quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:31 schreef simmu het volgende:idd. waar is dat ziekenhuis? ik wordt er helemaal naar van als ik bedenk dat je dan heel alleen bent. toegegeven, inet is niet echt, maar om nu helemaal alleen te zijn? met iedereen die hier rondhuppelt valt er vast wel te regelen dat er iemand langskomt (tenzij je dat niet wilt

)
geen idee waar je woont, maar ik meld me dan wel aan hoor! als het qua vervoer doenbaar is kom ik wel

Wat ontzettend lief

, maar de opnames zelf gaan nog wel hoor

(Vorige keer lag ik er met kerst, iedereen had logischerwijs een propvolle agenda, dan laat ik geen vrienden 5 uur reizen om mij een half uur te bezoeken, dat kan ik gewoon niet van ze vragen, terwijl ze allemaal familiebezoek en kerstvieringen geplanned hebben staan).
M'n familie laat steeds weten dat het wel erg lang reizen is. Dus als zij het niet op kunnen brengen en het teveel moeite vinden, dan leg ik me daar bij neer, hoeveel pijn het ook doet. Ik begrijp het eigenlijk niet, maar misschien hebben ze gelijk, ik weet het niet.
Ik verwacht nog 1 of 2 keer opgenomen te worden voordat ik ga bevallen, maar dat lukt wel.

Voorheen is het ook gelukt, met dat in m'n achterhoofd 'moet' ik het gewoon doen.
T'is alleen zo jammer dat ik nooit m'n kamer af mag, ik zou zo graag gewoon ergens een potje gaan kaarten ofzo

Hopelijk volgende keer weer een kamergenote. Maar meestal heb ik teveel pijn om ook maar iets te doen, dus zelfs een potje kaarten zou niet gaan

quote:
Dat zou misschien wat zijn, maar ik vrees dat het heel erg prijzig is...
Ik heb nu gemiddeld per week 100 euro taxikosten, reken maar uit in ongeveer 26 weken, het tikt zo erg aan en ik krijg zo goed als niks vergoedt. Dus mijn geldpot is langzamerhand helemaal leeg. En ik ben ook bang dat als je wel met iemand in zee zou gaan je ook echt wel een klik moet hebben en dat ik met het type 'drilboor' de bevalling door moet.

Welke gyn er aan het werk is als je gaat bevallen weet je nooit, maar met dit weet ik het niet. Maar ik ga toch eens informeren wat het kost, dankje voor het idee!

Als het betaalbaar is ga ik het overwegen!
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:05 schreef cattie het volgende:Iedereen is natuurlijk anders, maar ik zou niet weten hoe ik het zonder mijn man had moeten doen.
Dat weet ik dus ook niet hoe ik het moet doen, maar ik heb de keuze niet hè?

Ik zal het dus gewoon moeten doen, alleen.
M'n vriend zit in het buitenland op een missie, en ik loop nu al een week of 20 het ziekenhuis dagelijks af. Zoals deze zwangerschap verloopt, daar kun je je gewoon niet op voorbereiden, al die opnames, ik ging/ga soms 2 of 3 keer per dag met spoed naar het ziekenhuis. Bij m'n eerste opnames heeft hij veel vrij weten te krijgen, maar nu eenmaal aan de andere kant van de wereld lukt dat niet. Uitzonderingen zijn pas als iemand in levensgevaar is en ik begrijp dat heel goed. Aan de andere kant is mijn situatie gewoon zo uitzonderlijk. Normaal heb je familie en vrienden dichtbij die helpen en steunen, dat heb ik gewoon bijna niet. En dat is dan heel bot gezegd gewoon m'n eigen probleem. Hard maar wel de waarheid. En wanneer ga je bevallen... tussen de 37e en 42e week, 6 weken vrij nemen, plus nog een kraamperiode, het valt gewoon allemaal niet te regelen en combineren. De kans dat hij er bij kan zijn is ongelofelijk klein. Daar heb ik me al een tijd lang bij neergelegd, nu alleen een beetje een weg vinden om er zo goed mogelijk mee om te gaan straks.
Ik denk dat het het beste is om het maar allemaal over me heen te laten komen.
Wie weet ben ik zo blij als de bevalling eenmaal begint na die zware maanden, dat het allemaal wel meevalt

En tenslotte zal ik niet de eerste vrouw zijn die het zonder partner doet, dus ook dat moet wel lukken.
En andere vrouwen kunnen ook een loodzware bevalling hebben mét partner erbij.