Met alle respect maar de palestijnse staat bestaat al >60 jaar. Jordanië, gevestigd op 80% Israelisch grondgebied wordt bevolkt door palestijnen. Israel doet er het beste aan om daar de gazastrook naar toe te verkassen. Hetzelfde zouden de Libanezen moeten doen. Even 20 jaar gedonder in de glazen maar daarna is het tenminste rustig daar.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:39 schreef NorthernStar het volgende:
Welk recht heeft Israel om de Gaza af te sluiten, inclusief alle scheepvaart en luchtvaart? Behalve het recht van de sterkste helemaal geen. Dat staat nog los van de Palestijnse staat die Israel wil voorkomen omdat het dan de westbank op moet geven.
In plaats van raketten schieten hadden ze alle anderhalf miljoen ongewapend en vreedzaam in een stoet naar Jeruzalem moeten lopen en daar hun kamp opslaan, net zolang dat de Palestijnse staat realiteit is.
Hoop dat ze zoiets op een dag alsnog doen.
Dan moet Israël Gaza maar bezetten en keihard optreden tegen elke vorm van steun voor Hamas. Ik denk dat de grootste fout die tot nu toe door de Palestijnen gemaakt is, is het onderschatten van de ernst van de situatie in de ogen van Israël.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Lukt ze toch niet, zal altijd weer in een of andere vorm terugkomen. Ik zit er verder ook niet zo mee, ik heb weinig met beide kanten in dit conflict. En zelf zou ik bijvoorbeeld ook buiten alle proportie reageren tegen inbreker
Ga je nou echt de bijbel als argument gebruiken? Tachtig procent Israelisch grondgebied in sprookjesland.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
Met alle respect maar de palestijnse staat bestaat al >60 jaar. Jordanië, gevestigd op 80% Israelisch grondgebied wordt bevolkt door palestijnen. Israel doet er het beste aan om daar de gazastrook naar toe te verkassen. Hetzelfde zouden de Libanezen moeten doen. Even 20 jaar gedonder in de glazen maar daarna is het tenminste rustig daar.
Zou dit er bijv. iets mee te maken hebben?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:39 schreef NorthernStar het volgende:Welk recht heeft Israel om de Gaza af te sluiten, inclusief alle scheepvaart en luchtvaart?
Beetje wazige post. Ik kan er iig geen punt uit opmaken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dus Israël bombardeert schuilkelders? Wat voor belang hebben ze daar bij? Toch alleen maar voordeel? Want zo maken ze weinig burgerslachtoffers.
Zo zo wat erg. En dan in de afgelopen 8 jaar 25 Israeliers ermee doden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:57 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Zou dit er bijv. iets mee te maken hebben?![]()
[ afbeelding ]
Aantal qassam raketten tussen 2002 en 2007 per maand.
Nee het is niet erg.quote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:01 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zo zo wat erg. En dan in de afgelopen 8 jaar 25 Israeliers ermee doden.
Er gaan nog meer lui dood aan autoongelukken in Israel, dan aan Qassam raketten.
Ik moest er anders hard om lachen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Beetje wazige post. Ik kan er iig geen punt uit opmaken.
En er vallen nog meer doden in Darfur dan in Palestina, elke maand zo'n 5000 doden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:01 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Er gaan nog meer lui dood aan autoongelukken in Israel, dan aan Qassam raketten.
Dat geeft niet. Een raketaanval is een raketaanval. Ze worden de lucht ingestuurd om mensen te doden. Klaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:01 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Idd, en wat is 1000 Palestijnen nou op een bevolking van 1,5 miljoen. Das minder dan een kwart procent, waar hebben we het over. Ik zeg we stellen de grens op 1%, dan mag israel nog 14.000 Palestijnen (liefst Hamas-leden) omleggen voordat ik enige blijk van verontwaardiging hier op internet plaats, dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:01 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Mijn inziens is die oorlogsverklaring bezegeld vanaf het moment dat Israel dat stuk land annexeerde.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:10 schreef damsco het volgende:
[..]
Elke raket is een oorlogsverklaring, jij begrijpen?
Ah, dus vanaf dat moment was er al oorlog. Nou, dan mag Israël toch Gaza binnenvallen. Immers, het is oorlog. Nu jij weer...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Mijn inziens is die oorlogsverklaring bezegeld vanaf het moment dat Israel dat stuk land annexeerde.
Het gaat mij om de buitenproportionele acties van Israel, wat ik al 40 topics loop uit te leggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:11 schreef waht het volgende:
[..]
Idd, en wat is 1000 Palestijnen nou op een bevolking van 1,5 miljoen. Das minder dan een kwart procent, waar hebben we het over. Ik zeg we stellen de grens op 1%, dan mag israel nog 14.000 Palestijnen (liefst Hamas-leden) omleggen voordat ik enige blijk van verontwaardiging hier op internet plaats, dat zal ze leren!
Je ziet iig een enorme toename sinds Israel de toevoer van humanitaire transporten is gaan afknijpen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:57 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Zou dit er bijv. iets mee te maken hebben?![]()
[ afbeelding ]
Aantal qassam raketten tussen 2002 en 2007 per maand.
Ga je gang. Verdrijf mensen maar van hun eigen land, kijk vervolgens heel raar op als ze boos worden en maak dat volk maar met de grond gelijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Ah, dus vanaf dat moment was er al oorlog. Nou, dan mag Israël toch Gaza binnenvallen. Immers, het is oorlog. Nu jij weer...
Ben ik helemaal met je eens hoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat mij om de buitenproportionele acties van Israel, wat ik al 40 topics loop uit te leggen.
Wanneer zij last hebben van individuele Hamas-strijders die sporadisch een Israeli killen met een ongeleide raket, dan moeten ze dat probleem bij de oorsprong (individuen) aanpakken. Niet de burgerbevolking slachten met fosforartillerie, niet de electriciteit afsluiten, niet hun buren van voedsel onthouden, niet de waterleidingen afsluiten, niet op Reuters-journalisten schieten met Merkava tanks, niet op VN scholen en VN opslagplaatsen schieten, niet op ambulancebroeders schieten, niet honderden kilometers 20 meter hoge apartheidmuren neerzetten, etc etc etc.
Dat veroorzaakt alleen maar meer aversie tegen Zionisme. Maar dat lijken mensen hier niet in te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |