abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66068933
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:23 schreef Brammetje het volgende:
Ik heb mij een week geleden aangemeld bij Energie Direct, het volgende staat in een brief die ik heb gekregen:

'Daarnaast ontvangt u een extra voordeel van 435 in de vorm van energietegoed op uw 2e voorschotnota.'
Energietegoed klinkt in mijn oren als beltegoed. En het noemen van alleen de 2e energienota lijkt mij toch te duiden op ook daadwerkelijk de 2e energienota. Anders zouden ze wel vanaf de 2e energienota noemen lijkt me.
Naja, misschien ben ik ook wel gewoon te wantrouwend.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66071367
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:23 schreef Brammetje het volgende:
Ik heb mij een week geleden aangemeld bij Energie Direct, het volgende staat in een brief die ik heb gekregen:

'Daarnaast ontvangt u een extra voordeel van 435 in de vorm van energietegoed op uw 2e voorschotnota.'
Een gevalletje "lekker vaag" dus

De tijd zal het leren ...maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken toch.
pi_66080850
Hmm, raar ja.. ik wacht wel even om te zien wat er bij jullie gebeurt.
Ik heb inmiddels de jaarafrekening gevonden van Essent, kan ik eens mooi gaan vergelijken.
Mijn nieuw voorschotbedrag is 161 euro.. voor een woning waar 2 mensen wonen. Dat is best veel..

Ik lees op gaslicht.com zowel negatieve als positieve berichten over het overstappen. Weet iemand of Essent nog leveringskosten in rekening brengt als men overstapt naar een andere leverancier?

[ Bericht 13% gewijzigd door VraagoverHuur op 15-02-2009 17:08:40 ]
pi_66183874
Ik kan er over heen gelezen hebben, maar wat gebeurt er in dit geval:
Dong geeft per product (gas/electra) 207,- retour, totaal 414,-. De boete bij vroegtijdig beeindigen van het contract is 50,- per product, totaal dus 100,-. Als je naar de tarieven zonder deze korting kijkt, 'kaal' dus, dan is Dong echter duurder dan de gevestigde aanbieders.
Stel ik zeg op zodra ik die 414,- binnen heb, heb ik dan nog steeds die 314,- winst na aftrek van de boete, of wordt die dan ook nog terug geclaimd? Verder bieden o.a. Eneco (mijn huidige leverancier) en Nuon aan de overstapboete te betalen. Kan het dan dat als ik even een maandje of 2-3 bij Dong blijf, 414 euro opstrijk, een boete laat betalen door mijn oude aanbieder en weer lekker terug ga alsof er niets gebeurd is?
pi_66243685
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:52 schreef kastanova het volgende:

[..]

Naja, ze gebruiken letterlijk het woord "korting."

Als het daadwerkelijk een teruggave zou zijn, hadden ze die term wel gebruikt. Lijkt me tenminste.
We zijn er uit, navraag bij ED (binnen 24 uur een reactie), dit is hun antwoord:
quote:
Uw voorschot word op uw tweede voorschotnota verkende met de ¤ 145,00. Het overige bedrag van ¤ 290,00 word dan uitgekeerd op uw bankrekening.
pi_66864346
Ik zit nu ook maar op gaslicht.com te kijken en ik vraag me af wat handiger is al je nu gaat overstappen? Een vast of variabel tarief want volgens mij gingen de tarieven ergens in juni/juli toch weer dalen?
pi_66867442
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:04 schreef Dirkh het volgende:

[..]

We zijn er uit, navraag bij ED (binnen 24 uur een reactie), dit is hun antwoord:
[..]
Wat dan wel weer vreemd is is dat, ondanks het feit dat ik de laatste maanden slechts 1 a 2 dagen per week thuis ben, mijn voorschotbedrag verhóógd is door EnergieDirect.
Toch maar even een mailtje gestuurd met de vraag waar dat op gebaseerd is.
pi_66867497
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef kastanova het volgende:

[..]

Wat dan wel weer vreemd is is dat, ondanks het feit dat ik de laatste maanden slechts 1 a 2 dagen per week thuis ben, mijn voorschotbedrag verhóógd is door EnergieDirect.
Om die korting van te betalen
pi_66867631
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef kastanova het volgende:

[..]

Dat staat toch los van het bedrag wat je krijgt omdat je energie van hun af neemt?
Mijn aansluiting is nog niet opgeleverd, maar voor zover ik kan zien op de "persoonlijke pagina" kan je alles inzien en ook het voorschotbedrag wijzigen (of verlagen ook onder wijzigen valt, kan ik dus nog niet zien)
pi_66867702
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:04 schreef RJD het volgende:

[..]

Om die korting van te betalen
Ja, dat zal lekker zijn. Het voorschotbedrag zodanig verhogen dat ze het bedrag maar voor een heel klein deel direct hoeven uit te betalen en dan pas bij de eindafrekening alsnog moeten gaan dokken. Maar he, het kan zo maar, zal ze veel geld schelen.
pi_66868611
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:08 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat staat toch los van het bedrag wat je krijgt omdat je energie van hun af neemt?
Mijn aansluiting is nog niet opgeleverd, maar voor zover ik kan zien op de "persoonlijke pagina" kan je alles inzien en ook het voorschotbedrag wijzigen (of verlagen ook onder wijzigen valt, kan ik dus nog niet zien)
Inmiddels ook een mailtje terug gehad... Vrij standaard blaat-verhaal gehad over de stijging van energieprijzen in Januari en dat daarom m'n voorschotbedrag verhoogd was.
Toch vreemd aangezien dat voorschotbedrag berekend is aan de hand van de gisteren doorgegeven meterstanden.
Ik ben immers minimaal 66% minder gaan gebruiken, dus dan zou de prijsstijging boven die 66% moeten zijn.
Terwijl in de praktijk de stijging slechts 12% tot 15% bedroeg.

Wederom een mailtje gestuurd dus.
pi_66878662
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:36 schreef kastanova het volgende:

[..]

Inmiddels ook een mailtje terug gehad... Vrij standaard blaat-verhaal gehad over de stijging van energieprijzen in Januari en dat daarom m'n voorschotbedrag verhoogd was.
Toch vreemd aangezien dat voorschotbedrag berekend is aan de hand van de gisteren doorgegeven meterstanden.
Ik ben immers minimaal 66% minder gaan gebruiken, dus dan zou de prijsstijging boven die 66% moeten zijn.

Ik krijg meer het idee van : hoemeer geld ze elke maand vangen van de mensen dan kunnen hun rente trekken ... van jouw geld.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_66879579
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:45 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik krijg meer het idee van : hoemeer geld ze elke maand vangen van de mensen dan kunnen hun rente trekken ... van jouw geld.
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn, ware het niet dat je zelf het voorschotbedrag aan kan passen. Dus voor de mensen die het comfortabel vinden om maandelijks een paar tientjes meer te betalen om aan het eind van het jaar de zekerheid te hebben geen hoge jaarnota te krijgen, is een hoog voorschot lekker.
Maar ze zullen er zeker wel rekening mee houden dat mensen hun voorschot niet aanpassen en daar wat geld uit halen. Kastanova heeft een flinke daling in gebruik, als hij dan zelf het voorschotbedrag aanpast, dan is dat probleem verholpen en wordt aan het eind van het jaar duidelijk of er betaald moet worden of anders.
De elektrameter gaat echt niet sneller lopen bij het overstappen naar een andere leverancier.
pi_66879684
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:06 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad zo kunnen zijn, ware het niet dat je zelf het voorschotbedrag aan kan passen. Dus voor de mensen die het comfortabel vinden om maandelijks een paar tientjes meer te betalen om aan het eind van het jaar de zekerheid te hebben geen hoge jaarnota te krijgen, is een hoog voorschot lekker.
Maar ze zullen er zeker wel rekening mee houden dat mensen hun voorschot niet aanpassen en daar wat geld uit halen. Kastanova heeft een flinke daling in gebruik, als hij dan zelf het voorschotbedrag aanpast, dan is dat probleem verholpen en wordt aan het eind van het jaar duidelijk of er betaald moet worden of anders.
De elektrameter gaat echt niet sneller lopen bij het overstappen naar een andere leverancier.
Klopt wat je zegt en ik denk dat dus ook hoor , maar weet je hoeveel mensen dat niet weten of doorhebben hoe ze hun voorschot kunnen veranderen?
Want die bedrijven laten je soms erg in de waan van wat wel en niet mogelijk is
(vooral met bejaarde mensen die geen inet hebben bv )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_66879929
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:36 schreef kastanova het volgende:

[..]

De meeste kosten zitten in de vaste kosten, die dus onafhankelijk zijn van het verbruik. Dus je theorie van 66% prijssteiging gaat niet helemaal op. En hoe minder variabele kosten jij hebt (lees: die 66% besparing), des te relatief hoger je vaste kosten zijn.
Verder heb je wel gelijk dat ze liever mensen iets teveel laten betalen dan te weinig en het later ontvangen zonder rente.. Just the same as you .
Door die rente kunnen ze wel weer korting geven op de energieprijzen (en natuurlijk de directeur in een dikke auto laten rijden).
pi_66882105
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:13 schreef Sport_Life het volgende:
De meeste kosten zitten in de vaste kosten, die dus onafhankelijk zijn van het verbruik.
Mwah, ik zit zelf redelijk diep in de materie dus kan toch wel zeggen dat bij gemiddeld gebruik de vaste kosten relatief gezien nihil zijn. Vooral wat betreft de onderlinge verschillen tussen de goedkopere leveranciers.
Een verminderd verbruik van 66% zal dan ook echt wel een besparing van zo'n 60% op moeten leveren.

In dit geval is het echter met zo'n 30% omhóóg gegaan; in mijn ogen toch vrij ridicuul.
pi_66884940
kastanova zit je nou direct bij EnergieDirect of via de Vastenlastenbond?
en wat is je contractvorm en prijs per m3 / Kwh?
pi_66908770
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 07:11 schreef tinny het volgende:
kastanova zit je nou direct bij EnergieDirect of via de Vastenlastenbond?
en wat is je contractvorm en prijs per m3 / Kwh?
EnergieDirect.
1 jarig contract met 0,092463 voor de elektriciteit en 0,47005 voor het gas (incl. btw, excl. energiebelasting)
Niet het goedkoopste op de markt, maar ik deed het dan ook puur voor de geldteruggave .
pi_66917600
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:58 schreef kastanova het volgende:

[..]

EnergieDirect.
1 jarig contract met 0,092463 voor de elektriciteit en 0,47005 voor het gas (incl. btw, excl. energiebelasting)
Niet het goedkoopste op de markt, maar ik deed het dan ook puur voor de geldteruggave .
We spreken elkaar over een jaar nog weleens, als je poogt een overstap te maken naar derden .

En ik kan het redelijk goed weten, heb bij ED gewerkt .
pi_66918455
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:57 schreef Sport_Life het volgende:
We spreken elkaar over een jaar nog weleens, als je poogt een overstap te maken naar derden .

En ik kan het redelijk goed weten, heb bij ED gewerkt .
ED is 1 van de projecten die ik draai, dus vrees maar niet...
pi_66963408
En mensen, loont het overstappen?
pi_66983112
Ik dacht dat jij een vraag over huur had
pi_66985793
ik heb tot nu toe nog geen eindafrekening ontvangen en moest ook nog niet mijn verbruik doorgeven aan Nuon...

vind dat toch een beetje raar...ik was 1 februari "overgestapt" van Nuon naar Nuon (speciale actie via gaslicht.com), heb wel ondertussen de korting van 242¤ op mijn rekening ontvangen
pi_67314395
mmmh inmiddels rommelt het wat meer op de e-markt..

Leveringskosten Electrabel
Gas + Elektriciteit EenJaarVast Groen actietarief Verbruik Tarief Bedrag Totaal
0 - 10000 kWh
Leveringskosten enkeltarief (stroom) 3500 kWh 9,282 ct ¤ 324,87
0 - 5000 m³
Leveringkosten prijs incl. regiotoeslag (gas) 1800 m³ 39,97 ct ¤ 719,50
Vastrecht levering (stroom) ¤ 25,00
Vastrecht levering (gas) ¤ 25,00
Eénmalige actiekorting - ¤ 325,00
Totale leveringskosten (incl. BTW) ¤ 769,37

dit is ook wel interessant.
Elk moment zonde rkosten op zegt baar... ik neem aan dat je wel die 12 maanden moet uitzitten dan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')