+4% was ook wel erg optimistisch. Dat je daarna een val kon krijgen zat er wel in natuurlijk. Het is geen nieuwjaar.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:
Told you so. Had m'n shorts gewoon kunnen houden...
oh, het wordt 248,60 denk ik.
Met longs aanschaffen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:36 schreef M.Melandri het volgende:
nieuwe ronde 250 doe ik wel lekker mee
Nee short ritje 251,6>250,4quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met longs aanschaffen?
Wil ook nog effe een klein winstje scoren voor het weekend
Crucell kan makkelijk naar de 24 euro, maar ik heb geen zin om een hoger bod af te wachtenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:52 schreef M.Melandri het volgende:
wanneer halen ze die magneet eens van crucell?
De andere aandelen zakken toch nog wel, kan ik mooi deeltje cash in crucell bewaren tot ze met nieuws komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Crucell kan makkelijk naar de 24 euro, maar ik heb geen zin om een hoger bod af te wachten.
quote:KBC verliest 10 procent in middaghandel
16-01-2009 13:16:57
Brussel (tijd) - In tegenstelling tot de meeste andere Europese banken, krijgt het aandeel KBC vrijdagmiddag rake klappen op Euronext Brussel. Het aandeel dondert 10 procent lager en is daarmee het op een na slechtst presterende bankaandeel in Europa. Een conrete aanleiding voor die koersval is er niet, al lijkt een nieuw rapport van het kredietratingagentschap weer voor de nodige onzekerheid te zorgen.
Rond 13.50 uur lijdt KBC een verlies van 9,7 procent lager op 18,42 euro. Daarmee bevindt het aandeel zich op een zucht van de bodemkoers van 18,19 euro die KBC op 21 november had bereikt.
Een concrete aanleiding voor de forse koersval lijkt er niet te zijn. Noch in de marktenzalen, noch bij KBC zelf ziet men een duidelijke verklaring.
Een element dat voor onzekerheid kan zorgen is een nieuw rapport van het kredietratingagentschap Moody's, waarin het zegt zijn waarderingen voor een bepaald type CDO's (herverpakte obligaties) te zullen herzien. KBC had eind vorig jaar nog beslist Moody's aangepaste waarderingsmethode voor enkele CDO's meteen op de gehele portefeuille herverpakte obligaties toe te passen, met een extra waardevermindering van 900 miljoen euro tot gevolg.
Of de aankondiging van Moody's opnieuw gevolgen kan hebben voor de CDO-portefeuille van KBC is nog niet duidelijk. 'Het is momenteel nog te vroeg om de precieze impact hiervan in te schatten', reageerde een woordvoerder. 'Maar zodra we de resultaten van het onderzoek van Moody's hebben zullen we daar zo snel mogelijk over communiceren.'
Ah, mijn oude bank toen ik in Belgie woondequote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:41 schreef pberends het volgende:
KCB KBC Groep (Belgische bank) 17% onderuit...
[..]
Je had toch geen geld op Ice Save staan he?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ah, mijn oude bank toen ik in Belgie woonde
Gisteren heeft Wouter Bos trouwens zijn schuld aan mij afbetaald en met dit geld heb ik inmiddeld een substantiele kapitaalinjectie gedaan in de Rabobank
Staatsobligaties.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Je had toch geen geld op Ice Save staan he?
Weinig inderdaad, kan je het beter op een spaardeposito zetten...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Staatsobligaties.
Vorige keer betaalde Wouter nog 4,3%, nu minder dan 1,5%
Wouter
Mijn probleem is dat hetquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Weinig inderdaad, kan je het beter op een spaardeposito zetten...
Arme Obama.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.rtl.nl/compone(...)willem.avi_plain.xml
Beursupdate 14:00 Hoe blijft de VS in staat om het tekort te financieren?
Kun je obligaties meteen verkopen dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat het
1) Veilig moet zijn
2) Direct binnen een paar seconden moet kunnen worden omgezet in aandelen.
Dat beperkt je mogelijkheden aanzienlijk.
Staatsobligaties kun je inderdaad verkopen wanneer je maar wilt. De obligaties (en andere effecten) horen niet bij de boedel van de bank/broker dus zijn veilig bij een faillisement van je broker.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Kun je obligaties meteen verkopen dan?
En hoe veilig is geld op je brokers account hebben?
Nogal irritant. Manipulatie. Wordt strak op 16,50 gezet, al een hele week.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:52 schreef M.Melandri het volgende:
wanneer halen ze die magneet eens van crucell?
Wel ideaal om short te gaan als ie op 16,51 staat en long te gaan als ie op 16,49 staat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:19 schreef slap het volgende:
[..]
Nogal irritant. Manipulatie. Wordt strak op 16,50 gezet, al een hele week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |