Klopt.. Zijn ook altijd van die vette varkens die als ze eten ZIEN, het ook direct op MOETEN eten..quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:37 schreef 907 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel vaker gezien, echt aso! Kan je nou echt geen 5min langer wachten om die zak chips oid open te maken. Zulke mensen zijn
Ik houd die 10 miljoen wel, dan hoef ik die 5000 niet over te maken naar jouw rekeningquote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:54 schreef Dzy het volgende:
Lijkt me wel een soort van geruststellend leven als je zo goedgelovig bent.
Ik kan je trouwens multimiljonair maken door je 60 miljoen op je rekening te storten, dan moet jij 40 miljoen daarvan verder naar een andere rekening sluizen. In verband met een financieel belasting technisch truukje moet jij eerst 5000 euro naar mij overmaken, anders kun je maar 10 miljoen houden. Indien je geïnteresseerd bent krijg ik graag PM.
het mag dus niet omdat je dewil niet meer hebt om het te betalen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:04 schreef aaipod het volgende:
Waar ik denk dat dit verhaal vandaan komt is de vereisten voor eigendomsoverdracht zoals bepaald in art. 3:84 BW
Voor eigendomsoverdracht zijn 3 vereisten:
Een geldige titel
Beschikkingsbevoegdheid
Levering
De titel is de koopovereenkomst, deze is tot stand gekomen door een aanbod en de aanvaarding daarvan art 6:217 BW. Het goed lag in het schap, de winkelier had de wil het te verkopen en jij had de wil het te kopen. Er zijn twee overeenkomstige wilsverklaringen en dus is het aanbod aanvaard en is er een titel.
De beschikkingsbevoegdheid, ja albert hein heeft op dat moment het eigendomsrecht en derhalve zijn ze bevoegd erover te beschikken
Levering, ja je hebt het in je hand en het goed is geleverd.
Aan alle vereisten voor de eigendomsoverdracht is voldaan en dus is de zak chips van jou en mag je er uit eten. Je moet hem alleen nog wel even betalen anders pleeg je wanprestatie en je moet dus ook de wil hebben om dat uiteindelijk te doen anders was de zak chips nooit van jou en maak je alsnog inbreuk op het eigendomsrecht van de albert hein
Zo is dit een keer uitgelegd door mijn docent Nederlands recht. Ik weet alleen niet meer waarom het nou toch niet mag en kan het zo ook niet verzinnenGa er voorlopig maar vanuit dat het gewoon niet mag en over een jaar of 3 kom ik uitsluitsel brengen
Was jij dat?!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:14 schreef Nowak het volgende:
Het is echt waar. Het is overigens ook toegestaan om seks te hebben met alle medewerkers en klanten van de winkel die aanwezig zijn. Ik was een keer rustig aan het winkelen en werd toen verkracht door een echtpaar, maar de politie kon er niets aan doen zeiden ze, omdat het in een supermarkt was.
Tegenprestatie zoals in Art.7:26 BW vermeld.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:04 schreef aaipod het volgende:
Waar ik denk dat dit verhaal vandaan komt is de vereisten voor eigendomsoverdracht zoals bepaald in art. 3:84 BW
Een geldige titel
Beschikkingsbevoegdheid
Levering
De titel is de koopovereenkomst, deze is tot stand gekomen door een aanbod en de aanvaarding daarvan art 6:217 BW. Het goed lag in het schap, de winkelier had de wil het te verkopen en jij had de wil het te kopen. Er zijn twee overeenkomstige wilsverklaringen en dus is het aanbod aanvaard en is er een titel.
De beschikkingsbevoegdheid, ja albert hein heeft op dat moment het eigendomsrecht en derhalve zijn ze bevoegd erover te beschikken
Aan alle vereisten voor de eigendomsoverdracht is voldaan en dus is de zak chips van jou en mag je er uit eten. Je moet hem alleen nog wel even betalen anders pleeg je wanprestatie en je moet dus ook de wil hebben om dat uiteindelijk te doen anders was de zak chips nooit van jou en maak je alsnog inbreuk op het eigendomsrecht van de albert hein
Zo is dit een keer uitgelegd door mijn docent Nederlands recht. Ik weet alleen niet meer waarom het nou toch niet mag en kan het zo ook niet verzinnenGa er voorlopig maar vanuit dat het gewoon niet mag en over een jaar of 3 kom ik uitsluitsel brengen
quote:Op zondag 1 februari 2009 16:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik geloof dat ding mag! Want dan heb ik is bij Married with Children gezien!
De winkelier voert de eigendomsoverdracht pas uit op het moment dat de betaling heeft plaatsgevonden. Dus zolang de betaling nog niet plaatsgevonden heeft, is het nog steeds eigendom van de winkelier.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:04 schreef aaipod het volgende:
Een geldige titel
Beschikkingsbevoegdheid
Levering
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:00 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, bij een evenement dat ik organiseerde hingen we ook bij de (betaalde) garderobe briefjes op dat de directie zich niet aansprakelijk stelde voor diefstal/beschadiging aan de jassen. Maar aansprakelijk is de directie dan wel. Briefjes zeggen dus niet zoveel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |