abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65241378
De situatie is als volgt:

Ik heb drukwerk besteld, dat al meerdere malen in dezelfde vorm, oplage en kwaliteit is geleverd voor bedrag X. De laatste keer dat het is geleverd, liet de factuur even op zich wachten. Prima, die is toch even hoog als de vorige keren, dus dat komt wel. Vervolgens heb ik recent weer drukwerk besteld, dat wederom correct geleverd is. Bijgeleverd werd direct de factuur van de vorige levering, die van de huidige levering was onderweg, werd me verteld. Wat schetst mijn verbazing: Bedrag X is bedrag Y geworden, en bedrag Y is maar liefst 46% hoger dan bedrag X! Als reden hiervoor geeft de drukker dat hij een nieuwe leverancier heeft en dat de inkoop daardoor duurder was. En ik kan dus van de huidige levering nóg zo'n factuur verwachten! .

Eerlijk gezegd zullen zijn leveranciers mij jeuken. Ik heb op basis van de vorige facturen en de daarin overeengekomen prijs hernieuwde bestellingen geplaatst. Als ik had geweten dat de twee recente bestellingen anderhalf keer zo duur zouden zijn, had ik een andere toko gezocht! Hij heeft deze verwachting echter niet aangegeven en confronteert mij nu achteraf met een torenhoge rekening. Enige kostenstijging kan er natuurlijk altijd zijn en over een procentje of vijf had ik niet moeilijk gedaan, maar dit is me echt te gortig. Nu vraag ik me af: Wat zijn mijn rechten in dit geval?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 13:13:30 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65241595
Niet.
Je gaat er zelf vanuit dat de prijs hetzelfde is gebleven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65241685
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:13 schreef Netsplitter het volgende:
Niet.
Je gaat er zelf vanuit dat de prijs hetzelfde is gebleven.
Dat mag ik op basis van meerdere bestellingen uit het verleden toch ook verwachten? Is er bij een 'ingesleten gewoonte' geen sprake van dat de leverancier een dergelijke prijsverhoging als waar ik mee te maken heb van tevoren moet melden?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65241940
Geen.
Als je mondeling of schriftelijk afspraken had gemaakt wel, deze "ter goeder trouw" is iets te goed geweest .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 13:23:39 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65241968
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:16 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat mag ik op basis van meerdere bestellingen uit het verleden toch ook verwachten? Is er bij een 'ingesleten gewoonte' geen sprake van dat de leverancier een dergelijke prijsverhoging als waar ik mee te maken heb van tevoren moet melden?
Nee.
Zou een mooie zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:25:50 #6
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_65242045
Drukwerk bestellen zonder offerte vooraf, dat doe ik dus echt never nooit, zelfs niet bij vaste leveranciers.
Foutje jouwerzijds.
Dat verandert alles
pi_65242126
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:16 schreef Mikkie het volgende:
Dat mag ik op basis van meerdere bestellingen uit het verleden toch ook verwachten? Is er bij een 'ingesleten gewoonte' geen sprake van dat de leverancier een dergelijke prijsverhoging als waar ik mee te maken heb van tevoren moet melden?
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."
Komt dat je bekend voor?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_65242135
Ik vind wel dat de drukker het duidelijk moet aangeven dat de prijzen zijn gestegen, en niet eens met een klein beetje...
Tjah, probeer hem erop aan te spreken dat je een vaste klant bent. En als hij van plan is jou zo te behandelen, dat hij je hier nooit meer zal zien (uiteraard als er een andere alternatief is).
pi_65242273
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:28 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vind wel dat de drukker het duidelijk moet aangeven dat de prijzen zijn gestegen, en niet eens met een klein beetje...
Dus:
TS doet een bestelling bij drukker. Drukker belt TS op en zegt: "Weet je het wel zeker? De prijzen zijn gigantisch omhoog gegaan sinds de laatste bestelling die je gedaan hebt! Zoek misschien naar een beter alternatief!".

Euhm.. yeah right

Als TS gewoon een offerte had gevraagd, had hij de vernieuwde prijzen gekregen. Maar dat heeft hij niet gedaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:31:57 #10
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_65242287
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:16 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat mag ik op basis van meerdere bestellingen uit het verleden toch ook verwachten? Is er bij een 'ingesleten gewoonte' geen sprake van dat de leverancier een dergelijke prijsverhoging als waar ik mee te maken heb van tevoren moet melden?
Ga je in de supermarkt ook zo met de prijzen om?

Als ik je post zo lees is je drukker een tijd lang zo dom geweest om zijn kostenstijgingen niet door te berekenen waardoor jij denkt bepaalde rechten te hebben.
pi_65242326
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:28 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vind wel dat de drukker het duidelijk moet aangeven dat de prijzen zijn gestegen, en niet eens met een klein beetje...
Want? TS besteld iets zonder te vragen wat het kost, dat is gewoon niet handig. De drukkers waar ik mee werk sturen overigens wel altijd een opdrachtbevestiging (met daarop de calculatie), en ze drukken pas wanneer ze daar akkoord op hebben.
quote:
Tjah, probeer hem erop aan te spreken dat je een vaste klant bent. En als hij van plan is jou zo te behandelen, dat hij je hier nooit meer zal zien (uiteraard als er een andere alternatief is).
Hij ziet TS sowieso nooit meer, want die vindt het te duur
pi_65242370
Ach, het is misschien niet slim maar de drukker raakt er zeker vaste klanten door kwijt. Absoluut niet netjes .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:38:26 #13
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65242547
Mijns inziens bestaat er iets als een 'afspraak uit gewoonte'. Als je meerdere bestellingen voor exact dezelfde prijs hebt gedaan, reken je daarop en vraag je geen hernieuwde offerte. Achteraf gezien misschien inderdaad mijn fout, maar ik vind het van de drukker ook een verre van chique manier van handelen. Als hij me had gebeld met de mededeling, had hij het uit kunnen leggen en kun je samen misschien nog iets doen. Maar achteraf quasi-nonchalant een rekening sturen (nota bene pas ná een nieuwe bestelling), dat vind ik ronduit grof. Bij wet zal het niet zo heten, maar ik voel me wel opgelicht. Als ik eerder van de prijsverhoging had geweten, had ik waarschijnlijk de nieuwe bestelling niet eens gedaan. Want daarvan kan ik nu dus ook nog een dikke factuur verwachten.

Eén ding weet ik nu wel: al betaal ik bij een andere drukker nóg 100 euro meer, dat doe ik liever dan nogmaals naar m'n (inmiddels ex-)drukker toe gaan. Want dit vind ik geen wijze om met je klanten om te gaan.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65242562
Een beetje zakenman wijst er toch wel op dat de prijzen zijn gestegen. En vooral als je bijna met 50% stijgt
pi_65242609
Mikkie, wat was de reactie van de drukker precies toen je hem vroeg waarom 'ie dit niet even gemeld had na al je eerdere bestellingen? Wat zei 'ie toen je vroeg hoe jullie hier samen uit kunnen komen?
pi_65242615
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:38 schreef Mikkie het volgende:
Mijns inziens bestaat er iets als een 'afspraak uit gewoonte'. Als je meerdere bestellingen voor exact dezelfde prijs hebt gedaan, reken je daarop en vraag je geen hernieuwde offerte. Achteraf gezien misschien inderdaad mijn fout, maar ik vind het van de drukker ook een verre van chique manier van handelen. Als hij me had gebeld met de mededeling, had hij het uit kunnen leggen en kun je samen misschien nog iets doen. Maar achteraf quasi-nonchalant een rekening sturen (nota bene pas ná een nieuwe bestelling), dat vind ik ronduit grof. Bij wet zal het niet zo heten, maar ik voel me wel opgelicht. Als ik eerder van de prijsverhoging had geweten, had ik waarschijnlijk de nieuwe bestelling niet eens gedaan. Want daarvan kan ik nu dus ook nog een dikke factuur verwachten.

Eén ding weet ik nu wel: al betaal ik bij een andere drukker nóg 100 euro meer, dat doe ik liever dan nogmaals naar m'n (inmiddels ex-)drukker toe gaan. Want dit vind ik geen wijze om met je klanten om te gaan.
Hoeveel kost elke bestelling van jou?
Ik zou de inmiddels ex-drukker van jou duidelijk maken dat hij een vast klant kwijt is. Kan alleen maar helpen, en vooral als je er toch een aanzienlijk bedrag uitgeeft.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:41:15 #17
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65242647
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:38 schreef ASSpirine het volgende:
Een beetje zakenman wijst er toch wel op dat de prijzen zijn gestegen. En vooral als je bijna met 50% stijgt
Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt .

Het is prima als de prijzen stijgen door hogere inkoop enzo, maar deze verhouding is grof, dat ik er in elk geval melding van zou maken. De manier van handelen die meneer nu heeft gehanteerd, valt bij mij dan ook verkeerd. Ook al is het bij wet misschien wel mijn fout, dan nog is het niet slim. Geen handige manier van bedrijfsvoering lijkt me. En dat in een tijd dat klantenbinding belangrijker wordt dan ooit, doordat steeds meer kleine bedrijven over de kop zullen gaan...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65242808
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:31 schreef blaatertje het volgende:
Ga je in de supermarkt ook zo met de prijzen om?

Als ik je post zo lees is je drukker een tijd lang zo dom geweest om zijn kostenstijgingen niet door te berekenen waardoor jij denkt bepaalde rechten te hebben.
Heeft een drukker ook een schap met schapprijzen zoals in de supermarkt?

Als ik je post zo lees heb je de OP niet (of niet goed) gelezen waardoor jij verkeerde conclusies trekt (drukker heeft een andere toeleverancier en naar aanleiding daarvan berekent hij de hogere inkoopprijs gewoon door aan de klant).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:45:13 #19
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65242813
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:40 schreef Roy_T het volgende:
Mikkie, wat was de reactie van de drukker precies toen je hem vroeg waarom 'ie dit niet even gemeld had na al je eerdere bestellingen? Wat zei 'ie toen je vroeg hoe jullie hier samen uit kunnen komen?
Ik heb de drukker nog niet gesproken. Ik heb enkel de factuur ontvangen en deze met verbazing bekeken. Bij een dergelijke manier van handelen heb ik ook niet meer de intentie om te bellen om tot een oplossing te komen.

Het meest schandalige is gewoon dat hij wíst dat ik de factuur nog niet binnen had, en dus te goeder trouw nóg een bestelling plaatste. Ook toen heeft hij niets gezegd. Ik krijg dus eigenlijk nu twee facturen binnen die allebei 46% hoger uitvallen dan verwacht. Het voelt gewoon alsof ik dubbel genaaid ben.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:47:47 #20
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65242899
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:40 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Hoeveel kost elke bestelling van jou?
Ik zou de inmiddels ex-drukker van jou duidelijk maken dat hij een vast klant kwijt is. Kan alleen maar helpen, en vooral als je er toch een aanzienlijk bedrag uitgeeft.
De absolute kosten zijn mijns inziens niet relevant in dit geval . Het gaat me nu om de relatieve prijsverhoging en de manier van achteraf mededelen (zelfs pas ná een tweede bestelling). Dat is verre van netjes en druist tegen alle principes van klantvriendelijkheid in. Ik zal hem ook zeker melden dat hij een vaste klant kwijt is. Ik besteed mijn geld liever bij iemand die wél netjes met zijn klanten omgaat.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65242926
je hebt dus nog geen contact gehad met de drukker ?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:51:36 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65243042
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."
Komt dat je bekend voor?
Geen eerlijke vergelijking. Als jij je afvalbak wekelijks (al gedurende tien weken) voor twee euro laat reinigen, en in een bepaalde week zegt pipo na het schoonmaken ineens dat het een tientje kost, ben je het er ook niet mee eens. Je had immers gerekend op twee euro. Misschien heeft hij bij wet wel gelijk (al betwijfel ik het, consumentenrecht enzo), dan nog voel jij je gepikeerd door zijn manier van handelen.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:31 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Ga je in de supermarkt ook zo met de prijzen om?

Als ik je post zo lees is je drukker een tijd lang zo dom geweest om zijn kostenstijgingen niet door te berekenen waardoor jij denkt bepaalde rechten te hebben.
In de supermarkt staan sterk gestegen prijzen op het schap voor het product vermeld, dat is in dit geval wat lastiger.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65243044
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:45 schreef Mikkie het volgende:

Ik heb de drukker nog niet gesproken. Ik heb enkel de factuur ontvangen en deze met verbazing bekeken. Bij een dergelijke manier van handelen heb ik ook niet meer de intentie om te bellen om tot een oplossing te komen.
Meteen een advocaat zoeken dan maar?

Als je de drukker nog niet hebt gesproken, hoe weet je dan dat het komt door zijn gestegen inkoopprijzen? Of is dat een aanname?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:52:31 #24
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65243081
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:48 schreef swarmahoer het volgende:
je hebt dus nog geen contact gehad met de drukker ?
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:45 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb de drukker nog niet gesproken. Ik heb enkel de factuur ontvangen en deze met verbazing bekeken. Bij een dergelijke manier van handelen heb ik ook niet meer de intentie om te bellen om tot een oplossing te komen.

Het meest schandalige is gewoon dat hij wíst dat ik de factuur nog niet binnen had, en dus te goeder trouw nóg een bestelling plaatste. Ook toen heeft hij niets gezegd. Ik krijg dus eigenlijk nu twee facturen binnen die allebei 46% hoger uitvallen dan verwacht. Het voelt gewoon alsof ik dubbel genaaid ben.
Die behoefte heb ik ook niet.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65243109
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:45 schreef r_one het volgende:

Heeft een drukker ook een schap met schapprijzen zoals in de supermarkt?
Nee. En daarom vraag je om de prijs voor je iets in je karretje stopt, tenzij geld geen rol speelt

Maar je hebt dus ook nooit een orderbevestiging ofzo gehad Mikkie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')