quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:32 schreef Nepthys het volgende:Dat is het hele idee achter vrouwenblaadjes. Ze blijven steeds maar dezelfde domme clichéonderwerpen herhalen (wat is in, wat is uit, welke handtas moet ik kopen, ik ga vreemd met de buurman-leuk he, boehoechickflicksenveelchocoladeijs, gaookeensbovenopwantdatisontzettendkinky) tot de lezers niet meer helemaal voor zichzelf kunnen denken (als ze dat überhaupt al konden) en onder de impressie raken dat het hebben van honderd paar schoenen een essentieel onderdeel van het feminisme is omdat ze dat in Sex & the City ook doen.
Waar je standaard op kunt rekenen bij veel bladen: in de eerste weken van januari een hoop dieetonzin en de jaarhoroscoop (aan dat laatste maakt m'n Elle zich helaas ook schuldig), ergens in mei/juni 'hoe word ik bruin', niet veel later 'hoe blijf ik bruin', enzovoort.
Maar naar het schijnt zijn er echt veel mensen die dat steeds willen lezen. Daar heeft ene Rob van Vuure, een Zeer Belangrijk persoon bij Sanoma (een bedrijf dat zowat de helft produceert van wat je in de kiosk ziet liggen), twee hele interessante boeken over geschreven. Over hoe je mensen kunt manipuleren als ze in de kiosk staan te twijfelen welk blad ze zullen gaan kopen. Ik heb die boeken gekocht en las ze in één adem uit. Ze heten 'De arrogantie van het buikgevoel' en 'Rotondevrouwen, padvindermannen'.
Maar als ik eerdergenoemde cliché-onderwerpen in 'mijn' bladen tegen kom, blader ik gelijk door. Gelukkig houdt de Viva zich tegenwoordig een beetje in qua dieet-onderwerpen. Maar in andere vrouwenbladen struikel je er zowat over.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2009 09:23:12 ]