abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:36:23 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65124626
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Precies, de vraag naar horeca blijft gewoon bestaan, je begint het al een beetje te begrijpen
Niemand wil die horeca, er is niets anders. Dat is communisme.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65124695
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat is een stelling, geen feit. De werkplek van een militair is ook niet bommenvrij, die keuze mag wel gemaakt worden. Ik vind dat iedere werknemer dat soort keuzes moet kunnen maken. Ik wil van all dit soort totaalverboden af. Als werknemers daardoor in problemen komen moet daar maar een andere oplossing voor bedacht worden.
Volgens mij is de werkplek van een militair wel rookvrij.

Wat voor oplossing stel je voor voor de werknemers die in de problemen komen? Want die zullen er geheid zijn.
pi_65124701
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Precies, de vraag naar horeca blijft gewoon bestaan, je begint het al een beetje te begrijpen
Mensen gaan ondanks het feit dat er niet gerookt mag worden. Ze hebben namelijk geen keus. Er is nog maar één product. Beetje zoals met de Trabant. Niemand wordt daar echt blij van lijkt me.
pi_65124714
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niemand wil die horeca, er is niets anders. Dat is communisme.
GMTA.
pi_65124828
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:35 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, dan lijden ze pas echt gezichtsverlies, ze kunnen niet meer terugkrabbelen...
Dat is het niet eens. Dit verbod past gewoon in de langetermijn strategie om roken geleidelijk terug te dringen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_65125007
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is het niet eens. Dit verbod past gewoon in de langetermijn strategie om roken geleidelijk terug te dringen.
De staat verdient veel te veel geld aan roken om het daadwerkelijk terug te willen dringen. Als iedereen morgen stopt met roken, heeft de staat een probleem.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:44:44 #207
pi_65125022
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij is de werkplek van een militair wel rookvrij.
Je hebt nog nooit een militair van dichtbij gezien zeker? Maar dat is het punt niet. Hij kan kiezen voor een beroep met bepaalde nadelen (geweld, bommen, enz.) maar horecapersoneel mag dat niet.
quote:
Wat voor oplossing stel je voor voor de werknemers die in de problemen komen? Want die zullen er geheid zijn.
Aparte werkruimten. Desnoods totale segregatie. Een bonussysteem om mensen aan te moedigen niet (of juist wel) te laten roken. Maak gebruik van rokende personeelsleden om rokende gasten gastvrij te ontvangen. In winkels, kantoren, auto-dealers. Laat de klant kiezen, dan kan een personeelslid meteen gezellig ook een peuk opsteken. De anti-rokers zijn toch zo voor creativiteit?

Het totaalverbod verbied een kroegbaas zonder personeel en een chauffeur in zijn eigen vrachtwagen te roken, dat is totaal onzinnig.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_65125046
quote:

[..]

Terugdringen? Gezien de voortvarendheid waarmee roken bestreden wordt zijn de ambities van de regering groter dan enkel het terugdringen van roken.

Wat mij betreft prima. Niemand zou moeten roken.
pi_65125150
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De staat verdient veel te veel geld aan roken om het daadwerkelijk terug te willen dringen. Als iedereen morgen stopt met roken, heeft de staat een probleem.
Daarom gaan ze ook niet direct over tot een verbod, maar gebruikt men accijnsverhoging icm met dit soort maatregelen. Natuurlijk wil de staat niet dat iedereen morgen per direct stopt.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:48:08 #210
pi_65125173
quote:

[..]

Ik ben tegen. Mensen maken hun eigen persoonlijke beslissingen. Het is niet de taak van een overheid om dat kunstmatig te sturen.
pi_65125203
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Terugdringen? Gezien de voortvarendheid waarmee roken bestreden wordt zijn de ambities van de regering groter dan enkel het terugdringen van roken.

Wat mij betreft prima. Niemand zou moeten roken.
Reden genoeg om principieel te blijven volhouden.
pi_65125324
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Aparte werkruimten. Desnoods totale segregatie.
Dus moet een café een rookdeel en een niet-rook deel maken? En een rookbar en een niet-rookbar? En dat terwijl ze nu al klagen dat ze geen rookruimtes kunnen maken?
quote:
Een bonussysteem om mensen aan te moedigen niet (of juist wel) te laten roken.
Ja, laten we mensen gaan stimuleren om te roken, goed plan
quote:
Maak gebruik van rokende personeelsleden om rokende gasten gastvrij te ontvangen. In winkels, kantoren, auto-dealers. Laat de klant kiezen, dan kan een personeelslid meteen gezellig ook een peuk opsteken. De anti-rokers zijn toch zo voor creativiteit?
Moet je dan eerst aan je klanten vragen of ze roken of niet roken, en ga je dan pas beslissen wie ze gaat helpen?
En je moet dan natuurlijk nog steeds voor alles 2 ruimten hebben, namelijk een rookruimte en een rookvrije ruimte.
Ik heb zo'n idee dat dit het niet gaat worden.

En als ze zo creatief waren in de horeca, dan hadden ze dat in de afgelopen drie jaar moeten verzinnen, in de periode die ze hadden gekregen om met een oplossing te komen.
quote:
Het totaalverbod verbied een kroegbaas zonder personeel en een chauffeur in zijn eigen vrachtwagen te roken, dat is totaal onzinnig.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens.
Alleen geldt voor de kroegbaas wel dat zodra hij ook maar één iemand aanneemt, het café weer rookvrij moet worden.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:51:05 #213
pi_65125326
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Reden genoeg om principieel te blijven volhouden.
Principieel slecht beleid volhouden
pi_65125357
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Principieel slecht beleid volhouden
Ik doelde op roken.
pi_65125439
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daarom gaan ze ook niet direct over tot een verbod, maar gebruikt men accijnsverhoging icm met dit soort maatregelen. Natuurlijk wil de staat niet dat iedereen morgen per direct stopt.
De staat heeft er ook geen belang bij dat iedereen geleidelijk stopt. Het levert allemaal meer op dan het kost.
pi_65125518
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Inflatie, kredietcrisis, vriendjespolitiek, kosten producten, ben je de 84 topics met Echt gaaf vergeten?
Nee, het zijn allemaal onzinredenen. Ik vraag EG ook geregeld om het aan te tonen, maar onderbuik is het niveau waar het blijft steken.
quote:
Dat is een stelling, geen feit.
Tuurlijk...
quote:
Daar ben ik blij om, maar het is de verkeerde kant opgeheven.
Ja, dat is jouw mening.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:55:45 #217
pi_65125546
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus moet een café een rookdeel en een niet-rook deel maken? En een rookbar en een niet-rookbar? En dat terwijl ze nu al klagen dat ze geen rookruimtes kunnen maken?
Hoeft helemaal niet. Rook/niet-rook kroegen. Dat is pas segregatie.
quote:
[..]

Ja, laten we mensen gaan stimuleren om te roken, goed plan
[..]
Waarom niet? We stimuleren militairen en agenten toch ook om geweld te gebruiken als dat zo uitkomt?
quote:
Moet je dan eerst aan je klanten vragen of ze roken of niet roken, en ga je dan pas beslissen wie ze gaat helpen?
Ja. Klant is koning.
quote:
En je moet dan natuurlijk nog steeds voor alles 2 ruimten hebben, namelijk een rookruimte en een rookvrije ruimte.
Nou en? Klant is koning.
quote:
Ik heb zo'n idee dat dit het niet gaat worden.
Het gaat hem helemaal worden. Dan kan jij straks ook blijven kiezen. Als we doorgaan als nu word straks alles verboden waar geen absolute meerderheid voor is.
quote:
En als ze zo creatief waren in de horeca, dan hadden ze dat in de afgelopen drie jaar moeten verzinnen, in de periode die ze hadden gekregen om met een oplossing te komen.
[..]
De horeca is hartstikke creatief, de meeste klanten gaan voor rook-tenten dus zorgt de horeca er voor dat er gerookt kan worden.
quote:
Daar ben ik het dan wel weer mee eens.
Het is dus een slechte wet.
quote:
Alleen geldt voor de kroegbaas wel dat zodra hij ook maar één iemand aanneemt, het café weer rookvrij moet worden.
Hoeft van mij niet. Als het personeel zelf ook rookt is iedereen blij.
pi_65125559
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Niemand wil die horeca
Niemand? Ik ken er genoeg. Waaronder rokers!
pi_65125644
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:38 schreef Isegrim het volgende:

Mensen gaan ondanks het feit dat er niet gerookt mag worden. Ze hebben namelijk geen keus.
Ja, ik kan ook niet kiezen voor een snelweg waar ik ongelimiteerd mag boenderen (in NL dan). Zo is het leven.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:57:37 #220
pi_65125650
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, het zijn allemaal onzinredenen. Ik vraag EG ook geregeld om het aan te tonen, maar onderbuik is het niveau waar het blijft steken.
Maar als het over roken gaat zijn jouw onderbuikgevoelens wel goede argumenten? De schadelijkheid van meeroken is niet bewezen.
pi_65125661
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niemand? Ik ken er genoeg. Waaronder rokers!
En ik wil 'm niet en ik ben niet-roker en kom bovendien nooit in de horeca. Het is een principekwestie. Onze overheid lijdt aan een toenemende bemoeizucht en regelzucht en ik word dat persoonlijk heel erg zat. Ik ben prima in staat om zelf te kiezen wat ik wel en niet wil.
pi_65125736
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:44 schreef Isegrim het volgende:

Als iedereen morgen stopt met roken, heeft de staat een probleem.
Ik denk dat de minderopbrengsten van de vennootschapsbelasting dit jaar er harder inhakken.

Maar goed, men zal best blij zijn met de inkomsten van roken. Dat mag je ook gewoon blijven doen, alleen niet overal.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:59:22 #223
pi_65125751
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, ik kan ook niet kiezen voor een snelweg waar ik ongelimiteerd mag boenderen (in NL dan). Zo is het leven.
Maar je kan wel kiezen naar welke horecagelegenheid je gaat. Daarom gaat de vergelijking met verkeersregels ook al 379 topics mank.
pi_65125763
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op een circuit mag dat gerust. Maar ik ben ook geen voorstander van dat soort beperkingen, tenzij keihard bewezen is dat het aantal ongelukken drastisch afneemt bij een bepaalde maximumsnelheid (maar dat is vast niet zo - heeft Dld relatief meer ongelukken?).
pi_65125822
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Mensen maken hun eigen persoonlijke beslissingen. Het is niet de taak van een overheid om dat kunstmatig te sturen.
Dus als Jantje een hekel heeft aan Pietje mag hij hem van jou voor zijn flikker schieten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')