abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65266046
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:53 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb 3 mnd geleden nog een compleet nieuwe inboedel gehad .

En als we gingen shoppen mocht ik nog steeds alles kopen wat ik leuk vond aan schoenen, kleren en jassen..als mijn mama op vakantie ging kreeg ik haar bankpasje om leuke dingen van te doen .
Hm.. Mja.. Ik heb wel dit jaar 400 euro in de vorm van een halve laptop gehad, dat is ook tof! Het is niet zo dat m'n ouders nooit helpen En ze gaan niet de huur/rekeningen betalen maar wel een bijdrage in eten/etc.
pi_65266067
Wow als ik dit zo lees, hoef ik echt voorlopig nog niet op kamers. Ben er ondertussen allang achter dat mijn problemen met mn ouders niet door mijn ouders komt, maar door mijn onverdraagzame aard . En ik weet niet of ze mij financieel zouden steunen. Wel in de vorm van lenen misschien, maar het is niet dat ze zelf veel over hebben ofzo. Dus spaar ik nu maar alvast een beetje.

En kan iedereen duimen dat ik niet ziek word . Hele dag hoofdpijn, koud/warm door elkaar en nu al verhoging. Voorbodes van: morgen koorts en ziek. En ik kan mn vriendin niet in dr eentje de proef laten doen. En ik kan het ook niet gaan inhalen. En over 2 dagen 2 tentamens. En en en ... oh man
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:56:25 #203
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65266086
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Had jij de eerste paar dagen ook dat zenuwengevoel rustig uren achter elkaar? Wordt dat snel minder?
En je hebt gelijk, ik moet het kunnen! Heb ook geen sigaretten in huis hoor, dus wees niet bang dat ik in een zwak moment er eentje opsteek! En dank voor de peptalk
Nou, ik kan heel makkelijk stoppen omdat ik het al eerder had gedaan .

Maar wel een beetje hoor, je *mist* gewoon wat he.

Wat soms ook helpt is je tanden gaan poetsen!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65266110
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:53 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Is dat zo raar?
Mijn stufi is minder dan mijn huur, en bij mijn studie heb je niet zoveel tijd om te werken dat je nog eens honderden euro's per maand kunt bijverdienen. Dan vind ik het onzin om een studieschuld aan te gaan als je ouders genoeg geld hebben om bij te springen, desnoods met een lening.
Ik heb 3 weken terug nog met mijn ouders om de tafel gezeten: ze hebben besloten mijn vervolgopleiding te betalen. Of in ieder geval te lenen, tot ik het ooit terug kan betalen. En dat is een hoop geld, want postmaster wordt niet meer gesubsidieerd.. Dat vond ik echt ontzettend lief, want ik weet dat ze daar zelf wel wat voor aan de kant moeten zetten
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:57:05 #205
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65266115
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:55 schreef P.F het volgende:

[..]

Hm.. Mja.. Ik heb wel dit jaar 400 euro in de vorm van een halve laptop gehad, dat is ook tof! Het is niet zo dat m'n ouders nooit helpen En ze gaan niet de huur/rekeningen betalen maar wel een bijdrage in eten/etc.
Ja ik zeg ook niet dat mijn mams normaal is hoor, die is echt extreem vrijgevig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 22:57:27 #206
163650 Greys
pi_65266142
quote:

[..]

Is dat zo raar?
Mijn stufi is minder dan mijn huur, en bij mijn studie heb je niet zoveel tijd om te werken dat je nog eens honderden euro's per maand kunt bijverdienen. Dan vind ik het onzin om een studieschuld aan te gaan als je ouders genoeg geld hebben om bij te springen, desnoods met een lening.
Maar ze schreef al dat ze dat geld voor de huur renteloos mag lenen van haar ouders!

En PF, effe voor de volledigheid.. je schreef 'Ja wat ze nu betalen blijven ze betalen, dat is het plan'. Dus krijg je dan maandelijks geld van je ouders nu en dat blijf je krijgen? Of snap ik hem verkeerd?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:57:56 #207
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65266165
quote:

[..]

Is dat zo raar?
Ja, dat is behoorlijk raar. Als je het niet kan betalen moet je niet op kamers gaan wonen. Het hele idee erachter is zelfstandig worden enzo, dat je ouders dat betalen ondermijnt dit proces "lichtelijk" .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65266173
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:55 schreef Ewelina het volgende:
Mijn vader heeft me nooit geholpen met de inboedel, wel heeft hij altijd mijn collegegeld betaald en nog een maandelijkse bijdrage. Icm stufi was dat wel genoeg om de meest basale dingen van te betalen, voor de extra's moest ik werken. Vond ik wel normaal eigenlijk
Dat is bij mij dus ook zo. Op zich ook wel eerlijk want ik krijg ook minder van de IB-groep doordat zij genoeg geld hebben!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_65266199
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:55 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wow, wat voor baantje is dat?

Als je je studie enigszins serieus neemt zul je daar toch gewoon tijd in moeten steken. Ik sprak laatst een Amerikaanse professor en daar mogen studenten niet eens werken op bepaalde universiteiten omdat ze zich volledig op hun studie moeten richten. Geen wonder dat er hier een zesjesmentaliteit heerst.
Ik werkte bij de AH Klantenservice, verdiende een tientje per uur (wel bruto, maar als student zijnde is dat toch netto). Ik vind dat een vrij normaal salaris, mijn vorige baantjes zaten ook allemaal rond de 9 euro per uur.

Maar het was gewoon te veel, ik liep over van stress en mijn studie leed er wel onder ja. Ook al heb ik aardig wat studiepunten gehaald. Dat is ook de reden dan ik nu even niet werk.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_65266234
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar ze schreef al dat ze dat geld voor de huur renteloos mag lenen van haar ouders!

En PF, effe voor de volledigheid.. je schreef 'Ja wat ze nu betalen blijven ze betalen, dat is het plan'. Dus krijg je dan maandelijks geld van je ouders nu en dat blijf je krijgen? Of snap ik hem verkeerd?
Ze zijn maandelijks geld kwijt aan eten etc voor PF, dat blijven ze betalen. Of zoiets had ze een keer gezegd hier .
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 22:59:35 #211
163650 Greys
pi_65266256
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:55 schreef Aventura het volgende:
Wat willen jullie studenten toch veel tegenwoordig! Ik ging op 18-jarige leeftijd op kamers. Mijn pa heeft me wel geholpen met de verhuizing, en ik kreeg wat oude meuk mee (weggevertjes van familie, waaronder een prachtig krakend 1-persoonsbed). Natuurlijk betaalden ze niet mee aan mijn huur. Ik heb vanaf dat moment alles zelf bekostigd. En ja dat was soms hard werken. Studieschuld: die was 1300 euro in totaal na 5 jaar studeren. Is allemaal afbetaald. Truc: je moet niet zoveel willen en genoegen nemen met wat je op dat moment hebt. Het wordt alleen maar beter. Je mag best een beetje sappelen hoor, voordat je je diploma te gelde gaat maken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65266260
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, ik krijg nog kleedgeld en zakgeld En dan krijg ik nu ook eetgeld omdat ze dat al betaalden.. En ze betalen m'n studie!!! Dus omgerekend betalen ze misschien al wel hartstikke veel!

Maarr dan denk ik aan meneer farfallus die een vloer van z'n ouders kreeg en waar een bevriende schilder kwam schilderen en zijn mama die eens in de zoveel tijd schoon komt maken etc etc. En dan denk ik oké DAT gaat ook wel ver maar iets er tussen in zou tof zijn! (Dus zeg maar niet eens 't geld gedeelte meer 't meedenk/help gedeelte)
pi_65266266
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:57 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, dat is behoorlijk raar. Als je het niet kan betalen moet je niet op kamers gaan wonen. Het hele idee erachter is zelfstandig worden enzo, dat je ouders dat betalen ondermijnt dit proces "lichtelijk" .
Eh, als je in een gat in Limboland woont moet je wel op kamers voor de studie die ik wilde doen, die werd namelijk alleen gegeven in Utrecht.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:00:17 #214
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65266286
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:55 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wow, wat voor baantje is dat?

Als je je studie enigszins serieus neemt zul je daar toch gewoon tijd in moeten steken. Ik sprak laatst een Amerikaanse professor en daar mogen studenten niet eens werken op bepaalde universiteiten omdat ze zich volledig op hun studie moeten richten. Geen wonder dat er hier een zesjesmentaliteit heerst.
Dat is natuurlijk wat gechargeerd. Ik heb Nyenrode gedaan en was een zogenaamde A-student.
En geloof me dat ik me de pleuris moest werken hoor, want mevroi wilde niet op kamers maar een eigen appartement.
Daarbij had ik ook nog een peperdure cocaine verslaving die betaald moest worden

Maar serieus; schoolresultaten hebben niets te maken met wel of niet hoeven werken. Dat is een mentaliteits issue.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 23:01:00 #215
163650 Greys
pi_65266319
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:59 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ze zijn maandelijks geld kwijt aan eten etc voor PF, dat blijven ze betalen. Of zoiets had ze een keer gezegd hier .
Maar dan wordt ze toch wél financieel gesteund als ze die centjes per maand krijgt en ze mag de huur renteloos lenen? Ik vind dat PFje een beetje doet alsof haar ouders haar helemaal niet helpen, maar zo te horen doen ze dat gewoon wel!

PF, geen aanval naar jou hoor, maar gelukkig doen je ouders wat meer hun best als dat ik het in eerste instantie begreep
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65266324
Nu lijkt het net alsof ik gelijk allemaal mooie spullen wil, nee dat is niet zo! Dat heb ik nu ook niet Maar gewoon een bed om samen te slapen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:01:15 #217
3185 Adelante
To let it go now
pi_65266330
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat wat greys zegt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:02:19 #218
14746 k_i_m
pi_65266374
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:59 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Eh, als je in een gat in Limboland woont moet je wel op kamers voor de studie die ik wilde doen, die werd namelijk alleen gegeven in Utrecht.
Er zijn zat studenten die in dat geval gewoon heen en weer reizen, daar is het principe OV kaart voor uitgevonden .
In my life
Why do I smile
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 23:02:57 #219
163650 Greys
pi_65266397
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:59 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja, ik krijg nog kleedgeld en zakgeld En dan krijg ik nu ook eetgeld omdat ze dat al betaalden.. En ze betalen m'n studie!!! Dus omgerekend betalen ze misschien al wel hartstikke veel!

Maarr dan denk ik aan meneer farfallus die een vloer van z'n ouders kreeg en waar een bevriende schilder kwam schilderen en zijn mama die eens in de zoveel tijd schoon komt maken etc etc. En dan denk ik oké DAT gaat ook wel ver maar iets er tussen in zou tof zijn! (Dus zeg maar niet eens 't geld gedeelte meer 't meedenk/help gedeelte)
Krijg je dat kleedgeld, eetgeld en zakgeld straks ook nog gewoon als je op kamers bent?
En ze betalen je studie?
En je mag de huur renteloos lenen?

Handjes dichtknijpen! En rap!
(Serieus, je ouders doen dan toch al hartstikke veel?)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:03:45 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65266432
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:02 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Er zijn zat studenten die in dat geval gewoon heen en weer reizen, daar is het principe OV kaart voor uitgevonden .
Kom op Kim, als je ouders het makkelijk kunnen missen en het willen betalen ga je natuurlijk niet voor je lol 4 uur per dag in de trein zitten, plus dat je dan ook helemaal geen leuk sociaal studentenleven kan opbouwen .
pi_65266446
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:59 schreef P.F het volgende:

[..]

Volgens mij valt het best mee, en betalen je ouders best veel voor je hoor!
Toen ik op kamers ging, betaalden mijn ouders 200 euro zakgeld, wat ik nog kreeg, en mijn collegegeld voor me. Ze hebben mijn hele bachelor betaald, mijn master heb ik zelf moeten betalen, toen ging mijn zusje namelijk ook studeren. Vond ik ook wel prima eigenlijk. Dat is dus eigenlijk hetzelfde denk ik (weet niet hoeveel kleed en zakgeld enzo je krijgt natuurlijk)
Maar je krijgt je stufi er nog bij, en iets van 10 uur per week werken is met de meeste studies ook wel te doen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:04:22 #222
14746 k_i_m
pi_65266453
Greys, ik heb gewoon nog twee nieuwe pakjes Chesterfield in de la liggen. Cellofaan er nog omheen en alles . Zonde van mijn 10 euro!
In my life
Why do I smile
pi_65266484
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:00 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wat gechargeerd. Ik heb Nyenrode gedaan en was een zogenaamde A-student.
En geloof me dat ik me de pleuris moest werken hoor, want mevroi wilde niet op kamers maar een eigen appartement.
Daarbij had ik ook nog een peperdure cocaine verslaving die betaald moest worden

Maar serieus; schoolresultaten hebben niets te maken met wel of niet hoeven werken. Dat is een mentaliteits issue.
Even een kort overzichtje. Ik kreeg 250 euro per maand aan studiefinanciering (zou meer zijn als mijn ouders niet met z'n tweeën verdienden), terwijl de huur van mijn kamer 300 euro was, zorgverzekering 80 euro en dan nog eten en kleren etc. Dan zou ik dus nog minstens 200 euro per maand erbij moeten verdienen terwijl ik elke dag 's ochtends en 's middags college had en in de weekends 200km verderop zat. Ik denk dat dat in mijn geval wel effect zou hebben gehad op mijn studieresultaten, en aangezien ik verder wil in de wetenschap kan ik me dat niet veroorloven.
pi_65266494
quote:

[..]

Dat wil ik wel even nuanceren. Als jij zoveel werkt dat je geen tijd meer overhoudt voor studeren, dan lijdt je studie daar wel degelijk onder. Zo heb ik bijvoorbeeld vakken niet afgemaakt, papers afgeraffeld en slecht geleerd omdat ik er domweg niet de tijd voor had,
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 23:05:14 #225
163650 Greys
pi_65266500
PF-prinsesje, dat weten we, dat je geen dure spullen hoeft nu
Maar je ouders steunen je financieel veel meer dan je beseft denk ik! En dat ze je nu niet al die steun en meedenk-ideeën geven die jij wilt is omdat ze er nog aan moeten wennen dat je uitvliegt. Ze zullen je missen omdat ze van je houden. Daarom krijg je nog niet alle enthousiasme denk ik Maar die krijg je wel van ons!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65266511
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar dan wordt ze toch wél financieel gesteund als ze die centjes per maand krijgt en ze mag de huur renteloos lenen? Ik vind dat PFje een beetje doet alsof haar ouders haar helemaal niet helpen, maar zo te horen doen ze dat gewoon wel!

PF, geen aanval naar jou hoor, maar gelukkig doen je ouders wat meer hun best als dat ik het in eerste instantie begreep
Ja, maar die afspraken staan nog niet vast, dat is een voorstel en ik weet dus niet of dat doorgaat! En dat hing van zoveel variabelen af dat ik er een beetje duizelig van werd.

Maar als ik dan zeg van o ik zie een bed van 40 euro staan op marktplaats ik ga even bellen.. Dan is het zo van waarom doe je niet je grote bed?
En ik ja past niet..
Nou dan doe je toch dat matras...
Ik: nee dat is 80*190 wat denk je zelf
Dan is het zo van jaaa geef maar lekker veel geld uit aan nieuwe spullen blablabla
Dan denk ik van pff, je bent niet aan het helpen
pi_65266540
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:02 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Van Zuid-Limburg naar Utrecht? Dan moet ik de trein van 6 uur hebben om om 9 uur op college te zijn. Ik weet niet eens of er voor die tijd al een bus naar het station rijdt in dat gat waar m'n ouders wonen.
Vind je dat zelf nou een serieuze optie?
pi_65266543
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Krijg je dat kleedgeld, eetgeld en zakgeld straks ook nog gewoon als je op kamers bent?
En ze betalen je studie?
En je mag de huur renteloos lenen?

Handjes dichtknijpen! En rap!
(Serieus, je ouders doen dan toch al hartstikke veel?)

Ja dat weet ik dus niet! Ik krijg nu 90 euro per maand en dat is best tof want ik ben eigenlijk al te oud voor zakgeld
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 23:06:36 #229
163650 Greys
pi_65266552
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:04 schreef k_i_m het volgende:
Greys, ik heb gewoon nog twee nieuwe pakjes Chesterfield in de la liggen. Cellofaan er nog omheen en alles . Zonde van mijn 10 euro!
Wat allejezus knap van je om sigaretten in huis te hebben liggen tijdens het stoppen!
Het is bij mij maar goed dat ik niets heb, misschien was ik dan in een zwak moment gezwicht!
Ik ga ze niet van je overnemen hoor!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65266566
quote:

[..]

Heb jij op Nyenrode gezeten?
Jij bent de droomdochter van mijn vader, die die nooit heeft gehad Nou ja, behalve die coke verslaving dan Ik zat in breukelen op de middelbare school, en af en toe als het heul slecht weer was/glad dan bracht mijn vader ons, en reden we langs Nyenrode, en dan zei hij altijd dat het zo'n goede uni was, en dat wij daar later ook maar naar toe moesten
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:07:14 #231
14746 k_i_m
pi_65266583
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:03 schreef Vivi het volgende:

[..]

Kom op Kim, als je ouders het makkelijk kunnen missen en het willen betalen ga je natuurlijk niet voor je lol 4 uur per dag in de trein zitten, plus dat je dan ook helemaal geen leuk sociaal studentenleven kan opbouwen .
Oh wat verschrikkelijk! En dat is allemaal de schuld van de ouders! .

Sorry, ik blijf nog steeds bij mijn mening .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:09:23 #232
14746 k_i_m
pi_65266667
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:06 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Van Zuid-Limburg naar Utrecht? Dan moet ik de trein van 6 uur hebben om om 9 uur op college te zijn. Ik weet niet eens of er voor die tijd al een bus naar het station rijdt in dat gat waar m'n ouders wonen.
Vind je dat zelf nou een serieuze optie?
Jij wil toch die opleiding doen? Dan verzin je toch zelf een mooie oplossing, zonder je ouders ervoor op te laten draaien? Maar het normaal vinden dat je ouders een bodemloze geldput zijn vind ik raar. Of ze het nou kunnen missen of niet.
In my life
Why do I smile
pi_65266682
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:05 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Even een kort overzichtje. Ik kreeg 250 euro per maand aan studiefinanciering (zou meer zijn als mijn ouders niet met z'n tweeën verdienden), terwijl de huur van mijn kamer 300 euro was, zorgverzekering 80 euro en dan nog eten en kleren etc. Dan zou ik dus nog minstens 200 euro per maand erbij moeten verdienen terwijl ik elke dag 's ochtends en 's middags college had en in de weekends 200km verderop zat. Ik denk dat dat in mijn geval wel effect zou hebben gehad op mijn studieresultaten, en aangezien ik verder wil in de wetenschap kan ik me dat niet veroorloven.
Ik krijg dan 260 per maand met 337 huur.. Maar nu reis ik 2 x per dag minimaal 1 uur en 40 minuten en meestal 2 uur en soms nog langer.. Dus op zich ga ik veel tijd over hebben en dan kan ik in die tijd werken! (En ik woon maar 25-30 kilometer van m'n school )
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:10:15 #234
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65266698
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:05 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tja, ik kan alleen zeggen wat mijn ervaring is en als ik deze bedragen lees dan denk ik; waar gaaaaaaaaat het over

Mijn kosten:

450 gulden huur appartement ex GWL
auto : 100 gulden p/m
telefoon variabel
ziektekosten 30 gulden ofzo?
stappen/zuipen/druks : 200 gulden
kleding variabel

Kortom; ik zat gemiddeld aan 1000,- gulden per maand!

Ik werkte 30 uur in de week.
Nu moet ik wel toegeven dat ik niet uit mijn studies heb gehaald wat erin zat, maar ik heb het gedaan.
Wel met dat verschil dat ik niet echt een wetenschappers mentaliteit heb en derhalve ook niet van plan was zoveel zinnigs met mijn studie te doen.
Misschien dat ik er dan anders over had gedacht, maar ik ben nog steeds dolgelukkig met de ervaring van het werken/op eigen poten staan.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 23:10:26 #235
163650 Greys
pi_65266706
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:05 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja, maar die afspraken staan nog niet vast, dat is een voorstel en ik weet dus niet of dat doorgaat! En dat hing van zoveel variabelen af dat ik er een beetje duizelig van werd.

Maar als ik dan zeg van o ik zie een bed van 40 euro staan op marktplaats ik ga even bellen.. Dan is het zo van waarom doe je niet je grote bed?
En ik ja past niet..
Nou dan doe je toch dat matras...
Ik: nee dat is 80*190 wat denk je zelf
Dan is het zo van jaaa geef maar lekker veel geld uit aan nieuwe spullen blablabla
Dan denk ik van pff, je bent niet aan het helpen
Als ik "wat denk je zelf" tegen mijn vader zeg krijg ik een draai om mijn oren!
Ook met mijn 35 jaar!

Maar PF, loop niet zo hard van stapel. Je bedoelt het allemaal super en het is je ook zo gegund allemaal, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je vader zoiets heeft van 'ga voorlopig ff op dat matras liggen, daar ga je niet dood aan'. Hij zal jou ook wel kennen inmiddels en hij weet dat je morgen wellicht weer een ander bed wilt Snap je? Hij bedoelt het vast goed.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65266712
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:09 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Jij wil toch die opleiding doen? Dan verzin je toch zelf een mooie oplossing, zonder je ouders ervoor op te laten draaien? Maar het normaal vinden dat je ouders een bodemloze geldput zijn vind ik raar. Of ze het nou kunnen missen of niet.
Ik vind het wel normaal dat een ouder meebetaalt aan de opleidingen van het kind. Je wilt toch dat dat kind goed terechtkomt?

Je ouders als bodemloze geldput beschouwen is wel een ander uiterste.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:11:35 #237
236335 neen
schone schijn
pi_65266754
Mijn ouders betalen best veel voor me als ik op kamers zou gaan... om rond te komen moet ik wel een beetje bijwerken dan maar niet veel. Studie, boeken, overige studiekosten, zorgverzekering, ouderbijdrage... dat betalen ze allemaal.
Dat is best veel
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:12:23 #238
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65266782
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:07 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Heb jij op Nyenrode gezeten?
Jij bent de droomdochter van mijn vader, die die nooit heeft gehad Nou ja, behalve die coke verslaving dan Ik zat in breukelen op de middelbare school, en af en toe als het heul slecht weer was/glad dan bracht mijn vader ons, en reden we langs Nyenrode, en dan zei hij altijd dat het zo'n goede uni was, en dat wij daar later ook maar naar toe moesten
Het is een vreselijk oord
Omhooggevallen bende en heel typisch volk. Wees maar blij dat het je bespaard is gebleven

Ik had dat nuchter nooit getrokken
pi_65266827
Mjin vaste lasten per maand zijn meer dan 800 euro dat is best veel eigenlijk voor een student, of niet?
pi_65266837
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Als ik "wat denk je zelf" tegen mijn vader zeg krijg ik een draai om mijn oren!
Ook met mijn 35 jaar!

Maar PF, loop niet zo hard van stapel. Je bedoelt het allemaal super en het is je ook zo gegund allemaal, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je vader zoiets heeft van 'ga voorlopig ff op dat matras liggen, daar ga je niet dood aan'. Hij zal jou ook wel kennen inmiddels en hij weet dat je morgen wellicht weer een ander bed wilt Snap je? Hij bedoelt het vast goed.
Nou ja ik zei het niet zo
ik zei meer van.. Dat lijkt mij niet zo fijn want ik kan niet slapen op een eenpersoons matras en als die hier thuis ligt dan kan ik ook niet slapen of het zou misschien kunnen maar dan kan vriendje niet mee en kan ik minder vaak thuis slapen of eigenlijk niet meer. Dus.

En m'n moeder zei: Anders koop je toch een hangmat

En daarna: Of je koopt een slaapbank
en toen zei ik: 1. ook slaap banken kosten geld 2.ik wil geen rugklachten

En m'n vader weer: In principe kun je een bed van 3 meter ik 4.20 kopen. Duss..

En toen dacht ik.. Denk gewoon SERIEUS mee
pi_65266848
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:09 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Bij het bepalen van hoogte van studiefinanciering is inkomen van ouders meegenomen. Omdat de overheid verwacht dat ouders ook een bijdrage leveren. Op kamers is volgens hen: deel stufi, deel ouders en deel baantje. En daarvan zou je rond moeten kunnen komen.

Maar wat is Amsterdam toch vreselijk duur Ik blijf echt nog even bij mn ouders
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:13:57 #242
14746 k_i_m
pi_65266850
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:10 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik vind het wel normaal dat een ouder meebetaalt aan de opleidingen van het kind. Je wilt toch dat dat kind goed terechtkomt?

Maar meebetalen aan opleidingen is wat anders dan geld van ze verwachten om je rekeningen mee te betalen. Geld wat in een studie gestoken wordt krijg je niet cash in je handen. Dat is hetzelfde als helpen met een inboedel of een keer een tas boodschappen geven.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:14:14 #243
236335 neen
schone schijn
pi_65266865
quote:

[..]

Tuurlijk is dat normaal maar ik moet bijvoorbeeld 2x anderhalf uur reizen op een dag. Echt nodig om op kamers te gaan is het dus niet maar het zou wel leuk zijn. Als het dus meer voor de ervaring en de leuk is dan voor de noodzaak dan is het ook de keuze van een kind.
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:15:21 #244
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65266901
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:13 schreef P.F het volgende:

[..]

En m'n moeder zei: Anders koop je toch een hangmat

!!

Dat had mijn moeder kunnen zijn
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:15:26 #245
3185 Adelante
To let it go now
pi_65266907
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:12 schreef SHE het volgende:

[..]

Omhooggevallen bende en heel typisch volk. Wees maar blij dat het je bespaard is gebleven

Ik heb het een jaar volgehouden, prachtige tijd gehad, maar toch iets te elitait voor mij ik woonde daar ook niet op de campus in breukelen, maar ging op en neer...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65266912
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:13 schreef cyclechick het volgende:
Mjin vaste lasten per maand zijn meer dan 800 euro dat is best veel eigenlijk voor een student, of niet?
Ik had berekend dat die van mij 960 zouden zijn? Maar ik kan 't ook fout hebben gedaan!

huur kamer (incl. water/licht/gas) ¤327.77
telefoon ¤18.00
Studentenverzekering postbank ¤3.15
kapper ¤10.00
eten ¤180.00
collegeld ¤130.42
studieboeken ¤40.00
reiskosten naast OV ¤60.00
ontspanning/uitgaan/sport ¤100.00
kleding ¤95.00
ziektekostenverzekering ¤100.00
------------------
totaal ¤1,064.34

(De meeste bedragen zijn volgens het nibud!)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:15:56 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65266931
quote:

[..]

Ik vind het ook normaal? Niet dat mijn kind niet moet werken straks voor zijn extraatjes, maar als ik het financieel kan opbrengen laat ik hem ook lekker genieten van zijn studententijd zonder dat ie zich ook nog eens 3 slagen in de rondte moet werken hoor. Dat kan ie nog lang genoeg als ie afgestudeerd is .

En mij moet onderhouden, dat wou ik nog even toevoegen .
pi_65266938
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:12 schreef SHE het volgende:

[..]

't zou ook echt niks voor mij zijn.
Maar sowieso zijn mijn vader en ik mijn toekomst nogal anders. Hij heeft altijd zjin eigen baas willen zijn/eigen bedrijf willen hebben, en dat is m niet gelukt, dus nu wil hij dat graag via ons alsnog bereiken En iedere keer als hij naar mijn studie/werk vraagt dan komt het erop neer dat ik manager moet worden. Maar ik ben straks psycholoog, geen manager. En ik ben een rund in organiseren, dat laat ik liever aan anderen over.

Hoe lang ben je aan dat spul verslaafd geweest dan? Das best heftig! Zelfstandig er weer vanaf gekomen? (ik ga er vanuit dat je het nu niet meer gebruikt )
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:16:35 #249
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65266953
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:15 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik heb het een jaar volgehouden, prachtige tijd gehad, maar toch iets te elitait voor mij ik woonde daar ook niet op de campus in breukelen, maar ging op en neer...
Welk jaar zat jij??

En waarom maar een jaar?
pi_65266960
Bij wie mag ik uithuilen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')