het is natuurlijk wel fijn als ik voordat ik goddelijk slank in bikini durf te flaneren, dat ik dan niet zo wit ben als melkquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee
MoBlo: als je rustig opbouwt en niet te vaak gaat, valt dat heus mee! En DaD, bij de Sundays (in het algemeen we prima zonnebanken waar ze goed rekening houden met je huidtype en gevoeligheid enzo) krijg je 20% studentenkorting als je overdag gaat.
Herkenning, daarom dus ook maar een lijstje:quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Kwak: heb jij dat ook, als je niet van tevoren bedenkt wat je gaat eten dat je dan maar vanalles gaat snaaien tot je beslist hebt? Ik wel, en dan ga ik ook nog eens van tevoren bedenken wat ik straks eens zal gaan eten en dan laat het me niet meer los.
Eetlijstjes plannen is fijn.
Speaking of which, mijn lijstje voor vandaag:
O: Brinta
L: 2 boterhammen met kaas (misschien maak ik er een tosti van)
T: cup-a-soup met een snee brood
D: ravioli met tomatensaus (klein beetje gehakt, verder alleen groente)
T: waarschijnlijk 1 biertje vanavond na de koorrepetitie
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:24 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Dat is zo niet tof..
Ik haat fietsendieven.![]()
Bij mij zijn er zo 4 fietsen verdwenen. Eigenlijk haat ik alle dieven en jatteneurs die niet met hun tengels van andermans spullen af kunnen blijven..
Best een grappig verschijnsel... Dat heb ik eigenlijk nooit nee.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Herkent iemand het volgende rare verschijnsel:
Dan heb ik zin in eten en ga ik bedenken wat ik allemaal zou willen eten, zonder dat ik iets eet.
Dan wil ik daarna daadwerkelijk iets gaan eten, en ben ik ineens heel bang dat ik al heel veel heb gegeten, en maak me zorgen of ik wel echt alleen heb gedacht aan dat eten, of dat ik het toch per ongeluk echt heb gehad allemaal
Je bedoelt dat je een fiets terugjat??quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef boem-dikkie het volgende:
Inderdaad.
Er stond wel een andere damesfiets die er goed uit zag in de portiek, zonder slot wel te verstaan. Die heb ik maar voor 't huis neergezet, als die er morgen nog staat koop ik een slot en neem ik die mee.
Dat heb ik wel ja.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef kwakveense het volgende:
ik heb vaak als ik in de winkel ben dat ik echt nérgens zin in heb... dan loop ik serieus een half uur doelloos door de winkel alles te pakken en weer terug te leggen. en met lekkere dingen is dat t ergste, dan mag ik bijvoorbeeld iets lekkers van mezelf, maar vind ik álles teveekl calorieën: de schade niet waard. maar ik heb wel zin in al die dingen en dan word ik echt gloeiend chagerijnig...
Herkenbaarquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef kwakveense het volgende:
hihi, nee dat herken ik niet echt. tenminste, als ik veel aan slecht en ongezond voedsel heb gedacht, en bijvoorbeeld maar 1 dingetje heb gegeten uiteindelijk, dan voelt het wél alsof ik álles heb gegeten...terwijl t 1 mercitje was ofzo....
ik heb vaak als ik in de winkel ben dat ik echt nérgens zin in heb... dan loop ik serieus een half uur doelloos door de winkel alles te pakken en weer terug te leggen. en met lekkere dingen is dat t ergste, dan mag ik bijvoorbeeld iets lekkers van mezelf, maar vind ik álles teveekl calorieën: de schade niet waard. maar ik heb wel zin in al die dingen en dan word ik echt gloeiend chagerijnig...
Oh dat heb ik ook!quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef kwakveense het volgende:
hihi, nee dat herken ik niet echt. tenminste, als ik veel aan slecht en ongezond voedsel heb gedacht, en bijvoorbeeld maar 1 dingetje heb gegeten uiteindelijk, dan voelt het wél alsof ik álles heb gegeten...terwijl t 1 mercitje was ofzo....
Wat gij niet wil dat u geschiedt.. enzovoortsquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Inderdaad.
Er stond wel een andere damesfiets die er goed uit zag in de portiek, zonder slot wel te verstaan. Die heb ik maar voor 't huis neergezet, als die er morgen nog staat koop ik een slot en neem ik die mee.
Wist je dat je tegenwoordig ook endorfinen kunt kopen? dat hoorde ik in college laast, ging ook over stress en verminderd voelen van pijn bij PTSS patienten, en toen kwam er ineens een plaatje van een advertentie van endorfine, te koopquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:48 schreef SHE het volgende:
Chico; ik heb thuis nog even gechecked en de L-Tyrosine die ik slik is van ' Supreme Nutrition ' .
Voor mij helpt ie beter dan wat dan ook. Je voelt er verder niks van, behalve dat wanneer extreme spanning toeneemt, je beter in staat bent je hoofd koel te houden.
Daarnaast verlaagt het je cortisol spiegel ( cortisol is het stress hormoon )
Als je daarnaast ook nog braaf met je voeding in de weer gaat, dan denk ik dat je een sterk defense plan hebt.
Alles is te koopquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:49 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Wist je dat je tegenwoordig ook endorfinen kunt kopen? dat hoorde ik in college laast, ging ook over stress en verminderd voelen van pijn bij PTSS patienten, en toen kwam er ineens een plaatje van een advertentie van endorfine, te koop
Wat slik jij dan zoal? Ik ben echt heel huiverig voor medicijnen enzo, maar iets stressverlagends zou wel erg fijn zijn (zonder al te veel bijwerkingen).quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:53 schreef SHE het volgende:
[..]
Alles is te koop![]()
met een beetje handigheid en basiskennis scheikunde, kun je alles wat niet lekker loopt redelijk rechttrekken.
Het is even puzzelen en proberen, maar ik heb nu een suppletie stack die alles helemaal in balans brengt. Ik merk echt dat ik het maximale uit mezelf haal, ipv het maximale uit een schijnmiddel ( zoals caffeine, drank etc )
Vertel vertel! wat heb je dan? En is dat zelfgebrouwen, of heb je dat gekocht?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:53 schreef SHE het volgende:
[..]
Alles is te koop![]()
met een beetje handigheid en basiskennis scheikunde, kun je alles wat niet lekker loopt redelijk rechttrekken.
Het is even puzzelen en proberen, maar ik heb nu een suppletie stack die alles helemaal in balans brengt. Ik merk echt dat ik het maximale uit mezelf haal, ipv het maximale uit een schijnmiddel ( zoals caffeine, drank etc )
Dat laatste zag ik in Italië ook! Een vriendinnetje van mij heeft een italiaanse vriend en ze heeft daar ook een jaar gewoond. Hij (en veel italianen met hem) zette zijn fiets nooit op slot, en zij wel. Want ja, je blijft toch nederlander he! En het was ook gebruikelijk om je fiets in de goot te zetten, met het pedaal op de stoeprand als standaard, en dan gewoon een winkel in te lopen. Minimale inspanning gegarandeerd!quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je een fiets terugjat??
In Oostenrijk was ik in Innsbruck (hoofdstad van Tirol, geen dorpje dus) heel verbaast dat de meeste fietsen niet op slot stonden. Dat hoeft daar blijkbaar niet. Niet op slot betekent nog niet = van iedereen. Bah,w at een mentaliteit in Nederland.
Ik heb soms heel erg vreetbuiendrang, zonder duidelijke reden (eeh verveling/ontspanning/mezelf een cadeautje willen geven of even een momentje voor mezelf--> weet dat het nergens op slaat, maar zo gaat het nu eenmaal in mijn hoofd)quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:01 schreef SHE het volgende:
Ik sli(c)k elke ochtend, middag en avond de volgende capsules:
- L-Tyrosine ( supreme nutrition )
- Guggelsterones (dymatize )
- B-complex + suppletie B12 ( orthopharma )
- Chroom ( biochromium )
En dan 1 keer per dag Zink
Mijn normale vitaminen en mineralen haal ik maximaal uit voeding.
Het is wel een hele hand pillen; maar het werkt. Helaas geldt voor suppletie dat je erg veel moeten zoeken naar onderzoeken. Veel preparaten doen namelijk OF helemaal niks , OF er zit helemaal niet in wat beloofd wordt.
Daarbij moet je altijd een stack maken die toegespitst is op jouw persoonlijke behoeften.
De uitleg voor mijn stack:
- Ik ben extreem stress gevoelig > L- Tyrosine
- Ik heb een wat trage stofwisseling, mede veroorzaakt door stress dus > Guggelsterones
- Ik heb een zeer gevoelig darmstelsel en neem beroerd B12 op, daardoor kan mijn weerstand soms wat haperen > B complex + extra 12
- Door stress krijg ik onnodige vreetbuien > chroom
- Ik ben een labielo > Zink
Et voila
Klinkt goed!quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:05 schreef Ewelina het volgende:
O, ik heb een nieuw favoriet ontbijt: een groentenomelet! Met een boterham erbij, 1 eitje, een beetje melk en een shitload groenten een uitstekende bodem voor een goede dag. En het smaakt nog lekker ook![]()
En volgens mij is het nog SHE approved ookquote:
Ik heb de laatste tijd ook zitten kijken naar supplementen, maar die pillen zijn vaak zo enorm groot! En ik ben een beroerde pillenslikker. Formaat panadol plus gaat nog nét, maar liever formaat ibuprofen (200 that is). Ik heb laatst een heel potje (-1) van dertig euro weggegeven, omdat ik de eerste pil niet wegkreeg en vervolgens nog bijna stikte toen ik hem doormidden had gebroken (hij bleef écht halverwege mijn slokdarm pijnlijk steken, en kwam vervolgens weer via dezelfde weg terug) Weet jij een merk met wat minder grote pillen?quote:
Ik heb daar niet elke dag tijd voor, maar op zich moet dat 3x per week wel lukken.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:07 schreef Ewelina het volgende:
[..]
En volgens mij is het nog SHE approved ookHet is echt erg lekker. Gewoon een zak (of de helft ervan) roerbakgroenten in de pan mikken, eitje klutsen met wat melk, peper erdoor en bakken maar
quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Kut fietsen jatters. DOOD moeten ze.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kliktequote:Op donderdag 22 januari 2009 11:56 schreef cyclechick het volgende:
Ieeuwww, ik wilde die advertentie terugvinden, maar toen kwam ik hier bij uit:
Het naaldenspel http://www.amare-bdsm.nl/naalden.htm
quote:
Chroom neemt vooral onnodige trek weg; dus jaquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:05 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik heb soms heel erg vreetbuiendrang, zonder duidelijke reden (eeh verveling/ontspanning/mezelf een cadeautje willen geven of even een momentje voor mezelf--> weet dat het nergens op slaat, maar zo gaat het nu eenmaal in mijn hoofd)
Zou chroom daar ook tegen werken? Nee zeker he? Dan moet ik gewoon mentaal sterker worden gok ik
Van bijna elk supplement zijn er ook capsules. Die slik je makkelijker weg.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd ook zitten kijken naar supplementen, maar die pillen zijn vaak zo enorm groot! En ik ben een beroerde pillenslikker. Formaat panadol plus gaat nog nét, maar liever formaat ibuprofen (200 that is). Ik heb laatst een heel potje (-1) van dertig euro weggegeven, omdat ik de eerste pil niet wegkreeg en vervolgens nog bijna stikte toen ik hem doormidden had gebroken (hij bleef écht halverwege mijn slokdarm pijnlijk steken, en kwam vervolgens weer via dezelfde weg terug) Weet jij een merk met wat minder grote pillen?
Edit: het gaat bij mij om extra energie, stressbestendigheid en wellicht zink.
Vroeger deed ik het met appelmoes en dan een paracetamol in vieren en dan nog deed ik er eeuwen over om het door te slikken! Maar na het debacel met de vitaminepillen durf ik ook gewoon niet meer. (Ze waren echt super groot, zelf gehalveerd nog ca. 2x panadol)quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Phaidra: heb je geprobeerd om de pillen te nemen met yoghurt of appelmoes ofzo? Dat glijdt beter dan water. Da's voor mij ook de enige manier om mijn Supradyns weg te krijgen.
Voor elk supplement rond de 20 euro voor 90 capsules. Dat is genoeg voor een maand.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ik slik magnesium, calcium en zink en -in tijden dat ik te weinig vette vis eet- omega 3. Beide tegen stress.
Dat L-Tyrosine klinkt trouwens geweldig. Het helpt precies tegen mijn grootste probleem: het hoofd koel houden in tijden van intense stress. Ik ga nu wel door op de automatische piloot, maar briljante ingevingen hoef ik als ik zeer gestressed ben niet te verwachten.
Hoeveel betaal jij voor een potje/pil/doses SHE?
Zijn er ook voedingsmiddelen waar dat in zit, of kan het alleen via pillen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Chroom neemt vooral onnodige trek weg; dus ja
Paracetamol is ook wel heel stroef en vies inderdaad... Dan misschien capsules, zoals SHE zegt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vroeger deed ik het met appelmoes en dan een paracetamol in vieren en dan nog deed ik er eeuwen over om het door te slikken! Maar na het debacel met de vitaminepillen durf ik ook gewoon niet meer. (Ze waren echt super groot, zelf gehalveerd nog ca. 2x panadol)
Wat flikker je er allemaal in dan?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:05 schreef Ewelina het volgende:
O, ik heb een nieuw favoriet ontbijt: een groentenomelet! Met een boterham erbij, 1 eitje, een beetje melk en een shitload groenten een uitstekende bodem voor een goede dag. En het smaakt nog lekker ook![]()
Beter!quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Chroom neemt vooral onnodige trek weg; dus ja
Nee, de concetraties waarin het in voedsel voorkomt zijn dusdanig laag dat het geen fluit doet. Meeste vind je in vlees/levervis, matig in groenten en fruit.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zijn er ook voedingsmiddelen waar dat in zit, of kan het alleen via pillen?
Je klutst een eitje met wat melk en eventueel kruiden naar smaak door elkaar. Je mikt een zakje groenten in de pan (nu hd mijn vriend een zakje Italiaanse roerbakgroenten gebruikt van de AH) en bakt dat even, dan je eimengsel erbij en dat laten stollen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat flikker je er allemaal in dan?
* Viking84 is geïnteresseerd in dit concept.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |