Energietegoed klinkt in mijn oren als beltegoed. En het noemen van alleen de 2e energienota lijkt mij toch te duiden op ook daadwerkelijk de 2e energienota. Anders zouden ze wel vanaf de 2e energienota noemen lijkt me.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:23 schreef Brammetje het volgende:
Ik heb mij een week geleden aangemeld bij Energie Direct, het volgende staat in een brief die ik heb gekregen:
'Daarnaast ontvangt u een extra voordeel van 435 in de vorm van energietegoed op uw 2e voorschotnota.'
Een gevalletje "lekker vaag" dusquote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:23 schreef Brammetje het volgende:
Ik heb mij een week geleden aangemeld bij Energie Direct, het volgende staat in een brief die ik heb gekregen:
'Daarnaast ontvangt u een extra voordeel van 435 in de vorm van energietegoed op uw 2e voorschotnota.'
We zijn er uit, navraag bij ED (binnen 24 uur een reactie), dit is hun antwoord:quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:52 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, ze gebruiken letterlijk het woord "korting."
Als het daadwerkelijk een teruggave zou zijn, hadden ze die term wel gebruikt. Lijkt me tenminste.
quote:Uw voorschot word op uw tweede voorschotnota verkende met de ¤ 145,00. Het overige bedrag van ¤ 290,00 word dan uitgekeerd op uw bankrekening.
Wat dan wel weer vreemd is is dat, ondanks het feit dat ik de laatste maanden slechts 1 a 2 dagen per week thuis ben, mijn voorschotbedrag verhóógd is door EnergieDirect.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:04 schreef Dirkh het volgende:
[..]
We zijn er uit, navraag bij ED (binnen 24 uur een reactie), dit is hun antwoord:
[..]
Om die korting van te betalenquote:Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wat dan wel weer vreemd is is dat, ondanks het feit dat ik de laatste maanden slechts 1 a 2 dagen per week thuis ben, mijn voorschotbedrag verhóógd is door EnergieDirect.
Toch maar even een mailtje gestuurd met de vraag waar dat op gebaseerd is.
Dat staat toch los van het bedrag wat je krijgt omdat je energie van hun af neemt?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wat dan wel weer vreemd is is dat, ondanks het feit dat ik de laatste maanden slechts 1 a 2 dagen per week thuis ben, mijn voorschotbedrag verhóógd is door EnergieDirect.
Toch maar even een mailtje gestuurd met de vraag waar dat op gebaseerd is.
Ja, dat zal lekker zijn. Het voorschotbedrag zodanig verhogen dat ze het bedrag maar voor een heel klein deel direct hoeven uit te betalen en dan pas bij de eindafrekening alsnog moeten gaan dokken. Maar he, het kan zo maar, zal ze veel geld schelen.quote:
Inmiddels ook een mailtje terug gehad... Vrij standaard blaat-verhaal gehad over de stijging van energieprijzen in Januari en dat daarom m'n voorschotbedrag verhoogd was.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:08 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat staat toch los van het bedrag wat je krijgt omdat je energie van hun af neemt?
Mijn aansluiting is nog niet opgeleverd, maar voor zover ik kan zien op de "persoonlijke pagina" kan je alles inzien en ook het voorschotbedrag wijzigen (of verlagen ook onder wijzigen valt, kan ik dus nog niet zien)
Ik krijg meer het idee van : hoemeer geld ze elke maand vangen van de mensen dan kunnen hun rente trekken ... van jouw geld.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:36 schreef kastanova het volgende:
[..]
Inmiddels ook een mailtje terug gehad... Vrij standaard blaat-verhaal gehad over de stijging van energieprijzen in Januari en dat daarom m'n voorschotbedrag verhoogd was.
Toch vreemd aangezien dat voorschotbedrag berekend is aan de hand van de gisteren doorgegeven meterstanden.
Ik ben immers minimaal 66% minder gaan gebruiken, dus dan zou de prijsstijging boven die 66% moeten zijn.
Terwijl in de praktijk de stijging slechts 12% tot 15% bedroeg.
Wederom een mailtje gestuurd dus.
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn, ware het niet dat je zelf het voorschotbedrag aan kan passen. Dus voor de mensen die het comfortabel vinden om maandelijks een paar tientjes meer te betalen om aan het eind van het jaar de zekerheid te hebben geen hoge jaarnota te krijgen, is een hoog voorschot lekker.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:45 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik krijg meer het idee van : hoemeer geld ze elke maand vangen van de mensen dan kunnen hun rente trekken ... van jouw geld.
Klopt wat je zegtquote:Op maandag 9 maart 2009 23:06 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn, ware het niet dat je zelf het voorschotbedrag aan kan passen. Dus voor de mensen die het comfortabel vinden om maandelijks een paar tientjes meer te betalen om aan het eind van het jaar de zekerheid te hebben geen hoge jaarnota te krijgen, is een hoog voorschot lekker.
Maar ze zullen er zeker wel rekening mee houden dat mensen hun voorschot niet aanpassen en daar wat geld uit halen. Kastanova heeft een flinke daling in gebruik, als hij dan zelf het voorschotbedrag aanpast, dan is dat probleem verholpen en wordt aan het eind van het jaar duidelijk of er betaald moet worden of anders.
De elektrameter gaat echt niet sneller lopen bij het overstappen naar een andere leverancier.
De meeste kosten zitten in de vaste kosten, die dus onafhankelijk zijn van het verbruik. Dus je theorie van 66% prijssteiging gaat niet helemaal op. En hoe minder variabele kosten jij hebt (lees: die 66% besparing), des te relatief hoger je vaste kosten zijn.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:36 schreef kastanova het volgende:
[..]
Inmiddels ook een mailtje terug gehad... Vrij standaard blaat-verhaal gehad over de stijging van energieprijzen in Januari en dat daarom m'n voorschotbedrag verhoogd was.
Toch vreemd aangezien dat voorschotbedrag berekend is aan de hand van de gisteren doorgegeven meterstanden.
Ik ben immers minimaal 66% minder gaan gebruiken, dus dan zou de prijsstijging boven die 66% moeten zijn.
Terwijl in de praktijk de stijging slechts 12% tot 15% bedroeg.
Wederom een mailtje gestuurd dus.
Mwah, ik zit zelf redelijk diep in de materie dus kan toch wel zeggen dat bij gemiddeld gebruik de vaste kosten relatief gezien nihil zijn. Vooral wat betreft de onderlinge verschillen tussen de goedkopere leveranciers.quote:Op maandag 9 maart 2009 23:13 schreef Sport_Life het volgende:
De meeste kosten zitten in de vaste kosten, die dus onafhankelijk zijn van het verbruik.
EnergieDirect.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:11 schreef tinny het volgende:
kastanova zit je nou direct bij EnergieDirect of via de Vastenlastenbond?
en wat is je contractvorm en prijs per m3 / Kwh?
We spreken elkaar over een jaar nog weleens, als je poogt een overstap te maken naar derdenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
EnergieDirect.
1 jarig contract met 0,092463 voor de elektriciteit en 0,47005 voor het gas (incl. btw, excl. energiebelasting)
Niet het goedkoopste op de markt, maar ik deed het dan ook puur voor de geldteruggave.
ED is 1 van de projecten die ik draai, dus vrees maar niet...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:57 schreef Sport_Life het volgende:
We spreken elkaar over een jaar nog weleens, als je poogt een overstap te maken naar derden.
En ik kan het redelijk goed weten, heb bij ED gewerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |