abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65437623
Heb je ook tentamenweek verder?
pi_65438258
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:37 schreef littledrummergirl het volgende:
ben nog steeds amper aan mn turks begonnen , maar heb tentamen pas om half 3 morgen, begin morgenochtend wel echt
Stap in lijn 2 en je leert het snel
  maandag 26 januari 2009 @ 22:45:19 #253
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65438468
Hakikaten öyle!
Kom deze week eindelijk weer eens frequent in Rotterdam, tweemaal voor Feyenoord, vandaag voor de nodige gemeentezaken ook al woon ik niet meer in Rotterdam en morgen weer richting het juridisch loket, eens zien of ik in m'n recht sta of dat ik straks dubbel voor lul sta door m'n stelligheid.
pi_65438965
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:45 schreef Lastpost het volgende:
Hakikaten öyle!
Kom deze week eindelijk weer eens frequent in Rotterdam, tweemaal voor Feyenoord, vandaag voor de nodige gemeentezaken ook al woon ik niet meer in Rotterdam en morgen weer richting het juridisch loket, eens zien of ik in m'n recht sta of dat ik straks dubbel voor lul sta door m'n stelligheid.
Om voor Feyenoord te komen hoef je momenteel ook niet trots op te zijn

Maar nog een 'fan' van de gemeente Rdam dus hier!
  maandag 26 januari 2009 @ 23:02:40 #255
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65439217
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Om voor Feyenoord te komen hoef je momenteel ook niet trots op te zijn

Maar nog een 'fan' van de gemeente Rdam dus hier!
Ach, ware liefde roest niet zullen we maar zeggen.
En inderdaad een fan, geboren en getogen Rotterdammer trouwens, opgegroeid in de Tarwewijk en uiteindelijk via een aantal omwegen weer in de omgeving terecht gekomen en hopend ooit eens ergens terecht te komen waarbij ik de skyline vanuit m'n huis kan zien.

Voor de mensen die veelal in de nacht in Rotterdam te vinden zijn in de omgeving van de Wilhelminakade, ik ben de gozer die geregeld op die scheeps atributen (die witte ondergekalkte tegenover het metrostation) zit met een wijntje, muziek en tekenpotloden.
pi_65442153
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:02 schreef Lastpost het volgende:

Voor de mensen die veelal in de nacht in Rotterdam te vinden zijn in de omgeving van de Wilhelminakade, ik ben de gozer die geregeld op die scheeps atributen (die witte ondergekalkte tegenover het metrostation) zit met een wijntje, muziek en tekenpotloden.
je probeert een meet te plannen?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:02:28 #257
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65446553
Goedemorgen
pi_65446680
pi_65446700
WOG
pi_65446756
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:07 schreef Isegrim het volgende:
WOG
tsss, dat is wel een teken van inefficientie van het semi-communistische stelsel van een VVE. Breng het dan gewoon in handen van de overheid
pi_65448132
Weer een brief naar de metro gestuurd

Een of ander figuur dat alleen maar doem en onheil ziet in de chipkaart. Mijn reactie:
quote:
Leuk om te lezen, hoe ook F.M. Boon allemaal problemen weet te bedenken
rondom de chipkaart. Smalle poortjes.. ja, en op ieder station is in elk
geval één extra breed twee-richting poortje. In en uitchecken samen kost
minder tijd dan het vouwen van een strippenkaart, stempelen, strippenkaart
weer uit het automaat, en weer opbergen. Portomonee tegen het automaat en
klaar. De NS kaart heeft het altijd al gedaan op de metropoortjes. Net als
dat je sterabonnement ook gewoon op die zelfde kaart kan. Hoe het er
donderdag uit gaat zien? Een grote groep reizigers zal, net als nu, soepel
doorstromen bij de poortjes, en mensen als F.M. Boon zullen druk opzoek
zijn om toch een euvel te vinden. En dan vraag ik mij af, waarom deze
mensen zo gehecht zijn aan dat stukje papier.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:59:44 #262
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65448311
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Weer een brief naar de metro gestuurd

Een of ander figuur dat alleen maar doem en onheil ziet in de chipkaart. Mijn reactie:
[..]
Je hebt het maar druk met die brieven he?
pi_65448542
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt het maar druk met die brieven he?
Valt toch best mee? Dit is de derde pas

Zou leuk zijn als ook deze geplaatst wordt
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:18:12 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65448894
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Valt toch best mee? Dit is de derde pas

Zou leuk zijn als ook deze geplaatst wordt
De maatschappij kan maar weer gelukkig zijn met jou.
pi_65449401
Rotterdammers, wat voor iets vets staat er te gebeuren met het Witte Huis (aan de Wijnhaven)?
pi_65449517
Brieven schrijven naar de Metro vind ik wel een beetje ' ' hoor...
pi_65449885
Heul niet. Mensen die huilen omdat ze de chipkaart niet snappen en graag te veel betalen voor hun reis zijn

En dat vertel ik ze graag
pi_65450116
Stiekem krijg je bonus van de RET of niet?
pi_65450195
Dan eerder van TLS

Maar nee, ik ben gewoon blij dat ik niet meer sta te kutten met een stuk papier. 45 strippen-strippenkaarten die na 10 strippen al van elende uit elkaar vallen. En in de toekomst ook geen buschauffeurs meer die consequent "vergeten" hoeveel strippen het is, en dan maar wat meer afstempelen. en geiriteerd reageren als je ze er op wijst

Daarnaast is het een ideaal middel tegen zwartrijders
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:59:57 #270
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65450237
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Daarnaast is het een ideaal middel tegen zwartrijders
Op welke manier dan? In theorie klinkt het leuk, maar het echte probleem in de metro qua zwartrijden heeft puur te maken met handhaving. Dat los je niet op met een OV chipkaart.
pi_65450406
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op welke manier dan? In theorie klinkt het leuk, maar het echte probleem in de metro qua zwartrijden heeft puur te maken met handhaving. Dat los je niet op met een OV chipkaart.
Omdat het minder makkelijk wordt. Een poortje openbeuken gaat nu nog bij een deel van de poortjes, en valt op, maakt herrie, geeft piepgeluiden. En moet straks dus twee keer op 1 zwart-ritje. Ook bij het verlaten van het station zal het poortje niet uit zichzelf openen. Met het risico dat daar dus een RET' er staat. Overdag sowieso, ieder station heeft wel zo'n info hokje tegenover de poortjes. Nu loopt de zwartrijder gewoon naar buiten, straks gaat dat niet meer en zitten alle poortjes dicht.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:10:37 #272
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65450565
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Omdat het minder makkelijk wordt. Een poortje openbeuken gaat nu nog bij een deel van de poortjes, en valt op, maakt herrie, geeft piepgeluiden.
Maar met een anonieme chipkaart inchecken, vervolgens direct uitchecken maar niet door het poortje heen lopen weer niet. Je bent dan in ieder geval alvast binnen.
quote:
En moet straks dus twee keer op 1 zwart-ritje. Ook bij het verlaten van het station zal het poortje niet uit zichzelf openen. Met het risico dat daar dus een RET' er staat.
Dat risico is er nu ook. In tientallen jaren tijd ben ik een handjevol keren RET'ers tegen gekomen.
quote:
Overdag sowieso, ieder station heeft wel zo'n info hokje tegenover de poortjes. Nu loopt de zwartrijder gewoon naar buiten, straks gaat dat niet meer en zitten alle poortjes dicht.
Ik acht die dingen weinig hufterproof.
pi_65450707
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar met een anonieme chipkaart inchecken, vervolgens direct uitchecken maar niet door het poortje heen lopen weer niet. Je bent dan in ieder geval alvast binnen.
[..]

Dat risico is er nu ook. In tientallen jaren tijd ben ik een handjevol keren RET'ers tegen gekomen.
[..]

Ik acht die dingen weinig hufterproof.
Het grote verschil met nu, is dat er nu nog een poortje is waar zwartrijders en een enkele verdwaalde strippenkaartgebruiker door kunnen. Dat poortje gaat donderdag niet meer zomaar open. Wat dus betekend dat de zwartrijder vanaf maashaven naar Beurs, daar toch een klein probleem heeft met het verlaten van de metro.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:18:09 #274
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65450772
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het grote verschil met nu, is dat er nu nog een poortje is waar zwartrijders en een enkele verdwaalde strippenkaartgebruiker door kunnen. Dat poortje gaat donderdag niet meer zomaar open. Wat dus betekend dat de zwartrijder vanaf maashaven naar Beurs, daar toch een klein probleem heeft met het verlaten van de metro.
Doorlopen alsof het poortje er niet staat en het ding gaat open. Die dingen piepen nu ook voortdurend. Dat er iemand is die daar op let kan ik me niet echt voorstellen.
pi_65451049
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Doorlopen alsof het poortje er niet staat en het ding gaat open. Die dingen piepen nu ook voortdurend. Dat er iemand is die daar op let kan ik me niet echt voorstellen.
Mja je moet wel iets harder doorlopen dan dat. En nu kan je nog zwartrijden door iets in de OV kaart gleuf te steken, en op de terugweg het goede poortje te pakken. Straks is het toch een stuk minder laagdrempelig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')