abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65143023
-edit- Doe dan niet hetzelfde

[ Bericht 92% gewijzigd door paddy op 17-01-2009 16:30:39 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:35:42 #52
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65143053
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:34 schreef cultheld het volgende:

[..]

Goede comeback . Je hebt nog steeds mijn post niet weerlegd. Overigens noem jij het geloof, maar ik noem het een botsing van geloofsculturen.
Waarom zou ik je post weerleggen als het toch tegen dovemansoren is? Ik vind je heel kortzichtig.
Lees Robert Fisk eens zou ik zeggen.
Dasvidanja
pi_65143072
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:34 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij bent echt een argumentatiewonder .
De argumenten die hij niet noemt kan je terugvinden in jouw tegenvallende sociale/maatschappelijke ervaringen. Dat zijn pas argumenten.
pi_65143079
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:35 schreef Verluste het volgende:

[..]

Waarom zou ik je post weerleggen als het toch tegen dovemansoren is? Ik vind je heel kortzichtig.
Lees Robert Fisk eens zou ik zeggen.
Het lukt je dus niet.

Beluister Yehuda Bauer eens zou ik zeggen (zo komen we natuurlijk nergens).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_65143215
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:34 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Kortom: iedereen is tegen de Joden.
In Amsterdam zijn de nodige incidenten geweest met Marokkanen en Joden.
Op sommige scholen kon de Holocaust niet eens meer normaal worden onderwezen.

De voorgeprogammeerde haat tegen Joden speelt een zeer grote rol.

Voor Dafur interesseren ze zich totaal niet
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:42:20 #56
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65143237
Zoals je ziet wil Hamas geen vrede, dat is iets wat ik al deze hele topicreeks probeer duidelijk te maken. Met terroristen kun je namelijk niet onderhandelen, want ze zijn pas tevreden totdat de laatste Jood van deze aardbodem is verdwenen.

Noot aan Israël: ga door waar jullie mee bezig zijn. Maar mochten jullie onverhoopt toch door internationale druk stoppen met het elimineren van Hamas leden, blijf dan inderdaad in de Gazastrook. Elke vergeldingsactie van de kant van Hamas dient hard te worden aangepakt.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:42:30 #57
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_65143243
quote:
Film van Vandaag

The Believer - Ketnet & Canvas | 23:55 - 01:35
USA 2001. Drama van Henry Bean. Met oa Ryan Gosling, Billy Zane, Theresa Russell, Summer Phoenix en Glenn Fitzgerald.

De joods-Amerikaanse Danny is de slimste leerling van de yeshiva, maar gruwt van de slachtofferrol die zijn volk volgens hem altijd aanneemt. Zozeer dat hij zich besluit te voegen bij een neonazigroep. Deze op feiten gebaseerde film won de juryprijs op het Sundance-festival, maar een bioscooprelease liet vervolgens op zich wachten; geen distributeur durfde z'n vingers aan het onderwerp te branden. The believer is dan ook een stuk complexer dan een neonazifilm als American history X - het blijft gissen naar de precieze motieven van Danny's zelfhaat. Maar er is veel stof tot nadenken en hoofdrolspeler Gosling levert een topprestatie.
http://www.nu.nl/tvgids/films

Relevant voor dit topic?
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:44:43 #58
132191 -jos-
Money=Power
pi_65143305
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_65143328
quote:
Zulke vrienden zijn schadelijk, in feite leveren ze een grote bijdrage aan je ondergang.
Achter Balkenende staat een stoet opiniemakers, die overal in de kranten, op tv en op de radio blind en doof achter Israël staan. Zij zijn geen Israëliërs, vaak ook geen Joden, maar ze gedragen zich erger dan de fundamentalistische kolonisten die in bezette Palestijnse gebieden muur aan muur en raam aan raam naast de Palestijnen wonen om elke minuscule beweging van hen te bespieden.

Zij zijn namaakvrienden van Israël die elk tegengeluid fel bestrijden en de persoon zwart maken.

Lees hun teksten, herlees hun teksten, en zeg hun woorden hard op, dan pas begrijp je waar ze het over hebben. Ze genieten van geweld. Ze worden opgewonden door de bombardementen, en als Israël een basisschool in Gaza bombardeert en daardoor dertig leerlingen omkomen, zullen ze bijna allemaal een retoriek gebruiken: ‘Israëliërs passen goed op hun kinderen, maar de Palestijnen niet.’

En als Israël doelbewust een konvooi van het Rode Kruis bestookt, hebben ze allemaal dezelfde argumentatie: ‘Tja, het is oorlog.’
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/2360
pi_65143333
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:42 schreef damsco het volgende:
Zoals je ziet wil Hamas geen vrede, dat is iets wat ik al deze hele topicreeks probeer duidelijk te maken. Met terroristen kun je namelijk niet onderhandelen, want ze zijn pas tevreden totdat de laatste Jood van deze aardbodem is verdwenen.

Dat is hun doelstelling..
Dat iemand die partij nog steunt
Nog triester zijn de Palestijen die hen hebben gekozen.

Elk volk krijgt de regering die het verdient.
Terroristen dus.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:45:32 #61
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65143334
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:41 schreef qonmann het volgende:

[..]

Voor Dafur interesseren ze zich totaal niet
Wij toch ook niet?
Dasvidanja
pi_65143350
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:28 schreef qonmann het volgende:
In het NRC staat een analyse waarom de moslimjeugd Palestina veel erger vindt dan bv. Irak.
Verhelderend, maar ook bevestigend.

En over Dafur hoor je ze al helemaal niet..

http://www.nrc.nl/binnenl(...)om_geweld_Gazastrook

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Inderdaad, over Darfur hoor je ze niet, de Genocide die in Sudan plaatsvindt door de regering en de Islamitische bendes.
- Over Westelijk Sahara hoor je ze ook niet, de bezetting die daar plaatsvindt door Marokko.
- Of wat te denken over de Indonesische regering die aan "ethnic cleansing" doet op vele voorheen christelijke eilanden.
- Of wat te denken aan 9/11 toen vele moslims op straat stonden te juichen (ook in Palestina).
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:46:12 #63
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65143360
quote:
Om haar militaire tak weer te laten sterken ja. Alleen maar eigenbelang, niet het soort vrede wat ik bedoel
pi_65143362
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:45 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wij toch ook niet?
en als dat zo zou zijn ?
pi_65143372
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:42 schreef damsco het volgende:
Dit is inderdaad de taktiek die Israel op dit moment hanteert, start een oorlog. Doe alsof je wil stoppen en toon daarmee zogenaamd je goede wil. Omdat logischerwijs en vooraf ingecalculeerd Hamas zich niet wil houden aan een eenzijdig bestand waarmee niets wordt opgelost, kan je Hamas als de bad guys neerzetten. Hierdoor kweek je (of denk je te kweken) meer begrip in de internationale gemeenschap, waardoor je naar hartelust door kan gaan.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:48:07 #66
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65143400
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:45 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dat is hun doelstelling..
Dat iemand die partij nog steunt
Nog triester zijn de Palestijen die hen hebben gekozen.

Elk volk krijgt de regering die het verdient.
Terroristen dus.
Het punt daarnaast is dat ik de Pro-Palestina fans geen enkele reden zie geven waarvan ik denk: goh, daarmee haal je Israël over de streep. Alleen maar gebash en het argument dat ze alles moeten teruggeven, alsof Israël haarzelf laat opheffen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:48:55 #67
132191 -jos-
Money=Power
pi_65143431
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:46 schreef damsco het volgende:

[..]

Om haar militaire tak weer te laten sterken ja. Alleen maar eigenbelang, niet het soort vrede wat ik bedoel
Met jou kun je dus duidelijk niet onderhandelen inderdaad
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:48:57 #68
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65143432
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de taktiek die Israel op dit moment hanteert, start een oorlog. Doe alsof je wil stoppen en toon daarmee zogenaamd je goede wil. Omdat logischerwijs en vooraf ingecalculeerd Hamas zich niet wil houden aan een eenzijdig bestand waarmee niets wordt opgelost, kan je Hamas als de bad guys neerzetten. Hierdoor kweek je (of denk je te kweken) meer begrip in de internationale gemeenschap, waardoor je naar hartelust door kan gaan.
Al voor deze actie wist ik dat Hamas geen vrede wil. Deze actie is alleen maar een bevestiging van wat ik wist.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:49:28 #69
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65143443
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:48 schreef -jos- het volgende:

[..]

Met jou kun je dus duidelijk niet onderhandelen inderdaad
Ik ben dan ook een Ajacied, Feijenooit he
pi_65143447
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:31 schreef Verluste het volgende:

[..]

Verdiep je zelf in de materie en je zal erachter komen dat geloof een niet-noemenswaardige factor is in de oorzaken.
Het grootste probleem is het uit elkaar drijven van mensen door valse groepen te creëren, zoals het vechten voor volkeren (wat is een volk? Waarin verschillen Israëliërs daadwerkelijk van de Palestijnen?), nationalistisch getinte oorlogen, etc. Door een religieuze scheidslijn te creëren wordt dit nogal aangedikt.

Mensen vergeten vaak, dat handelingen in naam van groepen mensen vals en onjuist zijn, zeker als je het in naam doet van heel je land (gaat daadwerkelijk iedereen er mee akkoord?). We zijn inmiddels bekend met hoe dit fenomeen verloopt, "zij" zijn allemaal slecht, en "wij" zijn allemaal goed. Als de tegenstanders worden voorgedaan als monsters, verraders, met religieuze kwaadaardige ideeën, etc., maakt dat oorlog voeren al een stuk makkelijker. En daar zijn de machthebbers maar al te blij mee, gezien deze kerels ook nog eens worden gesteund door de meeste mensen.
pi_65143453
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:28 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]

IDF plans to use disproportionate force in next war
[..]

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231950849038&pagename=JPost%2FJPArticle%2FPrinter

Van oktober 2008:
[..]

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1026539.html

Wat natuurlijk weer duidelijker maakt wat voor de objectieve kijker al langer duiderlijk genoeg was, namelijk dat Israël, ondanks alle toegelaten voedselhulp etcetera, een tegen Palestijnse burgers gerichte terreurcampagne voert.
De burgerbevolking krijgt inderaad een geweldige dreun. Hele wijken liggen compleet in puin. Ook veel gebedshuizen, scholen, ziekenhuizen zijn zwaar beschadigd of gewoon vernietigd. Het dodental ligt inmiddels boven de 1200, en meer dan 6000 gewonden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:50:03 #72
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65143463
Moslims en Joden leefden al eeuwenlang vredig naast elkaar in Palestina en Jeruzalem. Dat de politiek en machtsbelangen gingen spelen in het gebied maakte het dat de machthebbers gebruik gingen maken van religie om eenheid en vijandschap te creëren.

Religie is een middel, geen oorzaak in dit conflict. Net zoals religie een middel was tijdens de kruistochten teneinde het heilige land te veroveren. De echte oorzaken hebben heel weinig met religie te maken.
Dasvidanja
pi_65143482
Hamas wil nooit vrede, dat zal het probleem zijn...
en ondertussen maken ze nog wat politieke tegenstanders af in eigen land
Nu kan het ongezien
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:50:58 #74
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65143488
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:49 schreef NRP het volgende:

[..]

Het grootste probleem is het uit elkaar drijven van mensen door valse groepen te creëren, zoals het vechten voor volkeren (wat is een volk? Waarin verschillen Israëliërs daadwerkelijk van de Palestijnen?), nationalistisch getinte oorlogen, etc. Door een religieuze scheidslijn te creëren wordt dit nogal aangedikt.

Mensen vergeten vaak, dat handelingen in naam van groepen mensen vals en onjuist zijn, zeker als je het in naam doet van heel je land (gaat daadwerkelijk iedereen er mee akkoord?). We zijn inmiddels bekend met hoe dit fenomeen verloopt, "zij" zijn allemaal slecht, en "wij" zijn allemaal goed. Als de tegenstanders worden voorgedaan als monsters, verraders, met religieuze kwaadaardige ideeën, etc., maakt dat oorlog voeren al een stuk makkelijker. En daar zijn de machthebbers maar al te blij mee, gezien deze kerels ook nog eens worden gesteund door de meeste mensen.
Dat is waar ja, religie is een machtig middel.
Dasvidanja
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:51:44 #75
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65143516
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:50 schreef qonmann het volgende:
Hamas wil nooit vrede, dat zal het probleem zijn...
en ondertussen maken ze nog wat politieke tegenstanders af in eigen land
Nu kan het ongezien
Israël wilt ook geen vrede, anders had ze allang de bezette gebieden teruggegeven aan de Palestijnen.
Dasvidanja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')