abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65095456
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goede vraag, althans een open vraag.
Ik praat naar mijn verstand.
De grens naar de Middellandse Zee wordt, voorzover ik weet, geblokkeerd door de Israelische marine. En de enige haven in Gaza, gebouwd door Nederlanders, is platgebulldozerd door Israel.
De grensovergang naar Egypte is gesloten, voorzover ik weet op last van Israel. Dat wil zeggen: als Egypte zelf die grens niet sluit, doet israel dat wel voor hen. Bovendien zal Egypte bang zijn voor opleving van Islamitische fundamentalisten.
Sorry, foute toetsaanslag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kees22 op 16-01-2009 01:56:31 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65095507
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:37 schreef damsco het volgende:

[..]

Ah, dus als Egypte de grens sluit is dat ook de schuld van Israël. Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar eigen daden...
Pleit ik Egypte vrij van schuld of verantwoordelijkheid dan?
Wat mij betreft is Egypte een laffe volger van Israelische aanwijzingen. Maar dat was niet de vraag.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65095515
Waar kan ik de tussenstand vinden?
pi_65095522
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:51 schreef Radegast het volgende:
1096 - 14
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 16 januari 2009 @ 01:52:20 #165
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65095525
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:51 schreef Radegast het volgende:
Morgen op de sportpagina van de krant
pi_65095544
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:52 schreef venomsnake het volgende:

[..]

1096 - 14
Nederland-Belgie, krofbalfinale
pi_65095553
quote:

[..]

Ah, dus als Egypte de grens sluit is dat ook de schuld van Israël. Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar eigen daden...
Ah, dan is Israel dus ook verantwoordelijk voor de eigen agressie tegen andere en gebieden.
Dus de aanvallen op Gaza zijn volledig aan Israel toe te rekenen?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 02:06:34 #168
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65095671
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, dan is Israel dus ook verantwoordelijk voor de eigen agressie tegen andere en gebieden.
Dus de aanvallen op Gaza zijn volledig aan Israel toe te rekenen?
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 02:09:46 #169
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65095693
"Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar eigen daden..."

Inderdaad. Het constante herhalen dat we de schuld aan Hamas moeten geven is prietpraat. Israel is volledig verantwoordelijk voor de 1000+ doden en duizenden verminkten en gewonden die het veroorzaakt heeft de afgelopen weken.
pi_65095705
quote:

[..]

Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar zijn de eigen daden...
pi_65095715
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nederland-Belgie, krofbalfinale
er zijn zeker 100 Israeliers omgekomen.
Maar de censuur in Israel is 100 % niemand mag daarover iets over zeggen.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 02:14:53 #172
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65095737
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 02:09 schreef NorthernStar het volgende:
"Naar mijn idee is elk land nog steeds verantwoordelijk voor haar eigen daden..."

Inderdaad. Dus het constante herhalen dat we de schuld aan Hamas moeten geven is dus onzin. Israel is volledig verantwoordelijk voor de 1000+ doden en duizenden verminkten en gewonden die het veroorzaakt heeft de afgelopen weken.
Klopt. En Hamas is verantwoordelijk voor haar agressie richting Israël . En dan komt het ethische vlak naar voren, pikken wij dit of niet.

- Hamas beredeneert haar aanvallen vanuit verdediging (vrijheidsstrijders volgens sommige)
- Israël beredeneert haar aanvallen vanuit verdediging (Het stoppen van beschietingen door Hamas)

Simpel gezegd: beiden partijen reageren op elkaar. En nu?
pi_65095743
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:52 schreef venomsnake het volgende:

[..]

1096 - 14
14 aan Israelische kant? Klinkt raar, maar dat vind ik best veel tegen zo'n 'zwakke' tegenstander.
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 02:16:25 #174
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65095750
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 02:12 schreef Meki het volgende:

[..]

er zijn zeker 100 Israeliers omgekomen.
Maar de censuur in Israel is 100 % niemand mag daarover iets over zeggen.
Als generaals en hoge officiers van het IDF aandringen op een einde van de grondoperatie gaat het in ieder geval niet helemaal zoals ze hadden gehoopt.
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 02:24:43 #175
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65095816
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 02:14 schreef damsco het volgende:

[..]

Klopt. En Hamas is verantwoordelijk voor haar agressie richting Israël . En dan komt het ethische vlak naar voren, pikken wij dit of niet.

- Hamas beredeneert haar aanvallen vanuit verdediging (vrijheidsstrijders volgens sommige)
- Israël beredeneert haar aanvallen vanuit verdediging (Het stoppen van beschietingen door Hamas)

Simpel gezegd: beiden partijen reageren op elkaar. En nu?
"pikken wij dit of niet"

Het is niet zo dat Israel niks heeft gedaan.

Drie jaar lang de Gaza uithongeren met het ontzeggen van alle bassale levensbehoeften is agressie dat ontiegelijk veel meer schade heeft gedaan dan de vuurpijlen van Hamas.

Het zelfverdedigingsargument was al mank voordat Israel deze slachtpartij begon.

Dan nog eens met het machtigste leger van de regio over de openluchtgevangenis van Gaza heengaan heeft er al helemaal niks meer mee te maken. Het is massamoord.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 02:27:05 #176
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65095829
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 02:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"pikken wij dit of niet"

Het is niet zo dat Israel niks heeft gedaan.

Drie jaar lang de Gaza uithongeren met het ontzeggen van alle bassale levensbehoeften is agressie dat ontiegelijk veel meer schade heeft gedaan dan de vuurpijlen van Hamas.

Het zelfverdedigings-argument was al mank voordat Israel deze slachtpartij begon.

Dan nog eens met het machtigste leger van de regio over de openluchtgevangenis van Gaza heengaan heeft er al helemaal niks meer mee te maken. Het is massamoord.
Dat zeg ik niet, ik probeer te beredeneren vanaf een zijstuk. Beiden partijen reageren op elkaar, hoe kan het dan ooit stoppen?
pi_65095842
  • 03:22 Palestinian sources: `Iranian unit` of Hamas has been destroyed (Haaretz)
  • 02:33 Palestinian officials: Damage to Gaza economy estimated at 1.4 billion euros (Reuters)
  • 02:26 European envoys: donors may hesitate to contribute to Gaza after crisis (AP)
  • 01:20 Gulf Arab leaders to hold summit next week to discuss Gaza offensive (Reuters)
  • 01:11 U.S. signs nuclear cooperation deal with UAE (Reuters)
  • 00:07 Rice cautions Israel over bombing of UN warehouse (Reuters)
  • 23:56 IDF imposes closure on West Bank (Haaretz)
  • 23:23 Olmert: Livni to travel to Washington for talks on Gaza truce (Reuters)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 02:32:09 #178
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_65095869
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 02:27 schreef damsco het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik probeer te beredeneren vanaf een zijstuk. Beiden partijen reageren op elkaar, hoe kan het dan ooit stoppen?
    Simpel. Geef de Palestijnen hun eigen staat.
    pi_65096168
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 02:32 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Simpel. Geef de Palestijnen hun eigen staat.
    Ok, volgende vraag: Waar willen ze die graag hebben?
    ***** Kraak.....
      vrijdag 16 januari 2009 @ 03:20:46 #180
    65837 cerror
    ik kom af en toe
    pi_65096179
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 03:13 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daar ben ik het tot op zekere hoogte wel mee eens, maar er zijn ook welwillende en verstandige mensen die weliswaar gematigd religieus zijn (zie het desnoods als een spiegel voor het geweten, zeer zeker niet per se gebaseerd op de regels en wetten van de Bijbel/Koran/Thora, die de mens achter de professional (als we het toch over diplomaten, wereldleiders en politici hebben) een zekere mate van rust biedt .
    Maar geef 20 mensen een boek om in te geloven en er is of
    A: 1 die de boel verneukt
    B: 5 die geen andere boeken toelaat
    C: 6 die jou wijzen als leider op je compromissen.
    D. 2 die totaal los gaan het boek lezen zoals zij het willen

En in de vroege middeleeuwen was de bijbel de wet. Dus toen werkte dat grapje nog wel.
    Maar nu + dat de religie nog bestaat? Niet meer geloofwaardig.

Als je nu zoiets hebt van: Waar slaat dit op? Goed punt.

Mensen zijn sukkels die allemaal antwoorden willen weten die ze niet krijgen omdat ze het te druk hebben met overleven en de media ze nog steeds niet in prachtige eetbare blokken geven hoe ze moeten leven.

Geef ze ook nog eens onzekere ouders en een teleurstellende overheid en je hebt religie.
    Wat staat voor de oplossing voor dingen waar we geen antwoord op hebben.

Klaar, opgelost.

ps ik typ niet voor jan lul.
    Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
    Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')