Het is jammer dat tegenwoordig heel veel van die bedrijven ook net over de grens zitten en die hebben dan gewoon schijt aan het infofilter. Zelfs aan het toekomstige bindende bel mij niet lijst van de overheid zullen ze schijt aan hebben.quote:
Voor zover ik weet is Essent nog niet overgenomen, aangezien de aandeelhouders (provincies) nog in moeten stemmen. Dus je loopt iets te hard van stapel... Edit: ik liep achterquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Essent is overgenomen door RWE, Nuon niet. Vreemde taktiek dus van die Wim van Dijk
En zelfs dan. Het is niet zo dat als bedrijf A wordt overgenomen door bedrijf B, dat alle klanten van bedrijf A dan een nieuw contract met bedrijf B moeten afsluiten. De contracten worden gewoon mee overgenomen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Essent is overgenomen door RWE, Nuon niet. Vreemde taktiek dus van die Wim van Dijk
Oh? Bron?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
Alle gesprekken worden opgenomen, dus grote kans dat ze de echte "Wim' wel te pakken krijgen![]()
RWE gebruikt die tapes naar gelang het ze zelf uitkomt, net zoals de andere aanbieders trouwens.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Essent nog niet overgenomen, aangezien de aandeelhouders (provincies) nog in moeten stemmen. Dus je loopt iets te hard van stapel... Edit: ik liep achter
OT: mooi irritant dat soort telefoontjes. Je zou kunnen overwegen RWE zelf te benaderen en daar een klacht in te dienen. ik gok namelijk dat ze zelf ook niet zitten te wachten op dit soort medewerkers. Alle gesprekken worden opgenomen, dus grote kans dat ze de echte "Wim' wel te pakken krijgen![]()
Ik weet zelf er niet voldoende vanaf om te kunnen zeggen wat verder je rechten zouden zijn, kijk eens op de kassa oid website, daar is vast veel over dit onderwerp te vinden
Daarnaast voldoen ze m.i. niet aan de geest van artikel 1.5 van de code door het gebruik van hun overval tactiek, niet aan de artikelen 1.6 (Ze verstuurden geen informatie, maar een contract), 1.7 (de aard en bepalingen zijn niet uitgelegd), 1.8 (niet van toepassing, want er is geen overeenkomst aangegaan, maar slechts ingestemd met een informatiepakket), 1.9 (ze verifieerden een rekeningnummer, waarvan het mij overigens een raadsel is hoe ze daar aan komen, zonder expliciete instemming te vragen om deze te mogen gebruiken), 2.2 (er is ze herhaald verteld dat we geen belangstelling hadden), en 2.4 (ze bleven aandringen, ook na een duidelijk en herhaald “nee”). Voor de volledigheid: telemarketing is een bijzondere vorm van colportage, en dus is deze gedragscode op de activiteiten van in jouw geval RWE toepassing.quote:1.2 Alle communicatie met en informatie aan consumenten dient
a) helder en ondubbelzinnig te zijn;
b) fatsoenlijk, eerlijk, waarheidsgetrouw en in overeenstemming met
de wet te zijn;
c) geen valse of misleidende informatie te bevatten voor wat betreft
prijs, waarde, service of enig ander materieel aspect
En dat dus.quote:
Dat is standaard op vrijwel ieder callcenter. Heb zelf jarenlang bij een inbound callcenter gewerkt, en ken voldoende mensen die bijv ook outbound gebeld hebben en daar was het hetzelfde. Zo kun je de kwaliteit van de gesprekken meten en eventueel bewijzen dat zaken wel/niet gezegd zijn.quote:
Maar kan je ook niet de NUON bellen om te melden dat elke verzoek tot overname geweigerd wordt ? In ieder geval door een door jouw vastgestelde termijn ?quote:
Nee. En ergens is dat nog wel logisch ook. Stel even dat je WEL van plan bent om over te stappen, en NUON besluit dat tegen te houden omdat ze je graag als klant willen houden, dan kom je dus nooit weg bij NUON. Het vervelende is alleen dat de wetgever vergeten is dat er aggressieve partijen in de markt kunnen komen die de regels in hun voordeel, en jouw nadeel, misbruiken door met deze tactiek te werken.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:34 schreef tspawn het volgende:
[..]
Maar kan je ook niet de NUON bellen om te melden dat elke verzoek tot overname geweigerd wordt ? In ieder geval door een door jouw vastgestelde termijn ?
Ik ken het gevoel, ja.quote:Nu een dag later maar ik wordt er nog steeds pissig van, ik zit zelf al heel lang in de verkoop maar dit soort dingen.. getver..
Zoals Ronald zegt kan dat inderdaad niet. Elk energiebedrijf moet een verzoek tot switchen honoreren. Zelfs als dat een onterechte switch blijkt te zijn. Als Oxxio per ongeluk jou aanmeldt ipv je buurman die graag klant wilde worden daar, heb je al een probleem. Des te meer reden om als bedrijf extra zorgvuldig om te gaan met dit soort processen.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:34 schreef tspawn het volgende:
[..]
Maar kan je ook niet de NUON bellen om te melden dat elke verzoek tot overname geweigerd wordt ? In ieder geval door een door jouw vastgestelde termijn ?
Nu een dag later maar ik wordt er nog steeds pissig van, ik zit zelf al heel lang in de verkoop maar dit soort dingen.. getver..
Als je zo'n baan aanneemt moet je niet zeuren over afgezeken worden.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:20 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Ik heb daar gewerkt
Alle gegevens waren zichtbaar op de monitor, betaalde wel dik. 8 euro p/uur voor iedereen.
Die klanten boeide mij niet, wij werden vaak genoeg afgezeikt
Dan wordt het dus tijd om een systeem in te voeren waarbij bedrijven een dikke boete krijgen als een switch onterecht blijkt. Dan nog moet je als klant waarschijnlijk wel actie ondernemen, maar als het nieuwe energiebedrijf een boete van bijvoorbeeld 10.000 euro moet betalen als ze geen contract kunnen laten zien, dan zullen ze vast beter controleren.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:18 schreef Steeven het volgende:
[..]
Zoals Ronald zegt kan dat inderdaad niet. Elk energiebedrijf moet een verzoek tot switchen honoreren. Zelfs als dat een onterechte switch blijkt te zijn. Als Oxxio per ongeluk jou aanmeldt ipv je buurman die graag klant wilde worden daar, heb je al een probleem. Des te meer reden om als bedrijf extra zorgvuldig om te gaan met dit soort processen.
Maar dit gebeurt niet alleen aan de telefoon. Vaak doen verkopers van de kleinere partijen zich voor als een van de grotere, en lichten daarmee massaal mensen op. Hun slachtoffers zijn vaak nog oude bejaarden ook.
Ik heb ook jarenlang bij een inbound callcenter gewerkt, en daar werden echt niet alle gesprekken opgenomen. Er werden wel gesprekken opgenomen natuurlijk, vooral voor evaluatiedoeleinden.quote:Op zondag 18 januari 2009 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat is standaard op vrijwel ieder callcenter. Heb zelf jarenlang bij een inbound callcenter gewerkt, en ken voldoende mensen die bijv ook outbound gebeld hebben en daar was het hetzelfde. Zo kun je de kwaliteit van de gesprekken meten en eventueel bewijzen dat zaken wel/niet gezegd zijn.
Ik vind het vreemd dat een telefoonnummer mutatie nog moeilijker is, dan het omzetten als iets belangrijks als je gas en licht ....quote:Op maandag 19 januari 2009 18:51 schreef Light het volgende:
[..]
Dan wordt het dus tijd om een systeem in te voeren waarbij bedrijven een dikke boete krijgen als een switch onterecht blijkt. Dan nog moet je als klant waarschijnlijk wel actie ondernemen, maar als het nieuwe energiebedrijf een boete van bijvoorbeeld 10.000 euro moet betalen als ze geen contract kunnen laten zien, dan zullen ze vast beter controleren.
Behóórlijk vreemd callcenter dan... Welke opdrachtgever belde je voor?quote:Op maandag 19 januari 2009 18:57 schreef Light het volgende:
Ik heb ook jarenlang bij een inbound callcenter gewerkt, en daar werden echt niet alle gesprekken opgenomen.
Verschillende opdrachtgevers. En nee, ik ga geen namen noemen op het forum.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:17 schreef kastanova het volgende:
[..]
Behóórlijk vreemd callcenter dan... Welke opdrachtgever belde je voor?
Why the hell notquote:Op maandag 19 januari 2009 19:22 schreef Light het volgende:
[..]
Verschillende opdrachtgevers. En nee, ik ga geen namen noemen op het forum.
Ik weet het 100% zeker.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:00 schreef kastanova het volgende:
Dénken jullie dat het niet opgenomen wordt, of wéten jullie dat 100% zeker?
Da's namelijk bij inbound toch wel vrij uniek namelijk.
Jullie hadden het dan ook beide over inbound, vandaar dat ik het aanhaalde.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:27 schreef Light het volgende:
Ik weet het 100% zeker.
En inbound is natuurlijk geen telemarketing.
Ik weet het, aangezien mijn teamleider bij ziggo de coaching en opnames regeldequote:Op maandag 19 januari 2009 23:00 schreef kastanova het volgende:
Dénken jullie dat het niet opgenomen wordt, of wéten jullie dat 100% zeker?
Da's namelijk bij inbound toch wel vrij uniek namelijk.
Vroeger, toen Ziggo nog @home heette, werden ze in ieder geval nog wel opgenomenquote:Op maandag 19 januari 2009 23:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik weet het, aangezien mijn teamleider bij ziggo de coaching en opnames regelde. Bij KPN werden alleen gesprekken die met een dubbele piep (ipv 1 piep) werden aangekondigd opgenomen. Volgens de CAO mochten er geen andere gesprekken onaangekondigd worden opgenomen. Lijkt me sterk als een bedrijf zijn cao breekt door hele gesprekken op te nemen. Meestal werd alleen het telefonische contract bij de verkoopafdeling opgenomen
.
Bij ziggo ging het deels ook om outbound, welkomstcall, activatiecall en hulp bij installaties.
Overigens neemt de politie wel alle gesprekken op(haaglanden wel iig), maar daar kun je zelf ook direct je gesprekken terugluisteren, kun je het verhaal terugluisteren voor meldingen e.d.
Er is dus geen basisregel bij alle callcenters/contactcenters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |