abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2009 @ 14:12:52 #201
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65655569
Op dit moment lever ik niet alleen een gevecht met mijn kind(als ik haar aan probeer te leggen en het gaat niet goed) maar vooral ook met mijzelf. Ik heb voldoende kolfproductie om te stoppen met live voeden(op sommige dagen meer dan een liter melk), maar ik wil gewoon zó graag dat het gewoon goed gaat . Voor mij, maar ook voor Annicka.

Dat van dat zeehondje kan ik trouwens ook nog wel proberen inderdaad. Hoop alleen niet dat ze dan weer in slaap valt...
pi_65659014
Ja dat is wel het punt DM. Daarvan worden ze natuurlijk lekker rustig, en dan aan de borst. Kun je gif op innemen dat ze in slaap valt. Maar als ze in slaap valt kun je toch even haar luiertje doen ofzo, dan wordt ze weer lekker wakker en biedt je de andere borst aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 2 februari 2009 @ 16:28:51 #203
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65660803
DM heb je ook geprobeerd om Annicka in een anderehoudign aan te leggen? Ruben valt ook snel inslaap tijdens het drinken maar ik zie wel duidelijk verschil als hij in een andere houding ligt. In de rugby blijft hij veel wakkerder dan liggend of de madonna(traditioneel op de arm).

Hier loopt het nu goed, Ruben komt zo ongeveer om de 3 uur en drinkt het beste in de rugbyhouding,dan krijgt hij het meeste grip op mijn volumineuze borsten. En als ik dan toch liggend voed dan komt hij na een uur weer...
Wat minder gaat is dat hij flink wat lucht mee krijgt (al valt het vandaag weer mee) wat resulteert in pijnlijke boeren en darmkrampen. Iemand een goede tip?
Ow en ik moet weer helemaal wennen aan lekkende borsten
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65662021
Jelief, kijk even naar het hyperlactatieprotocol op BV.com. Daarin staan een aantal zeer handige tips om dat luchtdrinken te voorkomen. als je het niet kan vinden dan hoor ik het wel, dan link ik het voor je maar ik denk dat dat niet nodig is
  maandag 2 februari 2009 @ 22:11:24 #205
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65674354
Dan nog een...
Ik heb kleine rode vlekjes op mijn tepelhoven en ze branden, is dit de voorbode van spruw of iets anders???
pi_65681723
Bij spruw ken ik dat het wat droog wordt of schilferig, of dat het wat gespannen wordt of wit-achtig.
Rode vlekjes ken ik niet als symptoom van spruw.

Misschien kloofje on the move?
pi_65681780
Geen idee, Jelief!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:51:02 #208
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65690578
Ik zal ook eens iets 'gewoons' hebben met duidelijke symptomen

Het is alweer afgezakt, lijkt wat minder rood en doet geen pijn meer,hooguit wat irriterend. Het bestewat ikkan bedenken is dat mijnborsten reageren op het speeksel van Emma want die had vlak voorze ging drinken een kiwi gegeten. Ik kijk het nog wel even aan, Emma en Ruben hebben iig nog nergens last van en drinken netjes.
pi_65702107
Ik heb het net al in het babietjestopic gepost maar even hier ook. Morgen dus naar de huisarts voor Seb omdat hij zoveel last heeft van zuur, het komt via zijn mond en neus naar buiten en dan altijd ruim 2 uur na de voeding. De huisarts was trouwens niet echt een voorstander van johannesbroodpitmeel volgens mij. We zijn er ook mee gestopt om het te geven, puur omdat het nauwelijks te doen is om het te geven en het komt na 2 uur toch nog via zijn neus en mond naar buiten dus ga ik het gevecht niet meer aan. Het is wel hartverscheurend trouwens dat huilen na het spugen en voorafgaand, dan geef je borstvoeding en gaat daarmee alles goed, krijg je dit. Hij is op het moment ook niet het vrolijke, tevreden baby'tje van bijvoorbeeld twee weken geleden of zo.
Verder gaat de borstvoeding dus prima, alleen vanwege dat zuur gaat hij dus na een half uur weer zoeken naar de tepel, dat maakt je snel vreselijk onzeker of hij niet genoeg heeft gehad. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat hij echt genoeg krijgt, moet het alleen steeds weer tegen mezelf zeggen, kan ook niet 24 /7 met dat kind aan mn borst lopen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65703197
estys, vervelend van al het spugen. En ook zwaar om 24/7 een kindje aan de borst te hebben. Kan het nu geen regeldagen zijn?
pi_65703344
Estrys vervelend zeg
En om de zoveel tijd een klein beetje voeden in plaats van een heleboel tegelijk? Helpt dat ook?

Ik kan niet kolven Ik heb zo'n avent Isis kolf en het doet geen bal. Ja, 2 seconden een straaltje en dan weer niks Met de hand kolven gaat véél beter, maar ook dan is het niet om over naar huis te schrijven.
En een beetje kolven kan zo handig zijn....
pi_65703773
kolven moet je leren. Het gaat niet altijd meteen goed en soms ben je gewoon geen vriendjes met de kolf.
pi_65705400
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:36 schreef Ticootje het volgende:
kolven moet je leren. Het gaat niet altijd meteen goed en soms ben je gewoon geen vriendjes met de kolf.
In de beginperiode (zeg maar tot half December) ging het wel goed, maar het wil gewoon niet meer... En ik probeer het wel regelmatig en geef ook niet meteen op.
Maar zelfs met de hand krijg ik er met heel veel moeite misschien 10cc uit....
Hoe doet Leander dat toch?
pi_65706136
baby's hebben een hele andere techniek dan een kolf. Baby's melken de borst leeg, een kolf zuigt.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53:09 #215
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65706970
Jee Freecell, sterkte met kolven! Ik kan je niet echt tips geven...

Pfoeh, Maarten heeft vandaag 150 cc gedronken op het kdv, alleen kolf ik 'maar' 100 cc... voor de laatste 50 moet ik echt sprokkelen... En dan te bedenken dat hij over 2 weken 3 flesjes op het kdv gaat drinken... Ik ga m'n best doen, maar als het niet lukt dan maar kunstvoeding erbij!

Hij moest vandaag voor zijn prikjes en is ook weer gewogen, sinds vrijdag weer 110 gram erbij!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65707860
hoezo gaat hij opeens 3 flessen drinken? Jen dronk meestal maar 200cc op het kdv, de rest haalde ze gewoon bij mij in.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:15:42 #217
108648 cattie
lieve moeder
pi_65708307
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef freecell het volgende:

[..]

In de beginperiode (zeg maar tot half December) ging het wel goed, maar het wil gewoon niet meer... En ik probeer het wel regelmatig en geef ook niet meteen op.
Maar zelfs met de hand krijg ik er met heel veel moeite misschien 10cc uit....
Hoe doet Leander dat toch?
Bij Ive had ik na ongeveer 6 maanden een kolfdip. Ik heb toen syntocinon neusspray gekregen van de HA en toen ging het wel weer. Misschien ook iets voor jou?
pi_65708556
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:37 schreef Ticootje het volgende:
baby's hebben een hele andere techniek dan een kolf. Baby's melken de borst leeg, een kolf zuigt.
Ja!
Resultaat: grote paarse pijnlijke tepel
Maar geen melk.

Handkolven gaat daarom ook beter. Ik melk mezelf gewoon meuh!
Maar dan nog is het niet ideaal, want het is echt weinig!
pi_65708848
en met de hand? Ontspan je goed? Neem ff lekker een warme douche...
pi_65709432
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Ticootje het volgende:
en met de hand? Ontspan je goed? Neem ff lekker een warme douche...
Ik ben wel ontspannen douchen heeft nog nooit iets voor me gedaan helaas.Zelfs met enorme stuwing kreeg ik er niks uit onder de douche
pi_65710008
ik heb zelfs eens bulten gehad zo vol zaten mn borsten. Kolf erop, niets. Jen aankoppelen, weg bulten.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:28:57 #222
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65712815
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef Ticootje het volgende:
hoezo gaat hij opeens 3 flessen drinken? Jen dronk meestal maar 200cc op het kdv, de rest haalde ze gewoon bij mij in.
Omdat hij nog steeds om de 3 uur borstvoeding krijgt en als ik dat op een hele dag kdv reken kom ik uit op 3 flessen (9.30 - 12.30 - 15.30).
Als ik minder mee ga geven ben ik toch bang dat hij honger krijgt.
pi_65714387
Maar dan kun jij toch ook een keer extra kolven?
  woensdag 4 februari 2009 @ 07:44:12 #224
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65720444
Op mijn werk heb ik daar geen tijd voor (die drie keer dat ik moet kolven is al inplannen) en ik moet best sprokkelen hoor voor die 50 cc extra met kolven... Maar dat betekent niet dat ik het niet ga proberen, dan maar 's avonds extra kolven.
pi_65721596
freecell; bij mij ging het ook erg moeizaam met opstarten, en als ik nu een tijd niet zou kolven zou het denk weer erg moeizaam gaan. Maar met dagelijks kolven zit daar een aardig ritme in (al is het nu sprokkelen gezien Amber me sochtends vaak al leeg heeft gedronken; en dat is voor mij de tijd om te kolven/iets extra's eruit te krijgen).

Dollemina; ik vind borstvoeding geven heerlijk en makkelijk; maar; ik heb in het begin echt letterlijk door moeten bijten, eerste 4 weken erg veel pijn van de kloven; en daarna; ik kreeg steeds te horen dat het zo fijn voelde; maar het gaf me niet dat fijne gevoel waar ik van had gehoord; ja het contact is fijn; maar aangezien ik weinig stuwing had voelde ik lichamelijk weinig opluchting of wat.
Afgezien dat ik erg vastberaden was; en graag dat aan Amber wilde geven; heb ik ook echt moeten groeien in het voeden; ondanks dat het eigenlijk vrij probleemloos is gegaan afgezien van de kloven.

Voel je dus niet schuldig of wat; ga niet met jezelf in gevecht.

Bij mij was het gewoon een kwestie van knop op 0 en gewoon doen en vasthouden; ook ondanks de ongemakken. Ik heb ook wel op een punt gestaan toen ik bijna niet meer kon van de pijn om te vragen voor een kolf om die borst te ontzien; maar ben blij dat ik heb volgehouden en heb doorgezet; anders had ik wellicht misschien steeds meer terug gekrabbeld en gestopt.
Nu geef ik bijna 7 maanden borstvoeding en het gaat heerlijk, we kunnen er beiden van genieten nu en het is ohw zo praktisch imo.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')