abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2009 @ 02:03:02 #101
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65365762
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:59 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Hij heeft problemen met rekenen, loopt achter met een aantal andere dingen (laat leren fietsen, al 5 jaar bezig voor zwemdiploma A)... Maar qua taal is hij wel heel erg goed.
Zo herkenbaar

Dochter kon praten als brugman toen ze nog geen 2 was, maar lopen deed ze niet. Ze leerde fietsen toen ze 10 was en zwemmen toen ze bijna 12 was.

"Deskundigen" vermoeden dat NLD dezelfde stoornis is als Asperger, alleen vanuit een andere invalshoek bekeken. ik leef al 16 jaar met dit kind en denk dat er toch wel verschil in zit. Er zijn heel veel overeenkomsten, maar ook wel verschillen.

Waar ik me aan erger is dat NLD nog steeds als een "leerstoornis" wordt benoemd, terwijl NLD invloedt en heel veel impact op hun leven heeft. Wij zijn naar de NLD dag in Utrecht geweest en de meeste van deze jongeren zijn echt niet in staat om een normaal leven op te bouwen. NLD heeft betrekking op het hele functioneren en niet alleen op het leren.

Dochter is regelmatig "afwezig", alsof ze in zichzelf zit en niet bereikbaar is. Ze heeft enorme moeite met evenwicht en complexe situaties zoals fietsen bv.

Doordat NLD nog steeds te boek staat als een leerstoornis, heb je dus bv geen recht op een PGB. Een leerstoornis moet op school ondervangen worden. Ik wou dat het waar was; dat al haar problemen opgelost konden worden op school. Helaas is dat dus niet zo en loop ik al al die jaren met mijn problemen van het kastje naar de muur. Uiteindelijk hebben wij een PGB gekregen omdat haat IQ lager was dan 80. Maar dan nog... Als het heel goed met haar gaat wordt haar IQ hoger en vervalt het PGB weer, wat ons dus weer terug brengt naar de huidige situatie.

Jammer voor mijn kind; In Canada en inmiddels ook Amerika is NLD een erkende stoornis en zijn er zelfs speciale onderwijsprogramma's voor deze kinderen. Iets waar wij, tegen de tijd dat Nederland wakker wordt, niets meer aan zullen hebben, maar wel iets waardoor mijn kind vast loopt in haar ontwikkeling en ik vaak niet meer weet hoe dit te ondervangen.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 02:20:58 #102
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65366099
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:25 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Het is heel tricky. Ik denk dat er weinig over te zeggen valt als leek. NLD moet haast bijna dezelfde oorzaken moet hebben als autisme omdat die twee zoveel raakvlakken hebben. Het zit officieel ook in het autistisch spectrum, of niet, childintime?

Ik was laat met praten, laat met zwemmen en laat met fietsen en ik ben heel goed in taal. Maar ik heb absoluut geen leerstoornis. Geloof ik....

NLD staat nog steeds te boek als "leerstoornis", terwijl het zowat gelijk staat aan Asperger. Dit heeft te maken met de ruzie's tussen psychiaters en neurologen. Mijn kind is getest door een psychoneuroloog (dr. Serlier vd Bergh, de enige in Nederland die officieel NLD mag vaststellen). Psychiaters hebben een hekel aan deze mensen en daardoor is de diagnose NLD nog steeds een "leerstoornis".... In mijn ogen is NLD zowel een leerstoornis als een Autistische stoornis. En dan niet een leerstoornis betrekking hebbend op het schoolse leren (wat door allerlei instanties wordt beweerd), maar een leerstoornis op het gehele leren, dus alles, vanaf je geboorte tot je hoogbejaard bent....
pi_65367989
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:41 schreef Black_Tulip het volgende:
Misschien is het raadzaam om als mensen elkaar gaan meeten even te gaan kijken wat ieders voorkeuren zijn. Dit is immers het autisme topic, dus meeten gaat voor niemand (behalve misschien de niet-autisten) vanzelf. Re, dutch-mamma, childintime, (en andere niet-autisten die belangstelling hebben) wat mij betreft doen jullie lekker ook mee met de meets En jullie hebben vast ook je eigen voorkeuren. Als we een lijstje hebben, kunnen we kijken hoe dat op elkaar af kunnen stemmen.

Vragen:

1 Waar woon je? Als je dat niet wil zeggen, geef dan aan in welke regio van het land zodat mensen een beetje een idee hebben waar je zit.
2 Ga je liever reizen of meet je het liefst in je eigen woonplaats?
3 Waar wil je meeten? Bij jou thuis, een neutrale plek, bij iemand anders, etc.
4 Wat zou je graag willen doen tijdens de meet? Wil je iets leuks gaan doen? (geef dan even een suggestie) Wil je ergens een hapje eten of juist niet? Wil je samen koffie/thee drinken?
5 Met hoeveel mensen voel jij je het prettigst?
6 Zou je iemand die jij kent mee willen nemen?

Mijn eigen antwoorden:

1 Ik woon in Rotterdam.
2 Ik meet het liefst bij mij thuis of ergens in Utrecht, maar het maakt me niet zoveel uit.
3 Zoals ik zei, wat mij betreft staat mijn huis open en ik denk dat ThE_ED (mijn vriend) ook wel akkoord gaat. Verder heb ik niet echt plekken waar ik absoluut niet zou willen zijn, maar over het algemeen geldt dat hoe minder drukte, hoe beter.
4 Ik zou het liefst ergens wat gaan drinken Ik heb het meeste met een pub of een kroeg waar je elkaar nog duidelijk kunt verstaan en het niet al te druk is.
5 Ik voel me het prettigst met in totaal twee of drie mensen, maar meer kan ook. Vanaf zes man wordt het mij teveel.
6 Ik neem eventueel ThE_ED mee

Disclaimer: Ik denk dat het alvast belangrijk is om te stellen dat iedereen weg mag zodra hij/zij er behoefte aan heeft. En ja, dat mag ook na een kwartier als je denkt dat het niks wordt.
1) Dordrecht
2) Gewoon op een centrale plaats in Nederland. Utrecht bijvoorbeeld. Maar verder geen voorkeur.
3) Geen voorkeur.
4) Iets gaan drinken. Uit eten. Eventueel bij iemand thuis een spelletje doen. Ik sta voor veel open.
5) Als ik iemand ken heb ik bezwaar aan grote groepen. Maar een kleine groep heeft toch mijn voorkeur.
6) Alleen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65368529
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:22 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ja En ik hoop dat we straks een lijstje hebben met de voorkeuren van iedereen die belangstelling heeft.

[..]

Heb je ook moeite om mensen te verstaan als ze fluisteren omdat het stil moet zijn?
[..]

Nee, dat valt op zich wel mee.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65369667
tvp; uiterlijk donderdag meer (wat gaat het snel in dit topic!)

M.b.t. de OP: ik kijk er ook niet echt naar. Het doel van een OP is mijn inziens om aan te geven waar het topic over gaat, eventueel de grenzen aan te geven en om (links naar) algemene informatie te vermelden. Het moet ook voor newbies duidelijk zijn waar ze terecht komen.

M.b.t. meeten: ik ben best voor, bij voorkeur centraal (Utrecht?) in NL. Ik woon zelf in Noord-Brabant.
pi_65369906
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:31 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Gewoon doen. Wat heb je te verliezen? Als je het niet naar je zin hebt, kun je altijd weg.
En bekijk het vanaf de andere kant... Ben je tevreden met je sociaal leven zoals het nu is? Zo niet, dan is er maar een manier om het te veranderen en dat is door te zorgen dat je meer mensen ziet.

Daarnaast begrijpt iedereen hier beter waar je mee zit dan de meeste mensen, dus wat dat betreft kun je het niet beter hebben.
Eens. Als er een meet komt denk ik dat het van belang is dat iedereen op elk moment weg kan gaan als hij of zij dat wil, no questions asked. En inderdaad: dat zullen wij beter begrijpen dan een gemiddeld gezelschap.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:20:56 #107
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_65369978
Hoi bew

Wilde even zeggen dat ik met veel interesse dit topic nog steeds op de voet volg een een aantal dingen duidelijk herken in mijzelf
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_65372969
Dit topic maar even volgen kan interessant zijn...
Neehj ik spreekdt geen Nederlanders.
140 threads? I don't even have a 3rd of that, you're a fucking whore.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:04:12 #109
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65373374
Dutchmama, kom jij naar de meeting? Ik zou je wel graag willen ontmoeten en spreken
  zondag 25 januari 2009 @ 00:41:35 #110
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_65374395
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:04 schreef childintime het volgende:
Dutchmama, kom jij naar de meeting? Ik zou je wel graag willen ontmoeten en spreken
Ik zou zelf ook wel naar een evt. meeting willen komen btw, al ben ik in deze reeks nog relatief nieuw en onbekend
  zondag 25 januari 2009 @ 00:50:32 #111
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65374574
Lijkt mij, dat eenieder die zich hierin herkent (of zijn kinderen ) het wel leuk vind om te komen
  zondag 25 januari 2009 @ 01:32:13 #112
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_65375240
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:22 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Awww Beterschap.
[..]
Bleek toch geen griep te zijn, gelukkig. Hij huppelt alweer rond!
quote:
Hoe heb je hem verteld wat het plan is en hoe reageerde hij erop? En wat vindt de jongste?
Ik zei dat er een groep oudere autisten is die bij elkaar willen komen, dat ik ook uitgenodigd ben, en of dat wat voor hem is. Hij zag het niet zo zitten, maar was niet uitgesproken negatief.

Jongste heb ik nog niet gevraagd, die is volgens mij nog enigszins in de ontkenfase
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 25 januari 2009 @ 01:38:25 #113
66422 dutch-mamma
pi_65375331
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:04 schreef childintime het volgende:
Hangt van heel veel factoren af, maar ik heb zeker interesse!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 25 januari 2009 @ 01:41:32 #114
66422 dutch-mamma
pi_65375374
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:50 schreef childintime het volgende:
Lijkt mij, dat eenieder die zich hierin herkent (of zijn kinderen ) het wel leuk vind om te komen
Nou, het lijkt me vooral een PDD-meeting, en zie het als een soort eer dat jij en ik zijn uitgenodigd! Als niet-PDD-er vind ik mezelf een gast op dit topic... Er is ook een topic voor ouders van PDD-ers, misschien kunnen die een eigen meeting doen?

Maar laat Black Tulip daar maar uitspraak over doen, als hij wil, hij is tenslotte de initiatiefnemer!
  zondag 25 januari 2009 @ 01:45:25 #115
66422 dutch-mamma
pi_65375432
Mijn lijstje...

Vragen:

1 Waar woon je? Als je dat niet wil zeggen, geef dan aan in welke regio van het land zodat mensen een beetje een idee hebben waar je zit.
* Regio Flevoland, Amsterdam, Het Gooi.

* Eigen woonplaats is wel handig maar geen must.

* ik woon helaas erg klein... Bij iemand anders is okay, maar gevoelsmatig zeg ik: op een neutrale plek. Liefst niet te druk

4 Wat zou je graag willen doen tijdens de meet? Wil je iets leuks gaan doen? (geef dan even een suggestie) Wil je ergens een hapje eten of juist niet? Wil je samen koffie/thee drinken?
Ergens een (goedkoop!) hapje/drankje breekt vaak het ijs.

Ik ben flexibel Grote groepen splitsen zich automatisch in kleinere.

Indien ze willen en niet bij hun vader zijn: mijn kinderen (10 en 13).
  zondag 25 januari 2009 @ 02:09:40 #116
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_65375814
Anyway, mocht er een redelijk grote meeting geplanned worden wil ik best meedoen
pi_65377969
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:41 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Maar laat Black Tulip daar maar uitspraak over doen, als hij wil, hij is tenslotte de initiatiefnemer!
Er gaat niets boven Groningen
pi_65378067
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:43 schreef Black_Tulip het volgende:
Green1:

Erm... Ik wilde zeggen dat het heel goed is dat je dit vertelt, maar dat wilde je dus niet horen
Ja, nouja, dat is ook wat overdreven, ik bedoel meer van die reacties waarbij je net als een hond behandeld wordt die voor het eerst zindelijk is en buiten heeft gepoept. Maar het is meer om van die kleine dingen. Waarvan het gewoon irritant is dat er uberhaupt ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Moeilijk om uit te leggen.
quote:
Weet je dat het mensen eigenlijk bizar weinig kan schelen hoe jij bent? Niemand zal er een nachtje minder om slapen als jij ofwel besluit chagrijnig en anti-sociaal te blijven ofwel een gelukkiger mens te worden.
Nee, dat is wel zo, maar ik vind die reacties zo erg.
quote:
Je kunt het, maar je moet er wel voor werken. Veel succes ermee.
Ja, dat wel, maar daar voor moet ik ook naar een behandeling zegmaar, dat duurt gewoon heel lang denk ik.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:40 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je mag het een raar verhaal vinden, maar ik begrijp prima wat je bedoelt.
Gelukkig (had ik niet verwacht)
quote:
Mensen hebben inderdaad de neiging om bij alles waarvan zij denken dat het niet bij je past, te proberen je terug in je hokje te stoppen. "Ja maar jij houdt toch niet van sociaal?" *Mensen pakken Green1 beet, stoppen hem in z'n hokje en doen de deur dicht* En zie dan de moed maar weer te vinden om die deur weer open te doen en weer weg te lopen.
Ja, zoiets inderdaad, en zeker als autist denk ik.
quote:
Ik ervaar dat zelf ook vaak bij mensen die mij niet heel goed kennen, maar een bepaald beeld van mij hebben. Ook online. Dan zeg ik iets en dan beginnen ze over hoe negatief ik altijd reageer, terwijl ik gewoon een hele normale reactie geef en zij in hun hoofd hebben dat ik altijd negatief ben, dus bedoel ik dat ook negatief volgens hun, waarmee ze hun eigen beeld van mij weer bevestigen. En zo kom ik nooit van die reputatie af, terwijl ik echt niet negen jaar dezelfde persoon ben gebleven.
Ja, dat heb ik dus ook altijd, echt om niet goed van te worden. Dan zeg je iets normaals, en dan krijg je een reactie alsof je iets totaal achterlijks of negatiefs heb gezegd terwijl dat helemáal niet zo is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Green1 op 25-01-2009 10:10:47 ]
pi_65378153
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:29 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik niet veel merk van die krapte, maar mijn hele leven is ingesteld op efficient zijn. Zo ook met financien. Het is zelfs zo dat ik op dit moment een inkomen heb dat beneden het bestaansminimum zit. Ondanks dat heb ik nog steeds mijn eigen luxe.
Dat heb ik ook En dan krijg je precies op dat gebied, vanwege je autisme een enorme tegenvaller. Echt om niet goed van te worden.
pi_65378186
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:19 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat is zeker waar. Ik weet nog dat ik een keer heel enthousiast was over het kapsel van de gymlerares. Ik zei tegen haar "maar het maakt niet uit hoe je het laat knippen of in welke kleur je het verft, het staat je toch wel goed." De gymlerares en een klasgenote stonden me in volle verbazing aan te staren. "Dankjewel Els... " zei de gymlerares.
Dat herken ik ook idd. Ik kan zo even 1,2,3 geen voorbeeld verzinnen. Maar ik snap die reactie van die leraar ook niet.
pi_65378597
quote:

[..]

Nou, het lijkt me vooral een PDD-meeting, en zie het als een soort eer dat jij en ik zijn uitgenodigd! Als niet-PDD-er vind ik mezelf een gast op dit topic... Er is ook een topic voor ouders van PDD-ers, misschien kunnen die een eigen meeting doen?

@ Dutch-mamma Black_Tulip is toch echt een vrouwtje hoor.

Waarom zou je niet welkom zijn op een meeting? Dit is toch het autisme topic waar iedereen mag posten en welkom is.
Verder zou ik ook wel eens willen praten met een ouder van een kind met autisme. Zodat ik sommige dingen beter een plaats kan geven.
14 SHADES OF GREY
pi_65380393
quote:
Maar laat Black Tulip daar maar uitspraak over doen, als hij zij wil, hij zij is tenslotte de initiatiefnemer!
Ik ben een meisje
pi_65380408
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:50 schreef tijnbrein het volgende:
Dat dus Ik reageerde even gelijk zonder verder te lezen.
pi_65380419
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:16 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik ben een meisje
Fobo checkt. Inderdaad Black_Tulip is een meisje.
14 SHADES OF GREY
pi_65380437
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:17 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat dus Ik reageerde even gelijk zonder verder te lezen.
Er was ook al iemand voor mij die het had gezien.
14 SHADES OF GREY
  zondag 25 januari 2009 @ 12:35:34 #126
66422 dutch-mamma
pi_65380901
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:16 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik ben een meisje
*SCHAAM*

Sorry
  zondag 25 januari 2009 @ 12:37:25 #127
66422 dutch-mamma
pi_65380945
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waarom zou je niet welkom zijn op een meeting? Dit is toch het autisme topic waar iedereen mag posten en welkom is.
Verder zou ik ook wel eens willen praten met een ouder van een kind met autisme. Zodat ik sommige dingen beter een plaats kan geven.
Als je iets wil weten: vraag gerust! ;-)
pi_65381050
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:18 schreef Perico het volgende:
Ik slik overigens wel Omega 3 capsules, waarin visvet zit, dat goed is voor de werking van de hersenen. Ik merk dat ik hierdoor wat langer kan doorgaan met dingen op de PC bijvoorbeeld, en minder snel overprikkeld raak, in vergelijking met vroeger. Laten we zeggen, 10 tot 20% verbetering, met 1 capsule per dag.
Dat klinkt goed Misschien ga ik het daar ook met mijn huisarts over hebben.

En waar ik het ook over wil hebben is dat mijn weerstand echt bizar slecht is tegenwoordig. Ik begin nu voor de derde keer in twee maanden tijd verkouden te worden en in oktober/november had ik er ook al twee keer last van. Ik vind het extra vervelend omdat ik zangles heb, en ik door het feit dat ik mijn keel kapot hoestte al vele malen niet kon komen
pi_65381156
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:20 schreef childintime het volgende:
En dan niet een leerstoornis betrekking hebbend op het schoolse leren (wat door allerlei instanties wordt beweerd), maar een leerstoornis op het gehele leren, dus alles, vanaf je geboorte tot je hoogbejaard bent....
Dat begreep ik.
quote:
NLD staat nog steeds te boek als "leerstoornis", terwijl het zowat gelijk staat aan Asperger. Dit heeft te maken met de ruzie's tussen psychiaters en neurologen. Mijn kind is getest door een psychoneuroloog (dr. Serlier vd Bergh, de enige in Nederland die officieel NLD mag vaststellen). Psychiaters hebben een hekel aan deze mensen en daardoor is de diagnose NLD nog steeds een "leerstoornis".... In mijn ogen is NLD zowel een leerstoornis als een Autistische stoornis.
Ik vind het heel naar voor je dat je te maken krijgt met zoveel professioneel onbegrip Veel sterkte.
pi_65381162
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:37 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Als je iets wil weten: vraag gerust! ;-)
Op dit moment heb ik nog geen vragen maar misschien in de toekomst.
14 SHADES OF GREY
pi_65381200
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:13 schreef Ferrobar het volgende:
M.b.t. meeten: ik ben best voor, bij voorkeur centraal (Utrecht?) in NL. Ik woon zelf in Noord-Brabant.
Ferrobar, zou je als je weer terug bent in dit topic dat vragenlijstje even kunnen invullen?

BONG4002, aan jou dezelfde vraag
  zondag 25 januari 2009 @ 12:46:29 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65381234
een soort van meeting... wat leuk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_65381266
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:46 schreef Re het volgende:
Zou jij dan ook komen als er een meet wordt georganiseerd van uit dit topic?
14 SHADES OF GREY
pi_65381277
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:46 schreef Re het volgende:
Als je ook erbij wil zijn, kan je dan het vragenlijstje invullen?
  zondag 25 januari 2009 @ 12:48:55 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65381296
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:48 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Als je ook erbij wil zijn, kan je dan het vragenlijstje invullen?
maar natuurlijk , als men het hier leuk vind dat ik ook langs kom dan hoor ik het idd graag
pi_65381372
childintime, jij had het ook nog niet ingevuld, toch? Of je wilt er niet bij zijn, dat kan ook

* Black_Tulip is bang dat mensen straks het woord vragenlijst niet meer kunnen aanhoren
pi_65381403
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:51 schreef Black_Tulip het volgende:
childintime, jij had het ook nog niet ingevuld, toch? Of je wilt er niet bij zijn, dat kan ook

* Black_Tulip is bang dat mensen straks het woord vragenlijst niet meer kunnen aanhoren
Anders PM je de vragenlijst gewoon naar iedereen.
14 SHADES OF GREY
pi_65381522
quote:
Op zondag 25 januari 2009 09:54 schreef Green1 het volgende:
Ja, nouja, dat is ook wat overdreven, ik bedoel meer van die reacties waarbij je net als een hond behandeld wordt die voor het eerst zindelijk is en buiten heeft gepoept. Maar het is meer om van die kleine dingen. Waarvan het gewoon irritant is dat er uberhaupt ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Moeilijk om uit te leggen.
Ik begrijp het. Ik kan me herinneren me ooit ook zo te hebben gevoeld.
quote:
Nee, dat is wel zo, maar ik vind die reacties zo erg.
Probeer je er niets van aan te trekken. En ja, ik weet dat dat heel moeilijk is...
quote:
Ja, dat wel, maar daar voor moet ik ook naar een behandeling zegmaar, dat duurt gewoon heel lang denk ik.
Is dat een reden om maar geen hulp te zoeken als je denkt het nodig te hebben?
quote:
Gelukkig (had ik niet verwacht)
Ik vond het ook geen raar verhaal overigens.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:58:03 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65381588
quote:

Vragen:

Amsterdam

Maakt mij niet uit, ik heb een auto, kan dus ook eventueel iemand meenemen uit deze regio

Maakt mij niet uit

Gewoon een beetje kennismaken wie de persoon is achter de user, ergens wat drinken en eten vind ik prima, maar ik laat dat lekker over aan de users hier

Dat ligt aan de locatie en wat voor gelegenheid (bij iemand thuis lijkt me 25 man niet leuk bijvoorbeeld)

Eventueel, maar dat is niet mijn eerste gedachte
  zondag 25 januari 2009 @ 12:58:05 #140
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_65381590
quote:

3 Zoals ik zei, wat mij betreft staat mijn huis open en ik denk dat ThE_ED (mijn vriend) ook wel akkoord gaat.
6 Ik neem eventueel ThE_ED mee

Ok
[KNE]-Mod
pi_65381593
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:35 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

*SCHAAM*

Sorry
Geeft niet hoor. Het overkomt me wel vaker

Maar wat ik dan wel graag zou willen weten: Waarom dacht je dat ik van het mannelijke geslacht ben?
pi_65381686
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:50 schreef Kruger het volgende:
Dit topic maar even volgen kan interessant zijn...
Dat kan inderdaad. Waarom wil je het volgen?
pi_65381861
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:32 schreef dutch-mamma het volgende:
Bleek toch geen griep te zijn, gelukkig. Hij huppelt alweer rond!
Mooi
quote:
Ik zei dat er een groep oudere autisten is die bij elkaar willen komen, dat ik ook uitgenodigd ben, en of dat wat voor hem is. Hij zag het niet zo zitten, maar was niet uitgesproken negatief.
Wat klinkt dat eng, 'een groep oudere autisten' Maar het is wel zo natuurlijk, al denk ik dat hij misschien schrikt van het woord 'ouder'. Misschien heeft hij later wel interesse.
quote:
Jongste heb ik nog niet gevraagd, die is volgens mij nog enigszins in de ontkenfase
Dat kan. Hoe lang is het geleden dat ze de diagnose kregen?
pi_65381898
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:58 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ok
Leuk toch.
14 SHADES OF GREY
pi_65381943
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:58 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ok
Dat wist ik, dat je het goed zou vinden
pi_65382680
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Anders PM je de vragenlijst gewoon naar iedereen.
Dat kan ook. Ik wacht nog even.
pi_65382801
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:32 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat kan ook. Ik wacht nog even.
Is het misschien een idee om alvast een plaat te bepalen voor de meet?
14 SHADES OF GREY
pi_65383499
Komende maand start de eerste van (voor zover ik begrepen heb) 3 cursussen mbt de opleiding Ervaringsdeskundige waar ik aan deel ga nemen.

De eerste 2 vinden plaats via of bij het GGZ en de laatste vindt plaats op of wordt gegeven in samenwerking met de Fontys Hogeschool op HBO niveau. En als ik al die cursussen/opleidingen heb gedaan, dan ben ik officieel hulpverlener/ervaringsdeskundige in mijn ervaringsgebied (autisme bij mensen met een normaal verstandelijk vermogen, en een normaal tot hooq iq).

Het zal soms zeker confronterend voor mij zijn, maar ik heb de afgelopen maanden al gemerkt dat ik het fijn vind om juist zulke mensen (net als ik zelf) te ondersteunen en te begeleiden. Tevens leer ik er ook veel van want ik krijg ook feedback van die mensen en dat maakt het juist allemaal zo mooi.

Om alleen al deel te kunnen/mogen nemen aan die opleiding moet ik "stevig in mijn schoenen staan" (en ja dit is een uitdrukking en dat bedoel ik niet letterlijk), ik heb een lang intakegesprek gehad met een hulpverleenster c.q. therapeute c.q. cursusleidster, om zo te kunnen zien of ik (weer een uitdrukking) "uit het juiste hout gesneden ben".
Ik heb de afgelopen 2 jaar zo enorm veel geleerd mede dankzij mijn vrouw en het volgen van cursussen en veel lezen e.d., dat ik genoeg kennis heb om daar op verder te bouwen, en dat ga ik dus ook doen.
Hopelijk bevalt het mij en is het niet te zwaar. De tijd zal het leren.
  zondag 25 januari 2009 @ 14:00:30 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65383590
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen Juup, keep us posted
pi_65383640
* DuchessX is ontzettend trots op Juup©
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: