Dacht ik ook aan,maar het is de vraag in hoeverre de Rabo's daar zelf van opp de hoogte is, kan ook een individuele aktie zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:29 schreef thijsdetweede het volgende:
En nu ga ik speculeren hoor, maar...
Kohl, Matschiner, Rasmussen,Rabobank... Hoe groot is de kans dat dat er toch een kern van waarheid in die oude geruchten zat dat Boogerd, Dekker en de rest uit een Weense snoeppot snoepten?
Als er al iets van waar is. Zo hebben ze 16 maanden onderzoek naar HumanPlasma gedaan, maar geen greintje bewijs gevonden.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:46 schreef maril het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan,maar het is de vraag in hoeverre de Rabo's daar zelf van opp de hoogte is, kan ook een individuele aktie zijn.
Het schuldig zijn van Valverde betwisten ze al niet meer?quote:Op woensdag 1 april 2009 18:21 schreef FredWielergek het volgende:
De advocaten van Valverde betwisten de bevoegdheid van het CONI in deze zaak.
Pakweg VDB was in '99 ook superieur in zowel het voorjaar als najaar hé ... Dat is zo'n Wuyts argument dat nergens op slaat eigenlijk ...quote:Op woensdag 1 april 2009 14:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: Boogerd was zo'n beetje het hele jaar top, iets wat juist niet bij dopeurs past.
Nou ... 2007 had hij echt wel geen gelukkig jaar , maar in 2006 was hij toch bv al 3de in de Dauphiné héquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:13 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Snap het niet helemaal, waarom heeft hij weinig gepresteerd in de jaren 2005 tot en met 2007 (toen hij dus al doping gebruikte) en in 2008 wel opeens?
Toch niet zoals Boogerd. Boogerd deed feitelijk overal waar hij meedeed vooraan mee. Parijs-Nice, Vlaanderen, Ardennen, Spaanse rittenkoersjes, nationale kampioenschappen, Tour, najaarsklassiekers, WK. En dat dan jaren achtereen. Vandenbroucke reed in '99 (ook door omstandigheden uiteraard) geen platte prijs na Luik tot aan de Vuelta.quote:Op woensdag 1 april 2009 18:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Pakweg VDB was in '99 ook superieur in zowel het voorjaar als najaar hé ... Dat is zo'n Wuyts argument dat nergens op slaat eigenlijk ...
Uiteraard ,maar hij won al vanaf La Marseillaise tot na LBL dat jaar ...quote:Op woensdag 1 april 2009 19:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch niet zoals Boogerd. Boogerd deed feitelijk overal waar hij meedeed vooraan mee. Parijs-Nice, Vlaanderen, Ardennen, Spaanse rittenkoersjes, nationale kampioenschappen, Tour, najaarsklassiekers, WK. En dat dan jaren achtereen. Vandenbroucke reed in '99 (ook door omstandigheden uiteraard) geen platte prijs na Luik tot aan de Vuelta.
Ik vind dat dit sowieso een staartje moet krijgen. Ofwel zitten de Italianen gewoon te liegen en dat kan niet ongestraft blijven. Ofwel klopt het, wordt gewoon de complete indek-tactiek van de Spanjaarden bewezen en vind ik dat naast Valverde heel Spanje als land moet gestraft worden.quote:Op donderdag 2 april 2009 00:28 schreef OProg het volgende:
Nee, en dat vraag ik me nu ook al sinds het begin af. En dat lijkt me ook de crux in het verhaal worden voor de avocaten van Valverde. Hoe komt er dan een waterdicht bewijs dat de zakken echt daar vnadaan komen, want een zak bloed an sich geeft niet zo heel veel info. En als de onderzoekers in Spanje aangeven die zakken nooit vrij te hebben gegeven lijkt het me weer een verhaal met een staartje worden. Mij lijkt ook niet dat er wel DNA profielen zijn vrijgegeven.
Valv.Pitiquote:Op donderdag 2 april 2009 08:48 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij heeft het Coni geen bloedzakken maar wel de stukken van de Fuenteszaak. Daar zullen ook DNA-profielen in aanwezig zijn geweest. Je hebt de bloedzakken dus niet nodig om een match te maken met bloed samples die je zelf in bezit hebt.
Ze hebben mogelijk ook bewijs dat Valverde diensten afnam van Fuentes maar die bewijzen zijn minder sterk. Dat zullen de gecodeerde naamlijsten wel zijn.
Daar heb je wel gelijk in, ik heb dat gevoel ook wel een beetje.quote:De Spaanse justitie heeft geen toestemming gegeven om de bloedzakken vrij te geven, het CONI had daar dus wel om gevraagd. Weer zo'n 'handige' regel waarbij bewijs uit 1 zaak niet mag gebruikt worden om vervolging in een andere zaak in te stellen.
Operacion Fuentes blijft goed uitgespeeld door de Spanjaarden. De buitenlandse concurrentie ophangen en je eigen renners de prijzen laten pakken. 1 van de redenen dat ik wielrennen een stuk minder ben gaan volgen. Iedere keer dat een Spaanse renner wint heb ik het idee dat ik naar niks heb zitten kijken.
Als dit zo is (en daar ben ik ook een beetje bang voor), dan moet je denk ik niet alleen over 'Spaanse renners' praten maar breder trekken. De opleving van de Spaanse topsport in het algemeen is toch wel opvallend.quote:Op donderdag 2 april 2009 08:48 schreef Ericr het volgende:
Operacion Fuentes blijft goed uitgespeeld door de Spanjaarden. De buitenlandse concurrentie ophangen en je eigen renners de prijzen laten pakken. 1 van de redenen dat ik wielrennen een stuk minder ben gaan volgen. Iedere keer dat een Spaanse renner wint heb ik het idee dat ik naar niks heb zitten kijken.
Tja, mee eens dat het een goor machtsspelletje is, maar wielrennen wordt er wat mij betreft niet minder boeiend om. 1 van de mooiste sport fragmenten van de afgelopen jaren was toch wel het duel tussen Rasmussen en Contador. 2 mannen op de top van hun (gedrogeerde) kunnen.quote:Op donderdag 2 april 2009 08:48 schreef Ericr het volgende:
*uch* Nadal *uch*quote:Op donderdag 2 april 2009 10:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als dit zo is (en daar ben ik ook een beetje bang voor), dan moet je denk ik niet alleen over 'Spaanse renners' praten maar breder trekken. De opleving van de Spaanse topsport in het algemeen is toch wel opvallend.
Heb sowieso nooit begrepen waarom in Operacion Puerto zo de focus ligt op het wielrennen. Volgens mij stonden er tientallen sporters uit andere disciplines op die lijst. En daar hoor je niks over.
Je denkt dat hij dan de enige zou zijn? Als hij pakt, dan pakt gewoon de hele tennistop, dat is niet anders dan bij het wielrennen of de sprintnummers in de atletiek.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
*uch* Nadal *uch*
Wat hoop ik dat ze hem pakken
Weet ik.quote:Op donderdag 2 april 2009 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je denkt dat hij dan de enige zou zijn? Als hij pakt, dan pakt gewoon de hele tennistop, dat is niet anders dan bij het wielrennen of de sprintnummers in de atletiek.
Die mag je even uitleggen. Dus als de op dit moment beste van de wereld betrapt wordt, moet de rest ook naar de verboden middelen hebben gegrepen. Die logica ontgaat me volledig.quote:Op donderdag 2 april 2009 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je denkt dat hij dan de enige zou zijn? Als hij pakt, dan pakt gewoon de hele tennistop, dat is niet anders dan bij het wielrennen of de sprintnummers in de atletiek.
Nee dat klopt nietquote:Op woensdag 1 april 2009 17:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als er al iets van waar is. Zo hebben ze 16 maanden onderzoek naar HumanPlasma gedaan, maar geen greintje bewijs gevonden.
Kohl zou de naam van Totschnig ook al genoemd hebben, net als die van langlaufer Christian Hoffman, die in 2002 goud won op de 30 km in Salt Lake nadat 'Spanjaard' Muhlegg al geschrapt was vanwege doping. Die Hoffman was in 2002 ook al betrokken bij een schandaal vanwege bloeddoping, maar werd destijds vrijgesproken.quote:Vraagtekens bij ritwinst van Totschnig in de Tour 2005
De Oostenrijkse krant Kurier plaatst vraagtekens bij de spectaculaire ritzege van de Oostenrijkse klimmer Georg Totschnig in de Ronde van Frankrijk van 2005. Totschnig, ondertussen renner af, won toen na een marathonvlucht van 213 km de Pyreneeënetappe van Agde naar Ax-Trois Domaines.
Volgens Kurier kreeg Totschnig, die toen voor Gerolsteiner reed, die dag een illegale bloedtransfusie. Totschnig zelf ontkent in een eerste reactie alles en doet de beweringen af als "speculaties".
Kurier schrijft dat het bloed van Totschnig werd afgenomen en behandeld door het Weense laboratorium Humanplasma. Kort voor de start zou het bloed vanuit Oostenrijk zijn overgebracht naar Frankrijk. Kurier zegt zelfs te weten waar precies de zakjes bloed werden overhandigd.
Nog volgens Kurier is Totschnig slechts één van de naar schatting honderd Europese topsporters die klant waren van Humanplasma. Het Weense gerecht voert al een tijdje een onderzoek naar de activiteiten van het labo. De aanhoudingen van skitrainer Walter Mayer en manager Stefan Matschiner, vorige week, kaderen in hetzelfde onderzoek.
Georg Totschnig kan in Oostenrijk niet meer strafrechterlijk vervolgd worden voor de feiten die hem nu te laste worden gelegd (als ze al kunnen bewezen worden). Er komen alleen nog maar misdaden in aanmerking die gepleegd zijn na de aanpassing van de Oostenrijkse dopingwetgeving in augustus 2008. Dopinggebruik op zich wordt overigens ook niet strafrechterlijk vervolgd in Oostenrijk.
Jij woont in Oostenrijk neem ik aan?quote:Op donderdag 2 april 2009 14:38 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet
Ze hebben heel veel bewijs gevonden maar..... dat was tot 3 maanden gelden niet strafbaar en daar het om een onderzoek van de officier van justitie ging konden die er niets mee doen.
Hier staat echt alles op zijn kop.
De een na de ander wordt ophet moment gearresteerd en er is een lijst met 24 namen van sporters in omlop die met Human Plasma of met Mayer/Matschinger zaken hebbengedaan.
Klopt nietquote:Op donderdag 2 april 2009 00:51 schreef vivelafete het volgende:
Nog even terugkomend op onze vriendelijke schoorsteenveger uit Oostenrijk: wat een laffe zak is dat zeg!
Nu er daadwerkelijk een naam naar boven is gekomen komt meneertje met een hoop nieuwe info op de proppen, om nu het onderzoek extra te helpen. Zum kotzen! Waarom heeft die vent niet gelijk deze dingen bekend gemaakt?? Hij was toch zo verdrietig en zou toch zo goed meehelpen. Levenslang schorsen zeg ik!
Nee die lijst is nog niet gepubliceerd.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jij woont in Oostenrijk neem ik aan?
Heb je een link waar één en ander wordt bevestigd? En is die lijst al bekend?
Niet alleen een hele wielerconnectie hoor. Half sportend Oostenrijk.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:55 schreef Szura het volgende:
Begin langzaamaan te denken dat al die sporters daar aan de dope zitten. Eerst dat schandaal met die langlaufers en nu een hele wielerconnectie.
Ik zou die biatleten trouwens maar eens doorlichten want wat die dit seizoen opeens presteren is ook verwonderlijk.
Ik doel vooral op figuren als Sumann en Landertinger, die vertrouw ik voor geen meterquote:Op donderdag 2 april 2009 18:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Niet alleen een hele wielerconnectie hoor. Half sportend Oostenrijk.
En over biathlon gesproken. Bij de namen die al bekend zijn, zitten ook die van Wolfgang Perner en Wolfgang Rottmann. Dus ook het biathlon wordt niet gespaard schijnbaar.
Oh, ik ook niet hoor (zeker gezien hun plotselinge opmars dit seizoen), maar die kunnen nog best bij de nog niet bekende namen zitten.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:45 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik doel vooral op figuren als Sumann en Landertinger, die vertrouw ik voor geen meter
quote:Weer drie arrestaties in Oostenrijkse dopingzaak
Uitgegeven: 2 april 2009 20:29
Laatst gewijzigd: 2 april 2009 20:29
WENEN - Het parket van Wenen heeft donderdag bekendgemaakt dat er drie personen zijn gearresteerd in verband met de omvangrijke dopingaffaire in Oostenrijk.
De drie personen, van wie de namen niet werden bekendgemaakt, zijn de afgelopen twee weken opgepakt.
Eerder werden onder anderen de voormalig trainer van de Oostenrijkse skifederatie, Walter Mayer, en de voormalig manager van de Oostenrijkse wielrenner Bernhard Kohl, Stefan Matschiner, aangehouden.
Dat ie dat maar doet, dan gaat de beerput misschien eindelijk eens openquote:Op vrijdag 3 april 2009 07:32 schreef maril het volgende:
Ik vraag me af wie er nu rustig slapen aangezien er een soort Fuenteszaak in Oostenrijk speelt,er was toch pasgeleden in een Duistse krant over sporters die bloeddoping in Ooostenrijk(Michael Boogerd werd toen genoemd, sorry maar ik moet hier toch steeds aan denken , ook al wil ik het niet) lieten doen? Die Bernard Kohl doet alles voor strafvermindering.
Klopt helemaal. Vorige week liep 1 van die gasten Björndalen in grond en bodem.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:55 schreef Szura het volgende:
Begin langzaamaan te denken dat al die sporters daar aan de dope zitten. Eerst dat schandaal met die langlaufers en nu een hele wielerconnectie.
Ik zou die biatleten trouwens maar eens doorlichten want wat die dit seizoen opeens presteren is ook verwonderlijk.
Wacht gewoon maar rustig af. Bij de mogelijke verdachten is alleen Rasmussen nog genoemd, logisch ook aangezien Matschiner zijn manager was.quote:Op vrijdag 3 april 2009 07:32 schreef maril het volgende:
Ik vraag me af wie er nu rustig slapen aangezien er een soort Fuenteszaak in Oostenrijk speelt,er was toch pasgeleden in een Duistse krant over sporters die bloeddoping in Ooostenrijk(Michael Boogerd werd toen genoemd, sorry maar ik moet hier toch steeds aan denken , ook al wil ik het niet) lieten doen? Die Bernard Kohl doet alles voor strafvermindering.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wacht gewoon maar rustig af. Bij de mogelijke verdachten is alleen Rasmussen nog genoemd, logisch ook aangezien Matschiner zijn manager was.
En al wordt Boogerd straks nog eens genoemd? So what, hij is gestopt. Daarnaast weet toch iedereen dat hij net als de rest toentertijd aan de verboden middelen heeft gezeten, dus dat is niet vreemd.
Grote overwinningen kunnen ze Boogerd ook niet meer afnemenquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wacht gewoon maar rustig af. Bij de mogelijke verdachten is alleen Rasmussen nog genoemd, logisch ook aangezien Matschiner zijn manager was.
En al wordt Boogerd straks nog eens genoemd? So what, hij is gestopt. Daarnaast weet toch iedereen dat hij net als de rest toentertijd aan de verboden middelen heeft gezeten, dus dat is niet vreemd.
Och, dezelfde mensen die ik hoorde zeggen dat tennis dopingvrij was hoorde ik deze Australian Open weer roepen dat twee van dit soort vijfsetters in zo'n korte periode onwaarschijnlijk is.En kom dan eens uit je hypocriete hol. De wielrennerij is voorloper geweest in dit soort dingen en nu dan ook snoeihard se lul, hetgeen ook terecht is gezien het verleden. Maar er zijn zoveel sporten waarvan je zo na kan aan dat de prestaties ook niet echt zuiver zijn, die iedereen dan weer goed lult... Een Carlo Petrini doet ook niet voor niets z'n mond open over Real Madrid alweer 40 jaar geleden. Het is ook onwaarschijnlijk dat ik verdedigers van topploegen 15 km volle sprint over het veld zie vliegen.quote:Op donderdag 2 april 2009 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nog minstens 70 verdachten in de pijiplijn dus, zal nog wel een tijdje onrustig blijven daar.quote:Prosecutors in Austria confirmed that there were five more people arrested in a sweeping doping investigation. The Vienna prosecutor's spokesman Gerald Jarosch announced that four Austrians and one Slovak were taken into custody, and that investigators had seized doping products valued at 200,000 euros in raids on suspects' houses.
While officials have not released the names of the five who were taken into custody, reports identified the Slovakian national as "Alexander N., 39" and one of the Austrian as "businessman Gerhard D., 51." The suspects are accused of supplying doping products mostly through Austrian fitness centers.
Jarosch added that Kohl's manager Stefan Matschiner remained in custody for an ongoing investigation into his involvement in doping athletes. Earlier this week Kohl detailed how his manager assisted him with doping, and after interrogations, Matschiner reportedly confessed to his involvement.
The prosecutors are currently investigating some 70 additional suspects who allegedly purchased products from the five suspects.
Een (flink) deel zou ook uit het fitnesswereldje komen. D.w.z. krachtsporters als gewichtheffers en bodybuilders.quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:51 schreef Dpadnul het volgende:
En er zijn weer wat mensen opgepakt in Oostenrijk;
[..]
Nog minstens 70 verdachten in de pijiplijn dus, zal nog wel een tijdje onrustig blijven daar.
Als ze hun doping netjes betalen welquote:Op zaterdag 4 april 2009 20:05 schreef maril het volgende:
Maar die turners komen die op een eerlijke manier aan die spiermassa's?
Dit kan nog een behoorlijke affaire opleveren.quote:CBP laakt regels tegen doping
De anti-dopingautoriteiten schenden de privacy van topsporters. Dat zegt het College bescherming persoonsgegevens CBP.
Het CBP hekelt onder meer de regel dat topsporters 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar moeten zijn voor dopingcontroles, en constant moeten laten weten waar ze zijn. De privacy-waakhond vindt dat onaanvaardbaar.
De Nederlandse Dopingautoriteit moet snel zorgen voor verbeteringen, anders zal het CBP een dwangsom gaan eisen voor iedere dag dat de privacy-schendingen blijven bestaan.
Dit verbaast me dus helemaal niets. Ik heb van het begin af aan al twijfels of het systeem van whereabouts wettelijk wel toegestaan is.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit kan nog een behoorlijke affaire opleveren.
er zijn vast landen op de wereld waar dat wel toegestaan isquote:Op donderdag 9 april 2009 21:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit verbaast me dus helemaal niets. Ik heb van het begin af aan al twijfels of het systeem van whereabouts wettelijk wel toegestaan is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |