen autist, want die kunnen dat niet zo zeggen. Die zeggen 'omdat we dezelfde postzegels verzamelen' of iets dergelijks"

Uiteraard is dat zeer onzorgvuldig van die psycholoog, maar ik ken mezelf en heb geleerd om niet meteen iemands woorden de grond in te boren maar ze een kans te geven. In dit geval bleek ik toch gelijk te hebben, want recentelijk heb ik dit voorval bij een psychiater (niet zo'n kwakzalverige psycholoog) neergelegd en die vond die situatie zeer opmerkelijk en ging met mij ervoor zorgen dat ik opnieuw bekeken werd.
Je had dus inderdaad een kwakzalver te pakken. Heb je het idee dat het nu wel goed gaat?
quote:
[..]

Het grote probleem is ook dat ik het lange tijd heb gered zonder steun en dat in een gesprek lijkt alsof ik een sociale duizendpoot ben. Ook mijn ervaringen op het gebied met dames is echt verre van sociaal beperkt te noemen, om het maar even netjes en gecensureerd uit te drukken: het aantal bedpartners is bovengemiddeld. Als ik nu kom met verhalen over het niet kunnen, word ik van alle kanten vreemd bekeken en denken mensen dat ik dat verzin om aan een uitkering te komen.
[..]

Misschien ben ik daar te laat duidelijk in geweest, maar het is moeilijk om je eigen gedrag te analyseren als je niet weet hoe het 'normaal' is. Zo'n gewaarwording en uiteenzetting heeft tijd nodig en die neem ik ook liever. Anders krijg ik het niet in bewoordingen gegoten die voor een normale te begrijpen is. Alles moet ik vertalen met in het achterhoofd de gedachte dat, wat ik normaal vind, niet meteen normaal is voor een ander.

Dat ik sociale mankementen had wist ik eigenlijk niet, ik dacht dat het normaal was.
Kan ik dit samenvatten met: omdat ik de spelregels ken kon ik meedoen, maar ondanks goede punten snapte ik het spel niet.
quote:
[..]

Het is een groter maatschappelijk probleem. Baantjes worden steeds meer gespitst op een bepaald soort mensenras. Klinkt zwaar, maar met zo'n overdreven illustratie krijg ik het makkelijker uitgelegd. Een ras dat volgzaam is en dat makkelijker zonder verdere uitleg aanneemt WAAROM iets is. Het andere ras controleert die massa en verdient daar zijn geld mee of sterft omdat ze niet kunnen rondkomen.
Jouw visie hierover is heel herkenbaar, maar 1 kleine opmerking: er zijn maar weinig mensen die bewust bezig zijn om anderen te onderdrukken. Er is inderdaad een hele grote groep schapen, maar die is er altijd al geweest. Waarschijnlijk zie jij 'gewoon' de structuur achter de maatschappij. Het is bijzonder interessant om die te zien, maar gelijk ook nutteloos, omdat je er niets mee kan (helaas)
quote:
[..]

Uiteindelijk is het veel beter om die dingen minder moeilijk te maken. Anders krijg je toch op de een of andere manier een gedeelte van de bevolking dat op zijn eigen manier een inkomen gaat vergaren. Vaak levert dat problemen op die veel meer geld kosten dan een paar uitkeringen meer of minder.
[..]

Ik post het merendeel bij mijn behandelaar. Maar het is inderdaad makkelijk om, voordat je naar de behandelaar gaat, op een rijtje te zetten waar je het over wil hebben en in welke volgorde je dat gaat doen om het begrijpelijk te houden voor hem/haar. De een gebruikt daar een forum voor, de ander een stuk papier. Ik gebruik liever papier, omdat ik daar niemand hoef te overtuigen en dat overtuigen gaat ten koste van de kern.
Maar als de kern ten koste gaat van jou?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65350860
tijnbrein, Stupendous76, zouden jullie die vragen kunnen beantwoorden over meeten? Nicolaas, jij ook, mocht je belangstelling hebben
pi_65350874
Knap inderdaad, TijnBrein voor het feit dat je vrienden hebt overgehouden. Dat alleen al is erg waardevol .
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:57:42 #81
188877 Stupendous76
pi_65350892
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:41 schreef Black_Tulip het volgende:
Misschien is het raadzaam om als mensen elkaar gaan meeten even te gaan kijken wat ieders voorkeuren zijn. Dit is immers het autisme topic, dus meeten gaat voor niemand (behalve misschien de niet-autisten) vanzelf. Re, dutch-mamma, childintime, (en andere niet-autisten die belangstelling hebben) wat mij betreft doen jullie lekker ook mee met de meets En jullie hebben vast ook je eigen voorkeuren. Als we een lijstje hebben, kunnen we kijken hoe dat op elkaar af kunnen stemmen.

Vragen:

1 Waar woon je? Als je dat niet wil zeggen, geef dan aan in welke regio van het land zodat mensen een beetje een idee hebben waar je zit.
2 Ga je liever reizen of meet je het liefst in je eigen woonplaats?
3 Waar wil je meeten? Bij jou thuis, een neutrale plek, bij iemand anders, etc.
4 Wat zou je graag willen doen tijdens de meet? Wil je iets leuks gaan doen? (geef dan even een suggestie) Wil je ergens een hapje eten of juist niet? Wil je samen koffie/thee drinken?
5 Met hoeveel mensen voel jij je het prettigst?
6 Zou je iemand die jij kent mee willen nemen?

Mijn eigen antwoorden:

1 Ik woon in Rotterdam.
2 Ik meet het liefst bij mij thuis of ergens in Utrecht, maar het maakt me niet zoveel uit.
3 Zoals ik zei, wat mij betreft staat mijn huis open en ik denk dat ThE_ED (mijn vriend) ook wel akkoord gaat. Verder heb ik niet echt plekken waar ik absoluut niet zou willen zijn, maar over het algemeen geldt dat hoe minder drukte, hoe beter.
4 Ik zou het liefst ergens wat gaan drinken Ik heb het meeste met een pub of een kroeg waar je elkaar nog duidelijk kunt verstaan en het niet al te druk is.
5 Ik voel me het prettigst met in totaal twee of drie mensen, maar meer kan ook. Vanaf zes man wordt het mij teveel.
6 Ik neem eventueel ThE_ED mee

Disclaimer: Ik denk dat het alvast belangrijk is om te stellen dat iedereen weg mag zodra hij/zij er behoefte aan heeft. En ja, dat mag ook na een kwartier als je denkt dat het niks wordt.
1 Zuid-Limburg
2 groningen is wel erg ver (te ver), maar utrecht of amsterdam kan nog (of eindhoven, rotterdam, hutjemutje, etc)
3 neutraal, mogelijk ook vanwege bereikbaarheid voor anderen?, maar niet specifieke voorkeur
4 idd, rustige plek, maar wel *iets* te eten/drinken, anders gaat het er vrij ellendig uitzien Of juist ergens buiten zoals Perico aangeeft, als er maar afleiding/excuus bij zit
5 groepsomvang maakt niet zo veel uit (ik zit toch wel op de achtergrond... ); grotere groepen levert groepjesvorming op dus niet meer dan 10 man (maar voor een 1ste meet zal dat al wel veel zijn)
6 enkel en alleenig
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:59 schreef Black_Tulip het volgende:
Even een update over mijn situatie trouwens.

Met werk lijkt alles langzamerhand op rolletjes te lopen. De presentatie op woensdag ging heel erg goed. Mijn tentamen op donderdag een stuk minder. Het wordt in ieder geval geen hoog cijfer meer, maar misschien nog een voldoende. Worst case scenario is: tentamen onvoldoende -> eindcijfer onvoldoende. Als ik minimaal een 4 heb gehaald, mag ik het tentamen herkansen en dan gaat alles nog goed komen denk ik

Ik heb aan de bel getrokken bij mijn contactpersoon aan de universiteit en die heeft gelijk ingegrepen. Ik heb voor 1 paper twee weken uitstel gekregen en voor de ander minstens een week (ik moet de exacte datum nog te horen krijgen). Ik heb het uitzendbureau ingelicht dat ik een persoonlijk gesprek wil hebben over "een handicap die ik altijd heb verzwegen op mijn werk". Ik heb maandag een afspraak met het uitzendbureau en met de huisarts. Op dinsdag heb ik een afspraak met de studieadviseur.
Zijn er hier veel mensen die zich niet staande kunnen houden in de maatschappij, of alleen met (veel/weinig) hulp? Een aantal mensen hier geven aan wajong te hebben of te willen krijgen, dus zal het waarschijnlijk niet 'correct' gaan? Persoonlijk gaat het redelijk, weliswaar anders dan bij anderen en soms best wel moeilijk, maar ik heb geen hulp nodig (of eigenlijk: kan ik wel goed gebruiken, maar zonder kan ik mij ook goed redden)

-edit-
Deze post stond nog in een ander venster open. Ik ben kan wel snel zijn, maar 1 minuut?

[ Bericht 1% gewijzigd door Stupendous76 op 23-01-2009 18:03:50 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_65350929
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:44 schreef Stupendous76 het volgende:
Wat betreft maatschappij etc heb je grotendeels gelijk.
Alleen schiet je er niet zo veel mee op.
Beetje: gelijk hebben maar het niet krijgen. Dat ligt niet aan jou, maar aan alle mensen die de maatschappij vormen. Als iedereen zich gek laat maken (en dat is echt heel gemakkelijk), zullen ze ook gek gaan doen. Daar zitten we nu dus in. Niet dat het vroeger altijd beter was, maar wel anders, minder gek. En ik ben bang dat er niet snel een einde aan zal komen (voor zover je van een normale maatschappij kan spreken en nastreven)
Ik ben het hier echt gloeiend mee eens. We leven in een maatschappij en tijdperk die mentaal ontzettend veel van je vragen. Jagers en verzamelaars hadden het echt niet zo druk. En niet alleen autisten bezwijken onder de druk; je ziet overal bij bosjes mensen neervallen door een burnout etc.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:58:41 #83
188877 Stupendous76
pi_65350930
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:07 schreef Perico het volgende:
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:41 schreef Black_Tulip het volgende:
Vragen (met daarachter de antwoorden van Perico):

1 Waar woon je? Heerlen, Zuid-Limburg... 2,5 uur van Amsterdam vandaan, 2 uur van Utrecht, 1 uur van Eindhoven, 5 uur van Groningen. .. Heerlen is het start dan wel eindpunt van de Intercity naar Eindhoven/Utrecht/Amsterdam/Alkmaar, net als Maastricht.
Je bedoelt: Heerlen is het startpunt van de Intercity naar de rest van Nederland...
Repent, Pray, Forgive
pi_65351207
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:55 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat is allemaal prima
Dat is mooi. Ik heb nog niet alle reacties gelezen. Maar zijn er nog meer mensen geïnteresseerd in jouw voorstel?
quote:
[..]

Ok, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik ben nu zo gericht op mensen in dit topic met elkaar aan het meeten te krijgen dat ik jouw voorstel daar niet los van kon zien. En het is leuk om met een andere metalfan te praten Ik kom er doorgaans niet heel veel tegen.

Ik zie eigenlijk heel weinig meerwaarde in het met meerdere (onbekende) mensen naar een concert gaan. Eigenlijk vind ik het alleen maar erg lastig omdat ik mijn aandacht wil richten op het concert en door al die herrie mijn communicatievaardigheden verdoofd worden. Ik weet me slechter dan anderen te redden in situaties waarbij je elkaar niet goed kan horen (d.w.z ik versta nog minder) en daar word ik onzeker van, omdat gesprekken dan doorgaan zonder mij, of omdat ik me schuldig voel over mijn slecht sociaal functioneren.

We kunnen heus wel een keer samen naar een concert gaan hoor, maar dan wil ik je eerst beter leren kennen zodat ik me niet ongemakkelijk hoef te voelen als je in een drukke ruimte tegen me probeert te praten en ik je gewoon niet versta.
Wat jij zegt herken ik ook. Voor mij is het ook lastig om gesprekken te voeren tijdens concerten. De drukte en het geluid stort enorm.
Ik vind het leuk om bekende tegen te komen bij concerten. Meestal is het toch alleen hoi en totziens dat je tegen elkaar zegt bij een concert maar dat is voor mij vaak ook al genoeg.
Verder zoek ik mensen om samen naar concerten toe te gaan om niet altijd alleen te hoefen gaan. En of ik die nu hier op Fok! of ergens anders vind dat maakt mij niet uit. Het is gewoon leuk om vrienden te hebben met dezelfde interesses.
quote:
[..]

Ohhhh, bedoel je het zo! Daar had ik niet eens over nagedacht. Wel verstandig dat je een dergelijke verkeerde indruk probeert te voorkomen, maar het was nu niet nodig.
Dat snap ik. Dan is het nu duidelijk.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65351253
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:56 schreef Black_Tulip het volgende:
tijnbrein, Stupendous76, zouden jullie die vragen kunnen beantwoorden over meeten? Nicolaas, jij ook, mocht je belangstelling hebben
Morgen zou ik dit topic rustig doorlezen en antwoorden op jouw vragen enzo. Nu ga ik naar die vrienden toe om vanavond iets leuks te gaan doen samen.
14 SHADES OF GREY
pi_65351301
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:49 schreef tijnbrein het volgende:
Ik ben ook blij dat ik in ieder geval iets goeds heb overgehouden aan mijn vorige baan. Ik sta eigenlijk verstelt van mijzelf dat dit gelukt is. Zo makkelijk maak ik geen vrienden namelijk. En zeker niet zo goed als zij nu is. Zij was ook de enige van mijn ex-collega die vroeg hoe het met mij ging nadat ik vertelde dat ik naar een psycholoog voor mijn problemen. En zij luistert naar mijn verhalen en geeft daar feedback op. Iets wat ik heel erg wadeer dat ze doet.
Ik ben heel blij voor je dat je zo iemand gevonden hebt.

Ik heb ook een keer versteld gestaan van mijn vermogen een hele goede vriendin te maken. Helaas woont ze in Oklahoma en hebben we alleen contact via mail en heel soms telefoon. Door haar eigen persoonlijke problemen (vroeger depressie, waarschijnlijk nog steeds schuldgevoel omdat ze me minder vaak terug mailt, en tegenwoordig zware financiële problemen waardoor ze zelf geen internet meer heeft) laat ze het echter vaak afweten, waaronder nu. Zij kan mij nu niet helpen en het is voor mij ook moeilijk om haar bij te staan
quote:
Jammer dat jouw vrienden je niet steunen. Misschien moet je een keer vragen of zo jou willen steunen als je dat durft te vragen aan hun. Als je dat niet druft moet je dat ook zeker niet doen. En anders kan je altijd nog hier op Fok! om hulp en steun vragen.
Ik denk dat ze me niet steunen, omdat ze niet beseffen wat er in mij omgaat en omdat de band (nog) niet zo sterk is dat ze uit zichzelf een mailtje sturen of even bellen om te vragen hoe het gaat. Ik zie daar twee mogelijke oorzaken voor en ik hoop op het eerste maar ik vrees het tweede:

1 Ze kennen mij gewoon nog niet goed genoeg. Naarmate ze me beter leren kennen, komt dat vanzelf wel.
2 Ik heb het niet echt getroffen met mijn vrienden, omdat ze gewoon niet over de hoge mate van inlevingsvermogen beschikken die nodig is om mij te begrijpen en aan te voelen.

Ik zie ze als mensen waar je fijn mee praat en leuke dingen mee doet en dat ging ook juist heel goed, totdat ik het weer zo ontzettend druk kreeg. Maar ze hebben het zelf ook druk en het leven is voor hen ook niet altijd even makkelijk... Het zou ook egoïstisch zijn om in een soort slachtofferrol te gaan zitten en te eisen dat ze me helpen als blijkt dat dat om de een of andere reden niet gaat. Ik weet dat ze bezorgd om me zijn en daar moet ik het voorlopig even mee doen, ben ik bang.

Gelukkig heb ik mijn vriend, jullie en mensen voor wie het hun beroep is om te steunen. Het komt dus wel goed
pi_65351454
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:44 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat voor concentratieproblemen heb je en is de behandeling daarin wel effectief geweest, d.w.z. heb je nu minder last van concentratieproblemen?
De concentratieproblemen zijn ADHD'er symptomen. Minder niet echt, maar met Ritalin is het voor het eerst in mijn leven mogelijk om te hoofdrekenen.
quote:
[..]

Laat ik zeggen dat zolang je psycholoog en andere voor jou belangrijke personen je serieus nemen, het niet uitmaakt als andere mensen denken dat je het allemaal verzint.
Ook dat had ik op behoorlijk jonge leeftijd wel door hoor, maar dan zetten ze je al snel vast voor 'narcistische persoonlijkheidsstoornis'. Ook dat kwam naar voren in mijn rapport. Ik vind dat geen probleem, het is zelfs noodzakelijk om niet onderdrukt te worden door mensen die minder de tijd nemen om ergens over na te denken. Hieruit zijn ook al de nodige authoriteitsconflicten gekomen. Lering die ik daaruit trek: probeer niet te breken, maar te buigen. Als je iets gedaan wil krijgen van iemand kun je diegene beter een beetje minder duidelijk "manipuleren" dan meteen de agressieve manier te kiezen. Let op wat iemand wil horen, veer met die dingen mee en probeer dan voorzichtig zijn gedachten in jouw voordeel te krijgen.
quote:
[..]

