Dat mag ik op basis van meerdere bestellingen uit het verleden toch ook verwachten? Is er bij een 'ingesleten gewoonte' geen sprake van dat de leverancier een dergelijke prijsverhoging als waar ik mee te maken heb van tevoren moet melden?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:13 schreef Netsplitter het volgende:
Niet.
Je gaat er zelf vanuit dat de prijs hetzelfde is gebleven.
Nee.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat mag ik op basis van meerdere bestellingen uit het verleden toch ook verwachten? Is er bij een 'ingesleten gewoonte' geen sprake van dat de leverancier een dergelijke prijsverhoging als waar ik mee te maken heb van tevoren moet melden?
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:16 schreef Mikkie het volgende:
Dat mag ik op basis van meerdere bestellingen uit het verleden toch ook verwachten? Is er bij een 'ingesleten gewoonte' geen sprake van dat de leverancier een dergelijke prijsverhoging als waar ik mee te maken heb van tevoren moet melden?
Dus:quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:28 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vind wel dat de drukker het duidelijk moet aangeven dat de prijzen zijn gestegen, en niet eens met een klein beetje...
Ga je in de supermarkt ook zo met de prijzen om?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want? TS besteld iets zonder te vragen wat het kost, dat is gewoon niet handig. De drukkers waar ik mee werk sturen overigens wel altijd een opdrachtbevestiging (met daarop de calculatie), en ze drukken pas wanneer ze daar akkoord op hebben.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:28 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vind wel dat de drukker het duidelijk moet aangeven dat de prijzen zijn gestegen, en niet eens met een klein beetje...
Hij ziet TS sowieso nooit meer, want die vindt het te duurquote:Tjah, probeer hem erop aan te spreken dat je een vaste klant bent. En als hij van plan is jou zo te behandelen, dat hij je hier nooit meer zal zien (uiteraard als er een andere alternatief is).
Hoeveel kost elke bestelling van jou?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:38 schreef Mikkie het volgende:
Mijns inziens bestaat er iets als een 'afspraak uit gewoonte'. Als je meerdere bestellingen voor exact dezelfde prijs hebt gedaan, reken je daarop en vraag je geen hernieuwde offerte. Achteraf gezien misschien inderdaad mijn fout, maar ik vind het van de drukker ook een verre van chique manier van handelen. Als hij me had gebeld met de mededeling, had hij het uit kunnen leggen en kun je samen misschien nog iets doen. Maar achteraf quasi-nonchalant een rekening sturen (nota bene pas ná een nieuwe bestelling), dat vind ik ronduit grof. Bij wet zal het niet zo heten, maar ik voel me wel opgelicht. Als ik eerder van de prijsverhoging had geweten, had ik waarschijnlijk de nieuwe bestelling niet eens gedaan. Want daarvan kan ik nu dus ook nog een dikke factuur verwachten.
Eén ding weet ik nu wel: al betaal ik bij een andere drukker nóg 100 euro meer, dat doe ik liever dan nogmaals naar m'n (inmiddels ex-)drukker toe gaan. Want dit vind ik geen wijze om met je klanten om te gaan.
Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denktquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:38 schreef ASSpirine het volgende:
Een beetje zakenman wijst er toch wel op dat de prijzen zijn gestegen. En vooral als je bijna met 50% stijgt
Heeft een drukker ook een schap met schapprijzen zoals in de supermarkt?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:31 schreef blaatertje het volgende:
Ga je in de supermarkt ook zo met de prijzen om?
Als ik je post zo lees is je drukker een tijd lang zo dom geweest om zijn kostenstijgingen niet door te berekenen waardoor jij denkt bepaalde rechten te hebben.
Ik heb de drukker nog niet gesproken. Ik heb enkel de factuur ontvangen en deze met verbazing bekeken. Bij een dergelijke manier van handelen heb ik ook niet meer de intentie om te bellen om tot een oplossing te komen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:40 schreef Roy_T het volgende:
Mikkie, wat was de reactie van de drukker precies toen je hem vroeg waarom 'ie dit niet even gemeld had na al je eerdere bestellingen? Wat zei 'ie toen je vroeg hoe jullie hier samen uit kunnen komen?
De absolute kosten zijn mijns inziens niet relevant in dit gevalquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:40 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Hoeveel kost elke bestelling van jou?
Ik zou de inmiddels ex-drukker van jou duidelijk maken dat hij een vast klant kwijt is. Kan alleen maar helpen, en vooral als je er toch een aanzienlijk bedrag uitgeeft.
Geen eerlijke vergelijking. Als jij je afvalbak wekelijks (al gedurende tien weken) voor twee euro laat reinigen, en in een bepaalde week zegt pipo na het schoonmaken ineens dat het een tientje kost, ben je het er ook niet mee eens. Je had immers gerekend op twee euro. Misschien heeft hij bij wet wel gelijk (al betwijfel ik het, consumentenrecht enzo), dan nog voel jij je gepikeerd door zijn manier van handelen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."
Komt dat je bekend voor?
In de supermarkt staan sterk gestegen prijzen op het schap voor het product vermeld, dat is in dit geval wat lastiger.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:31 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Ga je in de supermarkt ook zo met de prijzen om?
Als ik je post zo lees is je drukker een tijd lang zo dom geweest om zijn kostenstijgingen niet door te berekenen waardoor jij denkt bepaalde rechten te hebben.
Meteen een advocaat zoeken dan maar?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:45 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb de drukker nog niet gesproken. Ik heb enkel de factuur ontvangen en deze met verbazing bekeken. Bij een dergelijke manier van handelen heb ik ook niet meer de intentie om te bellen om tot een oplossing te komen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:48 schreef swarmahoer het volgende:
je hebt dus nog geen contact gehad met de drukker ?
Die behoefte heb ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:45 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb de drukker nog niet gesproken. Ik heb enkel de factuur ontvangen en deze met verbazing bekeken. Bij een dergelijke manier van handelen heb ik ook niet meer de intentie om te bellen om tot een oplossing te komen.
Het meest schandalige is gewoon dat hij wíst dat ik de factuur nog niet binnen had, en dus te goeder trouw nóg een bestelling plaatste. Ook toen heeft hij niets gezegd. Ik krijg dus eigenlijk nu twee facturen binnen die allebei 46% hoger uitvallen dan verwacht. Het voelt gewoon alsof ik dubbel genaaid ben.
Nee. En daarom vraag je om de prijs voor je iets in je karretje stopt, tenzij geld geen rol speeltquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:45 schreef r_one het volgende:
Heeft een drukker ook een schap met schapprijzen zoals in de supermarkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |