abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65246296
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:09 schreef PietjePuk007 het volgende:

Omdat hij graag een wetsartikel wil zien waarin staat dat "wie dan ook" gelijk heeft .
Een jurist lijkt me een prima optie!

Voor de goedbedoelde adviezen: blijf vooral op Fok.
pi_65246318
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:09 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Omdat hij graag een wetsartikel wil zien waarin staat dat "wie dan ook" gelijk heeft .
Omdat hij ook al is die vent een botte lul, eerst even daar had moeten informeren.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:12:55 #83
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65246339
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:07 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld Mik maar jij bent volgens mij een beetje degene met een bord voor je kop.
Ik heb gewoon duidelijk gemaakt dat ik een bepaalde handeling niet verricht omdat ik daar niet voor kies, ik vind dat ik uitleg genoeg heb gehad en heb geen behoefte aan een telefoongesprek. Ik vraag vervolgens in dit topic niet om tips voor gedragsverandering of tips wat Sjakie uit Kutkrabbenveen misschien zou moeten doen, ik vraag om juridisch advies. Al die andere quasi-goedbedoelde adviezen en 'als ik jou was'-redeneringen beginnen me de strot uit te komen. Prima als iemand anders daarvoor zou kiezen, ik doe het niet en heb daar mijn redenen voor. Missen mensen het empathisch vermogen om zich dat voor te kunnen stellen? Prima, maar hou dan gewoon je mond.

Heeft iemand juridische, onderbouwde tips, dan zijn ze zeer welkom en ben ik uiterst dankbaar. .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65246401
Naja je beste kans is dus dwaling, dat was toen straks ook het eerste wat in me op kwam.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:14:41 #85
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65246404
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:10 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Kijk eens in de spiegel. Je kunt heel hard roepen dat je juridisch advies wilt, maar dat neemt niet weg dat "men" (waaronder ik) het in hun ogen beste advies geeft. Dat dat advies je niet aanstaat, wil nog niet zeggen dat iedereen zijn mond dan maar moet houden of dat het een baggeradvies is.

Maar als antwoord op je vraagd, zoals al zo vaak gezegd: nee, hebt juridisch geen poot om op te staan. Als je zwart op wit zekerheid daarover wilt hebben, dan zul je professioneel juridisch advies moeten zoeken.

Maar ik zou tóch gewoon even bellen
. Dat is het dus: ik wil juridisch advies en hoop dat ik hier mensen vind die eerder met dit bijltje gehakt hebben en wetsartikelen of arresten hebben. Alle goedbedoelde adviezen zijn verder overbodig >
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:15:31 #86
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65246437
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:09 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Omdat hij graag een wetsartikel wil zien waarin staat dat "wie dan ook" gelijk heeft .
Dank je .
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Naja je beste kans is dus dwaling, dat was toen straks ook het eerste wat in me op kwam.
Tnx, naar aanleiding van de post van Adelante en enig zoekwerk, leek dat me ook een aardige optie.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 15:15:32 #87
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65246440
http://www.juristenfoon.nl/
Go knock yourself out.
Maar laat het wel ff weten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65246465
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:20 schreef Mikkie het volgende:

Staat er iets in de wet of in het consumentenrecht dat spreekt over redelijkheid, termijnen van mededelingen enzo? Dit eventueel in combinatie met een terugkerende afspraak.
Heb je het nou als bedrijf of als particulier gekocht? Dat is nog steeds niet duidelijk, en maakt per definitie een wereld van verschil lijkt me (bijv. of consumentenrecht überhaupt van toepassing is).
pi_65246513
Beetje een lulsmoes natuurlijk, om niet met iemand in conclaaf te treden over een rekening omdat je "principes" hebt. Maar goed.
pi_65246797
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:57 schreef swarmahoer het volgende:
die kerel kan dat anders zien aangezien je ''maar'' om de 2 maanden iets besteld
Volgens mij is om de 2 maanden een redelijke oplage bestellen een vaste klant bij een drukker. Dit is niet iets dat je wekelijks doet lijkt me
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:25:57 #91
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65246876
Contact opnemen en zeggen dat je het heel veel geld vindt en het dat niet waard vindt. Vervolgens onderhandelen en in het midden uitkomen.

Oh, je wil geen contact opnemen? Dan niet betalen, wachten op herinnering, wachten op herinnering met verhoging, en dan hopen dat hij het niet aan een incassobureau doorgeeft. Waarbij de kans op in het midden uitkomen minimaal wordt omdat ook jij je dan niet netjes opstelt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65247891
Eleusis heeft gelijk dat je wel contact moet opnemen. Zelf zou ik even schrijven; bellen ontaardt al gauw in onenigheid en bovendien vorm je daarmee geen dossier. Gewoon een briefje waarin je aangeeft dat de prijsverhoging onredelijk is, dat die nooit overeengekomen was, en dat je niet bereid bent meer dan een normale verhoging van (zeg) 5% extra te betalen. Als daarop niet positief gereageerd wordt, kun je voorstellen om de koop te ontbinden, in welk geval jij het geleverde terugwerk retour zult sturen en de factuur zult versnipperen. Daar zal die man ook niet blij mee zijn.
pi_65247959
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:49 schreef dvr het volgende:

Daar zal die man ook niet blij mee zijn.
En dus gewoon incasso inschakelen
pi_65250041
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:51 schreef Roy_T het volgende:

En dus gewoon incasso inschakelen
Zinloos als er geen geldige overeenkomst aan ten grondslag ligt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:58:03 #95
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65250915
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:49 schreef dvr het volgende:
Eleusis heeft gelijk dat je wel contact moet opnemen. Zelf zou ik even schrijven; bellen ontaardt al gauw in onenigheid en bovendien vorm je daarmee geen dossier. Gewoon een briefje waarin je aangeeft dat de prijsverhoging onredelijk is, dat die nooit overeengekomen was, en dat je niet bereid bent meer dan een normale verhoging van (zeg) 5% extra te betalen. Als daarop niet positief gereageerd wordt, kun je voorstellen om de koop te ontbinden, in welk geval jij het geleverde terugwerk retour zult sturen en de factuur zult versnipperen. Daar zal die man ook niet blij mee zijn.
Dat is inderdaad een optie. Enige probleem is dat het in dit geval om 'maatwerk' gaat (drukwerk is immers bijna altijd maatwerk), en daarvoor gelden weer aparte regels.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:16 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Heb je het nou als bedrijf of als particulier gekocht? Dat is nog steeds niet duidelijk, en maakt per definitie een wereld van verschil lijkt me (bijv. of consumentenrecht überhaupt van toepassing is).
Ik heb het besteld als particulier, niet als bedrijf.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:17 schreef Scorpie het volgende:
Beetje een lulsmoes natuurlijk, om niet met iemand in conclaaf te treden over een rekening omdat je "principes" hebt. Maar goed.
Ik heb in het verleden al om verschillende zaken met de betreffende persoon in conclaaf gemoeten via de telefoon, en daaruit bleek dat de man een flexibiliteit heeft van een blok beton. Ik heb niet de illusie dat dat nu anders is.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65251556
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:58 schreef Mikkie het volgende:

Dat is inderdaad een optie. Enige probleem is dat het in dit geval om 'maatwerk' gaat (drukwerk is immers bijna altijd maatwerk), en daarvoor gelden weer aparte regels.
Voor omruilen van een product, maar voor zover ik me herinner niet voor ontbinding van de hele overeenkomst. Ben benieuwd wat je verder nog uitvindt over dit soort situaties.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:30:02 #97
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65252153
Aangezien je niet met de desbetreffende drukker in contat wil treden, heb je geen enkel zicht op een oplossing. Want jij kunt wel stellen dat je "vaste klant" bent en je beroepen op redelijkheid en billijkheid, maar de grootte van je orders stemt daar niet mee overeen. Je hebt het over opdrachten om de twee maanden, voor "enkele duizenden" euro's, maar dat is in de grafimedia natuurlijk peanuts. Dan heb je het over redelijk kleine oplages, die ook nog eens niet redelijk vaak terugkeren.

Ik krijg uit je verhaal, je weigering om bedragen te noemen en je weigering om te bellen met de drukker de indruk dat je dat zelf ook wel beseft, dat je voor de drukker helemaal niet zo'n grote vis bent als dat je hier wil doen voorkomen.

Je enige optie is de tweede order ongeopend retour zenden met een briefje erbij dat je vanwege de gestegen prijzen en het niet vermelden daarvan de order intrekt. Dan zal hij jou wel bellen.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')