Dat ik mankementen had, was al heel vroeg duidelijk. Hoe was jouw jeugd als ik vragen mag?
Je bedoelt qua huishouden (ouders, pesten) of functioneren? Qua huishouden was er alcoholisme en ouders die eigenlijk nooit bij elkaar waren. En pesten hebben ze bij mij nooit gedaan, ik was niet op mijn mondje gevallen. Als kind speelde ik veel liever alleen en in de creche kregen ze mij niet bij de groepsactiviteiten zoals zingen, mijn interesse ging daar niet naar uit en dus lieten ze me maar alleen met mijn autootjes.
quote:
[..]

Misschien een beetje te simplistisch dit, maar ik denk dat het wel nut heeft om er in deze bewoordingen naar te kijken. Ik ben verder ook maar een leek, dus ik weet hier niets over. Mijn vriend studeert sociologie; misschien zou hij wel iets zinnigs kunnen zeggen..
Ik heb het ook simpel neergezet, want ik heb vandaag al teveel van mijn ideeen neergezet. Niet alleen hier, maar ook in andere topics. Dat typen vind ik te vermoeiend en ik besteed mijn energie liever niet aan het overtuigen van onovertuigbaren. .

Maar er zijn al eerder boeken over geschreven dat 'werkloosheid' complexer in elkaar zit dan het lijkt. Als je je graag verdiept, wellicht kent je vriend het boek al, kun je eens bladeren in "Arbeid een eigenaardig medicijn" van Hans Achterhuis. Volgens mij wordt het niet meer nieuw uitgegeven, maar de bibliotheek of www.boekwinkeltjes.nl heeft misschien nog een exemplaar.
quote:
[..]

Je doelt op criminaliteit? Natuurlijk is criminaliteit een groot probleem, maar het lijkt me een beetje kort door de bocht om te stellen dat dit komt door allerlei mensen die om de een of andere reden niet in staat zijn om normaal werk te doen. Mijns inziens wordt criminaliteit veroorzaakt door mensen die morele mankementen hebben en niet zozeer concentratieproblemen of een gebrek aan stressbestendigheid.
Ik doel op criminaliteit onder andere, maar ook daklozen etc. Ik zeg ook zeer zeker niet dat mensen met recht op zo'n uitkering de oorzaak zijn van die problemen, ik zeg alleen dat het strakker maken van het beleid ook de hele boel kan tegenwerken. In elke mand zitten wel eens rotte appels, maar die rotte appels die zitten daar rustig en kosten een paar uitkeringen. Ga je het strakker maken en die rotte appels op een hoop gooien/concentreren, dan gaan ze wel op zoek naar andere lucratieve zaakjes en het oplossen van die problematiek is vaak VEEEEEEEL duurder dan die paar uitkeringen. De overheid is op een kruistocht die dat volgens mij gaat opleveren uiteindelijk. Als Balkenende in mijn buurt komt, dan hoop ik dat ik mij kan beheersen.

En morele mankementen zijn zeker niet voor iedereen gelijk. Balkenende vindt heel iets anders dan ik.
quote:
[..]

Je hoeft niemand te overtuigen hoor, alleen je verhaal doen is genoeg. En papier levert geen feedback
Dat snap ik wel hoor, en feedback is heel vaak erg goed en handig. Maar soms is het beter om onbeinvloed te blijven bij zo'n verhaal. Dan weet ik zeker dat het exact mijn woorden zijn waarin het is beschreven.
pi_65351463
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef Stupendous76 het volgende:
Persoonlijk gaat het redelijk, weliswaar anders dan bij anderen en soms best wel moeilijk, maar ik heb geen hulp nodig (of eigenlijk: kan ik wel goed gebruiken, maar zonder kan ik mij ook goed redden)
Zo gaat het bij mij meestal ook. Af en toe heb ik het wel eens zo druk dat het me eigenlijk een beetje teveel wordt, maar ik heb me er meestal zonder (of met heel weinig) hulp doorheen geslagen. Ik voelde het alleen zo ernstig mis gaan deze keer dat ik besloot eens verstandig te zijn en wel hulp te zoeken.
pi_65351536
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is mooi. Ik heb nog niet alle reacties gelezen. Maar zijn er nog meer mensen geïnteresseerd in jouw voorstel?
Ja En ik hoop dat we straks een lijstje hebben met de voorkeuren van iedereen die belangstelling heeft.
quote:
Wat jij zegt herken ik ook. Voor mij is het ook lastig om gesprekken te voeren tijdens concerten. De drukte en het geluid stort enorm.
Heb je ook moeite om mensen te verstaan als ze fluisteren omdat het stil moet zijn?
quote:
Ik vind het leuk om bekende tegen te komen bij concerten. Meestal is het toch alleen hoi en totziens dat je tegen elkaar zegt bij een concert maar dat is voor mij vaak ook al genoeg.
Ik vind het ook leuk om dezelfde reden, maar ik ben altijd een beetje bang dat iemand anders er meer van verwacht.
quote:
Verder zoek ik mensen om samen naar concerten toe te gaan om niet altijd alleen te hoefen gaan.
In ieder geval met zijn tweeën is wel fijner inderdaad.
quote:
En of ik die nu hier op Fok! of ergens anders vind dat maakt mij niet uit. Het is gewoon leuk om vrienden te hebben met dezelfde interesses.
Dat zeker.
pi_65351557
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Morgen zou ik dit topic rustig doorlezen en antwoorden op jouw vragen enzo. Nu ga ik naar die vrienden toe om vanavond iets leuks te gaan doen samen.
Veel plezier
pi_65351943
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:44 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Bij mij staat dit in het rapport, ik neem aan dat dat bij jou dus ook zo zal zijn. Zo niet, gewoon vragen of het er in gezet kan worden
Overigens kan het diagnosetraject gemakkelijk langer dan een jaar duren, heb je die tijd?
Er staat in het rapport dat er aanwijzingen zijn voor ... [lijstje]. Maar ik zie dat niet als definitieve conclusie, eerder stof om nader te onderzoeken.

Ik heb tijd genoeg, er zijn ook andere uitkeringen waar ik voor in aanmerking kom. WW en Bijstand en als ik werk niet KAN doen dan kan niemand mij dat verplichten te doen.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:55 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Je had dus inderdaad een kwakzalver te pakken. Heb je het idee dat het nu wel goed gaat?
Ik heb op dit moment een psychiater die eindelijk komt met opmerkingen die kloppen.
quote:
[..]

Kan ik dit samenvatten met: omdat ik de spelregels ken kon ik meedoen, maar ondanks goede punten snapte ik het spel niet.
Zo zou je het kunnen samenvatten. Ik lees alleen liever dat ik het hele spel wel snap, maar het is gewoon mijn spel niet en meedoen gaat met tegenzin omdat het veel energie kost.
quote:
[..]

Jouw visie hierover is heel herkenbaar, maar 1 kleine opmerking: er zijn maar weinig mensen die bewust bezig zijn om anderen te onderdrukken. Er is inderdaad een hele grote groep schapen, maar die is er altijd al geweest. Waarschijnlijk zie jij 'gewoon' de structuur achter de maatschappij. Het is bijzonder interessant om die te zien, maar gelijk ook nutteloos, omdat je er niets mee kan (helaas)
Ik vind het hartstikke leuk om die structuur te zien hoor. Het is inderdaad alleen vervelend dat je niemand kunt laten meekijken. En al kan dat zo nu en dan wel, het levert geen verbetering van de situatie op.
quote:
[..]

Maar als de kern ten koste gaat van jou?
Hoe bedoel je dat? Ik heb tot nu toe nog niet echt feedback nodig gehad van iemand anders dan de psychiater. Ik begrijp het hele probleem wel, maar dat moet ik duidelijk krijgen bij een behandelaar, anders kunnen zij niks voor me doen.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:56 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb niet zozeer behoefte aan meetings hoor, ik beschik over hele goede en aansluitende vrienden. Maar mocht iemand behoefte hebben aan mijn manier van denken sta ik open voor vragen. Aan de reacties hier te zien zijn er genoeg weldenkende mensen met kennis die mij ruimschoots kunnen compenseren.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:58 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik ben het hier echt gloeiend mee eens. We leven in een maatschappij en tijdperk die mentaal ontzettend veel van je vragen. Jagers en verzamelaars hadden het echt niet zo druk. En niet alleen autisten bezwijken onder de druk; je ziet overal bij bosjes mensen neervallen door een burnout etc.
Nogmaals: "Arbeid een eigenaardig medicijn" van Hans Achterhuis. Je gaat echt genieten van jezelf. .

Nu ga ik even scheren en douchen, want dat ben ik al vanaf gisternacht 2 uur aan het proberen. Als ik geen bezoek kreeg vanavond zou ik dat morgen ook nog aan het proberen zijn...
pi_65351991
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:19 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
De concentratieproblemen zijn ADHD'er symptomen. Minder niet echt, maar met Ritalin is het voor het eerst in mijn leven mogelijk om te hoofdrekenen.
Je hebt er een oplossing voor, dat is mooi Ik heb zelf niet zodanig moeite met concentreren dat ik het een stoornis zou willen noemen eigenlijk, maar ik heb als heel klein kind het stickertje "lichte vorm van ADHD" gekregen. Mijn ouders namen het niet serieus omdat ik absoluut niet hyperactief was.

Verder kan ik me ergens juist helemaal in vastbijten als ik het echt interessant en leuk vind. Maar als je concentratie'probleem' overmatige concentratie is, denk ik dat het eerder een gave is dan iets waar je moeilijk over moet doen
quote:
Ik vind dat geen probleem, het is zelfs noodzakelijk om niet onderdrukt te worden door mensen die minder de tijd nemen om ergens over na te denken. Hieruit zijn ook al de nodige authoriteitsconflicten gekomen. Lering die ik daaruit trek: probeer niet te breken, maar te buigen. Als je iets gedaan wil krijgen van iemand kun je diegene beter een beetje minder duidelijk "manipuleren" dan meteen de agressieve manier te kiezen. Let op wat iemand wil horen, veer met die dingen mee en probeer dan voorzichtig zijn gedachten in jouw voordeel te krijgen.
Dat is iets wat ik al heel vroeg begon te leren. Ik heb niet heel veel authoriteitsconflicten gehad.
quote:
Ook dat had ik op behoorlijk jonge leeftijd wel door hoor, maar dan zetten ze je al snel vast voor 'narcistische persoonlijkheidsstoornis'. Ook dat kwam naar voren in mijn rapport.

[...]

Je bedoelt qua huishouden (ouders, pesten) of functioneren? Qua huishouden was er alcoholisme en ouders die eigenlijk nooit bij elkaar waren. En pesten hebben ze bij mij nooit gedaan, ik was niet op mijn mondje gevallen. Als kind speelde ik veel liever alleen en in de creche kregen ze mij niet bij de groepsactiviteiten zoals zingen, mijn interesse ging daar niet naar uit en dus lieten ze me maar alleen met mijn autootjes.
Ik vind het fascinerend dat je vanaf kinds af aan nooit een gebrek aan zelfvertrouwen lijkt te hebben gehad. Je bent een van de weinigen
quote:
Ik heb het ook simpel neergezet, want ik heb vandaag al teveel van mijn ideeen neergezet. Niet alleen hier, maar ook in andere topics. Dat typen vind ik te vermoeiend en ik besteed mijn energie liever niet aan het overtuigen van onovertuigbaren. .
Dat begrijp ik. Maar vind je mij onovertuigbaar?
quote:
Maar er zijn al eerder boeken over geschreven dat 'werkloosheid' complexer in elkaar zit dan het lijkt. Als je je graag verdiept, wellicht kent je vriend het boek al, kun je eens bladeren in "Arbeid een eigenaardig medicijn" van Hans Achterhuis. Volgens mij wordt het niet meer nieuw uitgegeven, maar de bibliotheek of www.boekwinkeltjes.nl heeft misschien nog een exemplaar.
Ik zal er eens naar kijken zodra ik de overige 20 boeken heb gelezen die me ook interessant leken
quote:
Ik doel op criminaliteit onder andere, maar ook daklozen etc. Ik zeg ook zeer zeker niet dat mensen met recht op zo'n uitkering de oorzaak zijn van die problemen, ik zeg alleen dat het strakker maken van het beleid ook de hele boel kan tegenwerken. In elke mand zitten wel eens rotte appels, maar die rotte appels die zitten daar rustig en kosten een paar uitkeringen. Ga je het strakker maken en die rotte appels op een hoop gooien/concentreren, dan gaan ze wel op zoek naar andere lucratieve zaakjes en het oplossen van die problematiek is vaak VEEEEEEEL duurder dan die paar uitkeringen.
Oh, je hebt het dus over de groep profiteurs die de criminaliteit in gaat of dakloos wordt. Dat klinkt een stuk aannemelijker.
quote:
De overheid is op een kruistocht die dat volgens mij gaat opleveren uiteindelijk. Als Balkenende in mijn buurt komt, dan hoop ik dat ik mij kan beheersen.
De overheid is hard bezig die mentaliteit waar ik het over had te veranderen in een 'ieder voor zich' mentaliteit en het is nog maar de vraag of ze gaan bereiken wat ze willen (op zich vind ik individualisme en onafhankelijkheid een nobel streven) en hoeveel dat gaat kosten.
quote:
En morele mankementen zijn zeker niet voor iedereen gelijk. Balkenende vindt heel iets anders dan ik.
Dat is helaas ook waar
quote:
Dat snap ik wel hoor, en feedback is heel vaak erg goed en handig. Maar soms is het beter om onbeinvloed te blijven bij zo'n verhaal. Dan weet ik zeker dat het exact mijn woorden zijn waarin het is beschreven.
Ook waar.
pi_65352501
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:38 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Er staat in het rapport dat er aanwijzingen zijn voor ... [lijstje]. Maar ik zie dat niet als definitieve conclusie, eerder stof om nader te onderzoeken.
Dat klinkt inderdaad niet als iets waar je bij het UWV veel aan zult hebben.
quote:
Ik heb op dit moment een psychiater die eindelijk komt met opmerkingen die kloppen.
quote:
Zo zou je het kunnen samenvatten. Ik lees alleen liever dat ik het hele spel wel snap, maar het is gewoon mijn spel niet en meedoen gaat met tegenzin omdat het veel energie kost.
Ummm... Lastig hoor. Ik heb zelf moeite met de spelmetafoor, omdat ik het leven, omgang met mensen en sociale conventies veel te belangrijk vind om het een spel te noemen. Mag dat ook? Maar om de metafoor toch te gebruiken: ik heb van jongs af aan al heel veel moeite gehad met het spel, maar tegenwoordig begrijp ik steeds meer regels en gaat het me daardoor ook steeds makkelijker af. Het was misschien van nature niet mijn spel, maar dat wordt het steeds meer en ik zou graag willen dat ik het spel ooit helemaal beheers. Dat kost af en toe veel energie, maar het gaat steeds beter.
quote:
Ik heb niet zozeer behoefte aan meetings hoor, ik beschik over hele goede en aansluitende vrienden. Maar mocht iemand behoefte hebben aan mijn manier van denken sta ik open voor vragen. Aan de reacties hier te zien zijn er genoeg weldenkende mensen met kennis die mij ruimschoots kunnen compenseren.
Fijn voor je dat je geen meetings nodig hebt om de reden dat je vriendennetwerk te kort schiet (omdat dat dus niet zo is). Verder zou ik je willen vragen om toch dat vragenlijstje in te vullen, zodat we rekening met jouw voorkeuren kunnen houden, mochten er toch meets zijn waar jij bij bent. Ik ken je verder natuurlijk nog niet zo goed, maar op basis van de 'eerste indruk' zou ik het fijn vinden als je er ook bij betrokken bent.
quote:
Nogmaals: "Arbeid een eigenaardig medicijn" van Hans Achterhuis. Je gaat echt genieten van jezelf. .
Ik had me al voorgenomen om me zelf ook wat meer te verdiepen in sociologie. Maar voordat ik dat ook doe, zijn we misschien wel een jaar of twee verder Er zijn gewoon zoveel interessante dingen om te lezen En het wil nu even niet vlotten met het boek waar ik mee bezig was.
quote:
Nu ga ik even scheren en douchen, want dat ben ik al vanaf gisternacht 2 uur aan het proberen. Als ik geen bezoek kreeg vanavond zou ik dat morgen ook nog aan het proberen zijn...
Herkenbaar Ik moet eens de oven aan gaan zetten. Ik heb honger en die pizza ligt niet uit zichzelf voor me (helaas ).
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:14:07 #94
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_65357156
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef Stupendous76 het volgende:
Zijn er hier veel mensen die zich niet staande kunnen houden in de maatschappij, of alleen met (veel/weinig) hulp? Een aantal mensen hier geven aan wajong te hebben of te willen krijgen, dus zal het waarschijnlijk niet 'correct' gaan?
Meldt, met Wajong (100%), 24-uurs begeleiding in een instelling, orthopedagoog, psychiater (8 pillen per dag) en een psycholoog. Soms voel, ik me wel, eens een stumpert.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_65359877
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:19 schreef Black_Tulip het volgende:
Even een opmerking van te voren: ik gebruik vaak 'je' in een onbepaalde zin, maar ook wel eens 'je' als persoonlijk (en dan richt ik me soms tot Green1 en niet tot Maeghan ) en ik begrijp als het soms moeilijk is te bepalen welke ik bedoel. Ik vind het erg lastig dat het Nederlands daar niet twee aparte woorden voor heeft.
[..]

Ik vind het wel tof hoe je zijn post uit een heel andere hoek benadert dan ik en er (ook ) hele zinnige dingen over weet te zeggen. Toch even een kanttekening hier: mijn ervaring is dat mensen misschien zeggen "maar jij bent toch niet sociaal?" maar het enige wat ze daarmee willen uitdrukken is verwondering. Dat ze je geen kans geven om te groeien als mens en te doen wat jij wil, dat maak jij ervan in je hoofd. Maar of zij nou de deur dicht doen of dat je dat zelf doet, maakt niet uit. Hij zal weer open moeten en dat moet je zelf doen.
Ja, verwondering kan ook. Maar er zijn ook mensen die dan stellig beweren "Jij houdt helemaal niet van ..." en dan denk ik, hoe weet jij dat nou? Ik weet toch zeker veel beter dan jij wat ik leuk vind?
quote:
Aan de ene kant herken ik wat je zegt op Fok. Ik zie dat mensen jouw reacties vaak een stuk negatiever interpreteren dan hoe jij het had bedoeld. Maar ik denk wel dat het klopt dat jij wat negatiever in het leven staat dan je lezers. Je bent in feite een misantroop en je zegt dat je het leven af en toe niet ziet zitten. Vind je het gek dat anderen die negatieve vibe oppakken? Daar hoef je je verder niet zo druk om te maken, want dat ben jij en als jij positiever in het leven wil staan, ben jij degene die dat beslist en doet en niemand anders. Verder vind ik je realisme vaak heel verfrissend.
Tja, het is maar een kwestie van perceptie natuurlijk. Ik vind het feit dat ik de wereld niet zo boeiend vind niet negatief. Ik ben niet depressief, loop niet de hele dag op straat te roepen dat de wereld kut is en dat iedereen zelfmoord moet plegen of zo. Ik vind de wereld gewoon niet zo boeiend en als ik op een goeie dag dood ga, dan ben ik dood. Einde verhaal. Dat ik daar niet mee kan zitten en dat andere mensen dat niet begrijpen, tja, dat is iets anders. Maar ik vind dat nog niet per se negatief. Ja ok, ik heb m'n moedeloze buien af en toe, maar die heeft iedereen weleens. Ik misschien iets vaker en melodramatischer, maar zo ben ik nou eenmaal - aan de andere kant kan ik ook heel vrolijk zijn, maar dat lijken mensen dan weer niet te onthouden. Vaak denken mensen ook dat ik iets slecht bedoel, terwijl dat helemaal niet zo is. Dan zeg ik "nou, leuke schoenen" en dan denken mensen dat ik ze af zit te zeiken, terwijl ik het gewoon leuke schoenen vind.

En ja, ok, ik ben een misantroop. Maar mensen zijn nou eenmaal stom en daar kan ik niks aan doen, dus ik vind het niet terecht dat iemand mij negatief vindt omdat ik dat benoem. (Ja, dat was een grapje. Ik begrijp het punt wel op zich, waarom ik vanuit de perceptie van mensen met een ander idee over 'de mensheid' negatief zou zijn, al ben ik het er niet mee eens... ).
quote:

Dit is waar, denk ik. Maar hier laat je merken dat je voor bepaalde menselijke eigenschappen veel minachting voelt.. Hier komt de misantroop in jou naar boven.

Je hebt gelijk, het is idd iets van mensen waar ik een enorme hekel aan heb en waar ik me totaal niet mee kan identificeren, ik merk alleen als ik dat soort dingen schrijf niet dat dat erin te lezen is.
Sanity is (not) statistical
pi_65360548
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:38 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Ik las over je ervaring met die psycholoog. Voor zover ik heb begrepen is het bij intelligente Aspergers/HFA'ers erg moeilijk om een diagnose te stellen en kun je daarvoor het beste toch bij een specialist of zeer ervaren psych terecht. Zeker in jouw geval, iemand die intelligent genoeg is om de hele boel op een heel handige, onopvallende manier te manipuleren, kun je het die psycholoog misschien niet eens helemaal kwalijk nemen (ok, de opmerking van de postzegels was wel slecht, daar moet ik je gelijk in geven).
quote:
Zo denk ik er ook nogal eens over. Soms denk ik ook dat het meer energie kost om de weerzin te voelen, dan om het daadwerkelijk te doen.

Waarom ik eigenlijk reageerde is om te zeggen dat ik je in ieder geval aanraad om niet naar het UWV te gaan zonder een zeer overtuigend rapport. En dan nog, het UWV is eigenwijs en neemt soms niet eens contact op met je behandelaar en anders slaan ze de adviezen van je behandelaar nogal eens in de wind. Ik hoop vor je dat het bij de Wahjong anders is, maar voor de WAO is het een drama. Als ik kijk naar de ervaringen van mijn moeder het het UWV, begrijp ik heel goed dat mensen medewerkers aanvallen. Dan moet je dus ook echt denken aan dingen als verzonnen uitspraken, absolute onmogelijkheden (dingen die iemand overduidelijk fysiek niet kan presenteren als mogelijkheid voor een baan) en terugkomen voor een afspraak om dan te horen te krijgen dat van het vorige gesprek nog geen verslag is gemaakt en dat er dus nog geen vervolggesprek mogelijk is. Die mensen van het UWV zijn op wat uitzonderingen na echt walgelijk.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:17:37 #97
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_65361382
Ik ben even iets minder actief hier, want mijn zoon heeft griep.

Black Tulip, bedankt voor je uitnodiging! Ik heb me met opzet even afzijdig gehouden wat de meetingplannen betreft, maar ik voel me echt vereerd dat ik ook welkom ben!
Ik weet alleen niet of ik het ga redden, heb het heel erg druk dus ik beloof niets, maar ik ben zeker wel geïnteresseerd! Dus... wie weet...!
Ik volg jullie plannen op de voet en hoop dat jullie echt die meeting kunnen krijgen, ook al is het voor velen best eng.
NB mijn oudste wil ook niet. Vind ik wel jammer, maar ik ga niks dwingen.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_65361392
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:26 schreef Maeghan het volgende:
Ja, verwondering kan ook. Maar er zijn ook mensen die dan stellig beweren "Jij houdt helemaal niet van ..." en dan denk ik, hoe weet jij dat nou? Ik weet toch zeker veel beter dan jij wat ik leuk vind?
Die heb je ook wel eens. Maar dan volstaat het toch om te zeggen dat je daar wel degelijk van houdt?
quote:
Tja, het is maar een kwestie van perceptie natuurlijk. Ik vind het feit dat ik de wereld niet zo boeiend vind niet negatief. Ik ben niet depressief, loop niet de hele dag op straat te roepen dat de wereld kut is en dat iedereen zelfmoord moet plegen of zo. Ik vind de wereld gewoon niet zo boeiend en als ik op een goeie dag dood ga, dan ben ik dood. Einde verhaal.
Nu zeg je dat jouw wereldbeeld onverschillig is, maar ik heb je wel eens je negatiever uit zien laten. Nou ja, het maakt ook verder niet uit.
quote:
Dat ik daar niet mee kan zitten en dat andere mensen dat niet begrijpen, tja, dat is iets anders. Maar ik vind dat nog niet per se negatief. Ja ok, ik heb m'n moedeloze buien af en toe, maar die heeft iedereen weleens. Ik misschien iets vaker en melodramatischer, maar zo ben ik nou eenmaal
Ergo: je staat iets negatiever in het leven dan bijvoorbeeld lezers die moeite hebben met de negativiteit in je posts. Ik wil je daar verder niet op veroordelen of zo; het is net zoiets als dat je ook niet kunt helpen dat je wel of niet in een God gelooft. Dit is alleen een constatering.
quote:

Je hebt gelijk, het is idd iets van mensen waar ik een enorme hekel aan heb en waar ik me totaal niet mee kan identificeren, ik merk alleen als ik dat soort dingen schrijf niet dat dat erin te lezen is.
Heel tricky is dat eigenlijk he, als je iets post, krijgen mensen daar altijd wel iets meer van mee dan alleen datgene wat je had willen zeggen (en in het slechtste geval ontgaat de bedoelde boodschap hen volledig ). Daarom zei mijn psychiater ooit dat irl contact eigenlijk beter is voor autisten, omdat er minder gelegenheid is voor een ander om ze totaal verkeerd te begrijpen en de autist begrijpt ook zelf meer van de ander.
pi_65361550
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:17 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik ben even iets minder actief hier, want mijn zoon heeft griep.
Awww Beterschap.
quote:
Black Tulip, bedankt voor je uitnodiging! Ik heb me met opzet even afzijdig gehouden wat de meetingplannen betreft, maar ik voel me echt vereerd dat ik ook welkom ben!
Ik weet alleen niet of ik het ga redden, heb het heel erg druk dus ik beloof niets, maar ik ben zeker wel geïnteresseerd! Dus... wie weet...!
Geen probleem hoor En maak je geen zorgen om dat je het druk hebt. Je bent vast niet de enige en er zal vast wel iets te regelen zijn.
quote:
Ik volg jullie plannen op de voet en hoop dat jullie echt die meeting kunnen krijgen, ook al is het voor velen best eng.
Het wordt meer dan 1 meeting, omdat een meeting met iedereen tegelijk waarschijnlijk teveel wordt.
quote:
NB mijn oudste wil ook niet. Vind ik wel jammer, maar ik ga niks dwingen.
Jammer inderdaad. Hoe heb je hem verteld wat het plan is en hoe reageerde hij erop? En wat vindt de jongste?
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:18:11 #100
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_65363299
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:58 schreef Stupendous76 het volgende:
Je bedoelt: Heerlen is het startpunt van de Intercity naar de rest van Nederland...
Haha.. ja ik denk, zet de plaatsen er maar even bij, van de directe hoofdverbinding... want Rotterdam en Den Haag, is een andere lijn, en je bent eerder in Amsterdam dan in Nijmegen vanuit Heerlen, wat geografisch veel dichterbij ligt. Gelderland, Overijssel, en het Hoge Noorden, zijn een ramp qua verbinding.

Overigens heb ik 100% Wajong, maar heb ik verder geen pillen, geen begeleiding en leef ik in een soort broos evenwicht.

Ik slik overigens wel Omega 3 capsules, waarin visvet zit, dat goed is voor de werking van de hersenen. Ik merk dat ik hierdoor wat langer kan doorgaan met dingen op de PC bijvoorbeeld, en minder snel overprikkeld raak, in vergelijking met vroeger. Laten we zeggen, 10 tot 20% verbetering, met 1 capsule per dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')