Ik ook inderdaad. Verder is hardcore tijdens leren et cetera geweldigquote:Op zondag 18 januari 2009 17:09 schreef Lastpost het volgende:
Tuurlijk luister ik dit soort muziek ook weleens, ideaal als je je ergens op moet concentreren, maar ook weer niet in de stilte datgeen wilt doen.
Bij tekstuele muziek raak ik in ieder geval veel te snel afgeleid.
quote:The Tired Sounds of Stars of the Lid is the sixth studio LP by ambient drone music group Stars of the Lid. It was released in late 2001 on the Kranky label, on two CDs and three LPs. The album features long minimal, droning compositions created from heavily treated guitar, horn, flute, piano, and other classical instruments.
quote:James Kirby's work as The Caretaker has always dealt with the suggestion of haunted memory and the obscuring of temporal motion, and this latest album makes that more explicit than ever, with titles that reference amnesia, Alzheimer's, past life regression and other such memory misfires and short circuits. Musically, this album might be compared to Philip Jeck's manipulated vinyl tracts, featuring similarly oceanic swells of crackle and dust, with faded pianos or big band sounds wafting wraith-like across the mix. After conjuring the sinister atmospherics of The Shining with his debut album Selected Memories From The Haunted Ballroom, The Caretaker has been chasing this idea of sound leaving its indelible mark on a space and time, so consequently these creepy, semi-dissolved musical passages sound no more tangible than shadows, and the album for the most part comes across as some sort of séance held via wax cylinder. Arguably the most accomplished and rewarding Caretaker album to date, Persistent Repetition Of Phrases is an album you'll want to snap up fast - there's only 500 of these in circulation...Highly Recommended.
Ja en het bewijst ook maar weer dat de wat minder commerciële muziek ook heel wat moois voort brengt je moet er alleen wat beter naar zoeken.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:18 schreef trebremmit het volgende:
The Caretaker! Wat een plaat is dat On, iemand schreef ergens alsof je door een door oorlog getroffen gebied loopt en uit de kapotte huizen een platenspeler met jaren 40 muziek hoort. Ik vond dat wel een goeie beschrijving.
quote:imagine if Thomas Koner and Fennesz were forced into collaborating with only a box of 1920s records and Philip Jeck's severed arm to help them and you might imagine what the material here sounds like. An immense journey into the darkest edge of the psyche and one of the most ambitious releases of the year, buy yourself a multichanger and let yourself drift into Hades. Recommended..........
quote:It's impossible: no one could create a script this contrived. Yet, apparently, it happened. William Basinski's four-disk epic, The Disintegration Loops, was created out of tape loops Basinski made back in the early 1980s. These loops held some personal significance to Basinski, a significance he only touches on in the liner notes and we can only guess at. Originally, he just wanted to transfer the loops from analog reel-to-reel tape to digital hard disk. However, once he started the transfer, he discovered something: the tapes were old and they were disintegrating as they played and as he recorded. As he notes in the liner notes, "The music was dying." But he kept recording, documenting the death of these loops.
These recordings were made in August and September of 2001. Now, this is where the story gets impossible. William Basinski lives in Brooklyn, less than a nautical mile from the World Trade Centers. On September 11, 2001, as he was completing The Disintegration Loops, he watched these towers disintegrate. He and his friends went on the roof of his building and played the Loops over and over, all day long, watching the slow death of one New York and the slow rise of another, all the while listening to the death of one music and the creation of another. As I said, it's impossible. The music, however, is beautiful, subtle, sad, frightening, confusing, and ultimately uplifting. What's he created here is a living document: a field recording of orchestrated decay. It sounds like nothing else I've heard, yet, at its core, it's the simplest and most familiar music I can imagine.
Jamiroquai past hier toch niet zo goed bij vind ik, ik vind het erg goede muziek, maar net iets te funky en druk om het bijvoorbeeld bij het leren aan te hebbenquote:Op zondag 18 januari 2009 18:20 schreef Apfelsaft het volgende:
Qua acid-jazz is natuurlijk het oude werk van Jamiroquai een must.
Mooie plaat is datquote:Op zondag 18 januari 2009 17:31 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
Miles Davis - Get up With it.
Deze Jazzplaat is één van de voorvaderen van de ambient, tevens een grote invloed op Brian Eno's werk.
Relaxedquote:Op zondag 18 januari 2009 18:35 schreef Guncta het volgende:
Meeste wat ik luister is al genoemd..
Dan maar iets compleet anders:
En veel van Cafe Del Mar, maar dan blijf je aan het typen..
Ik kan niks van the caretaker vinden online helaas, tips?quote:
Ninja Tune idd.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:44 schreef thaWarhead het volgende:
Bijna alles van het Ninja Tune label. Instrumentals van Jay Dee en Pete Rock. Coffeeshop verzamelaars. Tommy Guerrero, DJ Krush zn instrumentale werk. Telepopmusik. Ray Barbee.
http://brainwashed.com/vvm/micro/caretaker/index.htmquote:Op zondag 18 januari 2009 19:41 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik kan niks van the caretaker vinden online helaas, tips?
ik bedoel op torrent site'squote:Op zondag 18 januari 2009 20:02 schreef trebremmit het volgende:
[..]
http://brainwashed.com/vvm/micro/caretaker/index.htm
Hij bied veel muziek gratis aan via zijn site, brainwashed ofzo.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:41 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik kan niks van the caretaker vinden online helaas, tips?
Ook toevallig vrijdag gezien?quote:
quote:hailing from 1968 this remarkable and frenetic gem of electronic music probably hasn't aged as well as some of it's contemporaries (of which there were few). Rainbow is rooted in classical organ and harpsichord pieces of the previous centuries yet it is also utterly of it's own era with it's influence still being felt today. I like this album a lot although i play it rarely. The speed at which the notes are thrown out is quite exhausting but also utterly exhilerating.
Nee, helaas niet. Hoe was het?quote:Op zondag 18 januari 2009 20:10 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ook toevallig vrijdag gezien?
In het verlengde natuurlijk:
Een album als The Return Of The Space Cowboy vind ik toch wel in het rijtje acid-jazz passen, op dat album is de zang van Jay Kay niet al te uitbundig, en hadden ze de overstap naar de meer funky/disco muziek nog niet gemaakt. Luister bijvoorbeeld eens het instrumentale nummer Journey To Arnhemland. Te geniaal gewoonquote:Op zondag 18 januari 2009 19:29 schreef Agiath het volgende:
[..]
Jamiroquai past hier toch niet zo goed bij vind ik, ik vind het erg goede muziek, maar net iets te funky en druk om het bijvoorbeeld bij het leren aan te hebben
En er zit nogal drukke zang in, terwijl de meeste andere bands, als er al zang in zit, dat heel rustig is
Misschien is Black Sea wel mooier dan Endless Summer.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:11 schreef trebremmit het volgende:
Fennesz - Black Sea
[ [url=http://touchshop.org/contents/image.php?sizex=245&sizey=221&image[0]=images/products/TO76.jpg&]afbeelding[/url] ]
Wat een plaat heyquote:
Dat nummer zat ook in een reclame van een automerk, daar ken ik die band dus vanquote:Op zondag 18 januari 2009 20:39 schreef Dzy het volgende:
Platen als dit zorgen bij mij toch wel voor het ultieme zomer gevoel.
Ik wil ook proberen wat meer hiermee te draaien, daar moet ik wel een wat grotere verzameling voor bijelkaar krijgen, maar daar ga ik flink aan werken de komende tijd:
From here go sublime bedoel je? Geweldige plaat ja.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:47 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Heel dat album van The Field is echt de moeite waard.
Erg bedankt voor deze video'squote:Op zondag 18 januari 2009 22:14 schreef IrfieJ het volgende:
OM
Tim hecker & Aldan baker![]()
Robert henke
Donnacha Costello
Deepchord
Aes Dana
Gaya seraphine
Tone (Gratis albums at www.tonetone.org )
erg goed
kan echt uren door gaan
hell yaquote:Op zondag 18 januari 2009 20:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
En voor chille hiphop: Cunninlynguists
Als je dat trekt zou je ook eens Asva, Gravetemple en Black Boned Angel moeten checkenquote:Op zondag 18 januari 2009 20:17 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Hier moet je van houden:
Erg vet als je 'm heel hard zet.
Hmm, dit deed me wat denken aan Death In Vegasquote:Op zondag 18 januari 2009 20:39 schreef Dzy het volgende:
Platen als dit zorgen bij mij toch wel voor het ultieme zomer gevoel.
Ik wil ook proberen wat meer hiermee te draaien, daar moet ik wel een wat grotere verzameling voor bijelkaar krijgen, maar daar ga ik flink aan werken de komende tijd:
Idd ook erg cool.quote:
quote:On his full-length 2001 debut, German electronica artist Ulrich Schnauss offers up an immediately engaging and hypnotic set of instrumental tracks that mix Cocteau Twins-like ambience with dance-oriented beats and samples. Atmosphere and melody nicely balanced here, making the disc appealing to both fans of contemporary "chillout" techno and the 1990s shoegazer scene.
Die is vet, inderdaad.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:17 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Misschien is Black Sea wel mooier dan Endless Summer.
Hier moet je van houden:
Erg vet als je 'm heel hard zet.
quote:BACK IN STOCK!!! *ONE OF THE MOST IMPORTANT BODIES OF WORK IN ELECTRONIC MUSIC IS FINALLY AVAILABLE IN ONE INCREDIBLE PACKAGE - PRETTY MUCH THE ENTIRE GAS DISCOGRAPHY IS COMPILED ACROSS 4 CD'S CLOCKING IN AT ALMOST 5 HOURS OF THE MOST IMMERSIVE MUSIC YOU'LL EVER HAVE THE PLEASURE OF HEARING. THINK OF IT AS THE DARKEST DRONES FROM TWIN PEAKS CROSSED WITH BASIC CHANNEL AND ARVO PART FOR A VERY VAGUE IDEA OF THE GENIUS AT WORK HERE* This four-disc retrospective anthologises one of the seminal bodies of work in the recent history of electronic music. Wolfgang Voigt's recordings under the name Gas have gone down in folklore as one of the key ambient/techno/drone touchstones of the nineties, providing the Mille Plateaux imprint with some of its finest ever output, which in certain quarters (namely Boomkat HQ) is regarded as just about as good as it gets. First thing's first, it should be pointed out that 'Nah Und Fern' collects the four principal Gas albums, electing to miss out 1995's Modern EP and other scraps from short-form releases. This should be regarded as a good decision, because the consequent four-part cycle feels very much like its own, self-contained catalogue. The first of these constituents, the eponymous, debut Gas album somehow sounds more current than ever. You can hear the current generation of Kompakt artists striving for the sounds Voigt mapped out 12 years ago, that thunderous bass pulse destabilises the notion that this is ambient music in any passive sense, instead injecting a sense of pace and motion to a music that's otherwise difficult to interpret in any structural sense - and it's certainly far too richly layered and abstract to be filed under the banner of techno along with some of Voigt's other work. 1997's Zauberberg established the Gas language as we currently know it, based around an effulgent blend of samples, noises, treated recordings and clever filtering all locked in place by that stately bass drum pulse. It was this album that started making explicit links between forest imagery and the thicket of sound Voigt concocted, but as signposted by the surreal colour schemes of the album's original sleeve, this is a dream forest - a psychotropic... tropic, with hints towards nightmarish oppression intimated by the deep, dark dissonances that occasionally reach out from the torrent of sound. The last of these albums, 'Pop' takes this forest imagery to its natural conclusion, rendering an environment so verdant and teeming with life you can literally hear it dripping, in all its gooey fertility. Samples of flowing waters intermingle with dense air currents and synthetic landscapes, resulting in a more vivid picture of Voigt's hyper-real forests than perhaps ever before. Pop is probably Voigt's most accessible album, and the record that can most directly be attributed to establishing ground rules for the famed Kompakt Pop Ambient sound. A special mention should be given to 1999's Konigsforst, however. Of all the Gas releases this has to be the most enduring and resonant. Somewhere within that album's configuration of sounds lies a magical balance between neo-romantic orchestration and the more esoteric, electronic ambient elements Voigt brings to the table - and moreover, the individual tracks making up Konigsforst fit together into a single long-form narrative so beautifully, it represents an undeniably special musical voyage. Compiled together in this ineffably wonderful package, and 'lightly' remastered, the Gas catalogue - slightly abridged as it may be - stands as a singular and totemic body of work within the great canon of ambient music. As essential as essential gets.
Nee. Dit is een soort compilatie van 4 CDs van zijn werk.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:28 schreef On het volgende:
Is dat dezelfde gas als die van Gas 0095? Die plaat heb ik wel namelijk, en die is uiterst fijn.
+/- 4,5 uur in totaal..quote:Collection of four Gas albums previously released on Mille Plateaux between 1996 and 2000
Check & Listen:quote:Killer album from Twerk, elongating his belief system into deep microid house textures and an evolved, whispered mechanism of textured ambience (in a Shuttle 358 sorta way) - and a malfunctioned re-alignment of broken house constructions. San Francisco’s Twerk has achieved the highest respect amongst the electronic music community due to his innovative and software inventive approach in creating music and software for the most deviated corners of the techno dancefloor. Lovely stuff.
yeah Raster-Noton ftwquote:Op maandag 19 januari 2009 16:39 schreef Twerk het volgende:
[..]
Idd ook erg cool.
Check ook:
Frank Bretschneider
+
Taylor Deupree
//
Check Bretschneider ook onder zijn Komet-alias (Ook nog enkele platen op het Nederlandse label audio.nl)quote:Op maandag 19 januari 2009 19:18 schreef Yorrit het volgende:
[..]
yeah Raster-Noton ftw
Bretschneider + Steinbrüchel - status is ook de shiiit
haha grappig die beide youtube filmpjes was ik bijquote:Op maandag 19 januari 2009 19:42 schreef Twerk het volgende:
[..]
Check Bretschneider ook onder zijn Komet-alias (Ook nog enkele platen op het Nederlandse label audio.nl)
en in de groepsformatie Signal:
- Frank Bretschneider
- Carsten Nicolai
- Olaf Bender
En Olaf Bender als Byetone:
Geweldige plaat!quote:
Een track van Gas is gratis te downen hier:quote:
Niet dat ik dit geen goede muziek vind hoor, maar dit past in mijn ogen niet meer echt in de bedoeling met dit topic... dit is al veel meer richting minimal/gewone techno, en daar zijn andere topics voor.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:26 schreef ehqo het volgende:
Ik verwacht deze elk moment op vinyl.
Nu vermaak ik me met Octex:
Liagon is de shit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |