In de beginperiode (zeg maar tot half December) ging het wel goed, maar het wil gewoon niet meer... En ik probeer het wel regelmatig en geef ook niet meteen op.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:36 schreef Ticootje het volgende:
kolven moet je leren. Het gaat niet altijd meteen goed en soms ben je gewoon geen vriendjes met de kolf.
Bij Ive had ik na ongeveer 6 maanden een kolfdip. Ik heb toen syntocinon neusspray gekregen van de HA en toen ging het wel weer. Misschien ook iets voor jou?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef freecell het volgende:
[..]
In de beginperiode (zeg maar tot half December) ging het wel goed, maar het wil gewoon niet meer... En ik probeer het wel regelmatig en geef ook niet meteen op.
Maar zelfs met de hand krijg ik er met heel veel moeite misschien 10cc uit....
Hoe doet Leander dat toch?
Ja!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:37 schreef Ticootje het volgende:
baby's hebben een hele andere techniek dan een kolf. Baby's melken de borst leeg, een kolf zuigt.
Ik ben wel ontspannenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Ticootje het volgende:
en met de hand? Ontspan je goed? Neem ff lekker een warme douche...
Omdat hij nog steeds om de 3 uur borstvoeding krijgt en als ik dat op een hele dag kdv reken kom ik uit op 3 flessen (9.30 - 12.30 - 15.30).quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef Ticootje het volgende:
hoezo gaat hij opeens 3 flessen drinken? Jen dronk meestal maar 200cc op het kdv, de rest haalde ze gewoon bij mij in.
Nu Jen bijna 1 is merk ik al dat ik er niet mee te koop loop dat ik "nog steeds" voed. Ik heb gewoon geen zin in de opmerkingen of soms zelfs verwijten....quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:11 schreef freecell het volgende:
Ik heb geen idee Bibikuif, maar wel 2 vragen
Waarom weet er verder niemand dat je nog voed?En hoe krijg je dat voor elkaar als hij nog zoveel drinkt?
En wordt het geen dik drama als hij 'cold-turkey' van de borst afgaat omdat jij opeens een weekend weg bent? langzaam afbouwen lijkt me een minder grote cultuurschok eigenlijk...
En misschien moet ik toch maar doorgaan met proberen te kolven...
Fons moet dat ook niet hebben.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef Jelief het volgende:
Ik vind het wel heel apart dat ze dus nog steeds geen gekolfde melk lust
quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:31 schreef Ticootje het volgende:
Nu Jen bijna 1 is merk ik al dat ik er niet mee te koop loop dat ik "nog steeds" voed. Ik heb gewoon geen zin in de opmerkingen of soms zelfs verwijten....
Lang over nagedacht maar ik wou hier toch nog op reageren. Waarom verborgen houden dat je je kind nog borstvoeding geeft?quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:59 schreef Bibikuif22 het volgende:
Nu had ik er met een vriendin over (de enige die weet dat ik nog voed)
En de meeste koemelk gaat ook niet naar kalfjes want op de een of andere manier vinden sommige mensen het heel raar dat je kinderen borstvoeding geeft terwijl ze zelf gerust een pak 'borstvoeding voor kalfjes' in de supermarkt halen en opdrinkenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:49 schreef cattie het volgende:
Zij had zelf ook geen bv gegeven, "want ze is geen koe". Nee, dat is waar, en ik ook niet. Maar wel een zoogdier.
Ja, ik vind het ook een raar argument, het wordt ook vaak gebruikt om de reden aan te geven waarom ze gestopt zijn... 'ik voelde me een koe' (ok, tijdens het kolven, maar anders? Hoe ver kan je van je eigen lichaam af staan? Ik vind het prachtig hoe het allemaal functioneert, dat mijn lijf dat kan...)quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:07 schreef TearSong het volgende:
[..]
En de meeste koemelk gaat ook niet naar kalfjes want op de een of andere manier vinden sommige mensen het heel raar dat je kinderen borstvoeding geeft terwijl ze zelf gerust een pak 'borstvoeding voor kalfjes' in de supermarkt halen en opdrinken
Ik snap die 'ik ben geen koe' opmerkingen niet. Of nog erger 'mijn borsten zijn van mijn man' (heb ik echt een keer horen zeggen...)
Waar ken ik dat van? *Kijkt naar Annicka* Alleen zij krijgt er verder niets uit, al ligt ze een uur aan de borst. Ik ben op dat moment gewoon een levensgrote speen...quote:Op maandag 9 februari 2009 20:19 schreef Llewella het volgende:
Amber lag rustig een uur te drinken, maar d'r is hier nooit iets gezegd aan gebrek aan kracht gelukkig!
Juist een sterk meisje vanaf het begin, alleen een trage en slaperige drinker
Dat snap ik heel goed! Ik hoop ook dat Leander die beslissing voor me gaat maken tzt!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Bep drinkt alleen als ze zich vergist..dus veel `s nachts. Héél veel `s nachts
Overdag krijgt ze water en karnemelk, na het eten wat yoghurt. Kolven ben ik mee gestopt, ik heb besloten dat als het nu ophoudt, ik daar vrede mee heb. Wil ze ineens wel weer meer dan vind ik het ook goed.
Ik kan zelf de beslissing om te stoppen nog niet maken, geestelijk
Ze ligt nu wonderwel te slapen, na een paar keer aangelegd te zijn. Ik hoop dat ze(ik dus eigenlijk) geen spijt krijgt, want volgens mij resulteerde het vorige keer in krampjes door een overvloed aan voormelk. Arme Annicka.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:24 schreef cattie het volgende:
Voor levensechte speen spelen is geen pretje DM... Hoe gaat het nu met jou/jullie?
'quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:48 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Momenteel kolf ik namelijk ruim een liter per dag als ik wil(met gemak), dus het duurt even voor ze bij de achtermelk is.
Yep; ik kan me het ook goed voorstellen!quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef Lois het volgende:
Ow wauw wat bijzonder! Ik kan me goed voorstellen dat je zoiets zou willen doen, ik kan ook nog weleens een tsr krijgen als ik een babietje echt heel hongerig hoor huilen.
Nou ja wat hier wel indruk heeft gemaakt is dat mijn moeder vorige week met m'n zusje naar een LLL avond is geweest (en deze week gaat ze weer mee, eigenlijk zou ik gaan maar vanwege ziekte vorige week en het werk van m'n man deze week zou ik echt niet weten hoe ik dat moet gaan redden). Ik geloof dat ik 3 weken borstvoeding heb gehad en dat ze toen 'niet voldoende voeding' meer had en m'n zusje nog minder lang. De avond was een enorme eye-opener voor mijn moeder omdat ze nu precies te horen heeft gekregen wat er allemaal mis ging bijna 30 jaar terug. Ze kreeg verkeerd advies wat betreft het aanleggen en de BV en daardoor liep de BV al snel terug. Best confronterend om dat dan allemaal zo te horen en ze baalde dus enorm dat er 30 jaar terug nog minder van dit soort voorlichting te vinden was. (het was er wel, maar ze heeft er via het ZH en de verloskundige nooit van te horen gekregen...)quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:57 schreef Ticootje het volgende:
En nu ik er zo aover denk, mijn moeder heeft het er altijd over dat ik niet genoeg had aan de bv. Maar idnerdaad als je gaat bijvoeden loopt de productie ook terug, zeker bij 3 maanden. Niet raar dat de borstvoeding dus op een gegeven moment niet meer voldoende was.
Ik had vroeger ook een riempje op mijn potje, maar vond dat heel normaalquote:Op donderdag 12 februari 2009 09:51 schreef Fuente het volgende:
OMG! In een schuur!
Ja erg he? Dat schema Ik moet zeggen dat ik me daar als flessenmama al niet eens aan houd (strak om de 4 uur, no way!)
[ot] in de categorie opvoeding uit de jaren 70: mijn schoonmoeder heeft een potje met een riempje eraan, kun je je kind vastbinden op het potje tot 't plast[/ot]
Geloof me Llewella, je wilt niet weten hoeveel mensen dit nog doen! Om te leren doorslapen. En dan misschien niet in de schuur maar in de bijkeuken. Even 3 nachten doen en je kind heeft zijn lesje geleerd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:16 schreef Llewella het volgende:
In de schuur?
Ik dacht dat in de keuken al erg was zoals mijn oma vertelde.
Ik denk dat als je nu een kind in de schuur zet ivm huilen snachts dat het kind meteen uit huis geplaatst wordt.
Jep, ik ken nog wel een stapeltje mensen die dit zo doen als ze na een maand of 6-8 nog niet doorslapen terwijl ze geen nachtvoeding meer willen)quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:27 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Geloof me Llewella, je wilt niet weten hoeveel mensen dit nog doen! Om te leren doorslapen. En dan misschien niet in de schuur maar in de bijkeuken. Even 3 nachten doen en je kind heeft zijn lesje geleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |