Oooooooh wat spannend en leuk en lief en ...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hewwooo!
Sugar, wat een mooie foto'sEn wat ben je mooooooi
Zo'n puur gezichtje!
<dagboekpost> Wat betreft huisje: we hebben een bod gedaan!Een echte!
Nee maar srsly, het zag er netjes uit en we willen het hebben en dit keer had niet iemand het al voor onze neus weg gekaapt! Als het goed is horen we maandag of het door gaat, en dan kunnen we de hypotheek gaan regelen
Spanneuuuund! Ik hoooop het! Ik wil een eigen huisje, een echt thuis!
</dagboekpost>
Leuk!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:47 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
Lang verwacht, toch gekomen. Aanschouw het zwarte gat.![]()
14,90, ik kan het niet genoeg herhalen. Veel leuker als iets leuk is en niks kost.![]()
O en die bobbel op m'n schouder is de capuchon, dat jullie niet denken dat ik gebocheld ben.
En bedanktquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:56 schreef conleche het volgende:
De eerste x dat ik ging samenwonen was ik ook net 19, maar toen woonde ik al 4 jaar op mezelf. Ik vond mezelf natuurlijk mega-volwassen, maar ik was eigenlijk maar een kind natuurlijk.....
Oh ja vastquote:
Het zit al in de wasquote:
Van de h&m site dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:56 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het zit al in de was. Foto's op zn vroegst maandag
.
Oh ja, even zoekenquote:
Het staat er allemaal niet inquote:
lijkt me tof!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:01 schreef Laureline het volgende:
We moesten eigenlijk een toiletten-meet doen, op Schiphol!
Ik wil graag dat hij mijn erfgenaam wordt als ik doodga. Helaas is naar een notaris gaan vrij prijzig, dus trouwen is in ieder geval een goedkopere optie.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:48 schreef Chicolate het volgende:
Ik geloof niet dat ik ooit ga trouwen. Mijn vriend vindt het niet nodig en onzin om een groot feest te geven voor mensen waarvan je driekwart niet echt mag. En hij houdt (net als ik) helemaal niet van grote groepen mensen en feesten. En hij wil geen pak, en ik ga niet in een jurk naast iemand in zn spijkerbroek staan. En trouwen is duur. Dus we gaan wel gewoon samenwonen, misschien geregistreerd partnerschap en anders trouwen we wel op maandagochtend
. Gratissss. "Ja dat feest hoeft van mij allemaal niet hoor, maar ik wil best een ring voor je kopen". Als ie dr zelf maar geen om hoeft.
Die zijn van de Hema.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:07 schreef P.F het volgende:
Ik heb vier ontbijtbordjes van mijn moeders gehad![]()
[ afbeelding ]
Tof! Ik heb er pas 2 gekregen van m'n zus met een opdruk van een boterham met hagelslagquote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:07 schreef P.F het volgende:
Ik heb vier ontbijtbordjes van mijn moeders gehad![]()
[ afbeelding ]
Nou, dan kunnen ouders en familie hoop houden dat er ooit een grote bruiloft met feest komtquote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wil graag dat hij mijn erfgenaam wordt als ik doodga. Helaas is naar een notaris gaan vrij prijzig, dus trouwen is in ieder geval een goedkopere optie.
Ik begrijp niet waarom je voor een geregistreerd partnerschap zou kiezen, want dat komt gewoon neer op trouwen (het klinkt alleen zakelijker).
Mijn ouders zijn helemaal niet getrouwd. Ik ben nu 15 jaar met mijn lief, waarvan 14 jaar samenwonend.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:11 schreef Laureline het volgende:
Mijn -inmiddels 200 jaar alweer gescheiden- ouders zijn op zijn 70's getrouwd. Moeder in een strakke zwarte coltrui en leren broek, vader met lange zwarte krullen, in spijkerpak met soulpijpen. Met alleen hun 2 beste vrienden als getuigen. Die zagen er per ongeluk vanwege het trouwen veel netter uit, vandaar dat de ambtenaar van de burgelijke stand ook in eerste instantie dacht dat zij het bruidspaar waren
Hier ook een in zonde levend stel! Met bastaardkindje, dus. Of noem je dat zo als het kind dan weer van een andere relatie is? Dan hebben we een illegale liefdesbaby (= vast ook iemands meest gehate woord) En alle concepten van contracten, testamenten etc. liggen al vijf jaar bij de notaris op kladblaadjes..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn helemaal niet getrouwd. Ik ben nu 15 jaar met mijn lief, waarvan 14 jaar samenwonend.
Ik ga niet trouwen hoor. Ik heb het er niet zo op dat de overheid iets te zeggen heeft over mijn relatie. We moeten nog wel eens een testament maken, eigenlijk.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:09 schreef Laureline het volgende:
[..]
Hier ook een in zonde levend stel! Met bastaardkindje, dus. Of noem je dat zo als het kind dan weer van een andere relatie is? Dan hebben we een illegale liefdesbaby (= vast ook iemands meest gehate woord)
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:15 schreef P.F het volgende:
Ik heb geen testament! Maar ik heb ook geen waardevolle spullen! Behalve mijn laptop maar die is voor Koekie!
Uiteraard. Maar de grote zaken staan op beider naam, ook als een van ons zomaar omkomt houdt de ander huis en haard wel. En onze onroerende goederen zijn niet zoveel geld waard dat er familie op gaat azen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:13 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn ouders gebruikten 'liefdesbaby' als eufemisme voor 'ongelukje'.![]()
Mensen, wat ontzettend stom om niet een testament te laten maken. Het kan zomaar ineens afgelopen zijn. En ja, dat kan ook jou overkomen.
Wat voor problemen kunnen er dan van komen? Ons kind heeft gewoon mijn achternaam, en is wel erkend door de vader. Maar ik ben benieuwd wat er mis kan gaan hiermee.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:16 schreef sigme het volgende:
[..]Een onecht kind is dat. Zoals ik, wat me zelfs nog wel eens op problemen is komen te staan
.
<iets heel anders> vroeger noemden mijn zus en ik dat 'ontroerend goed'quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de grote zaken staan op beider naam, ook als een van ons zomaar omkomt houdt de ander huis en haard wel. En onze onroerende goederen zijn niet zoveel geld waard dat er familie op gaat azen.
Het lijkt mij wel een fijn idee dat als mij iets overkomt het vanzelfsprekend is dat mijn lief alle beslissingen neemt. Formeel komen mijn moeder en broertje hiervoor in aanmerking. Ik kan er natuurlijk ook op vertrouwen dat het allemaal wel goedkomt, maar het is beter om een mogelijk vervelende situatie voor te zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de grote zaken staan op beider naam, ook als een van ons zomaar omkomt houdt de ander huis en haard wel. En onze onroerende goederen zijn niet zoveel geld waard dat er familie op gaat azen.
Heel lang geleden, toen de Turkjes nog gastarbeider heten, kwam ik eens op een school terecht waar bijna alleen maar Turkse kinderen op zaten. Toen die ontdekten dat ik een onecht kind was bleek dat onaanvaardbaar. Ik kreeg een vertegenwoordigster van de schooljeugd op me af gestuurd die mij toen, overigens niet onvriendelijk, voor de keus stelde:quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:20 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wat voor problemen kunnen er dan van komen? Ons kind heeft gewoon mijn achternaam, en is wel erkend door de vader. Maar ik ben benieuwd wat er mis kan gaan hiermee.
Is dat goed of slecht?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:34 schreef Greys het volgende:
Wij hebben ook vast laten leggen dat indien ik bv *afklop* dood ga, dat mijn ouders dan niet mijn deel van ons huis kunnen opeisen en andersom natuurlijk. Het zal wel niet, we hebben lieve ouders allebei, maar toch. Als je daarover niets laat vastleggen kan het wél dat ze het doen.
Op de Veluwe zou het vast niet veel anders geweest zijn. Mijn moeder had een zogenaamde 'tere huid'. Haar moeder had aan de schoolleiding gevraagd of ze dan een broek naar school aan mocht, zodat ze niet elke dag met bloedblaren thuis zou komen. Dat mocht uiteindelijk, maar dan moest ze er wel een rok overheen dragen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Heel lang geleden, toen de Turkjes nog gastarbeider heten, kwam ik eens op een school terecht waar bijna alleen maar Turkse kinderen op zaten. Toen die ontdekten dat ik een onecht kind was bleek dat onaanvaardbaar. Ik kreeg een vertegenwoordigster van de schooljeugd op me af gestuurd die mij toen, overigens niet onvriendelijk, voor de keus stelde:of mijn ouders waren toch getrouwd of ik bestond niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |