Geef maar aan waar ik doordraaf. Misschien komt dat de discussie/debat ten goede.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:41 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik heb het idee dat je een klein beetje doordraaft maar ik kan 't mis hebben.
Discussie/debat? Vertel eerst eens waar je het over hebtquote:Op maandag 19 januari 2009 09:49 schreef Peter_Hoopman het volgende:
[..]
Geef maar aan waar ik doordraaf. Misschien komt dat de discussie/debat ten goede.
Definieer: 'winnaars'quote:Op maandag 19 januari 2009 09:40 schreef Peter_Hoopman het volgende:
Wanneer de staat kiest voor winnaars, is zij dan nog objectief en onafhankelijk naar het geheel? De overheid is aangesteld om het algemeen belang te bewaken/versterken. Kan de overheid nog geloofwaardig (recht)spreken wanneer ze (on)bewust heeft gekozen voor de winnaars, ongeacht de vorm die dit aan kan nemen?
Winst=Rendement=Geldquote:Het bedrijfsleven dient vandaag winst te maken, dat is de motor vandaag van onze samenleving. Maar wat is winst eigenlijk? Er meer uithalen dan je er in gestopt hebt?
Kan je wat specifieker zijn? Want deze vraag komt je op een antwoord van 100.000+ woorden te staanquote:Waar wordt de grens met roof of diefstal overschreden?
Is wat misschien de reden?quote:Is dit misschien een reden dat justitie om komt in het werk?
Que?quote:Een zeer winstgevende bedrijfstak vandaag, mede dankzij de chronische onrechtvaardigheid aan de basis?
Iets wat niet of nauwelijks ter discussie gesteld wordt.quote:
Dan gaat het in ieder geval niet over jouw zeer wazige op.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:50 schreef Peter_Hoopman het volgende:
[..]
Iets wat niet of nauwelijks ter discussie gesteld wordt.
Het zou fijn zijn als je je in minder vage bewoordingen uit zou drukken... Dat zou de discussie ten goede komen. Begin eens met antwoord op de post van Echo99...quote:Op maandag 19 januari 2009 09:50 schreef Peter_Hoopman het volgende:
[..]
Iets wat niet of nauwelijks ter discussie gesteld wordt.
Eh, wat?quote:Op maandag 19 januari 2009 09:40 schreef Peter_Hoopman het volgende:
Wanneer de staat kiest voor winnaars, is zij dan nog objectief en onafhankelijk naar het geheel? De overheid is aangesteld om het algemeen belang te bewaken/versterken. Kan de overheid nog geloofwaardig (recht)spreken wanneer ze (on)bewust heeft gekozen voor de winnaars, ongeacht de vorm die dit aan kan nemen?
Les 1 bedrijfseconomie. Overigens kan winst ook negatief zijn.quote:Het bedrijfsleven dient vandaag winst te maken, dat is de motor vandaag van onze samenleving. Maar wat is winst eigenlijk? Er meer uithalen dan je er in gestopt hebt?
Les 1 ondernemingsrecht. Je kan toch zelf ook wel verzinnen dat het één vrijwillig is en het andere niet?quote:Waar wordt de grens met roof of diefstal overschreden?
Wát is de reden? Je roept een hoop losse woorden, maar er staat niks.quote:Is dit misschien een reden dat justitie om komt in het werk?
Wát dan??quote:Een zeer winstgevende bedrijfstak vandaag, mede dankzij de chronische onrechtvaardigheid aan de basis?
Bekijk de posthistorie van enkele gebruikers maar eens. Dan zal je al snel tot de conclusie komen dat er geen andere conclusie kan zijn... Chronisch gebrek aan moderatievermogen. En de staat vind het allemaal prima...quote:Op maandag 19 januari 2009 09:58 schreef Kreator het volgende:
Is dit weer zo'n topic van een 'intellectueel' die over is komen waaien en wat moeite heeft om gewoon een vraag te stellen?
Vind van niet.quote:
Volgens mij is het meer zo'n Tinoz-figuur, die van zichzelf vindt dat hij razend intelligent is en revolutionaire ideeën heeft, maar in werkelijkheid dit soor onsamenhangende nonsens uitkraamt.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:58 schreef Kreator het volgende:
Is dit weer zo'n topic van een 'intellectueel' die over is komen waaien en wat moeite heeft om gewoon een vraag te stellen?
Heb niets tegen geld Echo, het gaat me om de mechanismes en wetmatigheden die we geld meegeven waardoor we vandaag in meerdere crissisen tegelijkertijd zijn terecht gekomen.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:50 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Definieer: 'winnaars'
Definieer: 'kiest'
[..]
Winst=Rendement=Geld
Aangezien jij een niet al te hoge pet op hebt van het fenomeen 'geld' zal je het mijn antwoord niet eens zijn.
[..]
Kan je wat specifieker zijn? Want deze vraag komt je op een antwoord van 100.000+ woorden te staan
[..]
Is wat misschien de reden?
[..]
Que?
Wees eens wat concreter want jouw OP's zijn vaak nogal incoherent geschreven terwijl de invalshoeken soms best interessant zijn...
-edit- En je ziet het; dat komt de discussie niet echt ten goede...![]()
Een wat?quote:Op maandag 19 januari 2009 10:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer zo'n Tinoz-figuur, die van zichzelf vindt dat hij razend intelligent is en revolutionaire ideeën heeft, maar in werkelijkheid dit soor onsamenhangende nonsens uitkraamt.
En dan natuurlijk roept "niemand begrijpt me, en iedereen is gek behalve ik"
Dat is menselijk en van alle tijdenquote:Op maandag 19 januari 2009 10:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer zo'n Tinoz-figuur, die van zichzelf vindt dat hij razend intelligent is en revolutionaire ideeën heeft, maar in werkelijkheid dit soor onsamenhangende nonsens uitkraamt.
En dan natuurlijk roept "niemand begrijpt me, en iedereen is gek behalve ik"
Met een onderwerp dat zich buiten de gangbare kaders begeeft werken 'hapklare brokken' niet, sterker nog die bestaan (nog) niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Je kunt ook gewoon in volzinnen en met gangbare termen werken.
Dan blijft er wat minder te raden over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |