Ik kan, als mede-ondernemer, echt niet begrijpen waarom je je hier nog meer op laat fokken zonder iets aan het probleem te willen doen. Denk je echt dat het redelijk is om meteen te kijken wat de juridische mogelijkheden zijn, zonder er eerst eens over te pratenquote:
Die behoefte heb je misschien niet, maar zie je niet in dat dit misschien wel een goed idee is?quote:
Een advocaat kost me in dit geval meer dan dat het oplevert, aangezien het uurtarief van een advocaat niet echt goedkoop is. Bovendien vind ik dat een stap te ver, zoveel gezeik is het me niet waard.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:51 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Meteen een advocaat zoeken dan maar?
Als je de drukker nog niet hebt gesproken, hoe weet je dan dat het komt door zijn gestegen inkoopprijzen? Of is dat een aanname?
Ja, hij wil meteen juridische actie ondernemen tegen die uitzuiger die zomaar z'n prijzen verhoogd.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:54 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik kan, als mede-ondernemer, echt niet begrijpen waarom je je hier nog meer op laat fokken zonder iets aan het probleem te willen doen. Denk je echt dat het redelijk is om meteen te kijken wat de juridische mogelijkheden zijn, zonder er eerst eens over te praten
In de supermarkt is vragen om de prijs niet nodig, daar staat de schapprijs doorgaans wel vermeld.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:53 schreef Roy_T het volgende:
Nee. En daarom vraag je om de prijs voor je iets in je karretje stopt, tenzij geld geen rol speelt
Het kan wel eens gebeuren dat zo'n prijsetiketje eraf is gevallen of wat dan ook. Maar je koopt het product ook omdat je het altijd koopt en je weet wat het kost. En plots prijsstijging van 50%. Wel mogelijke vergelijkbare situatiequote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef r_one het volgende:
[..]
In de supermarkt is vragen om de prijs niet nodig, daar staat de schapprijs doorgaans wel vermeld.
De vergelijking met de supermarkt gaat dus mank![]()
Ik was er al een beetje bang voor geworden. Maar goed, als de drukker me als klant had willen behouden had 'ie zelf contact op moeten nemen. Niet klakkeloos de sterk verhoogde factuur sturen zonder iets kenbaar te maken. En dan val ik al helemaal over het aannemen van een tweede opdracht zonder de eerste verhoogde factuur gestuurd te hebben. Dat is mijns inziens moedwillig je klanten in de zeik nemen, want je kunt als ondernemer ook wel bedenken dat klanten een verhoging van 46% niet zomaar accepteren. Mij is ie kwijt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is niet netjes van de drukker, maar het antwoord op je laatste vraag in je OP is: geen.
Misschien dat de drukker je als klant wil houden en daarom coulant is, maar je hebt nergens recht op.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef ASSpirine het volgende:
Maar mensen, we hebben het over een bedrag van bijna 50%... Dat is echt niet niks.
De helft dus. En dat x2 (bestellingen)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:01 schreef ASSpirine het volgende:
En plots prijsstijging van 50%.
Allerlei vergezochte uitzonderingen zijn niet echt relevant, wel?!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:01 schreef ASSpirine het volgende:
Het kan wel eens gebeuren dat zo'n prijsetiketje eraf is gevallen of wat dan ook. Maar je koopt het product ook omdat je het altijd koopt en je weet wat het kost. En plots prijsstijging van 50%. Wel mogelijke vergelijkbare situatie
Dat dus.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:07 schreef swarmahoer het volgende:
ik had gelijk contact op genomen ipv een topic te openen mikkie, miss was het al wel opgelost
mocht hij stug blijven, dán had ik pas mn rechten proberen te onderzoeken zegmaar...
Dat dus. We hebben het niet zomaar over een pak melk dat ipv 1,00 nu ineens 1,05 kost. Het gaat mij om het principe van klantvriendelijkheid. En natuurlijk kunnen je inkoopprijzen stijgen, maar bij grote, terugkerende orders neem je dan contact op ipv domweg torenhoge facturen te sturen. Doe je dat niet, dan ga je gewoon voor de emmer. Daar komt bovenop wat ik al eerder meldde: dat hij gedurende eerdere contacten al niet meest vriendelijk was. Het is eerder een botte zak. Echter, als ik de spullen gewoon aanleverde, leverde hij ook gewoon op tijd en was er niks aan de hand. Voor zijn concurrerende prijs nam ik zijn botte ego voor lief. Dat doe ik nu dus niet meer. En zijn lompe mentaliteit maakt dat ik ook geen zin heb om nog in contact te treden, het verleden heeft bewezen dat hij zeer waarschijnlijk toch alle schuld bij mij legt en nergens in mee denkt. Zonde van m'n energie dus.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef ASSpirine het volgende:
Advocaat is wel overdreven voor dit. Maar erop aanspreken is het beste wat je kan doen, je kan er alleen maar bij winnen denk ik, of hij gaat overstag en begrijpt dat zijn handelen niet uiterst correct was. Of de TS moet de volle pot alsnog betalen maar kan de drukker duidelijk maken dat hij op jaarbasis een x bedrag minder omzet heeft
Als het nu een prijsstijging van 5% was, zou de TS er niet over klagen. Zou ik ook niet doen. Maar mensen, we hebben het over een bedrag van bijna 50%... Dat is echt niet niks.
Wat zit je nou toch steeds andermans posts te gebruiken om te proberen je punt te maken terwijl je niet eens goed weet hoe de vork nou eigenlijk in de steel zitquote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat dus. We hebben het niet zomaar over een pak melk dat ipv 1,00 nu ineens 1,05 kost. Het gaat mij om het principe van klantvriendelijkheid. En natuurlijk kunnen je inkoopprijzen stijgen, maar bij grote, terugkerende orders neem je dan contact op ipv domweg torenhoge facturen te sturen. Doe je dat niet, dan ga je gewoon voor de emmer. Daar komt bovenop wat ik al eerder meldde: dat hij gedurende eerdere contacten al niet meest vriendelijk was. Het is eerder een botte zak. Echter, als ik de spullen gewoon aanleverde, leverde hij ook gewoon op tijd en was er niks aan de hand. Voor zijn concurrerende prijs nam ik zijn botte ego voor lief. Dat doe ik nu dus niet meer. En zijn lompe mentaliteit maakt dat ik ook geen zin heb om nog in contact te treden, het verleden heeft bewezen dat hij zeer waarschijnlijk toch alle schuld bij mij legt en nergens in mee denkt. Zonde van m'n energie dus.
Het gaat gelukkig niet om enorme bedragen, maar de drukker mist nu op jaarbasis toch mooi een paar duizend euro aan omzet. Zijn gemis, ik vind wel een andere drukker die wel eerlijk is en mee denkt.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:07 schreef swarmahoer het volgende:
ik had gelijk contact op genomen ipv een topic te openen mikkie, miss was het al wel opgelost
mocht hij stug blijven, dán had ik pas mn rechten proberen te onderzoeken zegmaar...
Ik kies er bewust voor om dat niet te doen. Onder andere op basis van mijn principes, onder andere op basis van mijn ervaringen met hem uit het verleden. Dus die discussie is gesloten, punt uitquote:
Hoezo weet ik niet goed hoe de vork in de steel zit? Drukker koopt duurder in, drukker meldt dit niet aan de klant, klant krijgt torenhoge factuur die hij niet verwacht op basis van verleden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat zit je nou toch steeds andermans posts te gebruiken om te proberen je punt te maken terwijl je niet eens goed weet hoe de vork nou eigenlijk in de steel zit
Dat is jammer, maar helaas dan...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:09 schreef Scorpie het volgende:
Tja, niet netjes inderdaad, maar je hebt geen rechten.
Weet je dan hoe precies hoe die verhoging is opgebouwd en hoe dat gekomen is?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hoezo weet ik niet goed hoe de vork in de steel zit? Drukker koopt duurder in, drukker meldt dit niet aan de klant, klant krijgt torenhoge factuur die hij niet verwacht op basis van verleden.
Zo moeilijk is het toch niet?
je wil toch iets bereikenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Ik kies er bewust voor om dat niet te doen. Onder andere op basis van mijn principes, onder andere op basis van mijn ervaringen met hem uit het verleden. Dus die discussie is gesloten, punt uit.
Ik vraag me dat dus af, of je dat zo zwart-wit kunt stellen. Wat als TS niet met een verhoging van 50% maar van 150% geconfronteerd werd? Waar ligt die grens?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:09 schreef Scorpie het volgende:
Tja, niet netjes inderdaad, maar je hebt geen rechten.
Hij heeft in een begeleidend briefje aangegeven dat de stijging in zijn geheel komt door duurdere inkoopprijzen voor hem, als gevolg van keuze voor een nieuwe leverancier. Dat lijkt me toch een duidelijke uitleg? Wie zijn leverancier is, is voor mij niet relevant. Ik doe zoeken met de drukker, niet met zijn leverancier.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Weet je dan hoe precies hoe die verhoging is opgebouwd en hoe dat gekomen is?
En wie z'n nieuwe leverancier is?
Ik waardeer je poging om te helpen, maar welk gedeelte van 'discussie gesloten, punt uit' begrijp je niet?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:14 schreef swarmahoer het volgende:
je wil toch iets bereikendan lijkt het me logisch dat je contact opneemt met die chef
Daar ben ik dus inderdaad benieuwd naar. Staat er iets in de wet of in het consumentenrecht dat spreekt over redelijkheid, termijnen van mededelingen enzo? Dit eventueel in combinatie met een terugkerende afspraak.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vraag me dat dus af, of je dat zo zwart-wit kunt stellen. Wat als TS niet met een verhoging van 50% maar van 150% geconfronteerd werd? Waar ligt die grens?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |