Nee, gewoon met de trein. Werk zit vlakbij Den Haag HS.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Moet je met de randstadrail?![]()
![]()
Bij de Halfords?quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:52 schreef Isegrim het volgende:
Maar verder alleen maar goed nieuws: ik heb een nieuwe baan.In Den Haag.
Daar had ik nog niet van gehoord, maar dat is eigenlijk het tegenovergestelde van wat ik wilquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.rotterdamdraadloos.nl/item/veel_gestelde_vragen
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:52 schreef Isegrim het volgende:
Ah, weet ik ook weer wat dat is. Kon het in mijn nieuwe huis ontvangenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.rotterdamdraadloos.nl/item/veel_gestelde_vragen
Feli! Wat ga je doen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:52 schreef Isegrim het volgende:
Troost je, ik al 2 keer voor zonder licht fietsen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb GVD net voor de tweede keer in een half jaar een boete gekregen voor op de stoep fietsen.![]()
De mevrouw van de pliesie stuurde mij naar de HEMAquote:Ze stonden om het hoekje bij de stationsstalling.Oh, en wisten jullie dat de pliesie tegenwoordig reclame maakt voor de Halfords?
Mevrouw vond mijn achterlampje niet goed genoeg (los LED-lampje van de HEMA) en ik moest maar naar de Halfords om een grote te kopen.
Toppie!quote:Toen ik haar erop wees dat mijn lampje gewoon mag, zei ze 'dat ik het maar zelf moest weten' (zij dacht waarschijnlijk aan een vreselijk ongeluk dat mij mijn lesje wel voorgoed zou leren).
Header? Danny?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:42 schreef IHVK het volgende:
Die header is echt mooi trouwens.
Hebben jullie die al naar Danny gemaild?
Wat zij zegtquote:
Niks slachtoffer van de vrije marktwerking. De meeste mensen willen nou eenmaal het liefst naar AH en dus domineert AH. Zo gaat dat in de vrije markt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Isegrim, een topic speciaal voor alle slachtoffers van de vrije marktwerking in de supermarkt branche!
Irritatie over dominantie winkels Albert Heijn.
Dus de klanten van de C1000 wilde daar liever een AH krijgen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niks slachtoffer van de vrije marktwerking. De meeste mensen willen nou eenmaal het liefst naar AH en dus domineert AH. Zo gaat dat in de vrije markt.
Als ze die AH niet willen, moeten ze er niet kopen. Maar dat doen ze wél en vervolgens gaan ze klagen, want 'ze' (lees: de overheid) moeten er dan iets aan doen. Ik koop er gewoon zo weinig mogelijk. Als iedereen die eigenlijk liever een andere super heeft dat zou doen, dan zijn ze snel vertrokken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus de klanten van de C1000 wilde daar liever een AH krijgen?
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als ze die AH niet willen, moeten ze er niet kopen. Maar dat doen ze wél en vervolgens gaan ze klagen, want 'ze' (lees: de overheid) moeten er dan iets aan doen. Ik koop er gewoon zo weinig mogelijk. Als iedereen die eigenlijk liever een andere super heeft dat zou doen, dan zijn ze snel vertrokken.
Dat is het ook, maar de macht ligt in deze bij de consument.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!Maar daarom is het nog wel bizar dat er in 1 klap hele dorpen en wijken "blauw only" zijn en er soms in een klein dorp 2 AH's zijn gekomen door die buy-out.
Nee, wat er gebeurd is, is dat Ahold (AH) een belang had in Schuitema (C1000). Schuitema wilde zelfstandig verder, en heeft AH uitgekocht door eigenlijk gewoon een X percentage van de supermarkten mee te geven. Waardoor in 1 klap random C1000 winkels blauw werden (alleen Franchisers sowieso niet volgens mij). Resultaat: Sommige wijken of dorpen zijn ineens voorzien van meerdere AH's en geen andere supermarkten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
nu is het ineens de schuld van de AH dat andere (goedkopere) supers niet in bepaalde gebieden zitten? Dan mo0et je bij die supers zijn en niet bij de AH...
Nee.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Is dit een open uitnodiging?
Je weet dat jouquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee.Al geloof ik wel dat er vanavond bij ons gepokerd wordt, maar daarvoor moet je bij de baas zijn.
Was het gezellig gisteren?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je weet dat joumet mijn
gebeld heeft?
![]()
Ik stuur al mn neven van mn moederskant van de familie op 'm af!![]()
heb daar enkel nichtjes..
Soms heb je weinig keus meer. Ik heb hier drie supermarkten op loopafstand: AH (filiaal met beperkt en onlogisch assortiment, veel out of stock, lange rijen, onkundig en ongemotiveerd personeel), Plus (ga ik om persoonlijke redenen sowieso al nooit heen ivm oudwerkgever die daar nu bedrijfsleider is en die gun ik echt geen cent omzet - daarnaast is het ook vrij prijzig, voegt de formule op geen enkele wijze iets toe wat ik nergens anders kan vinden en vind ik de versafdelingen slecht) en Aldi (slecht filiaal, vies, veel out of stock, bizar lange rijen en onbeschoft personeel).quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als ze die AH niet willen, moeten ze er niet kopen. Maar dat doen ze wél en vervolgens gaan ze klagen, want 'ze' (lees: de overheid) moeten er dan iets aan doen. Ik koop er gewoon zo weinig mogelijk. Als iedereen die eigenlijk liever een andere super heeft dat zou doen, dan zijn ze snel vertrokken.
Pocket Rocket! Typisch Rotterdams gebruiksvoorwerpquote:
Waar woon je dan? Zit ook Lidl en C1000 (C1000 is wat minder, maar Lidl wel goed) op de Spinozaweg héquote:
ipv Dunya zou je ook naar Sahan kunnen gaan, die is volgens mij voor jou iets dichterbij (slinge woon je toch?) en meer parkeerplek (wel ook betaald). C1000 rijnhaven heeft idd bagger vers. Daarvoor ga ik naar Sahan en de markt. De rest eigenlijk bij de jumbo, stukkie goedkoper en veel keus..quote:Op zondag 25 januari 2009 00:09 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Soms heb je weinig keus meer. Ik heb hier drie supermarkten op loopafstand: AH (filiaal met beperkt en onlogisch assortiment, veel out of stock, lange rijen, onkundig en ongemotiveerd personeel), Plus (ga ik om persoonlijke redenen sowieso al nooit heen ivm oudwerkgever die daar nu bedrijfsleider is en die gun ik echt geen cent omzet - daarnaast is het ook vrij prijzig, voegt de formule op geen enkele wijze iets toe wat ik nergens anders kan vinden en vind ik de versafdelingen slecht) en Aldi (slecht filiaal, vies, veel out of stock, bizar lange rijen en onbeschoft personeel).
Wat ik op fietsafstand heb: Albert Heijn aan de ene kant (ook een klein filiaal, beperkt assortiment, smoezelig winkeltje) en Albert Heijn aan de andere kant (ga ik niet heen omdat dit eerst C1000 was waar ik werkte en met ruzie ben weggegaan en daarnaast blijft het AH dus te duur).
Met de auto kan ik (nog enigszins in de buurt) naar C1000 Rijnhaven, maar dat vind ik over het geheel geen prettige winkel en de groenteafdeling is echt beroerd (duur, weinig keus, veel rotte zooi, dingen die al weken liggen zoals uien van twee maanden oud en zo). Of ik kan naar Dunya, op zich een aardige winkel, maaaaaaaaar je kan nergens fatsoenlijk parkeren (of alleen betaald en negen van de tien keer sta je daar dan met net niet genoeg saldo op je chipknip en geen plek in de buurt waar je op kan laden). Ik kan naar de Spinozaweg, naar de C1000 of de Lidl, maar daar kun je ook vaak niet parkeren.
Anders moet ik toch weer naar Barendrecht, daar heb je dan de AH (op zich een net filiaal met flink assortiment, maar wel duuuur en beperkt aanbod groente en fruit) en de Jumbo (ook niet echt goedkoop - de A-merken zijn twee cent goedkoper dan elders, maar dat compenseren ze ruimschoots met huismerk, luxe artikelen en vers - ik heb pas 3 euro betaald voor een takje trostomaten, da's gewoon bijna 7 Hollandsche florijnen!).
Voor m'n boodschappen ga ik meestal naar Bas vd Heijden Barendrecht en naar Lidl tegen Ridderkerk aan. Gewoon omdat dat de enige normale winkels zijn in de hele omgeving, met vriendelijk en redelijk deskundig personeel, een goed assortiment, normale prijzen en genoeg parkeerplaats. Jumbo op Keijzerswaard vind ik dan ook nog wel aardig - personeel is tot nu toe vriendelijk, winkel opgeruimd, je kan gewoon parkeren en het is er 's avonds doodstil. Maar ja, omdat die winkels zo ver weg zijn, hoef je er niet naartoe te gaan in de spits, want dan ben je een uur onderweg. En het is uit de route, dus 'even' uit je werk boodschappen doen zit er niet in (want spits).
Maar goed, alles bij elkaar rij je nogal wat af om een beetje normaal boodschappen te doen en uiteindelijk moet ik alsnog regelmatig naar die kut-AH voor de last-minute vergeten boodschappen of voor dingen die ze bij Lidl bijv. niet hebben, zoals rijstemelk en vrije uitloopeieren. Dus eigenlijk heb ik gewoon heel weinig keus. En geloof me, ik zou graaaaag hebben dat de AH hier op de hoek zou verdwijnen, want ondanks meerdere klachten die ik heb gestuurd, verandert er gewoon niks. Het is echt de slechtste, asociaalste kutwinkel die ik ooit meegemaakt heb.
Wat dat betreft kunnen ze in Nederland nog wel wat leren. Stuur mij maar liever naar de Sainsbury's, maar da's ook een heel end vanaf hier.
Tevens voetbal gezeur, en vage bandjes waar niemand ooit van gehoord heeftquote:Op zondag 25 januari 2009 12:25 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Zullen we een 2de topic openen waar Supermarktpraat verboden is
De Jumbo ookquote:Op maandag 26 januari 2009 12:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
vanwaar die vage bandjes?
vage bandjes zijn leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |