De 24e ofzo toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:23 schreef neen het volgende:
Wanneer komt de Stufi weer?
Ik ga morgen even decaan bellen en andere studie kijken of ik in Feb. kan instromen
Dan zou ik die meenemen... en je kamer eventueel ietsjes anders indelen. Je ouders hebben neem ik aan wel een logeerkamer?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:06 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb dit bed: [ afbeelding ]
deze kast: [ afbeelding ]
dit kastje: [ afbeelding ]
Maar dat heb ik ook al allemaal zelf gekocht![]()
en verder staat er eigenlijk niets inWat oude krukjes van een school en een klein tafeltje.
Ik wil kijken of ik nog Industriele vormgeving (HBO) kan gaan doenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
De 24e ofzo toch?
Staat op site van ib-groep!
Wat wil je gaan doen dan?![]()
Het is juist goed om weg te gaan als het nog leuk is. Dan blijf je ook met plezier terugkomen.quote:
Greysje, weet je nog dat ik op onze meet in dat fantastisch culinaire steengrill etablissement dat volgens jaar vast op nr. In staat in de "Lekker" nog pafte als een schoorsteen en nu táál ik er niet meer naar, ik vind het echt viesssss. En ik heb best wat stress ook enzo. Dus dan kan jij het ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar da's in het begin niet zo dan? Want ik heb het nu al non-stop sinds half zes vanavond, zo'n vreselijk zenuwen hypergevoel dat maar niet overgaat. Maar dat zal die nicotineverslaving wel zijn, ik las dat de nicotine binnen een dag of vijf uit je lijf is en dat het ergste wat betreft dat rotgevoel dan voorbij zou moeten zijn.
Mijn moertje heeft me wel 10 keer ingericht..elke keer als ik naar een nieuwe kamer gingquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:08 schreef P.F het volgende:
[..]
Hehe, ze willen helemaal geen spullen aan me gevenEn de spullen die ik heb heb ik ook al zelf gekocht.. Maar dat maakt op zich niet uit. Nou ja eigenlijk wel maar dan voel ik me zo spoiled.
Ja Vief, maar niet alle ouders zijn zo, dus tja...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn moertje heeft me wel 10 keer ingericht..elke keer als ik naar een nieuwe kamer ging.
Nu zeg ik niet dat dat normaal is maar jouw ouders zijn toch best bemiddeld? Dan vind ik het eerlijk gezegd best normaal dat ze je ontbrekende dingetjes kopen, kom op zeg, je bent hun kuikentje dat uit gaat vliegen!.
Ja wel boven modaal en zo.. Maar hier in deze kamer heb ik ook alles zelf moeten kopen of geen verjaardags cadeau maar wel een kastje. Ze zeggen dat ik wel in m'n oude bed kan slapen (1 persoons en dat er wel dat te kleine oude matras bij kan) Dusch ik denk dat ik maar gewoon rood moet gaan staan voor stomme spullen en dan als ik tijd heb veel te gaan werkenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn moertje heeft me wel 10 keer ingericht..elke keer als ik naar een nieuwe kamer ging.
Nu zeg ik niet dat dat normaal is maar jouw ouders zijn toch best bemiddeld? Dan vind ik het eerlijk gezegd best normaal dat ze je ontbrekende dingetjes kopen, kom op zeg, je bent hun kuikentje dat uit gaat vliegen!.
Ja wat ze nu betalen blijven ze betalen (dat is het plan)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Spoiled vind ik het ook niet hoor. Mijn ouders hebben me ook geholpen toen ik voor het eerst op kamers ging. Vind ik niet meer dan normaal, als ik het zelf had moeten kopen was alle spaargeld van m'n hele leven erdoorheen gegaan en als zij het geld hebben is dat toch hartstikke zonde. Op die leeftijd heb je nou eenmaal niet veel geld.
Helpen ze je wel bij de maandelijkse kosten?
Ja dat ook, dus geld om de huur te betalen mag ik dan rentevrij lenen van hen, maar als ik bijv 400 euro per maand ga verdienen niet meer.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Veel werken? Ik neem aan dat je ouders toch ook willen dat je studie je eerste prioriteit is..
Hm, maar je moet wel een behoorlijk goed bijbaantje hebben om dat te verdienen. Op die manier ontmoedigen ze het wel een beetje dat je meer zou gaan werken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:43 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja dat ook, dus geld om de huur te betalen mag ik dan rentevrij lenen van hen, maar als ik bijv 400 euro per maand ga verdienen niet meer.
O maar ik krijg denk ik wel geld van ze! Maar ze gaan niet meebetalen omdat ik op kamers wil zeg maar..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:45 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hm, maar je moet wel een behoorlijk goed bijbaantje hebben om dat te verdienen. Op die manier ontmoedigen ze het wel een beetje dat je meer zou gaan werken.
Ik voel me nu echt heel verwend.
Dan kun je beter wat lenen bij de IBG want dat is echt goedkoper dan roodstaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:43 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja dat ook, dus geld om de huur te betalen mag ik dan rentevrij lenen van hen, maar als ik bijv 400 euro per maand ga verdienen niet meer.
Had jij de eerste paar dagen ook dat zenuwengevoel rustig uren achter elkaar? Wordt dat snel minder?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:33 schreef Vivi het volgende:
[..]
Greysje, weet je nog dat ik op onze meet in dat fantastisch culinaire steengrill etablissement dat volgens jaar vast op nr. In staat in de "Lekker" nog pafte als een schoorsteen en nu táál ik er niet meer naar, ik vind het echt viesssss. En ik heb best wat stress ook enzo. Dus dan kan jij het ook.
WTF?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Helpen ze je wel bij de maandelijkse kosten?
Ik verdiende, toen ik nog werkte, wel 700 euro per maand bijquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:45 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hm, maar je moet wel een behoorlijk goed bijbaantje hebben om dat te verdienen. Op die manier ontmoedigen ze het wel een beetje dat je meer zou gaan werken.
Ik voel me nu echt heel verwend.
Je hebt een pm!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:47 schreef SHE het volgende:
@ Cyclechick; laat nog even weten hoe je volgende maand zit ( welke dagen je lesgeeft )
Dan kunnen we de om en om lessen nog ff regelen!
Deze maand gaat me niet meer lukken , maar volgende maand wel.
Sorry als ik te veel doorzeur maar dat vind ik een beetje raar, het is toch niet hun beslissing wanneer jij op kamers wilt. Als ze nu niet meebetalen, wanneer dan wel? Je moet toch ooit het huis uit.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:47 schreef P.F het volgende:
[..]
O maar ik krijg denk ik wel geld van ze! Maar ze gaan niet meebetalen omdat ik op kamers wil zeg maar..
Hoe oud ben jij ook al weer, 21 toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:47 schreef P.F het volgende:
[..]
O maar ik krijg denk ik wel geld van ze! Maar ze gaan niet meebetalen omdat ik op kamers wil zeg maar..
Je krijgt wel geld maar ze betalen niet mee...? Hoe bedoellu dat?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:47 schreef P.F het volgende:
[..]
Is dat zo raar?quote:
Maar ik denk ook niet dat dat vanzelf sprekend moet zijn?? Of zo.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Sorry als ik te veel doorzeur maar dat vind ik een beetje raar, het is toch niet hun beslissing wanneer jij op kamers wilt. Als ze nu niet meebetalen, wanneer dan wel? Je moet toch ooit het huis uit.
Naja, laat maar. Het is ook jouw zaak, ik wil je niet tegen je ouders opzetten ofzo.
Ik heb 3 mnd geleden nog een compleet nieuwe inboedel gehadquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:42 schreef SHE het volgende:
Oh men; mijn ouders hebben elke keer complete inboedels gekocht
En wat het aller, aller, allerergste is, is dat ik er compleet achteloos mee om sprong en min of meer verwachtte dat ze elke keer weer zouden helpen
Ik heb in R'dam zelfs nog een piano en witte leren bank in opslag staan
Ik ga mijn moesje en poesje maar eens een leuk cadeautje doen, want ik word er ineens aan herinnerd wat een fantastische, vrijgevige mensen het zijn.
en wat een verwend schijtkind ik ben
Ja klopt! Uhm.. Ik denk niet eigenlijk?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:52 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij ook al weer, 21 toch?
Wanneer zouden ze dan wel stimuleren dat je op kamers gaat? Ze willen toch ook niet dat je tot je 30e thuis blijft wonen?
Same here. Als ik geen geld meer had aan het eind van de maand mocht ik een keer met mijn moeder mee boodschappen doen die zij dan betaalde. Maar echt niet dat ze geld gavenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:52 schreef SHE het volgende:
Mijn ouders hielpen me met liefde met de inboedel, maar mijn rekeningen betalen? Hell no!
Ze vonden dat ik moest werken; was goed voor mijn mentaliteit zeiden ze.
Dat heb ik ze altijd kwalijk genomen, omdat ik vond dat ze als rijkelui mij ook een luizenleven moesten geven
Achteraf ben ik maar wat blij dat ze zo star waren; want ik heb idd geleerd wat werken is.
Wow, wat voor baantje is dat?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:50 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik verdiende, toen ik nog werkte, wel 700 euro per maand bij(wel 16 uur per week)
Mijn vader heeft trouwens de opvatting dat ik naast mijn 2 studies, bést wel 24 uur per week kan werken 'omdat ik maar 3 dagen per week college heb'Ik moet ook nog iets voorbereiden, en een sociaal leven zou ook leuk zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |