abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65486331
Kevin gisteren weer in de draagdoek gehad, en heerlijk een stukje gewandeld!

En ik geniet er zo van (L)
Dat betekend ook dat ik alvast ga kijken naar een niet-rekkende draagdoek. Een Girasol, Storchenwiege of....

Vind het alleen moeilijk om de doek goed om te krijgen.. Hij zat van achter gedraaid waardoor ik daar toch wel iets last van had.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_65486409
Wat een heerlijke plaatjes CrazyMoon.
En het uitzoeken van een nieuwe doek is zo leuk, want er valt zoveel te kiezen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65486791
webkim, die nieuwe gele doek van je... hoe heet die?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65487440
Dat is een Didymos. Indio Sonnengelb.

Oeh, en Icicle heeft -em ook gekiekt! Met mijn paarse Pfau er ook bij.

[ Bericht 64% gewijzigd door Webkim op 28-01-2009 12:33:47 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_65487915
webkim wat zie je er fantastisch uit zeg! wauw

en wat een mooie doek!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:54:36 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_65488421
Ik vind de paarse Pfau wel erg paars hoor, vind het werkje wel heel mooi, maar ik heb het geld er simpelweg niet voor over. Ik heb op dit moment genoeg doek en hoef geen nieuwe
Vind het al heel wat dat ik steeds zekerder word van de Yamo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65488443
Ik hou toch wel van geel. Lekkere zomerdoek, dus als iemand de zon even aan kan doen. Dan kunnen we ook weer zonder draagjassen en poncho's op stap.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:03:48 #208
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65488738
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:54 schreef Troel het volgende:
Ik vind de paarse Pfau wel erg paars hoor, vind het werkje wel heel mooi, maar ik heb het geld er simpelweg niet voor over. Ik heb op dit moment genoeg doek en hoef geen nieuwe
Vind het al heel wat dat ik steeds zekerder word van de Yamo
Haha, ik vind het paars juist heel mooi, maar het werkje niet zo! Maar hier voorlopig geen doeken erbij, 4 vind ik echt wel genoeg (denk ik... voorlopig... )
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_65490861
Ik vind die paarse pfau wel erg gaaf; qua kleiur en werkje! Mooie combi! Zat er op de site al naar te kijken maar kon de doek niet helemaal plaatsen; nu dus wel Is die geverfd of orgineel?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65491203
Ik vind die gele doek zo mooi. Hij is zo mooi fel geel.

Word deze doek ook zo superzacht? Mijn vicky krijg ik maar niet zacht... Kan ook aan mij liggen omdat is ze niet zo vaak gebruik, omdat mijn voorkeur nu bij lampo ligt.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 14:34:03 #211
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65492526
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:05 schreef Ticootje het volgende:

Word deze doek ook zo superzacht? Mijn vicky krijg ik maar niet zacht... Kan ook aan mij liggen omdat is ze niet zo vaak gebruik, omdat mijn voorkeur nu bij lampo ligt.
Vicky ga je iig niet zo zacht als Lampo krijgen. Ligt aan het garen, maar vooral aan de weving. Storchenwiege gebruikt vor hun kruiskepers dubbele draden in ketting en inslag, daardoor zijn hun doeken oersterk en wat glad, maar worden minder zacht en wollig dan Girasol of Didymos kruiskepers.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65492741
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:05 schreef Ticootje het volgende:

En daar willen we natuurlijk foto's van!
Hardloper.
IG @webkim
pi_65492813
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:39 schreef Webkim het volgende:

[..]

En daar willen we natuurlijk foto's van!
Ja, ik gebruik mn doeken nu bijna dagelijks, maar een foto.... ho maar.

Foto's komen vast zondag wel!
pi_65493974
Onze eerste rugdraagpoging van afgelopen maandag:

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65495261
Wat kleurt je bril mooi bij de doek, Llewella!

Als er iemand nog twijfelt over Pfau: doen! Echt, wat een droom van een doek is dat zeg. Hij knoopt zo lekker en draagt zo gewichtloos dat ik er steeds weer verbaasd over ben.
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:49:01 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_65495425
Nouja, meestal is het kind toch ook het meeste gewicht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65495557
Ik heb nu voor het eerst Seb in de draagdoek (hopp antigua van webkim) Ik dacht even proberen, echt heel erg fijn zeg en meneer slaapt gewoon lekker door. Zo dadelijk denk ik even een wandelingetje maken. Wat een uitvinding!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:03:18 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_65495919
Aaah, Llewella, wat een schattige foto! Amber met dat mutsje op.

Oh owlet, zeg dat nou niet... Ik vond de pfau eerst niets, maar nu ik hem in actie heb gezien, vind ik hem toch wel gaaf! Maar ik heb nu wel even genoeg doeken. Misschien dat ik er nog 1 voor mijn verjaardag ga vragen. Zou de pfau een beetje gelijk zijn qua structuur en gebruiksgemak als de millefiori? Want die draagt ook zo lekker! Lekkerder dan mijn hopp vind ik.

Estrys, we hebben er weer een fan bij zo te horen! Leuk hoor!

Ik had nog een betere foto beloofd:
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:09:48 #219
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65496148
Oef cattie, wat doe je
Wat een lieve foto zeg!

Chacama, ik heb je pakje ontvangen, bedankt voor de lieve cadeautjes erin! Wat een leuke foto's ook!!!

[ Bericht 15% gewijzigd door sjak op 28-01-2009 16:16:39 ]
Lekker douchen!
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:31:56 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65496955
Crazymoon wat lief

Llewella, ziet er goed uit!

Estrys, klinkt goed!!

Cattie, wat lief! Is dat ook een didymos?

Heb net mn kraamkado-doek gegeven aan vriendin. kan niet wachten tot daar ook zo'n pasgeboren frut in zit
Pfau is een didymos?

Oeps, beetje veel smileys
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65497456
Pfau is een Didymos ja.
Doeken zijn superleuk als kraamcadeau..!
Thomas maakt vandaag weer draagreclame.

Oeh, Cattie, ik zie nu pas dat jij een Millie met wit bemachtigd hebt! *jaloers* Supermooi zeg!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:50:24 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_65497560
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik begin het nu echt irritant te vinden dat je zoveel (sluik)reclame maakt. Sorry.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65498097
Prima Troel. Dat mag je gerust vinden. Maar ik ben supertrots op hoe het gaat als moeder en ik deel hier al eeuwen van alles en nou ga ik niet mijn mond houden over het thuiswerken. Mijn kind staat in de krant en ik zou het liefst met een megafoon op het dak gaan staan om dat eraf te roepen. Wist je trouwens dat er een vacature als mod is..?

En dan terug naar de doeken:
hoe ben jij aan een witte Millefiori gekomen Cattie? Ik heb me rot gezocht maar vond alleen nog rare lengtes bij Birdies Room.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65498573
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:46 schreef Webkim het volgende:
Pfau is een Didymos ja.
Doeken zijn superleuk als kraamcadeau..!
Thomas maakt vandaag weer draagreclame.

Oeh, Cattie, ik zie nu pas dat jij een Millie met wit bemachtigd hebt! *jaloers* Supermooi zeg!
toffe foto!
Wat voor knoop is dat? Ziet er namelijk wel handig uit!
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:17:05 #225
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65498579
met welke doek kun je het beste beginnen?
heb me nog niet echt volledig ingelezen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65498820
wij gebruiken nu een maand of 4,5 ofzo een draagdoek. begonnen met een stretchdoek, en inmiddels ook een niet-stretch. en soms de slendang. als start vond ik de stretchdoek makkelijk. dan vouw je eerst de doek en stop je de baby erin als je klaar bent. da's ook best handig als je boodschappen doet ofzo. thuis omknopen, baby steeds verhuizen van maxi-cosy naar doek en terug. bij de niet-stretch knoop je direct met baby en al. da's ff wennen. afhankelijk van de situatie heb ik voorkeur, niet zozeer eenduidig stretch of niet. als ik kilomters ga lopen heb ik liever geen stretch. als ik veel wissel tussen maxicosy en doek juist liever stretch.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65498828
Een secure high backcarry Freecell. Daar vind je op youtube wel filmpjes van.
En _Bar_: dat is heel persoonsgebonden. Sommige mama's beginnen het liefste met een zachte tricotdoek, omdat die zich gemakkelijk rond het kindje heen vormt en supercomfy en zacht is.
Maar er komt na een aantal maanden een punt dat je kindje een gewicht krijgt waarmee zo'n rekbare doek gaat doorhangen. En vanaf dan is een geweven doek comfortabeler. Maar die kan je ook al vanaf het begin gebruiken.

Een rekbare doek koop je bijvoorbeeld bij draagdoek.nl en ook Binana heeft hele fijne.
En van geweven doeken heb je allerlei merken waamee Google je wel verder helpt: Storchenwiege, Hoppediz, Girasol, Didymos, Medley, Dolcino, Ellevill. Er zijn er echt heel veel, dus er zit vast ergens een doek bij die je mooi vindt en die aan je overige eisen voldoet.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65499143
Wat leuk die foto Webkim!
pi_65499347
Cattie, welke knoop heb je daar gebruikt met Fee?
pi_65499405
_Bar_ Ik had meteen een niet-rekbare doek als eerste doek; en heb daar zeker geen spijt van gehad!
Ik wilde graag meteen een stevige doek die ik langer kon gebruiken voor meer draagplezier.
En de hoppediz vond ik dan meteen ideaal omdat die snel zo lekker zacht is; maar die is wel weer erg warm met warm weer. Dus het is wellicht ook handig met seizoenen rekening te houden.

simmu; ook met een niet-rekbare doek kan dat; ik knoop vaak de doek van te voren.
Amber Mae
pi_65499887
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:39 schreef Reinhilde het volgende:
Cattie, welke knoop heb je daar gebruikt met Fee?
Zo te zien een FWCC (front wrap cross carry). Eigenlijk hetzelfde als je waarschijnlijk met je rekbare doek doet, maar dan met de horzontale band onder de schuine banden

Cattie, ik heb nooit een millefiori gebruikt dus ik weet niet of hij vergelijkbaar is maar ik heb twee andere didymos jaquard doeken (waves en la leche league) en ik vind pfau echt anders in gebruik. Hij lijkt wat meer grip te hebben, wat natuurlijk goed kan komen doordat hij ingewikkelder geweven is en minder glad is. Hij is ook net een tikkie dikker dan waves en LLL).
pi_65499945
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:23 schreef Webkim het volgende:
Een secure high backcarry Freecell. Daar vind je op youtube wel filmpjes van.
dank

ik wil er eik nog wel een doek bij
Een girasol oid....
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:00:55 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65499996
Troel, ik zie dit ook niet als sluikreclame hoor, puur als trots over een krantenartikel.. Nu is alles nog nieuw, iedereen duikt er op. Dat wordt vanzelf wel minder en dan zal het spammen ook wel meevallen.
Ik kan me iig goed voorstellen dat ze supertrots is en het wil showen.

En het is toch sowieso echt niet zo dat niemand van hier het nog weet.
pi_65500093
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:59 schreef freecell het volgende:

[..]

dank

ik wil er eik nog wel een doek bij
Een girasol oid....
hebberd!

oeeeeh ik kan echt niet wachten tot zondag. Ik ben zó benieuwd, doeken voelen en kijken enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65501546
ooow Cattie die millefiori *kwijl*
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:19:53 #236
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_65502670
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:50 schreef Troel het volgende:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik begin het nu echt irritant te vinden dat je zoveel (sluik)reclame maakt. Sorry.
Het valt mij ook op. Enthousiasme is hartstikke leuk, maar de site wordt je redelijk door de strot geduwd zo langzamerhand.
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:40:31 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_65503389
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:19 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Het valt mij ook op. Enthousiasme is hartstikke leuk, maar de site wordt je redelijk door de strot geduwd zo langzamerhand.
Nou, dat dus. En ja BE, iedereen weet van die site, ik weet ook waarom dat zo is

Prima dat je trots bent op thuiswerken enzo, maar dat hoort niet hier maar in het moederstopic. Trots op Thomas kan ik me ook voorstellen, maar dat hoort in het babietjestopic, niet hier. Juist omdat je het hier plaatst riekt het naar spam. Daar gaat het me om

(Bereka is er ook op aangesproken, dus vandaar dat ik vond dat jij er ook op aangesproken mocht worden)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:29:55 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_65505172
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:05 schreef Webkim het volgende:
Prima Troel. Dat mag je gerust vinden. Maar ik ben supertrots op hoe het gaat als moeder en ik deel hier al eeuwen van alles en nou ga ik niet mijn mond houden over het thuiswerken. Mijn kind staat in de krant en ik zou het liefst met een megafoon op het dak gaan staan om dat eraf te roepen. Wist je trouwens dat er een vacature als mod is..?

En dan terug naar de doeken:
hoe ben jij aan een witte Millefiori gekomen Cattie? Ik heb me rot gezocht maar vond alleen nog rare lengtes bij Birdies Room.
Afgelopen zomer via de didymos site, er was toen een restpartij te koop bij sonderpreise. En we staan dan quitte qua jaloers zijn, want jij heb toch de millefiori pink? Die vind ik zo gaaf, maar is niet meer te koop..

Reinhilde, het is idd een FWCC. Die geeft veel steun aan pasgeborenen die niet willen/kunnen liggen in een doek vind ik.
pi_65505327
Oeh, tijdelijk ruilen ooit eens? Ik wil die witte zó graag eens zien...
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 20:41:18 #240
141844 Macka66
pi_65505567
Wbt Millefiori (katoen) en Waves en Pfau, ik heb al een paar keer gehoord van ervaringsdeskundigen dat Millefiori en Waves op elkaar lijken met knopen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 20:42:28 #241
141844 Macka66
pi_65505612
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hebberd!

oeeeeh ik kan echt niet wachten tot zondag. Ik ben zó benieuwd, doeken voelen en kijken enzo
Babietje lenen? Als ik opschiet kan ik er voor zondag nog snel een bijmaken
pi_65506485
macka! turbofok!ster!
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 21:19:53 #243
43556 miss_dynastie
pi_65507194
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:03 schreef bixister het volgende:
macka! turbofok!ster!
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:58:59 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65508811
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:03 schreef bixister het volgende:
macka! turbofok!ster!
My thoughts exactly!

En Webkim, dat doe je goed, zo veel aandacht in de media!
Nou maar hopen dat het je ook klandizie oplevert

(Verder ben ik het wel met Troel eens...)
pi_65509161
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:42 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Babietje lenen? Als ik opschiet kan ik er voor zondag nog snel een bijmaken

dat doe je mooi vlot dan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65509173
ha! Over draagpoppen gesproken. Macka, heb jij nog tips qua gewichtverdeling enzo? Ik kan dit wel via PM doen maar wellicht zijn er andere mensen die ook willen weten.

De laatste tijd lijkt er steeds wel weer iemand te zijn die Avalon wil dragen of het voor de eigen kinderen wil leren en mijn arme meisjes zijn er niet meer zo van gecharmeerd
pi_65509228
Haha, was er dan niet op teruggekomen.
Macka, ik vroeg het ook al aan Nienke; ik zou zo graag stapsgewijze foto's zien van het maken van zo'n baby.
(Okee, dat klinkt veel erger dan het is... )

Oh, en nog iets: ik heb begin deze maand de reisPalermo weer even gevoeld die ik een tijd geleden te logeren had en die is opgeknapt! Hij is zacht aan het worden, net als de Monza (?) van Troel die ik tijdens de draagwandeling heb bepoteld. Dus: de ene doek heeft meer TLC nodig dan de andere, maar het komt uiteindelijk wel goed.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65510007
ik wil wel ff raad hier. want we oefenen met de slendang. en we lopen tegen wat probleempjes aan. hoe stel je de bovenrand bij?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65510084
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:09 schreef Webkim het volgende:
Haha, was er dan niet op teruggekomen.
Macka, ik vroeg het ook al aan Nienke; ik zou zo graag stapsgewijze foto's zien van het maken van zo'n baby.
(Okee, dat klinkt veel erger dan het is... )

hahaha dat klinkt inderdaad fout ja.
Nee maar serieus, als ik het probeer dan is zo'n pop absoluut mijn enige probeersel hoor. Ik moet er niet aan denken om dat met iemand anders' kind te proberen lijkt me doodeng haha ik ben zo'n muts daarmee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:34:23 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65510340
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:27 schreef simmu het volgende:
ik wil wel ff raad hier. want we oefenen met de slendang. en we lopen tegen wat probleempjes aan. hoe stel je de bovenrand bij?
Hoe bedoel je? Gewoon sjorren en trekken

Bij een BWCC zet ik meestal mn tanden erin om hem strak te houden. Zal vast niet mogen, maar ach... Tussen mijn knieën glijdt het weg.

Tmoet idd niet gekker worden Kinderen stapsgewijs maken in een paar dagen en daarna opknopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')