Tot wanneer is voeden normaal tsja uhm....vooral tot wanneer je het zelf prettig vind denk ik.
Zeker tot een jaar zou borstvoeding heel normaal en de algemene norm moeten zijn, ook in het openbaar.
Tandemen lijkt me prachtig als de kindjes redelijk dicht bij elkaar zitten. Een toekomstig brusje voor Pepijn komt op zijn vroegst pas als Pepijn ruim 4 is, dus deze keer zit dat er zeker niet in. Want de basisschool in zicht is voor mij wel te ver.
Ik vind de hetzich bewust herinneren ook wel een aparte, maar waarom zou een kind zich niet bewust mogen herinneren dat het bij mama dronk?
Als ik trouwens bij mezelf terugdenk wat mijn eerste herinnering is die ik zo op kan halen, zonder dat ik die terug kan herleiden naar foto's of verhalen van anderen. Dan was is dat van toen ik al ruim 4,5 was.
(en peinzend zelf naar school liep omdat ik mee mocht beslissen of ik wel of niet al naar groep 2 wou)
Geen idee waar voor mij de grens gaat liggen, voorlopig voeden we vrolijk door. Pepijns 2e verjaardag hoop ik wel te halen, en verder wacht ik lekker af of hij zelf besluit dat het genoeg is.
Mijn dermatoloog en longarts waren gisteren trouwens enorm enthousiast over het feit dat ik nog borstvoeding geef en ik moest er maar zo lang mogelijk mee doorgaan. Mijn dermatoloog zei letterlijk "ik heb liever nu een half uur meer werk met geschikte medicatie zoeken dan dat ik over een jaar je zoontje met dezelfde allergie klachten hier heb". Hij ziet vaker mensen met dezelfde erfelijke vorm van allergische verschijnselen als ik, maar de sporadische keren dat de kinderen daarvan heel lang borstvoeding kregen totdat ze zelf niet meer wilden waren de enige keren dat de kinderen niet de allergische klachten overnamen. Nou daar hopen we dan maar op

Bv vriendelijke artsen tegenkomen was wel een keer fijn!