En wat te denken van onze Nicolae.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ajax werd kampioen toen ze een "man of glass" in de selectie hadden. Nu is dat Aisatti, kortom, ster nummer 3 erbij.
Hoewel het natuurlijk raar is dat jullie nooit kampioen werden terwijl je toch Manucharyan had.
Over Manucharyan gesproken:quote:Op maandag 19 januari 2009 16:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ajax werd kampioen toen ze een "man of glass" in de selectie hadden. Nu is dat Aisatti, kortom, ster nummer 3 erbij.
Hoewel het natuurlijk raar is dat jullie nooit kampioen werden terwijl je toch Manucharyan had.
Je hebt een taart in z'n gezicht gegooid?quote:Op maandag 19 januari 2009 16:50 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Over Manucharyan gesproken:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:50 schreef Freezor het volgende:
Johan Derksen zegt op vi.nl dat de rode kaart van cvitanich misschien geseponeerd wordt omdat Pothuizen heeft toegegeven dat er niets aan de hand was.
Wie liegt er nu? Derksen of Prosac?quote:Op maandag 19 januari 2009 16:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
nee, gele kaarten en opvolgende schorsingen kunnen niet geseponeerd worden. Bij direct rood had het gekund.
Ja maar als Urby zou speelt hoeft Aissati er niet in van mij.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:19 schreef Silaz het volgende:
Met Aissati erbij, als die weer helemaal fit is, heb je voorin wel erg veel voetballend vermogen
Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Ik denk dat Derksen weer een boel uit z'n nek lult, en gaat lullen vanavond.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:56 schreef Prosac het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat hoe onterecht ook, een gele kaart (en opvolgend rood) nooit geseponeerd kan worden. Dit zou echt een unicum zijn en uiteraard een precedent scheppen.
Daarbij geldt natuurlijk ook dat ondanks het overdreven gedoe van Pothuizen, Cvitanich wel doorging.
edit: Als ze Cvitanich niet schorsen, dan seponeer je zijn 2e gele kaart en dat is dus onmogelijk volgens KNVB regels. Gele kaarten kun je niet aanvechten, dat zou dus vanaf het moment dat de KNVB hem niet schorst, mogelijk zijn.
Dat is volgens mij helemaal waar. gele kaarten kan je niet aanvechten. Rode wel.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:56 schreef Prosac het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat hoe onterecht ook, een gele kaart (en opvolgend rood) nooit geseponeerd kan worden. Dit zou echt een unicum zijn en uiteraard een precedent scheppen.
Daarbij geldt natuurlijk ook dat ondanks het overdreven gedoe van Pothuizen, Cvitanich wel doorging.
edit: Als ze Cvitanich niet schorsen, dan seponeer je zijn 2e gele kaart en dat is dus onmogelijk volgens KNVB regels. Gele kaarten kun je niet aanvechten, dat zou dus vanaf het moment dat de KNVB hem niet schorst, mogelijk zijn.
Rustig brengen. Wat meer kwaliteit in de breedte van de selectie kan geen kwaad. Vooral niet op de nr. 10 positie.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:03 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja maar als Urby zou speelt hoeft Aissati er niet in van mij.
Mooi.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:26 schreef BB-boy het volgende:
Ik weet niet of deze al een keer gepost was, maar een geweldige column van (held) Koch.
Ajax.nlquote:Extra informatie
- Het is niet toegestaan uitingen te tonen die refereren aan de brand van vorig jaar.
Erg mooiquote:Op maandag 19 januari 2009 16:26 schreef BB-boy het volgende:
Ik weet niet of deze al een keer gepost was, maar een geweldige column van (held) Koch.
En zij nemen weer 100 palestina vlaggen mee naarbinnen gok ikquote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
Voor de mensen die zondag gaan:
[..]
Ajax.nl
Geen liedjes over de brand zingen jongens! Dan moeten ze huilen bij Groningen!
quote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Daar heb je dus echt niets aan. Je mag al blij zijn als hij dit seizoen nog een wedstrijd speelt. Veel te blessuregevoelig, die jongen.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:22 schreef Nashje het volgende:
[..]
[..]. Die schijnt dus weer een terugslag te hebben gehad in de winterstop. Weet iemand hoe lang dit nog gaat duren?
Dan laat ik de wc-rollen maar thuisquote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Nou breekt m'n klomp. Alsjeblieft kap met dat politiek correcte gejank. Echt typisch weer dit. Only in Holland.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Ik denk dat ze eerder doelen op spandoeken en het dragen van brandweerhelmen.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:46 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Nou breekt m'n klomp. Alsjeblieft kap met dat politiek correcte gejank. Echt typisch weer dit. Only in Holland.
Alles inclusief bedoel ik.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:48 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder doelen op spandoeken en het dragen van brandweerhelmen.
quote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Ga je Vitesse uit nog proberen ouwe?quote:Op maandag 19 januari 2009 17:46 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Nou breekt m'n klomp. Alsjeblieft kap met dat politiek correcte gejank. Echt typisch weer dit. Only in Holland.
Geen punten nog.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:50 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ga je Vitesse uit nog proberen ouwe?
Ik vind het ook kinderachtig, maar ja...quote:
kut. wat moet ik nou met m'n "je bent een rund als je met wc rollen stunt" spandoek?quote:Op maandag 19 januari 2009 17:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax.nl
Zo jammer.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:54 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
kut. wat moet ik nou met m'n "je bent een rund als je met wc rollen stunt" spandoek?
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Je hebt een taart in z'n gezicht gegooid?
Ik snap wel dat ze liever niet aan die pijnlijke gebeurtenis herinnerd willen worden, maar kom op. We hebben het hier niet over dode hooligans, de holocaust of de vuurwerkramp maar om een gęnant en kut dagje in de geschiedenis van FC Groningen. Dat er dan een paar grapjassen met een brandweerhelm in het vak staan en er een spandoek hangt van Page papier is nou niet echt iets om daar heel erg gestresst over te gaan doen.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:49 schreef Prosac het volgende:
[..]
triest die verzoeken, hoewel ik het ook wel kan begrijpen, voor sommige mensen een behoorlijk traumatische ervaring, mijn "buurman" op de tribune dacht er aan om deze maar over te slaan, die heeft nog een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen met ademhalingsmoeilijkheden.
Fijn dat je dit meedeelt aan ons, nu kunnen we vanavond allemaal met een gerust hart slapen. Jorientjequote:Op maandag 19 januari 2009 18:00 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kan die mooi in de nieuwe kuip spelen
Uiteraard, maar het is en blijft voor sommige mensen een heel andere ervaring. Ik begrijp het verzoek, maar ik verwacht gewoon de "Ajax" brandblusser spandoeken en het "steek je vak maar in de fik"quote:Op maandag 19 januari 2009 17:58 schreef Silenus het volgende:
Het is maar een beetje dollen hoor.![]()
(Niet tegen jou trouwens, maar gewoon in het algemeen)
We zullen het net zo lastig krijgen als tegen NEC daar twijfel ik niet aan. Wederom een hele belangrijke wedstrijd die we moeten winnen.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:54 schreef versteegrob het volgende:
Beetje vertrouwen in zaterdag mensen? Groningen pakt er weinig punten dus moet goed komen. Alleen even kijken wie er als spits gaat spelen.
Ja ik ook. Maar Groningen kennende gaan ze komend weekend 300% geven omdat ze tegen hun aartsvijand spelenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:03 schreef _Mike_ het volgende:
Ik schat Groningen toch een stuk lager in dan NEC, vooral qua vorm en inzet
idd. ze hebben daar 3 wedstrijden van het jaar Ajax, Heerenveen en Twente. waarom wij daar bijzitten is iedereen een raadsel maargoedquote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef toma het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar Groningen kennende gaan ze komend weekend 300% geven omdat ze tegen hun aartsvijand spelen
Voor vrijwel elke club zijn wij een van 'de wedstrijden van het jaar'.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:08 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
idd. ze hebben daar 3 wedstrijden van het jaar Ajax, Heerenveen en Twente. waarom wij daar bijzitten is iedereen een raadsel maargoedhet zij zo.
Je zou toch zeggen dat dat inmiddels anders zou zijn, nu wij eindelijk een 'gewone' club zijn net als alle andere 'gewone' clubsquote:Op maandag 19 januari 2009 19:11 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Voor vrijwel elke club zijn wij een van 'de wedstrijden van het jaar'.
Valt wel mee, de spelers van Groningen hebben juist veel respect voor spelers als Suarez/Lindgren/Silva omdat ze toch de stap van sub naar top kunnen maken.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef toma het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar Groningen kennende gaan ze komend weekend 300% geven omdat ze tegen hun aartsvijand spelen
Die kunnen wij ook ophangen voor clubs zoals Real Madridquote:
Had NEC ook kunnen doenquote:
quote:
Alsof hij een divisie lager zou willenquote:Op maandag 19 januari 2009 18:00 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kan die mooi in de nieuwe kuip spelen
Wij zijn nooit een gewone club. Ook al heeft PSV de afgelopen 4 jaar veel meer gepresteerd dan wij, reken maar dat 90% van de Nederlandse spelers liever naar Ajax dan PSV gaat.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:12 schreef twi het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat dat inmiddels anders zou zijn, nu wij eindelijk een 'gewone' club zijn net als alle andere 'gewone' clubs
Zijn wij een 'rivaal' van Twente?quote:
Anders rijmt het niet. En die snappen toch het verschil niet tussen rivaal en concurrent.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zijn wij een 'rivaal' van Twente?![]()
Concurrent misschien, maar toch zeker geen rivaal.
Niet eens concurrent. Die boertjes hebben het alleen allemaal heel hoog in hun bol de laatste tijd.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zijn wij een 'rivaal' van Twente?![]()
Concurrent misschien, maar toch zeker geen rivaal.
Alleen hadden die een spandoek "Wisgerhof = Mister NEC".quote:
Maar, dat spandoek hangt er het hele jaar alquote:Op maandag 19 januari 2009 19:33 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Alleen hadden die een spandoek "Wisgerhof = Mister NEC".
In Nijmegen zijn ze blijkbaar iets realistischer.
Iets van: Altijd Nijmegenaar. Oe a Gentenaar. Zoiets.quote:
ben benieuwd of hij wat loslaat over de Serviër. zal wel niet als er niet naar gevraagd wordt.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:54 schreef Cyberia18 het volgende:
Voor de Sport 1 kijkers. Danny Blind is straks te gast bij Sport 1 United.
Dan stel ik die vraag toch.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:01 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
ben benieuwd of hij wat loslaat over de Serviër. zal wel niet als er niet naar gevraagd wordt.
Oh, en het is de bedoeling dat het contract van Alderweireld tot medio 2013 wordt verlengd.quote:Dario Cvitanich is officieel voor één competitiewedstrijd geschorst na zijn rode kaart (twee keer geel) tegen NEC. Hij mist daardoor de uitbeurt van komend weekeinde tegen FC Groningen.
Je pikt er ook net die 4 topics uit dat ik er niet bij was.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijk bizar eigenlijk dat het nog maar een jaar geleden is dat het zo'n grote puinhoop was. Ik zat toevallig een beetje door die oude topics te scrollen en te lezen, maar je kan je haast niet meer voorstellen wat voor sfeer er rondom deze tijd vorig jaar hing rond Ajax, fans, spelers, trainer, bestuur. En dan nu die complete rust.
Voor wie het ook nog eens wil herlezen
[CENTRAAL] Wie wordt na dit seizoen trainer/coach van Ajax? #1
Ajax-commissie (olv Coronel) komt met rapport
Marco van Basten nieuwe coach Ajax
AFC Ajax-topic #916: Frank Rijkaard, welkom terug? en verder
En natuurlijk hoe Montana wel niet tegen de komst van Marco was.
Sprookje Cruijff duurde helaas maar een week ofzoquote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijk bizar eigenlijk dat het nog maar een jaar geleden is dat het zo'n grote puinhoop was. Ik zat toevallig een beetje door die oude topics te scrollen en te lezen, maar je kan je haast niet meer voorstellen wat voor sfeer er rondom deze tijd vorig jaar hing rond Ajax, fans, spelers, trainer, bestuur. En dan nu die complete rust.
Dat is nog niks vergeleken met die tijd van Wouters. En er zo'n team stond vergelijkbaar met het Feyenoord van nu, er zelfs van Fortuna Sittard thuis werd verloren. Toen zag ik het niet meer zittenquote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Door die periode kan ik mij nu de woede wel voorstellen van de menigte die het Maasgebouw steeds wil bestormen.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is nog niks vergeleken met die tijd van Wouters. En er zo'n team stond vergelijkbaar met het Feyenoord van nu, er zelfs van Fortuna Sittard thuis werd verloren. Toen zag ik het niet meer zitten
En deze kan in de bookmarks voor de eerst volgende keer dat we twee keer achter elkaar punten laten liggen.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Doe er maar een jaartje extra bij. Emanuelson ook graag.quote:Ajax hoopt op korte termijn het contract van centrale verdediger Toby Alderweireld open te breken en te verlengen tot medio 2013. Dat weet het Algemeen Dagblad maandagavond te melden.
De 19-jarige Belg maakte tegen NEC zijn officiële debuut.
Ajax - Fortuna Sittard 1-3quote:Op maandag 19 januari 2009 20:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is nog niks vergeleken met die tijd van Wouters. En er zo'n team stond vergelijkbaar met het Feyenoord van nu, er zelfs van Fortuna Sittard thuis werd verloren. Toen zag ik het niet meer zitten
Doet Urby denk ik niet, hij heeft in 2006 bijgetekend. Tegen die tijd kan hij wel naar het buitenland als hij zo blijft spelen.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:41 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Doe er maar een jaartje extra bij. Emanuelson ook graag.
Het nieuwsbericht destijdsquote:
quote:maandag
12 april 1999
Ajax is doodziek
LEEUWARDEN, maandag
Schrijnender kon het contrast niet worden uitgedrukt. Nadat de ziel van de club zes dagen eerder nog op zo'n glorieuze wijze door alle grootheden uit het verleden was uitgedragen, werd Ajax zes dagen later bruut op diezelfde ziel getrapt. Het was niet de eerste keer dit seizoen, wel de meest beschamende. De bescheiden provincieclub Cambuur, hartstochtelijk en succesvol strijdend voor lijfsbehoud, blies de elite uit de hoofdstad met een 4-1 nederlaag terug over de Afsluitdijk. De regerend kampioen zal nog hard moeten knokken voor Europees voetbal; een 'werkwoord' waar men zich in de ArenA maar eens over moet gaan buigen.
De betekenis van z'n woorden leken hem te ontgaan. Meubelstuk Bobby Haarms, vóór de wedstrijd tegen Cambuur op zoek naar een kop koffie, genoot nog na van de Cruyff-aubade in de ArenA en zei: "Wat zijn we groot geweest." De verleden tijd was wellicht ook wel bewust gekozen door de man die als geen ander beseft dat het hart van Ajax, en dus ook zijn hart, bloedt. Ajax anno 1999, bungelend op de achtste plaats in de Nederlandse competitie. Kan het erger? Ja. Dat wil zeggen: komt er in de komende zeven wedstrijden geen verandering in de situatie, dan zitten alle Ajacieden straks voor de kachel wanneer Nederland met de grootste afvaardiging sinds jaren aan een nieuwe Europese tournee begint.
Drie jaar geleden liep Ajax al eens averij op in Leeuwarden. Toen waren de Amsterdammers onder Louis van Gaal nog schier onverslaanbaar, zodat het slippertje (2-0) in het bekertoernooi als een incident kon worden opgevat. Er is in een paar jaar veel veranderd. Van Gaal ging, Olsen kwam, Olsen ging en Wouters kwam. Maar de man die Ajax weer 'body' moet gaan geven, heeft nu ook alweer drie wedstrijden op rij verloren. En de nederlaag tegen Cambuur, de grootste dit seizoen, is geen incident meer. Vandaar dat Wouters benadrukte dat de halve finale tegen Feyenoord woensdag van groot belang is, omdat de Champions League sowieso uit het zicht is verdwenen. "Ik houd me vast aan het gegeven dat bekervoetbal een ander verhaal is en hoop dat iedereen beseft dat dit het moment is om de nederlaag een klein beetje recht te zetten."
Wouters keek koel en analytisch terug op de enorme afgang van zijn ploeg. Inwendig moet hij hebben gekookt van ergernis. De prestatie van de landskampioen was lachwekkend. Qua spel is Ajax verworden tot een middelmatig elftal zonder passie, juist de eigenschap die Wouters in zijn loopbaan perfectioneerde. PSV denderde vorige week over de Amsterdammers heen en zelfs Cambuur kon het, nadat Shota Arveladze Ajax eerst nog op een vroege voorsprong had gezet. Het was de enige schittering van klasse die gisteren oplichtte in het knusse Cambuur-stadion. De Georgiër, voortdurend kampend met talloze 'pijntjes' en daardoor dit seizoen veel minder prominent aanwezig dan gebruikelijk, verschalkte Wim de Ron in de zesde minuut met een wonderschone boogbal (0-1). De goede pass kwam van Richard Knopper, die rechts op het middenveld uitstekend begon, daarna wegviel maar in de tweede helft zou uitgroeien tot de beste Ajacied. Knopper was één van de vijf nieuwe gezichten in de opstelling ten opzichte van de topper tegen PSV. Arveladze verving Benni (interland-verplichtingen) in de spits, Peter Hoekstra keerde als linkshalf terug voor de geschorste Richard Witschge, Ferdi Vierklau loste de geblesseerde Andrzej Rudy in het centrum af en Tijjani Babangida kreeg rechts voorin de voorkeur boven Wamberto.
Na de goal van Arveladze boorde Cambuur krachten aan waar trainer Gert Kruys, die het maximale uit zijn elftal weet te halen, bijna niet meer op gerekend had. De fanatieke trainer vreesde even voor een herhaling van de thuiswedstrijd tegen Feyenoord, die met 1-5 verloren ging. "Maar we hebben veel teamspirit en lef getoond. De jongens knokten de broek van hun kont", jubelde de voormalige teamgenoot van Jan Wouters bij FC Utrecht. Allemaal leuk en aardig, maar een topclub moet inmiddels toch wel weten waar de valkuil van Cambuur ligt. Ajax liep echter zielloos over de hobbelige grasmat en zocht het onheil op door het vele balverlies op het middenveld. "We vergaten te voetballen zoals we dat voor ogen hebben", beaamde Wouters. Ajax verloor de controle en Kenan Durmusoglu schoot het schaamrood op de Amsterdamse kaken. Vooral bij de tweede treffer van de Turk schutterde de Ajax-defensie, aangevoerd door Mario Melchiot die verzuimde de buitenspelval tijdig uit te zetten.
De onmacht aan Ajax-zijde werd in de tweede helft vooral geďllustreerd door Jari Litmanen. De Finse regisseur, die zijn vertrek inmiddels heeft aangekondigd, liet simpele ballen van z'n voeten springen en boog geregeld moedeloos het hoofd, alsof hij de waarheid niet onder ogen wilde zien. Zelfs de meester van het middenveld wist het niet meer en dat wil wat zeggen. Met Gerald Sibon als vervanger van Arveladze werd Ajax wel sterker in de lucht, maar de haast Engelse manier van spelen leverde geen doorbraak op. Integendeel, de Friese furie counterde op de brutale 'Kruystocht' naar een hogere score. Eerst via invaller Engeniy Levchenko, die de tweede assist van Marinus Dijkhuizen in de 80e minuut fraai afrondde. Vijf minuten later gevolgd door de ijverige dribbelaar Leonard van Utrecht: 4-1.
"We zijn veilig", klonk het opgelucht uit talloze Friese monden. Cynisch werd gevraagd of dat ook al voor Ajax geldt.
Je noemde mij "debiele weggelopen TBS'er" minder dan een jaar geleden en ik heb dat helemaal nooit gezien!quote:Op maandag 19 januari 2009 20:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Aan de ene kant zie ik Urby wel verlengen volgens mij heeft hij het uitstekend naar zijn zin met de technische staf.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Doet Urby denk ik niet, hij heeft in 2006 bijgetekend. Tegen die tijd kan hij wel naar het buitenland als hij zo blijft spelen.
Heat of the moment.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je noemde mij "debiele weggelopen TBS'er" minder dan een jaar geleden en ik heb dat helemaal nooit gezien!
Hij had wel gelijk weet jequote:Op maandag 19 januari 2009 20:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je noemde mij "debiele weggelopen TBS'er" minder dan een jaar geleden en ik heb dat helemaal nooit gezien!
Daar kunnen we heel Feyenoord van kopen!quote:Op maandag 19 januari 2009 21:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heat of the moment..
Overigens ontvangt Ajax een miljoen euro via HSV van City voor De Jong.
Wat is je mening nu over Van Basten? Nog steeds zo kritisch, of inmiddels al wat gematigd?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daar kunnen we heel Feyenoord van kopen!
Mooi, ik was al bang dat we ze niet meer aan de straatstenen kwijt konden raken.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:19 schreef Cyberia18 het volgende:
Er komt al wat meer beweging in de interesse voor Rommedahl en Bakkie, aldus Blind.
Wat een sukkel was dat. Vlak daarvoor stond al een gastje van een jaar of tien/twaalf van NEC dom te doen terwijl z'n vader echt zo stond van: jongen, wat doe je nou?!quote:Op maandag 19 januari 2009 20:56 schreef Cyberia18 het volgende:
Whehe die nerd die in het filmpje op Ajaxpride langs de weg met zijn Feyenoord shirt loopt te pronken!!
Waar ik me altijd zo druk over maakte is het feit dat Marco van Basten zomaar bondscoach werd, zonder het verdiend/afgedwongen te hebben. Puur op basis van zijn voetbalverleden. Ook werd hij zomaar Ajax-trainer en dat vond ik gewoon belachelijk. Natuurlijk kan het dan leuk uitpakken, maar dat is puur geluk.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat is je mening nu over Van Basten? Nog steeds zo kritisch, of inmiddels al wat gematigd?
Dat Ajax topic met Wielaert niet welkom in de TT was ook wel pijnlijk.
Had De Jong nou nog maar contract voor een half jaar of anderhalf jaar?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heat of the moment..
Wat een heldquote:Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef kevin6188 het volgende:
Suarez had dus echt een hele gedachte met z'n hooghouden:
http://www.sportwereld.nl(...)aoui_een_beetje.html
Na al een halfjaar gelijk een wereld van verschil in uitstraling, spelopvatting, strijd en teamgevoel ten opzichte van vorig seizoen bereikt te hebben vallen de kwaliteiten en toegevoegde waarde van Van Basten volgens jou nog altijd onder de noemer puur geluk?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waar ik me altijd zo druk over maakte is het feit dat Marco van Basten zomaar bondscoach werd, zonder het verdiend/afgedwongen te hebben. Puur op basis van zijn voetbalverleden. Ook werd hij zomaar Ajax-trainer en dat vond ik gewoon belachelijk. Natuurlijk kan het dan leuk uitpakken, maar dat is puur geluk.
Hij bedoelt dat de benoeming van van Basten goed uitvalt geluk is. Dat van Basten dit voor mekaar krijgt valt geen geluk meer te noemenquote:Op maandag 19 januari 2009 21:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Na al een halfjaar gelijk een wereld van verschil in uitstraling, spelopvatting, strijd en teamgevoel ten opzichte van vorig seizoen bereikt te hebben vallen de kwaliteiten en toegevoegde waarde van Van Basten volgens jou nog altijd onder de noemer puur geluk?!
Seriously.
Puur geluk voor Ajax dat het zo uitpakt. Ik zeg niet dat Van Basten alleen maar geluk heeft.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Na al een halfjaar gelijk een wereld van verschil in uitstraling, spelopvatting, strijd en teamgevoel ten opzichte van vorig seizoen bereikt te hebben vallen de kwaliteiten en toegevoegde waarde van Van Basten volgens jou nog altijd onder de noemer puur geluk?!
Seriously.
8 ton, aldus Danny die nu bij Sport1 United zit.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heat of the moment..
Ja, maar als je zo gaat redeneren is er een 50% kans dat het wel goed uitpakt.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Puur geluk voor Ajax dat het zo uitpakt. Ik zeg niet dat Van Basten alleen maar geluk heeft.
Maar zijn vier jaar bij Oranje en tijd ervoor gaven geen voortekenen dat Marco van Basten een succesvolle trainer was of zou kunnen worden. Er was eigenlijk op het moment dat Ajax Van Basten contracteerde totaal geen basis, hij had het gewoon echt niet verdiend.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, maar als je zo gaat redeneren is er een 50% kans dat het wel goed uitpakt.
Dus waarom geluk? Als ik zie hoe hij het aanpakt, hoe hij zijn visie doordrukt en dingen afdwingt, dan is dat geen geluk hoor. Niet voor Van Basten, en niet voor Ajax. Ajax is gewoon slim geweest..
Sommige mensen hebben gewoon een bepaald talent, een bepaalde kennis.. Natuurtalentje, zeg maar.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar zijn vier jaar bij Oranje en tijd ervoor gaven geen voortekenen dat Marco van Basten een succesvolle trainer was of zou kunnen worden. Er was eigenlijk op het moment dat Ajax Van Basten contracteerde totaal geen basis, hij had het gewoon echt niet verdiend.
Omdat hij Cruijff was, daarom.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben gewoon een bepaald talent, een bepaalde kennis.. Natuurtalentje, zeg maar.
Cruijff begon zijn carriere toch ook bij Ajax als coach... Op basis waarvan verdiende hij het?.
klopt. het verschil zit em in het feit dat Marco alle macht kreeg (i.t.t. broekies Koeman en Blind destijds). door het aanstellen van Van Basten is Ajax over een hele andere boeg gegaan. een soort alles of niets actie die nu goed uit lijkt te pakken.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar zijn vier jaar bij Oranje en tijd ervoor gaven geen voortekenen dat Marco van Basten een succesvolle trainer was of zou kunnen worden. Er was eigenlijk op het moment dat Ajax Van Basten contracteerde totaal geen basis, hij had het gewoon echt niet verdiend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |