abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 april 2009 @ 16:46:04 #251
127004 maril
Smeetsfan
pi_67617293
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:29 schreef thijsdetweede het volgende:
En nu ga ik speculeren hoor, maar...

Kohl, Matschiner, Rasmussen,Rabobank... Hoe groot is de kans dat dat er toch een kern van waarheid in die oude geruchten zat dat Boogerd, Dekker en de rest uit een Weense snoeppot snoepten?
Dacht ik ook aan,maar het is de vraag in hoeverre de Rabo's daar zelf van opp de hoogte is, kan ook een individuele aktie zijn.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_67618079
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:46 schreef maril het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan,maar het is de vraag in hoeverre de Rabo's daar zelf van opp de hoogte is, kan ook een individuele aktie zijn.
Als er al iets van waar is. Zo hebben ze 16 maanden onderzoek naar HumanPlasma gedaan, maar geen greintje bewijs gevonden.
pi_67620172
CONI eist twee jaar schorsing van Valverde
Uitgegeven: 1 april 2009 15:49
Laatst gewijzigd: 1 april 2009 16:06

ROME - Ettore Torri, de antidopingprocureur van het Italiaans Olympisch Comité (CONI), heeft woensdag een schorsing van twee jaar geëist tegen wielrenner Alejandro Valverde.

De Spanjaard is volgens het CONI betrokken bij de affaire Operacion Puerto. Hij zou een van de klanten zijn geweest van de van bloeddoping verdachte arts Eufemiano Fuentes.

De mogelijke schorsing heeft voor Valverde alleen betrekking op wedstrijden in Italië.

DNA

De Spanjaard raakte bij het CONI in beeld doordat hij vorig jaar tijdens de Ronde van Frankrijk, die even Italië aandeed, een bloed- en urinemonster inleverde.

Daarin werden geen verboden stoffen gevonden, maar volgens persbureau ANSA kwam wel het DNA overeen met bij Fuentes in beslag genomen materiaal.

Verhoor

Het CONI verhoorde Valverde in februari. ''We kunnen met zekerheid zeggen dat het bloed in zak nummer achttien van Valverde afkomstig is'', aldus Torri destijds.

''We beschikken ook over documenten die naar Valverde verwijzen en hebben bewijzen dat hij geldbedragen aan Fuentes overgemaakt heeft.''

De advocaten van Valverde betwisten de bevoegdheid van het CONI in deze zaak.
  woensdag 1 april 2009 @ 18:24:15 #254
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67620237
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:21 schreef FredWielergek het volgende:
De advocaten van Valverde betwisten de bevoegdheid van het CONI in deze zaak.
Het schuldig zijn van Valverde betwisten ze al niet meer?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 1 april 2009 @ 18:32:38 #255
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_67620485
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant: Boogerd was zo'n beetje het hele jaar top, iets wat juist niet bij dopeurs past.

Pakweg VDB was in '99 ook superieur in zowel het voorjaar als najaar hé ... Dat is zo'n Wuyts argument dat nergens op slaat eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 1 april 2009 @ 18:40:09 #256
pi_67620711
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:13 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Snap het niet helemaal, waarom heeft hij weinig gepresteerd in de jaren 2005 tot en met 2007 (toen hij dus al doping gebruikte) en in 2008 wel opeens?
Nou ... 2007 had hij echt wel geen gelukkig jaar , maar in 2006 was hij toch bv al 3de in de Dauphiné hé
pi_67621557
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Pakweg VDB was in '99 ook superieur in zowel het voorjaar als najaar hé ... Dat is zo'n Wuyts argument dat nergens op slaat eigenlijk ...
Toch niet zoals Boogerd. Boogerd deed feitelijk overal waar hij meedeed vooraan mee. Parijs-Nice, Vlaanderen, Ardennen, Spaanse rittenkoersjes, nationale kampioenschappen, Tour, najaarsklassiekers, WK. En dat dan jaren achtereen. Vandenbroucke reed in '99 (ook door omstandigheden uiteraard) geen platte prijs na Luik tot aan de Vuelta.
  woensdag 1 april 2009 @ 19:06:42 #258
pi_67621735
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Toch niet zoals Boogerd. Boogerd deed feitelijk overal waar hij meedeed vooraan mee. Parijs-Nice, Vlaanderen, Ardennen, Spaanse rittenkoersjes, nationale kampioenschappen, Tour, najaarsklassiekers, WK. En dat dan jaren achtereen. Vandenbroucke reed in '99 (ook door omstandigheden uiteraard) geen platte prijs na Luik tot aan de Vuelta.
Uiteraard ,maar hij won al vanaf La Marseillaise tot na LBL dat jaar ...

Maar Boogerd zijn seizoenen waren ook altijd in twee "periodes" , tussen het voorjaar en de Tour zag je hem ook zelden tot nooit ...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 april 2009 @ 00:01:22 #259
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67632887
Vraag blijft natuurlijk nog steeds hoe ze in Italië aan de bloedzakken van Fuentes zijn gekomen..... of heb ik het antwoord daarop hier al gemist.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 2 april 2009 @ 00:28:24 #260
14505 OProg
A Life in Music
pi_67633529
Nee, en dat vraag ik me nu ook al sinds het begin af. En dat lijkt me ook de crux in het verhaal worden voor de avocaten van Valverde. Hoe komt er dan een waterdicht bewijs dat de zakken echt daar vnadaan komen, want een zak bloed an sich geeft niet zo heel veel info. En als de onderzoekers in Spanje aangeven die zakken nooit vrij te hebben gegeven lijkt het me weer een verhaal met een staartje worden. Mij lijkt ook niet dat er wel DNA profielen zijn vrijgegeven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_67633900
Nog even terugkomend op onze vriendelijke schoorsteenveger uit Oostenrijk: wat een laffe zak is dat zeg!
Nu er daadwerkelijk een naam naar boven is gekomen komt meneertje met een hoop nieuwe info op de proppen, om nu het onderzoek extra te helpen. Zum kotzen! Waarom heeft die vent niet gelijk deze dingen bekend gemaakt?? Hij was toch zo verdrietig en zou toch zo goed meehelpen. Levenslang schorsen zeg ik!
  donderdag 2 april 2009 @ 08:27:36 #262
67640 SaintOfKillers
pi_67635470
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:28 schreef OProg het volgende:
Nee, en dat vraag ik me nu ook al sinds het begin af. En dat lijkt me ook de crux in het verhaal worden voor de avocaten van Valverde. Hoe komt er dan een waterdicht bewijs dat de zakken echt daar vnadaan komen, want een zak bloed an sich geeft niet zo heel veel info. En als de onderzoekers in Spanje aangeven die zakken nooit vrij te hebben gegeven lijkt het me weer een verhaal met een staartje worden. Mij lijkt ook niet dat er wel DNA profielen zijn vrijgegeven.
Ik vind dat dit sowieso een staartje moet krijgen. Ofwel zitten de Italianen gewoon te liegen en dat kan niet ongestraft blijven. Ofwel klopt het, wordt gewoon de complete indek-tactiek van de Spanjaarden bewezen en vind ik dat naast Valverde heel Spanje als land moet gestraft worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 2 april 2009 @ 08:48:06 #263
40566 Ericr
Livewrong
pi_67635770
Volgens mij heeft het Coni geen bloedzakken maar wel de stukken van de Fuenteszaak. Daar zullen ook DNA-profielen in aanwezig zijn geweest. Je hebt de bloedzakken dus niet nodig om een match te maken met bloed samples die je zelf in bezit hebt.

Ze hebben mogelijk ook bewijs dat Valverde diensten afnam van Fuentes maar die bewijzen zijn minder sterk. Dat zullen de gecodeerde naamlijsten wel zijn.

De Spaanse justitie heeft geen toestemming gegeven om de bloedzakken vrij te geven, het CONI had daar dus wel om gevraagd. Weer zo'n 'handige' regel waarbij bewijs uit 1 zaak niet mag gebruikt worden om vervolging in een andere zaak in te stellen.

Operacion Fuentes blijft goed uitgespeeld door de Spanjaarden. De buitenlandse concurrentie ophangen en je eigen renners de prijzen laten pakken. 1 van de redenen dat ik wielrennen een stuk minder ben gaan volgen. Iedere keer dat een Spaanse renner wint heb ik het idee dat ik naar niks heb zitten kijken.
pi_67637343
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:48 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij heeft het Coni geen bloedzakken maar wel de stukken van de Fuenteszaak. Daar zullen ook DNA-profielen in aanwezig zijn geweest. Je hebt de bloedzakken dus niet nodig om een match te maken met bloed samples die je zelf in bezit hebt.

Ze hebben mogelijk ook bewijs dat Valverde diensten afnam van Fuentes maar die bewijzen zijn minder sterk. Dat zullen de gecodeerde naamlijsten wel zijn.
Valv.Piti
quote:
De Spaanse justitie heeft geen toestemming gegeven om de bloedzakken vrij te geven, het CONI had daar dus wel om gevraagd. Weer zo'n 'handige' regel waarbij bewijs uit 1 zaak niet mag gebruikt worden om vervolging in een andere zaak in te stellen.

Operacion Fuentes blijft goed uitgespeeld door de Spanjaarden. De buitenlandse concurrentie ophangen en je eigen renners de prijzen laten pakken. 1 van de redenen dat ik wielrennen een stuk minder ben gaan volgen. Iedere keer dat een Spaanse renner wint heb ik het idee dat ik naar niks heb zitten kijken.
Daar heb je wel gelijk in, ik heb dat gevoel ook wel een beetje.
pi_67637987
quote:
Als dit zo is (en daar ben ik ook een beetje bang voor), dan moet je denk ik niet alleen over 'Spaanse renners' praten maar breder trekken. De opleving van de Spaanse topsport in het algemeen is toch wel opvallend.

Heb sowieso nooit begrepen waarom in Operacion Puerto zo de focus ligt op het wielrennen. Volgens mij stonden er tientallen sporters uit andere disciplines op die lijst. En daar hoor je niks over.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 02-04-2009 12:05:26 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_67640501
quote:
Tja, mee eens dat het een goor machtsspelletje is, maar wielrennen wordt er wat mij betreft niet minder boeiend om. 1 van de mooiste sport fragmenten van de afgelopen jaren was toch wel het duel tussen Rasmussen en Contador. 2 mannen op de top van hun (gedrogeerde) kunnen.
pi_67641145
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Als dit zo is (en daar ben ik ook een beetje bang voor), dan moet je denk ik niet alleen over 'Spaanse renners' praten maar breder trekken. De opleving van de Spaanse topsport in het algemeen is toch wel opvallend.

Heb sowieso nooit begrepen waarom in Operacion Puerto zo de focus ligt op het wielrennen. Volgens mij stonden er tientallen sporters uit andere disciplines op die lijst. En daar hoor je niks over.
*uch* Nadal *uch*
Wat hoop ik dat ze hem pakken
pi_67642563
Vanwege het feit dat de Spanjaarden weigeren om serieus onderzoek te doen heb ik geen moeite met de handelswijze van CONI. Ik twijfel er ook niet aan dat Valverde gewoon schuldig is.
  donderdag 2 april 2009 @ 13:11:13 #269
67640 SaintOfKillers
pi_67642870
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:59 schreef Tommeke het volgende:

[..]

*uch* Nadal *uch*
Wat hoop ik dat ze hem pakken
Je denkt dat hij dan de enige zou zijn? Als hij pakt, dan pakt gewoon de hele tennistop, dat is niet anders dan bij het wielrennen of de sprintnummers in de atletiek.
pi_67643296
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je denkt dat hij dan de enige zou zijn? Als hij pakt, dan pakt gewoon de hele tennistop, dat is niet anders dan bij het wielrennen of de sprintnummers in de atletiek.
Weet ik.
pi_67644918
quote:

[..]

Die mag je even uitleggen. Dus als de op dit moment beste van de wereld betrapt wordt, moet de rest ook naar de verboden middelen hebben gegrepen. Die logica ontgaat me volledig.
pi_67645675
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:09 schreef TheArt het volgende:

[..]

Als er al iets van waar is. Zo hebben ze 16 maanden onderzoek naar HumanPlasma gedaan, maar geen greintje bewijs gevonden.
Nee dat klopt niet
Ze hebben heel veel bewijs gevonden maar..... dat was tot 3 maanden gelden niet strafbaar en daar het om een onderzoek van de officier van justitie ging konden die er niets mee doen.

Hier staat echt alles op zijn kop.
De een na de ander wordt ophet moment gearresteerd en er is een lijst met 24 namen van sporters in omlop die met Human Plasma of met Mayer/Matschinger zaken hebbengedaan.
pi_67645739
quote:
Vraagtekens bij ritwinst van Totschnig in de Tour 2005

De Oostenrijkse krant Kurier plaatst vraagtekens bij de spectaculaire ritzege van de Oostenrijkse klimmer Georg Totschnig in de Ronde van Frankrijk van 2005. Totschnig, ondertussen renner af, won toen na een marathonvlucht van 213 km de Pyreneeënetappe van Agde naar Ax-Trois Domaines.

Volgens Kurier kreeg Totschnig, die toen voor Gerolsteiner reed, die dag een illegale bloedtransfusie. Totschnig zelf ontkent in een eerste reactie alles en doet de beweringen af als "speculaties".

Kurier schrijft dat het bloed van Totschnig werd afgenomen en behandeld door het Weense laboratorium Humanplasma. Kort voor de start zou het bloed vanuit Oostenrijk zijn overgebracht naar Frankrijk. Kurier zegt zelfs te weten waar precies de zakjes bloed werden overhandigd.

Nog volgens Kurier is Totschnig slechts één van de naar schatting honderd Europese topsporters die klant waren van Humanplasma. Het Weense gerecht voert al een tijdje een onderzoek naar de activiteiten van het labo. De aanhoudingen van skitrainer Walter Mayer en manager Stefan Matschiner, vorige week, kaderen in hetzelfde onderzoek.

Georg Totschnig kan in Oostenrijk niet meer strafrechterlijk vervolgd worden voor de feiten die hem nu te laste worden gelegd (als ze al kunnen bewezen worden). Er komen alleen nog maar misdaden in aanmerking die gepleegd zijn na de aanpassing van de Oostenrijkse dopingwetgeving in augustus 2008. Dopinggebruik op zich wordt overigens ook niet strafrechterlijk vervolgd in Oostenrijk.
Kohl zou de naam van Totschnig ook al genoemd hebben, net als die van langlaufer Christian Hoffman, die in 2002 goud won op de 30 km in Salt Lake nadat 'Spanjaard' Muhlegg al geschrapt was vanwege doping. Die Hoffman was in 2002 ook al betrokken bij een schandaal vanwege bloeddoping, maar werd destijds vrijgesproken.
pi_67645787
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:38 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Nee dat klopt niet
Ze hebben heel veel bewijs gevonden maar..... dat was tot 3 maanden gelden niet strafbaar en daar het om een onderzoek van de officier van justitie ging konden die er niets mee doen.

Hier staat echt alles op zijn kop.
De een na de ander wordt ophet moment gearresteerd en er is een lijst met 24 namen van sporters in omlop die met Human Plasma of met Mayer/Matschinger zaken hebbengedaan.
Jij woont in Oostenrijk neem ik aan?

Heb je een link waar één en ander wordt bevestigd? En is die lijst al bekend?
pi_67645802
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:51 schreef vivelafete het volgende:
Nog even terugkomend op onze vriendelijke schoorsteenveger uit Oostenrijk: wat een laffe zak is dat zeg!
Nu er daadwerkelijk een naam naar boven is gekomen komt meneertje met een hoop nieuwe info op de proppen, om nu het onderzoek extra te helpen. Zum kotzen! Waarom heeft die vent niet gelijk deze dingen bekend gemaakt?? Hij was toch zo verdrietig en zou toch zo goed meehelpen. Levenslang schorsen zeg ik!
Klopt niet
Hij heeft dit verhaal al op 9 Januarie op aanraden van een Gouveneur (Pröll) , aan zijn advokaat verteld. Deze heeft dat protocool in zijn kluis liggen ,en bevestigd dat het klopt met wat Kohl eergisteren heeft gezegd.

Verder blijft het een natuurlijk klootzak , maar dat zijn ze eigenlijk allemaal.
Het is een grote bedriegers bende.

Der Tag danach. Nachdem Kohl ausgepackt hatte, tauchte er mit Freundin Tatjana in Wien unter, um erst einmal durchzuschnaufen. Alle Anrufe wurden auf seine Mailbox umgeleitet. Wie ÖSTERREICH berichtete, hat der gefallene Tour-de-France-Held nicht nur seinen früheren Manager Stefan Matschiner (34) schwer belastet, sondern auch seine Sportkollegen Georg Totschnig und Langlauf-Olympiasieger Christian Hoffmann der SOKO Doping genannt. Beide wehren sich gegen alle Vorwürfe.

Blutzentrifuge
Gestern tauchte ein dritter prominenter Name auf. ÖSTERREICH-Recherchen ergaben, dass Kohl bei der Einvernahme durch die BKA-Beamten auch Radprofi Michael Rasmussen verpfiffen hat. Kohl sagte bei seinem Outing, dass er Matschiners Blutzentrifuge für Blutdoping mit 20.000 Euro mitfinanziert hat. Rasmussen und Hoffmann sollen die anderen zwei Sportler gewesen sein, die für das Gerät der Blutplasma-Firma "Humanplasma" ebenfalls Geld hingeblättert haben. Kohl: "Die Zentrifuge stand in Matschiners Haus in Oberösterreich. Dort wurden auch die Transfusionen durchgeführt." Bei Rasmussen, für den die Unschuldsvermutung gilt, handelt es sich um einen Schützling von Matschiner. Der Däne steht schon seit längerem unter Dopingverdacht. Bei der Tour der France 2007 wurde er als Gesamtführender (!) von seinem Team Rabobank aus der Rundfahrt genommen, nachdem er falsche Angaben zu seinen Aufenthaltsorten bei verpassten Dopingkontrollen angegeben hatte. Rabobank schmiss ihn mit sofortiger Wirkung aus dem Team.

Offene Fragen
Zurück zu Bernhard Kohl. Viele fragen sich, weshalb der Wolkersdorfer erst jetzt den Mumm hatte, öffentlich auszupacken. Während einigen das Outing viel zu spät kommt, stößt anderen Kohls Vernaderung von Sportlern sauer auf. Kohls fragwürdige Rechtfertigung: "Ich habe einen großen Fehler gemacht und mit Stefan Matschiner sicher auch den falschen Berater gehabt."

Staatsanwalt informiert
Fest steht aber auch: Die Behörden wussten schon lange über Kohls brisantes Wissen Bescheid. Auf Anraten von Niederösterreichs Landeshauptmann Erwin Pröll hatte Kohl am 19. Dezember 2008 sein Doping-Wissen bei Anwalt Manfred Ainedter in Wien deponiert. Pröll erinnert sich: "Ich habe Bernie selbst zu Herrn Ainedter gebracht."

Der Starjurist marschierte daraufhin am 9. Jänner des Jahres zur Staatsanwaltschaft, um alles mitzuteilen. Die Behörden fanden aber noch keinen Grund, sofort einzuschreiten. Kohl: "Sie haben gesagt, dass meine Aussagen in Dopingermittlungen momentan keine relevante Rolle spielen
pi_67645906
Van de site van Der Kurier:

"Innerhalb dieses Dreiecks bewegten sich zahlreiche Top-Sportler:
Christian Hoffmann, Langlauf-Olympiasieger.
Georg Totschnig, Sportler des Jahres 2005.
Wolfgang Perner, Biathlet.
Wolfgang Rottmann, Biathlet.
Und andere. "
pi_67645909
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:42 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jij woont in Oostenrijk neem ik aan?

Heb je een link waar één en ander wordt bevestigd? En is die lijst al bekend?
Nee die lijst is nog niet gepubliceerd.
Het probleem is tergelijkertijd de oplossing hier.

Sinds 3 maanden heeft Oostenrijk een nieuwe Anti Doping wetgeving die nogal heftig is. Niet zoals in Italie en Frankrijk maar toch tamenlijk streng.

Daar dat nu echter in de handen van de officier van Justitie ligt , worden de beschudligden natuurlijk niet met naam en toenaam vermeld. Dus het blijft even gokken.

Wel schijnen Kohl zijn uitspraken precies te kloppen met wat men al vermoedde.
pi_67645988
Kohls Manager
Der aktuelle Fall um die schweren Vorwürfe der Ex-Triathletin Lisa Hütthaller scheint nur die Spitze des Eisbergs zu sein. Zuletzt geriet Matschiner im Blut-Doping-Skandal um den gefallenen Tour-de-France-Helden Bernhard Kohl in die Schlagzeilen. Matschiner war Kohls Manager, bevor diesem das Dopingmittel CERA nachgewiesen wurde.

Ihre Meinung zum Doping-Skandal

Kontakt zu Mayer
Auch zu dem wegen Doping-Verdachts verhafteten Ex-Trainer Walter Mayer pflegte Matschiner offenbar gute Kontakte. Beim Doping-Skandal 2006 in Turin war Matschiner anwesend – auf Einladung Walter Mayers, der noch immer in U-Haft sitzt. Mayers Lebensgefährtin, die steirische Marathonläuferin Eva-Maria Gradwohl, stärkt ihrem Mann den Rücken, am 8. April ist die nächste Haftprüfung. -

Arzt-Connection
Auch zum Zweiten von Hütthaler schwer beschuldigten, dem Krebs-Arzt Andreas Zoubek, hat Matschiner offenbar beste Kontakte. Hütthaler sagt, sie habe Matschiner über Zoubek kennengelernt. Zoubek habe gesagt, Matschiner sei einer, „der sich im Doping wirklich gut auskennt.“

Firma mit Kiesl
Bis 2004 führte Matschiner eine Firma mit Manfred Kiesl, dem Ehemann von Leichtathletin Theresia Kiesl – die „International Sports Agency OEG“. 2001 wurde Manfred Kiesl wegen Handels mit Anabolika verurteilt. Hollands 3.000-m-Hindernis-Europarekordler Simon Vroemen, den Matschiner gemanagt hat und der mit der ISA in Verbindung stand, wurde erst kürzlich ein anaboles Steroid nachgewiesen.

Weitere Fälle
Matschiner war auch Berater des dänischen Radstars Michael Rasmussen, der während der Tour de France 2007 als sicher scheinender Gesamtsieger aus dem Rennen genommen und mittlerweile zwei Jahre gesperrt worden ist. Ebenfalls eine gute Bekannte Matschiners: die Leichtathletin Susanne Pumper (Trainer Helmut Stechemesser), die wegen Dopings ebenfalls gesperrt wurde. Außerdem managte Matschiner den wegen Anabolika-Missbrauchs überführten niederländischen Hindernisläufer Simon Vroeman.
pi_67651434
Er gaat dus een Oostenrijks beerputje open.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 2 april 2009 @ 17:55:15 #280
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_67651755
Begin langzaamaan te denken dat al die sporters daar aan de dope zitten . Eerst dat schandaal met die langlaufers en nu een hele wielerconnectie.

Ik zou die biatleten trouwens maar eens doorlichten want wat die dit seizoen opeens presteren is ook verwonderlijk.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_67652064
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:55 schreef Szura het volgende:
Begin langzaamaan te denken dat al die sporters daar aan de dope zitten . Eerst dat schandaal met die langlaufers en nu een hele wielerconnectie.

Ik zou die biatleten trouwens maar eens doorlichten want wat die dit seizoen opeens presteren is ook verwonderlijk.
Niet alleen een hele wielerconnectie hoor. Half sportend Oostenrijk.

En over biathlon gesproken. Bij de namen die al bekend zijn, zitten ook die van Wolfgang Perner en Wolfgang Rottmann. Dus ook het biathlon wordt niet gespaard schijnbaar.
pi_67652603
Rottmann en Perner waren natuurlijk ook twee van de spilfiguren van het Oostenrijkse schandaal in Turijn.
  donderdag 2 april 2009 @ 18:45:07 #283
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_67653136
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Niet alleen een hele wielerconnectie hoor. Half sportend Oostenrijk.

En over biathlon gesproken. Bij de namen die al bekend zijn, zitten ook die van Wolfgang Perner en Wolfgang Rottmann. Dus ook het biathlon wordt niet gespaard schijnbaar.
Ik doel vooral op figuren als Sumann en Landertinger, die vertrouw ik voor geen meter
pi_67653672
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:45 schreef Szura het volgende:

[..]

Ik doel vooral op figuren als Sumann en Landertinger, die vertrouw ik voor geen meter
Oh, ik ook niet hoor (zeker gezien hun plotselinge opmars dit seizoen), maar die kunnen nog best bij de nog niet bekende namen zitten.
  vrijdag 3 april 2009 @ 07:06:21 #285
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_67665633
Van nu.nl:
quote:
Weer drie arrestaties in Oostenrijkse dopingzaak
Uitgegeven: 2 april 2009 20:29
Laatst gewijzigd: 2 april 2009 20:29

WENEN - Het parket van Wenen heeft donderdag bekendgemaakt dat er drie personen zijn gearresteerd in verband met de omvangrijke dopingaffaire in Oostenrijk.

De drie personen, van wie de namen niet werden bekendgemaakt, zijn de afgelopen twee weken opgepakt.

Eerder werden onder anderen de voormalig trainer van de Oostenrijkse skifederatie, Walter Mayer, en de voormalig manager van de Oostenrijkse wielrenner Bernhard Kohl, Stefan Matschiner, aangehouden.
  vrijdag 3 april 2009 @ 07:32:14 #286
127004 maril
Smeetsfan
pi_67665739
Ik vraag me af wie er nu rustig slapen aangezien er een soort Fuenteszaak in Oostenrijk speelt,er was toch pasgeleden in een Duistse krant over sporters die bloeddoping in Ooostenrijk(Michael Boogerd werd toen genoemd, sorry maar ik moet hier toch steeds aan denken , ook al wil ik het niet) lieten doen? Die Bernard Kohl doet alles voor strafvermindering.
  vrijdag 3 april 2009 @ 07:50:40 #287
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_67665856
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 07:32 schreef maril het volgende:
Ik vraag me af wie er nu rustig slapen aangezien er een soort Fuenteszaak in Oostenrijk speelt,er was toch pasgeleden in een Duistse krant over sporters die bloeddoping in Ooostenrijk(Michael Boogerd werd toen genoemd, sorry maar ik moet hier toch steeds aan denken , ook al wil ik het niet) lieten doen? Die Bernard Kohl doet alles voor strafvermindering.
Dat ie dat maar doet, dan gaat de beerput misschien eindelijk eens open
pi_67669435
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:55 schreef Szura het volgende:

Klopt helemaal. Vorige week liep 1 van die gasten Björndalen in grond en bodem.
Maar ik zou dit maar niet alleen op Oostenrijk schuiven. Ik ben ervan overtuigd dat Rabo tot hun oren diep in de Human Plasma stront zitten.
pi_67671104
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 07:32 schreef maril het volgende:
Wacht gewoon maar rustig af. Bij de mogelijke verdachten is alleen Rasmussen nog genoemd, logisch ook aangezien Matschiner zijn manager was.

En al wordt Boogerd straks nog eens genoemd? So what, hij is gestopt. Daarnaast weet toch iedereen dat hij net als de rest toentertijd aan de verboden middelen heeft gezeten, dus dat is niet vreemd.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:36:47 #290
127004 maril
Smeetsfan
pi_67675243
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wacht gewoon maar rustig af. Bij de mogelijke verdachten is alleen Rasmussen nog genoemd, logisch ook aangezien Matschiner zijn manager was.

En al wordt Boogerd straks nog eens genoemd? So what, hij is gestopt. Daarnaast weet toch iedereen dat hij net als de rest toentertijd aan de verboden middelen heeft gezeten, dus dat is niet vreemd.
Je lijkt Mart Smeets wel
pi_67686797
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Grote overwinningen kunnen ze Boogerd ook niet meer afnemen
pi_67686820
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:36 schreef maril het volgende:

[..]

Je lijkt Mart Smeets wel
Dat je dat uitgerekend tegen mij nog eens zou zeggen
  zaterdag 4 april 2009 @ 02:09:23 #293
14505 OProg
A Life in Music
pi_67696821
quote:

[..]

Och, dezelfde mensen die ik hoorde zeggen dat tennis dopingvrij was hoorde ik deze Australian Open weer roepen dat twee van dit soort vijfsetters in zo'n korte periode onwaarschijnlijk is.En kom dan eens uit je hypocriete hol. De wielrennerij is voorloper geweest in dit soort dingen en nu dan ook snoeihard se lul, hetgeen ook terecht is gezien het verleden. Maar er zijn zoveel sporten waarvan je zo na kan aan dat de prestaties ook niet echt zuiver zijn, die iedereen dan weer goed lult... Een Carlo Petrini doet ook niet voor niets z'n mond open over Real Madrid alweer 40 jaar geleden. Het is ook onwaarschijnlijk dat ik verdedigers van topploegen 15 km volle sprint over het veld zie vliegen.

Ga dan niet over Nafal beginnen op deze manier, zijn fysiek op deze manier is redelijk onwaarschijnlijk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_67698657
En er zijn weer wat mensen opgepakt in Oostenrijk;
quote:
Prosecutors in Austria confirmed that there were five more people arrested in a sweeping doping investigation. The Vienna prosecutor's spokesman Gerald Jarosch announced that four Austrians and one Slovak were taken into custody, and that investigators had seized doping products valued at 200,000 euros in raids on suspects' houses.

While officials have not released the names of the five who were taken into custody, reports identified the Slovakian national as "Alexander N., 39" and one of the Austrian as "businessman Gerhard D., 51." The suspects are accused of supplying doping products mostly through Austrian fitness centers.

Jarosch added that Kohl's manager Stefan Matschiner remained in custody for an ongoing investigation into his involvement in doping athletes. Earlier this week Kohl detailed how his manager assisted him with doping, and after interrogations, Matschiner reportedly confessed to his involvement.

The prosecutors are currently investigating some 70 additional suspects who allegedly purchased products from the five suspects.
Nog minstens 70 verdachten in de pijiplijn dus, zal nog wel een tijdje onrustig blijven daar.
pi_67699493
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:51 schreef Dpadnul het volgende:
En er zijn weer wat mensen opgepakt in Oostenrijk;
[..]

Nog minstens 70 verdachten in de pijiplijn dus, zal nog wel een tijdje onrustig blijven daar.
Een (flink) deel zou ook uit het fitnesswereldje komen. D.w.z. krachtsporters als gewichtheffers en bodybuilders.
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:05:14 #296
127004 maril
Smeetsfan
pi_67711011
Maar die turners komen die op een eerlijke manier aan die spiermassa's?
pi_67711642
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:05 schreef maril het volgende:
Maar die turners komen die op een eerlijke manier aan die spiermassa's?
Als ze hun doping netjes betalen wel
  donderdag 9 april 2009 @ 13:42:41 #298
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67861911
quote:
CBP laakt regels tegen doping

De anti-dopingautoriteiten schenden de privacy van topsporters. Dat zegt het College bescherming persoonsgegevens CBP.

Het CBP hekelt onder meer de regel dat topsporters 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar moeten zijn voor dopingcontroles, en constant moeten laten weten waar ze zijn. De privacy-waakhond vindt dat onaanvaardbaar.

De Nederlandse Dopingautoriteit moet snel zorgen voor verbeteringen, anders zal het CBP een dwangsom gaan eisen voor iedere dag dat de privacy-schendingen blijven bestaan.
Dit kan nog een behoorlijke affaire opleveren.
pi_67878279
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Dit kan nog een behoorlijke affaire opleveren.
Dit verbaast me dus helemaal niets. Ik heb van het begin af aan al twijfels of het systeem van whereabouts wettelijk wel toegestaan is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 april 2009 @ 22:02:45 #300
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67878533
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit verbaast me dus helemaal niets. Ik heb van het begin af aan al twijfels of het systeem van whereabouts wettelijk wel toegestaan is.
er zijn vast landen op de wereld waar dat wel toegestaan is
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')