abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65243155
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:52 schreef Mikkie het volgende:

Die behoefte heb ik ook niet.
Ik kan, als mede-ondernemer, echt niet begrijpen waarom je je hier nog meer op laat fokken zonder iets aan het probleem te willen doen. Denk je echt dat het redelijk is om meteen te kijken wat de juridische mogelijkheden zijn, zonder er eerst eens over te praten
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:55:57 #27
213087 Nielez
10100111001
pi_65243207
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]


[..]

Die behoefte heb ik ook niet.
Die behoefte heb je misschien niet, maar zie je niet in dat dit misschien wel een goed idee is?
Misschien dat je er alsnog uit kan komen, misschien kom je er alsnog achter dat je geen zaken met het bedrijf meer wilt doen. Wat heb je te verliezen
Het zou nog positief uit kunnen pakken ook.
Een beetje overreacted om te zeggen dat je geen contact met hen wilt opnemen imo.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:56:31 #28
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65243231
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:51 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Meteen een advocaat zoeken dan maar?

Als je de drukker nog niet hebt gesproken, hoe weet je dan dat het komt door zijn gestegen inkoopprijzen? Of is dat een aanname?
Een advocaat kost me in dit geval meer dan dat het oplevert, aangezien het uurtarief van een advocaat niet echt goedkoop is. Bovendien vind ik dat een stap te ver, zoveel gezeik is het me niet waard.

Er was een kort briefje bijgevoegd over de inkoopprijzen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65243246
Het is niet netjes van de drukker, maar het antwoord op je laatste vraag in je OP is: geen.
Misschien dat de drukker je als klant wil houden en daarom coulant is, maar je hebt nergens recht op.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 13:58:47 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65243335
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:54 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ik kan, als mede-ondernemer, echt niet begrijpen waarom je je hier nog meer op laat fokken zonder iets aan het probleem te willen doen. Denk je echt dat het redelijk is om meteen te kijken wat de juridische mogelijkheden zijn, zonder er eerst eens over te praten
Ja, hij wil meteen juridische actie ondernemen tegen die uitzuiger die zomaar z'n prijzen verhoogd.
Ik vind het ook schandalig van dat commercieel bedrijf, echt waar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65243353
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:53 schreef Roy_T het volgende:
Nee. En daarom vraag je om de prijs voor je iets in je karretje stopt, tenzij geld geen rol speelt
In de supermarkt is vragen om de prijs niet nodig, daar staat de schapprijs doorgaans wel vermeld.

De vergelijking met de supermarkt gaat dus mank
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65243377
Advocaat is wel overdreven voor dit. Maar erop aanspreken is het beste wat je kan doen, je kan er alleen maar bij winnen denk ik, of hij gaat overstag en begrijpt dat zijn handelen niet uiterst correct was. Of de TS moet de volle pot alsnog betalen maar kan de drukker duidelijk maken dat hij op jaarbasis een x bedrag minder omzet heeft

Als het nu een prijsstijging van 5% was, zou de TS er niet over klagen. Zou ik ook niet doen. Maar mensen, we hebben het over een bedrag van bijna 50%... Dat is echt niet niks.
pi_65243441
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef r_one het volgende:

[..]

In de supermarkt is vragen om de prijs niet nodig, daar staat de schapprijs doorgaans wel vermeld.

De vergelijking met de supermarkt gaat dus mank
Het kan wel eens gebeuren dat zo'n prijsetiketje eraf is gevallen of wat dan ook. Maar je koopt het product ook omdat je het altijd koopt en je weet wat het kost. En plots prijsstijging van 50%. Wel mogelijke vergelijkbare situatie
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:02:06 #34
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65243464
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is niet netjes van de drukker, maar het antwoord op je laatste vraag in je OP is: geen.
Misschien dat de drukker je als klant wil houden en daarom coulant is, maar je hebt nergens recht op.
Ik was er al een beetje bang voor geworden. Maar goed, als de drukker me als klant had willen behouden had 'ie zelf contact op moeten nemen. Niet klakkeloos de sterk verhoogde factuur sturen zonder iets kenbaar te maken. En dan val ik al helemaal over het aannemen van een tweede opdracht zonder de eerste verhoogde factuur gestuurd te hebben. Dat is mijns inziens moedwillig je klanten in de zeik nemen, want je kunt als ondernemer ook wel bedenken dat klanten een verhoging van 46% niet zomaar accepteren. Mij is ie kwijt.

Ik zat er al niet voor de service want die was vaak al zeer matig (contact met hem verliep stroef, vandaar dat ik ook geen zin heb om hem op te bellen, heb al eerder bonje gehad door de telefoon), maar zijn prijs was concurrerend. Dat voordeel is nu weg, dus dan ben ik ook weg.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65243491
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef ASSpirine het volgende:
Maar mensen, we hebben het over een bedrag van bijna 50%... Dat is echt niet niks.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:01 schreef ASSpirine het volgende:
En plots prijsstijging van 50%.
De helft dus. En dat x2 (bestellingen)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65243680
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:01 schreef ASSpirine het volgende:
Het kan wel eens gebeuren dat zo'n prijsetiketje eraf is gevallen of wat dan ook. Maar je koopt het product ook omdat je het altijd koopt en je weet wat het kost. En plots prijsstijging van 50%. Wel mogelijke vergelijkbare situatie
Allerlei vergezochte uitzonderingen zijn niet echt relevant, wel?!
Een prijsstijging van 50% valt in de supermarkt wel op omdat je kennis kunt nemen van de (verhoogde) schapprijs. Bij gebrek aan schap kan dat bij een drukker niet. Geen mogelijke vergelijkbare situatie dus
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65243711
ik had gelijk contact op genomen ipv een topic te openen mikkie, miss was het al wel opgelost
mocht hij stug blijven, dán had ik pas mn rechten proberen te onderzoeken zegmaar...
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:07:30 #38
213087 Nielez
10100111001
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:07:55 #39
213087 Nielez
10100111001
pi_65243725
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:07 schreef swarmahoer het volgende:
ik had gelijk contact op genomen ipv een topic te openen mikkie, miss was het al wel opgelost
mocht hij stug blijven, dán had ik pas mn rechten proberen te onderzoeken zegmaar...
Dat dus.
Probeer het gewoon.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:08:00 #40
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65243731
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef ASSpirine het volgende:
Advocaat is wel overdreven voor dit. Maar erop aanspreken is het beste wat je kan doen, je kan er alleen maar bij winnen denk ik, of hij gaat overstag en begrijpt dat zijn handelen niet uiterst correct was. Of de TS moet de volle pot alsnog betalen maar kan de drukker duidelijk maken dat hij op jaarbasis een x bedrag minder omzet heeft

Als het nu een prijsstijging van 5% was, zou de TS er niet over klagen. Zou ik ook niet doen. Maar mensen, we hebben het over een bedrag van bijna 50%... Dat is echt niet niks.
Dat dus. We hebben het niet zomaar over een pak melk dat ipv 1,00 nu ineens 1,05 kost. Het gaat mij om het principe van klantvriendelijkheid. En natuurlijk kunnen je inkoopprijzen stijgen, maar bij grote, terugkerende orders neem je dan contact op ipv domweg torenhoge facturen te sturen. Doe je dat niet, dan ga je gewoon voor de emmer. Daar komt bovenop wat ik al eerder meldde: dat hij gedurende eerdere contacten al niet meest vriendelijk was. Het is eerder een botte zak. Echter, als ik de spullen gewoon aanleverde, leverde hij ook gewoon op tijd en was er niks aan de hand. Voor zijn concurrerende prijs nam ik zijn botte ego voor lief. Dat doe ik nu dus niet meer. En zijn lompe mentaliteit maakt dat ik ook geen zin heb om nog in contact te treden, het verleden heeft bewezen dat hij zeer waarschijnlijk toch alle schuld bij mij legt en nergens in mee denkt. Zonde van m'n energie dus.

Het gaat gelukkig niet om enorme bedragen, maar de drukker mist nu op jaarbasis toch mooi een paar duizend euro aan omzet. Zijn gemis, ik vind wel een andere drukker die wel eerlijk is en mee denkt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65243782
Tja, niet netjes inderdaad, maar je hebt geen rechten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 14:10:03 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65243808
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat dus. We hebben het niet zomaar over een pak melk dat ipv 1,00 nu ineens 1,05 kost. Het gaat mij om het principe van klantvriendelijkheid. En natuurlijk kunnen je inkoopprijzen stijgen, maar bij grote, terugkerende orders neem je dan contact op ipv domweg torenhoge facturen te sturen. Doe je dat niet, dan ga je gewoon voor de emmer. Daar komt bovenop wat ik al eerder meldde: dat hij gedurende eerdere contacten al niet meest vriendelijk was. Het is eerder een botte zak. Echter, als ik de spullen gewoon aanleverde, leverde hij ook gewoon op tijd en was er niks aan de hand. Voor zijn concurrerende prijs nam ik zijn botte ego voor lief. Dat doe ik nu dus niet meer. En zijn lompe mentaliteit maakt dat ik ook geen zin heb om nog in contact te treden, het verleden heeft bewezen dat hij zeer waarschijnlijk toch alle schuld bij mij legt en nergens in mee denkt. Zonde van m'n energie dus.

Het gaat gelukkig niet om enorme bedragen, maar de drukker mist nu op jaarbasis toch mooi een paar duizend euro aan omzet. Zijn gemis, ik vind wel een andere drukker die wel eerlijk is en mee denkt.
Wat zit je nou toch steeds andermans posts te gebruiken om te proberen je punt te maken terwijl je niet eens goed weet hoe de vork nou eigenlijk in de steel zit
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:10:25 #43
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65243826
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:07 schreef swarmahoer het volgende:
ik had gelijk contact op genomen ipv een topic te openen mikkie, miss was het al wel opgelost
mocht hij stug blijven, dán had ik pas mn rechten proberen te onderzoeken zegmaar...
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:07 schreef Nielez het volgende:
Dat dus.
Probeer het gewoon.
Ik kies er bewust voor om dat niet te doen. Onder andere op basis van mijn principes, onder andere op basis van mijn ervaringen met hem uit het verleden. Dus die discussie is gesloten, punt uit .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:11:31 #44
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65243868
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat zit je nou toch steeds andermans posts te gebruiken om te proberen je punt te maken terwijl je niet eens goed weet hoe de vork nou eigenlijk in de steel zit
Hoezo weet ik niet goed hoe de vork in de steel zit? Drukker koopt duurder in, drukker meldt dit niet aan de klant, klant krijgt torenhoge factuur die hij niet verwacht op basis van verleden.

Zo moeilijk is het toch niet?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:12:43 #45
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65243920
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:09 schreef Scorpie het volgende:
Tja, niet netjes inderdaad, maar je hebt geen rechten.
Dat is jammer, maar helaas dan...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 14:12:46 #46
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65243921
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:11 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Hoezo weet ik niet goed hoe de vork in de steel zit? Drukker koopt duurder in, drukker meldt dit niet aan de klant, klant krijgt torenhoge factuur die hij niet verwacht op basis van verleden.

Zo moeilijk is het toch niet?
Weet je dan hoe precies hoe die verhoging is opgebouwd en hoe dat gekomen is?
En wie z'n nieuwe leverancier is?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65244024
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:10 schreef Mikkie het volgende:

[..]


[..]

Ik kies er bewust voor om dat niet te doen. Onder andere op basis van mijn principes, onder andere op basis van mijn ervaringen met hem uit het verleden. Dus die discussie is gesloten, punt uit .
je wil toch iets bereiken dan lijkt het me logisch dat je contact opneemt met die chef
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_65244144
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:09 schreef Scorpie het volgende:
Tja, niet netjes inderdaad, maar je hebt geen rechten.
Ik vraag me dat dus af, of je dat zo zwart-wit kunt stellen. Wat als TS niet met een verhoging van 50% maar van 150% geconfronteerd werd? Waar ligt die grens?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:18:56 #49
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65244177
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:12 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Weet je dan hoe precies hoe die verhoging is opgebouwd en hoe dat gekomen is?
En wie z'n nieuwe leverancier is?
Hij heeft in een begeleidend briefje aangegeven dat de stijging in zijn geheel komt door duurdere inkoopprijzen voor hem, als gevolg van keuze voor een nieuwe leverancier. Dat lijkt me toch een duidelijke uitleg? Wie zijn leverancier is, is voor mij niet relevant. Ik doe zoeken met de drukker, niet met zijn leverancier.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:14 schreef swarmahoer het volgende:
je wil toch iets bereiken dan lijkt het me logisch dat je contact opneemt met die chef
Ik waardeer je poging om te helpen, maar welk gedeelte van 'discussie gesloten, punt uit' begrijp je niet?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:20:00 #50
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65244220
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik vraag me dat dus af, of je dat zo zwart-wit kunt stellen. Wat als TS niet met een verhoging van 50% maar van 150% geconfronteerd werd? Waar ligt die grens?
Daar ben ik dus inderdaad benieuwd naar. Staat er iets in de wet of in het consumentenrecht dat spreekt over redelijkheid, termijnen van mededelingen enzo? Dit eventueel in combinatie met een terugkerende afspraak.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')